Strona 1 z 3

Zawieszenie IronMan

: 14 mar 2017, 08:09
autor: Lancer176
Witam.
Z racji przesiadki na HDJ 100 już planuję zmiany zawieszenia oraz kół. Myślę o IronManie, lift 2", i w związku z tym pytanie dlaczego się o nim tutaj nie rozmawia, a wręcz ktoś go nawet nie poleca. Jakieś wyjaśnienie?
Kolejna sprawa to koła. Chcę założyć stalówki i MT 285/75/16. Osobiście uważam że auto na stalówkach wygląda bardziej rasowo. Zauważyłem również że mało kto montuje MT.
Proszę o komentarze odnośnie zawieszenia, bo koła to rzecz gustu, i każdy robi na co ma ochotę.

Pozdrawiam wszystkich.

Re: Zawieszenie IronMan

: 14 mar 2017, 09:39
autor: kpeugeot
bo jakość ironmana - jest taka sobie

lepiej parę zł dołożyć i kupić coś lepszego

Re: Zawieszenie IronMan

: 14 mar 2017, 09:48
autor: Lancer176
Kolega ma to zawieszenie i jest bardzo zadowolony. W 2016r. objechał Albanię i nie miał żadnych zastrzeżeń. Chodzi o to że padają czy co konkretnie?

Re: Zawieszenie IronMan

: 14 mar 2017, 10:25
autor: mopar
zakładałem zawieszenia w kilkunastu lc 100 i nigdy bym się nie odważył zamontować ironmana
Land cruiserem jezdzić można nawet bez amortyzatorów :), stąd nie dziwi mnie, że kolega przejechał Albanię .
w skrócie: dużo ludzi pozakładało sobie zawieszenie tej marki (cena czyni cuda) i przyzwyczaiło się do jakości jego pracy, natomiast po zmianie na inne różnica była kolosalna- auta przestały kłaść się w zakrętach itp....
jak napisałem powyżej , nigdy nie spotkałem się z ironmanem w lc 100 ( może akurat do tego modelu są ok) ale w lc 70 , 90 ,120 często wyrzucam całe sety i zmieniam na inne . Mam ich już ze dwie beczki :)

co do rozmiaru kół , to jak najbardziej słuszny

Re: Zawieszenie IronMan

: 14 mar 2017, 11:18
autor: rolkos
U siebie mam sprężyny TT i amortyzatory Ironman Foam Cell. Amortyzator jest bardzo sztywny (pianka wewnątrz). Co do trwałości się nie wypowiem bo mam to od kilku miesięcy i zrobiłem tylko kilka tyś. km.

Cenowo wychodziło (wtedy) podobnie do TT. Teraz wybrałbym komplet od TT, żeby mieć wszytko zestrojone przez jednego producenta. Amortyzator tył Ironman jest chyba dłuższy niż ten od TT i np. po podniesieniu samochodu sprężyna jest lekko luźna (chyba że tak ma być). Ze względu na czas i zachęty mechanika wziąłem Ironmana.

Ironmana masz do wyboru tanie gazowe Nitro Gas, później są droższe olejowe Foam Cell (sztywne), Foam Cell Comfort (podobne ale miększe) i Foam Cell Pro do dużych obciążeń.

Po zmianie z fabrycznego zawieszenie samochód znacznie lepiej trzyma się w zakrętach nie przechyla się itd., może to zasługa sprężyn skoro to takie złe amortyzatory.

Na Campie może będę miał okazję przejechać się 120 na innym zawiasie jeśli faktycznie tak lepiej to wymienię.

@mopar - jak tak zerkniesz do beczki to tam masz dużo tych Foam Cell?

Re: Zawieszenie IronMan

: 14 mar 2017, 17:10
autor: Lancer176
A myślał ktoś kiedyś nad kołem do setki 315/70R17 ???
Na 2" lifcie oczywiście.

Re: Zawieszenie IronMan

: 15 mar 2017, 00:06
autor: mopar
Lancer176 pisze:A myślał ktoś kiedyś nad kołem do setki 315/70R17 ???
Na 2" lifcie oczywiście.
jeśli auto przed 2002 rokiem , to przy takich kołach zamów od razu przedni most kompletny, bo jego wymiana będzie tylko kwestią przebiegu ;) a jeśli po2004 (most 4-satelitowy) to kwestia nieco dłuższego przebiegu ;)
ja mam w swojej lc 100 (most 4 satelitowy) koła 275/70/18 i jest maximum perwersji w tym modelu, a i tak podcinałem chlapacze :)

Re: Zawieszenie IronMan

: 15 mar 2017, 00:07
autor: mopar
rolkos pisze:U siebie mam sprężyny TT i amortyzatory Ironman Foam Cell. Amortyzator jest bardzo sztywny (pianka wewnątrz). Co do trwałości się nie wypowiem bo mam to od kilku miesięcy i zrobiłem tylko kilka tyś. km.

Cenowo wychodziło (wtedy) podobnie do TT. Teraz wybrałbym komplet od TT, żeby mieć wszytko zestrojone przez jednego producenta. Amortyzator tył Ironman jest chyba dłuższy niż ten od TT i np. po podniesieniu samochodu sprężyna jest lekko luźna (chyba że tak ma być). Ze względu na czas i zachęty mechanika wziąłem Ironmana.

Ironmana masz do wyboru tanie gazowe Nitro Gas, później są droższe olejowe Foam Cell (sztywne), Foam Cell Comfort (podobne ale miększe) i Foam Cell Pro do dużych obciążeń.

Po zmianie z fabrycznego zawieszenie samochód znacznie lepiej trzyma się w zakrętach nie przechyla się itd., może to zasługa sprężyn skoro to takie złe amortyzatory.

Na Campie może będę miał okazję przejechać się 120 na innym zawiasie jeśli faktycznie tak lepiej to wymienię.

@mopar - jak tak zerkniesz do beczki to tam masz dużo tych Foam Cell?
przyjezdzaj i nurkuj ;)

Re: Zawieszenie IronMan

: 24 lis 2020, 14:25
autor: MIKOLAJTLC100
Jakie powinny być felgi przy lifcie 2 cale i kołami 285/75R16 ?

Re: Zawieszenie IronMan

: 24 lis 2020, 15:53
autor: sebastian44
Najlepiej zostać przy oryginalnych

Re: Zawieszenie IronMan

: 24 lis 2020, 18:46
autor: vito2190
Co to za firma TT tego zawieszenia?

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka


Re: Zawieszenie IronMan

: 24 lis 2020, 19:43
autor: tomac
TT = Terrain Tamer

Re: Zawieszenie IronMan

: 24 lis 2020, 19:47
autor: vito2190
Dziękuję:)

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka


Re: Zawieszenie IronMan

: 02 gru 2020, 18:51
autor: MIKOLAJTLC100
Kolejna zagadka :)

LC 100 rok 2006. Koła 285/75R16 ( BFG AT) , ET 30, Lift 2 cale.

Czy wymagane są dodatkowe modyfikacje aby weszły te koła z liftem 2 cale? Wygląda na to że zbiorniczek płynu do spryskiwacza jest już bardzo blisko, oraz chlapacze z przodu ocierają o oponę.

Re: Zawieszenie IronMan

: 02 gru 2020, 19:35
autor: Mrm
Koła 285/75R16, czyli niecałe 33 cale, powinny wejść bez żadnych modyfikacji (w tym bez liftu).