LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Niemniej, jak cofniesz posty do tyłu, to tam był taki warunek - auto ma opadać na sam dół, bo nie wjedzie do garażu (ja tak przynajmniej zrozumiałem). I nie o Twój garaż chodziło
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Więc jak rozumiem nawet jeśli założenie sprężyn od 80 nieco podniesie auto to jeśli jednak opcja low jest choć trochę zachowana to podejrzewam, że byłaby w stanie skompensować to podniesienie.
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Dobra sprężyny z TLC 80 zmówione. Będziemy eksperymentować. Dla mnie najważniejsze jest hydro i zwiększenie nośności z zachowaniem komfortu jazdy na pusto.
Jak będzie twardo to spróbuje może lekko je skrócić, do granic aby na wykrzyżu nie wypadła.
Jak będzie twardo to spróbuje może lekko je skrócić, do granic aby na wykrzyżu nie wypadła.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Nie da się ich sensownie skracać. Końcowe zwoje z jednej strony są zacieśnione (od pochwy mostu), z drugiej przygięte i zeszlifowane, pod płaskie gniazdo.
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Jeszcze drążąc temat mechanizmu działania układu hydro mam pytanie jak to wszystko się ma do ustawień twardości zawieszenia.
Czy regulacja polega na otwieraniu i zamykaniu zaworów którymi przypływa olej. Im więcej otwartych zaworów/albo stopnia otwarcia zaworu tym bardziej miękko?
Czy ustawienie wartości a raczej miękkości zawieszenia ma wpływ na:
- wysokość zawieszenia przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że w sytuacji statycznej ta regulacja nie powinna mieć znaczenia
- twardość zawieszania przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że przy ustawieniu na maksa komfort powinno nieco skorygować zwiększoną sztywnosć po dołożeniu sprężyn
Czy regulacja polega na otwieraniu i zamykaniu zaworów którymi przypływa olej. Im więcej otwartych zaworów/albo stopnia otwarcia zaworu tym bardziej miękko?
Czy ustawienie wartości a raczej miękkości zawieszenia ma wpływ na:
- wysokość zawieszenia przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że w sytuacji statycznej ta regulacja nie powinna mieć znaczenia
- twardość zawieszania przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że przy ustawieniu na maksa komfort powinno nieco skorygować zwiększoną sztywnosć po dołożeniu sprężyn
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
z regulacją twardości jest dokładnie tak jak piszesz (zero-jedynkowa kombinacja działania kilku zaworów)gwt pisze:Jeszcze drążąc temat mechanizmu działania układu hydro mam pytanie jak to wszystko się ma do ustawień twardości zawieszenia.
Czy regulacja polega na otwieraniu i zamykaniu zaworów którymi przypływa olej. Im więcej otwartych zaworów/albo stopnia otwarcia zaworu tym bardziej miękko?
Czy ustawienie wartości a raczej miękkości zawieszenia ma wpływ na:
- wysokość zawieszenia przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że w sytuacji statycznej ta regulacja nie powinna mieć znaczenia
- twardość zawieszania przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że przy ustawieniu na maksa komfort powinno nieco skorygować zwiększoną sztywnosć po dołożeniu sprężyn
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Jak potrzebujesz poeksperymentować to mam w garażu sprężyny Dobinsona zdjęte z setki.. leżą i się kurzą.. mogę udostępnić,jeśli to w czymś pomoże..
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Ja bym chętnie przygarnął, coś tam po skracać coś dopasować itp.
Poszło na PW.
Poszło na PW.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
ale to musza byc sprezyny z orginału, bez liftu a nie betony z dobinsonsa.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Tak moja stoi w pozycji normalnej praktycznie z pustym bakiem, przód jest minimalnie podkręcony ( wyciągarka, zderzak) mało kółka na zimę bo wjeżdzam do typowego garazu blaszanego.
a tak po opuszczeniu - pusty bak wiec bardzo nie siada ale jednak na tyle, że do garazu wjadę.
Efekt twardości przy zjeżdzaniu z krawężnika jest jedynie przy pustym baku, wystaczy 1/4 i juz jest ok.
a tak po opuszczeniu - pusty bak wiec bardzo nie siada ale jednak na tyle, że do garazu wjadę.
Efekt twardości przy zjeżdzaniu z krawężnika jest jedynie przy pustym baku, wystaczy 1/4 i juz jest ok.
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Więc dziś założyłem sprigi z 80. I jestem pozytywnie zaskoczony, czuć lekką twardość ale jak dla mnie akceptowalna
Toyotka podnosi się do góry i opuszcza na sam dół to kolejne zaskoczenie.
Muszę jeszcze trochę posmigać i dam znać ale jak na razie jestem na tak.
Toyotka podnosi się do góry i opuszcza na sam dół to kolejne zaskoczenie.
Muszę jeszcze trochę posmigać i dam znać ale jak na razie jestem na tak.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
To ile ważą te Wasze auta - że na sprężynach J8 - przewidzianych przecie do utrzymania całego auta o podobnych parametrach, na sensownej wysokości - te J100 siadają tak nisko?
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Wystarczy spojrzeć w katalog co też przed wymianą uczyniłem. Skoro np. ironman podaje, że sprężyna medium +2 cale z 80-tki daje +20 mm w setce to orginalna sprężyna z 80-tki niższa o te 2 cale i cieńsza spokojnie powinna zastąpić spręzynę z setki. I u mnie to się sprawdza już długi czas. A w przypadki awarii tylnego czujnika ( co już 2 razy miałem bo te cholerne spręzynki z długopisu rdzewieją) auto nie siądzie całkiem dupą na asfalcie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?
Zibi - to tak nie działa (przeliczanie nośności w sensie). Jeżeli auta mają podobną masę/nacisk na oś, to różnica w lifcie dla tej samej sprężyny wynika z różnicy w budowie podwozia - czyli odległości od gniazda w moście do gniazda w ramie. Ale - inaczej się to zachowa dla sztywnej, liftowej sprężyny, a inaczej dla miękkiej seryjnej. Tutaj dochodzi jeszcze dodatkowo AHC - który raczej nie opuszcza ciśnienia do zera. A mimo to setka potrafi sprężyny J8 dognieść do zera. Ile więc waży to auto?
To nie szydera - pytam, bo być może warto po prostu zważyć wózek, i na spokojnie przemyśleć zastosowane "niezbędne modyfikacje". Książkowo J100 ma ważyć niżej 2,5T. jeżeli waga pokaże istotnie wyżej - to ja bym przemyślał jednak temat wyposażenia dodatkowego - stałe wożenie sporej dodatkowej masy to i większe zużycie paliwa, i podzespołów napędu, i słabsze właściwości trakcyjne w terenie.
To nie szydera - pytam, bo być może warto po prostu zważyć wózek, i na spokojnie przemyśleć zastosowane "niezbędne modyfikacje". Książkowo J100 ma ważyć niżej 2,5T. jeżeli waga pokaże istotnie wyżej - to ja bym przemyślał jednak temat wyposażenia dodatkowego - stałe wożenie sporej dodatkowej masy to i większe zużycie paliwa, i podzespołów napędu, i słabsze właściwości trakcyjne w terenie.