Strona 4 z 9

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 26 mar 2019, 15:16
autor: Zibi
o dokładnie. Kurcze - moze by jednak powiesić gdzieś te formy testów? podobnie jak z arawyjnym sterowaniem wysokością np w przypadku uszkodzenia czujnika.

Admin?

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 28 mar 2019, 02:09
autor: Maciek
Tak, ale nadal nie dostałem odpowiedzi czy to jest tak jak citroenach (miałem kiedyś DS-a) że stara grucha powoduje utwardzenie zawieszenia? (mowa oczywiście o aucie :-) )

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 26 maja 2019, 19:45
autor: Maciek
Witam.
Mam problem z ustawieniem przedniego zawieszenia, mianowicie lewa strona stoi około 1,5 cm niżej niż prawa. Przestawianie (regulacja) czujników, czy to z lewej czy z prawej strony powoduje, że przód ustawia się wyżej lub niżej, ale za każdym razem jest różnica między stroną lewą i prawą. Mam pytanie, czy mogę podkręcić napięcie drążka skrętnego z jednej strony?

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 19 mar 2020, 10:41
autor: Kabal
Przepraszam, że ogrzewam stary temat, ale chyba bez sensu w tym samym temacie zakładać nowy.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem setki z AHC. O dziwo działa. Prawie. To znaczy - po wyłączeniu silnika lewa strona z tyłu opada. Przy włączonym silniku co jakiś czas sobie tą stronę dopompowuje. Prawy tylny amor był wymieniony, lewy jest z zewnątrz pognity, ale konstrukcyjnie wydaje się cały. Wycieku nie ma. Amortyzacja tyłu jest nieakceptowalna, szczególnie po przestawieniu na komfort. Na sport jeszcze jak Cię mogę.
Sprzedający zeznawał, że wymieniał gruszki jakiś czas temu, ale od tego czasu wóz się utwardził. Różnica w zbiorniczku pomiędzy poziomami - 7/8 kresek.
Czy może puszczać jakiś zawór wewnątrz systemu? Czy sam amor?
Jestem gotowy na wywalenie AHC, ale jeśli temat wymagałby wymiany tego jednego amora oraz płynu, to bym się jeszcze jakiś czas pocieszył. Na wywalenie zawsze przyjdzie pora.

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 19 mar 2020, 16:03
autor: Rokfor32
W tym aucie nie ma amortyzatorów. To, co wygląda jak amortyzator to po prostu siłownik hydrauliczny - jak nie cieknie, to jest sprawny.

Cały system tłumienia realizuje wielozawór - no i akumulatory ciśnienia, czyli sfery.

Utwardzenie zawiasu - brak gazu w sferach. Opadanie - nie trzyma wielozawór w torze ciśnienia tej strony - która opada.

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 19 mar 2020, 22:11
autor: hetman
Z ciekawości, nie ma tam amortyzatora pasywnego szeregowo z aktywnym (siłownikiem)? Tak robi MB w ABC, pasywny Sachs tłumi wyższe częstotliwości, aktywny bujanki i przechyły zamknięte w jednym korpusie. Kto to robi dla toyki, czy to autorski system?

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 20 mar 2020, 07:17
autor: Rokfor32
W sumie - nie rozcinałem takiego siłownika, więc se głowy urwać nie dam. Ale - raczej nie. Jak odepniesz przewód ciśnieniowy to całość zachowuje się jak dwie rury teleskopowo złożone - i nic więcej.

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 20 mar 2020, 10:41
autor: Kabal
Rokfor32 pisze:
19 mar 2020, 16:03
W tym aucie nie ma amortyzatorów. To, co wygląda jak amortyzator to po prostu siłownik hydrauliczny - jak nie cieknie, to jest sprawny.

Cały system tłumienia realizuje wielozawór - no i akumulatory ciśnienia, czyli sfery.

