J100 - hydrauliczne zawieszenie
Moderator: luk4s7
J100 - hydrauliczne zawieszenie
witam Kolegów,
zwracam się z prośbą do forumowiczów o fachowe wypowiedzi w temacie zawieszenia w j10...a mianowicie, czy zawieszenie pneumatyczne to walor tego modelu czy też niekoniecznie, mając na uwadze ze auto będzie przygotowywane jako wyprawówka.
Liczę na ożywioną dyskusję a tymczasem pozdrawiam:)
zwracam się z prośbą do forumowiczów o fachowe wypowiedzi w temacie zawieszenia w j10...a mianowicie, czy zawieszenie pneumatyczne to walor tego modelu czy też niekoniecznie, mając na uwadze ze auto będzie przygotowywane jako wyprawówka.
Liczę na ożywioną dyskusję a tymczasem pozdrawiam:)
Ostatnio zmieniony 01 lut 2010, 23:40 przez nixon, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: j10-pneumatyczne zawieszenie
Do jazdy codziennej bardzo fajne rozwiązanie. Miękko, twardo jak kto woli. Guziczek i wyżej niżej ale:
- w przypadku terenówki na wyprawy gdzie kilogramy rosną znacznie wzrasta również awaryjność auta. Oczywiście nie mówimy tu o niedzielnej wycieczce . Dodatkowe kilogramy obciążają tył. Musimy podkręcać zawieszenie. Oryginalnie sprężyny są z cienkiego drucika. Po wymianie sprężyna jest gruba i wytrzymała. Samochód sporo idzie do góry. W zależności od rocznika 10 lub 40 mm. Można pakować sprzęt na wyprawę.
- budowaliśmy nówkę setkę po liftingu z 2006 roku ale używanej wyprawowo i zawieszenie oryginalne padło po 70 tysiącach.
- po operacji zmiany zawieszenia można pozostawić instalację hydrauliki lecz wozimy zbędne kilogramy. Trzeba również skasować błędy komputera oraz odłączyć sterowanie AHC.
- jest jeszcze jedna wada pneumatyki w terenie. Czasem potrzebujemy dodać gazu aby wykaraskać się z opresji. I co wtedy Komputer widzi, że koła kręcą się szybciej niż 40 km/h (buksują) i opuszcza zawieszenie - efektem jest zawiśnięcie w głębokich koleinach. Nie da sie już ruszyć po ponownym jego podniesieniu .
A tak se napisałem
- w przypadku terenówki na wyprawy gdzie kilogramy rosną znacznie wzrasta również awaryjność auta. Oczywiście nie mówimy tu o niedzielnej wycieczce . Dodatkowe kilogramy obciążają tył. Musimy podkręcać zawieszenie. Oryginalnie sprężyny są z cienkiego drucika. Po wymianie sprężyna jest gruba i wytrzymała. Samochód sporo idzie do góry. W zależności od rocznika 10 lub 40 mm. Można pakować sprzęt na wyprawę.
- budowaliśmy nówkę setkę po liftingu z 2006 roku ale używanej wyprawowo i zawieszenie oryginalne padło po 70 tysiącach.
- po operacji zmiany zawieszenia można pozostawić instalację hydrauliki lecz wozimy zbędne kilogramy. Trzeba również skasować błędy komputera oraz odłączyć sterowanie AHC.
- jest jeszcze jedna wada pneumatyki w terenie. Czasem potrzebujemy dodać gazu aby wykaraskać się z opresji. I co wtedy Komputer widzi, że koła kręcą się szybciej niż 40 km/h (buksują) i opuszcza zawieszenie - efektem jest zawiśnięcie w głębokich koleinach. Nie da sie już ruszyć po ponownym jego podniesieniu .
A tak se napisałem
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
dzięki Kylon..bardziej wyczerpująco nie można było:)
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Można ale nikt by mnie nie zrozumiał
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Kylon - nie doceniasz nas , w końcu to forum dla entuzjastów jazdy w terenie
Mam nadzieję, że za jakiś czas będe się mógł podzielić wrażeniami z jazdy 100-tką na twardszym wyprawowym zawieszeniu. Spodziewam się nie nie tylko większej niezawdności i właściwości w terenie ale także poprawy prowadzenia na normalnej drodze.
Seryjne pneumatyczne zawieszenie jest nastawione przede wszystkim na komfort i bajer, nawet po ustawieniu amortyzatorów na "sport" samochód według mnie jest ciągle za miękki przy dynamicznej jeździe - przechyla się na zakrętach, a przód nurkuje przy ostrym hamowowaniu.
Patrol Y61 zaczął się prowadzić lepiej po założeniu całego zestawu OME i spodziewam się podobnego efektu w przypadku 100-tki
Mam nadzieję, że za jakiś czas będe się mógł podzielić wrażeniami z jazdy 100-tką na twardszym wyprawowym zawieszeniu. Spodziewam się nie nie tylko większej niezawdności i właściwości w terenie ale także poprawy prowadzenia na normalnej drodze.
Seryjne pneumatyczne zawieszenie jest nastawione przede wszystkim na komfort i bajer, nawet po ustawieniu amortyzatorów na "sport" samochód według mnie jest ciągle za miękki przy dynamicznej jeździe - przechyla się na zakrętach, a przód nurkuje przy ostrym hamowowaniu.
Patrol Y61 zaczął się prowadzić lepiej po założeniu całego zestawu OME i spodziewam się podobnego efektu w przypadku 100-tki
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Wyjmowanie starego szpeju bez zniszczeń to jakaś masakra . Zwalczyliśmy to właśnie w jednej sztuce gdzie rupiecie hydrauliczne trafią na Allegro.
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
...masakra powiadasz ...a tu za chwilę kolejna bitwa ..tyle że czy ktoś to kupi??
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Podobno wszystko da się sprzedać na Allegro. To jest was już trzech co to zawieszenie chcą sprzedać
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że demontaż całego zawieszenia i jego elementów w celu późniejszej sprzedaży to może być mało opłacalna sprawa. No chyba, że macie mechanika który robi to dla hobby w wolnym czasie. Niektóre elementy przykręcane są do ramy przed montażem nadwozia. Brak dostępu oraz pordzewiałe śruby mogą doprowadzić do wzrostu nerwy . Dotyczy to wielu przewodów metalowych, baniek po obu stronach ramy oraz tylnych amortyzatorów.
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
kylon, no nie mów że moje autko jest takie niewdzięczne
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Ależ wdzięczne Bardzo mnie się podobuje. Tylko ta wyciągarka
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
otczytuje to jako złośliwość , przecież sąsiadowi też trzeba dać zarobić
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Misieg...na jakim etapie jestes z motaniem 100??
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
jestem blisko końca pierwszego etapu(szerokiego zakresu), jak będę miał autko to wrzucę parę informacji i zdjęcia(jesli mi się uda). Zostanie mi jeszcze drugi zbiornik pawliwa i zabudowa wnętrza(skrzynki, łózko). Pożegnanie się z autkiem na pare tygodni jest baardzoooo długim czasem
Re: J100 - pneumatyczne zawieszenie
Co to jest parę tygodni w skali istnienia wszechświata Jedno autko kiedyś stało u nas prawie rok