Zawieszenie hydro - co i jak

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 583
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Zibi »

o dokładnie. Kurcze - moze by jednak powiesić gdzieś te formy testów? podobnie jak z arawyjnym sterowaniem wysokością np w przypadku uszkodzenia czujnika.

Admin?

Maciek
Posty: 155
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, HDJ100
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Maciek »

Tak, ale nadal nie dostałem odpowiedzi czy to jest tak jak citroenach (miałem kiedyś DS-a) że stara grucha powoduje utwardzenie zawieszenia? (mowa oczywiście o aucie :-) )

Maciek
Posty: 155
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, HDJ100
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Maciek »

Witam.
Mam problem z ustawieniem przedniego zawieszenia, mianowicie lewa strona stoi około 1,5 cm niżej niż prawa. Przestawianie (regulacja) czujników, czy to z lewej czy z prawej strony powoduje, że przód ustawia się wyżej lub niżej, ale za każdym razem jest różnica między stroną lewą i prawą. Mam pytanie, czy mogę podkręcić napięcie drążka skrętnego z jednej strony?

Awatar użytkownika
Kabal
Posty: 36
Rejestracja: 11 mar 2020, 10:45
Auto: HDJ100

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Kabal »

Przepraszam, że ogrzewam stary temat, ale chyba bez sensu w tym samym temacie zakładać nowy.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem setki z AHC. O dziwo działa. Prawie. To znaczy - po wyłączeniu silnika lewa strona z tyłu opada. Przy włączonym silniku co jakiś czas sobie tą stronę dopompowuje. Prawy tylny amor był wymieniony, lewy jest z zewnątrz pognity, ale konstrukcyjnie wydaje się cały. Wycieku nie ma. Amortyzacja tyłu jest nieakceptowalna, szczególnie po przestawieniu na komfort. Na sport jeszcze jak Cię mogę.
Sprzedający zeznawał, że wymieniał gruszki jakiś czas temu, ale od tego czasu wóz się utwardził. Różnica w zbiorniczku pomiędzy poziomami - 7/8 kresek.
Czy może puszczać jakiś zawór wewnątrz systemu? Czy sam amor?
Jestem gotowy na wywalenie AHC, ale jeśli temat wymagałby wymiany tego jednego amora oraz płynu, to bym się jeszcze jakiś czas pocieszył. Na wywalenie zawsze przyjdzie pora.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7074
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. R??nych. Wi?kszo?? Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Rokfor32 »

W tym aucie nie ma amortyzatorów. To, co wygląda jak amortyzator to po prostu siłownik hydrauliczny - jak nie cieknie, to jest sprawny.

Cały system tłumienia realizuje wielozawór - no i akumulatory ciśnienia, czyli sfery.

Utwardzenie zawiasu - brak gazu w sferach. Opadanie - nie trzyma wielozawór w torze ciśnienia tej strony - która opada.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 358
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: hetman »

Z ciekawości, nie ma tam amortyzatora pasywnego szeregowo z aktywnym (siłownikiem)? Tak robi MB w ABC, pasywny Sachs tłumi wyższe częstotliwości, aktywny bujanki i przechyły zamknięte w jednym korpusie. Kto to robi dla toyki, czy to autorski system?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7074
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. R??nych. Wi?kszo?? Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Rokfor32 »

W sumie - nie rozcinałem takiego siłownika, więc se głowy urwać nie dam. Ale - raczej nie. Jak odepniesz przewód ciśnieniowy to całość zachowuje się jak dwie rury teleskopowo złożone - i nic więcej.

Awatar użytkownika
Kabal
Posty: 36
Rejestracja: 11 mar 2020, 10:45
Auto: HDJ100

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Kabal »

Rokfor32 pisze:
19 mar 2020, 16:03
W tym aucie nie ma amortyzatorów. To, co wygląda jak amortyzator to po prostu siłownik hydrauliczny - jak nie cieknie, to jest sprawny.

Cały system tłumienia realizuje wielozawór - no i akumulatory ciśnienia, czyli sfery.

Utwardzenie zawiasu - brak gazu w sferach. Opadanie - nie trzyma wielozawór w torze ciśnienia tej strony - która opada.
Wielozawór nie trzyma - rozumiem wymiana. Brak gazu w sferach? Też wymiana? Wielozawór jak sądzę do zdiagnozowania testerem diagnostycznym. Sfery? Już zamawiać zawieszenie, czy jeszcze dać sobie szansę?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7074
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. R??nych. Wi?kszo?? Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Rokfor32 »

Sfery do wytestowania na początek - gdzieś koło Łodzi jest zdaje się firma specjalizująca sie w tych układach, głównie dla cytryn. Ale sfery toyotowe to w zasadzie to samo. trza sprawdzić czy membrany jeszcze się do czegoś nadają - i nabić to azotem.

Wielozawór - nie mam zdania. Może być że jest tylko zasyfiony osadem ze zużytego oleju - a być może coś więcej. To nie jest nierozbieralny monolit - żeby wiedzieć czy się do czegoś nadaje - trza to rozebrać i zweryfikować.

Testery diagnostyczne kontrolują głównie układy elektryczne. Uszkodzenia mechaniczne czy zużycie taka metodą diagnozuje się raczej słabo.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 583
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Zibi »

A tylne amory nie są czasem ze sobą połączone na sztywno z jednym czujnikiem na środku?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 7074
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. R??nych. Wi?kszo?? Toyoty.
Kontakt:

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Rokfor32 »

Co do wysokości zawiasu - tak. Ale jako obwody hydrauliczne, a więc i realizacja tłumienia - są rozdzielone.

Awatar użytkownika
Kabal
Posty: 36
Rejestracja: 11 mar 2020, 10:45
Auto: HDJ100

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: Kabal »

To ja sobie jednak pójdę na łatwiznę i od razu to wydłubię😁 Będę lepiej spał.

dziurawiec
Posty: 1
Rejestracja: 28 lip 2020, 08:55

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: dziurawiec »

witam,

mam sprawne AHC w swoim LC100 z 1999 jednak kilka elementów wymaga uwagi.
Po pierwsze - cienienie w układzie. Po Podniesieniu do trybu high mam takie wartości:
Front Sensor: 10.9 Mpa-g
Rear Sensor: 8.8 Mpa-g
Accumulator Press Sensor: 10.7 Mpa-g
W najbliższych dniach wymienie płyn w układzie..

Druga kwestia to wysokość - zarówno w trybie N i jak i H auto jest delikatnie pochylone do przodu. Czy to kwestia czujników, czy można to jakoś wyregulować?

Trzecia kwestia to amortyzatory z tyłu - jeden został wymieniony przez poprzedniego właściciela, drugi wygląda tak sobie (jeszcze nie cieknie)
ale chce go wymienic. Na tym juz wymienionym jest naklejka z numerem częsci 48530-600050. Gdzie zdobyć takie cudo? Tylko w ASO Toyoty?

pozdrawiam!

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 209
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Zawieszenie hydro - co i jak

Post autor: rembacz »

1.Pomiar ciś. w pozycji N ( przód 6,9 +/- 0,5 mpa , tył 5,6-6,7 mpa)
2.Tył zawsze stoi trochę wyżej. Regulacja na czujnikach pozycji, ustawienie w połowie fasolki z kontrolą cisnień.
3.Używka, serwis, ebay.

ODPOWIEDZ