Utwardzenie zawiasu - brak gazu w sferach. Opadanie - nie trzyma wielozawór w torze ciśnienia tej strony - która opada.
Wielozawór nie trzyma - rozumiem wymiana. Brak gazu w sferach? Też wymiana? Wielozawór jak sądzę do zdiagnozowania testerem diagnostycznym. Sfery? Już zamawiać zawieszenie, czy jeszcze dać sobie szansę?

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 20 mar 2020, 11:38
autor: Rokfor32
Sfery do wytestowania na początek - gdzieś koło Łodzi jest zdaje się firma specjalizująca sie w tych układach, głównie dla cytryn. Ale sfery toyotowe to w zasadzie to samo. trza sprawdzić czy membrany jeszcze się do czegoś nadają - i nabić to azotem.

Wielozawór - nie mam zdania. Może być że jest tylko zasyfiony osadem ze zużytego oleju - a być może coś więcej. To nie jest nierozbieralny monolit - żeby wiedzieć czy się do czegoś nadaje - trza to rozebrać i zweryfikować.

Testery diagnostyczne kontrolują głównie układy elektryczne. Uszkodzenia mechaniczne czy zużycie taka metodą diagnozuje się raczej słabo.

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 22 mar 2020, 20:14
autor: Zibi
A tylne amory nie są czasem ze sobą połączone na sztywno z jednym czujnikiem na środku?

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 22 mar 2020, 21:21
autor: Rokfor32
Co do wysokości zawiasu - tak. Ale jako obwody hydrauliczne, a więc i realizacja tłumienia - są rozdzielone.

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 22 mar 2020, 22:29
autor: Kabal
To ja sobie jednak pójdę na łatwiznę i od razu to wydłubię😁 Będę lepiej spał.

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 28 lip 2020, 09:03
autor: dziurawiec
witam,

mam sprawne AHC w swoim LC100 z 1999 jednak kilka elementów wymaga uwagi.
Po pierwsze - cienienie w układzie. Po Podniesieniu do trybu high mam takie wartości:
Front Sensor: 10.9 Mpa-g
Rear Sensor: 8.8 Mpa-g
Accumulator Press Sensor: 10.7 Mpa-g
W najbliższych dniach wymienie płyn w układzie..

Druga kwestia to wysokość - zarówno w trybie N i jak i H auto jest delikatnie pochylone do przodu. Czy to kwestia czujników, czy można to jakoś wyregulować?

Trzecia kwestia to amortyzatory z tyłu - jeden został wymieniony przez poprzedniego właściciela, drugi wygląda tak sobie (jeszcze nie cieknie)
ale chce go wymienic. Na tym juz wymienionym jest naklejka z numerem częsci 48530-600050. Gdzie zdobyć takie cudo? Tylko w ASO Toyoty?

pozdrawiam!

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 28 lip 2020, 21:36
autor: rembacz
1.Pomiar ciś. w pozycji N ( przód 6,9 +/- 0,5 mpa , tył 5,6-6,7 mpa)
2.Tył zawsze stoi trochę wyżej. Regulacja na czujnikach pozycji, ustawienie w połowie fasolki z kontrolą cisnień.
3.Używka, serwis, ebay.

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

: 03 lis 2020, 20:21
autor: tatar4
Witam miłośników jedynej słusznej marki Toyota LC100. Mam pytanie związane z zawieszeniem hydro. Uszkodził mi się w 100 przewód doprowadzający olej do tylnego amortyzatora. Dorobiłem przewód nowy, zalałem płyn i w związku z tym mam pytanie: Czy system odpowietrzy się samoczynnie? Czy muszę wykonać jakieś dodatkowe czynności? Zauważyłem też, że zawieszenie stało się bardziej twarde. Coś jeszcze mogło się uszkodzić? Dodam, że auto stoi prosto, podnosi się i opuszcza prawidłowo. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie związane z tym problemem. Pozdrawiam Piotr.