wyprawówka na hidro zawieszeniu - warto ?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 454
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: wyprawówka na hidro zawieszeniu - warto ?

Post autor: Meris »

a jaki min-max dlugosc tych poduszek ? czy nie zmnieszo wykszyzu mostu na terenie ?

Awatar użytkownika
ems!
Posty: 175
Rejestracja: 07 paź 2013, 11:12
Auto: Godzilla HZJ78, Fenix HDJ100, Kronos V8
Kontakt:

Re: wyprawówka na hidro zawieszeniu - warto ?

Post autor: ems! »

Witaj Yallayalla

zamontowałeś to u siebie, czy dopiero się przymierzasz? Można "pomacać"?

Ja też chcę zostawić AHC w swojej LC100.

Pozdrawiam emsi

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 454
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: wyprawówka na hidro zawieszeniu - warto ?

Post autor: Meris »

pszed chwile dzwonil do mnie ten ukrainiec, co do hidry zalozyl zwykle sprezyny bez liftu s tylu... auto naladowane na maxa, zbiorniki z wodo i paliwem, kol zapasowo, zdezak ARB... Po jazdzie (juz miesionc) w ternie, na szutrach i drogach - jest bardzo zadowolony i nic wiencej nie bedzi pszerabial...
Jedyne to na szutrach na zakretach tyl troszke planujie uciekac, jezeli wlonczony Komfort jazda, liepej na Sport wystawiac regulowanie...
Tez on mial na L200 poduszki i to wywalil, bo w terenie zmneiszylo wykszyz zawieszenia...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18044
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: wyprawówka na hidro zawieszeniu - warto ?

Post autor: kylon »

Istotna rzeczą w hydraulice jest to że układ z zaworami i sterowaniem pozostaje ten sam. Pozostają również te same średnice tłoków i objętości. Zatem zwiększony ciężar powoduje znaczny przyrost ciśnienia w układzie. Do pewnego momentu układ to ciśnienie znosi gdyż jest zawsze zaprojektowany z naddatkiem. Nadmierna ilość bagażu czyli ciężaru może jednak ten układ uszkodzić i coś gdzieś się podda. Najprawdopodobniej na uszczelnieniach. Nie od razu ale nie ma opcji aby nie wybuchło. Zatem jeśli chodzi o przód to bym całkowicie się tym nie przejmował. Z tyłu średnica drutu sprężyny jest bardzo mała. Sprężyna stanowi tu element podtrzymujący i amortyzujący (w sensie pracy góra dół a nie trzymania koła przy asfalcie). Stosując duże obciążenia trzeba zastosować wspomaganie dla tej sprężyny. Wzmacniana normalna sprężyna ma sens tylko w przypadku stałego obciążenia. Przy powrocie czyli jeździe na co dzień tył auta będzie uciekał w górę a co za tym idzie czujniki podadzą zmianę wysokości i system przestaje być efektywny.
Musi być regulacja siły wspomagania jeśli ma być zmiana obciążeń. Bez tego to troszkę drutowanie z oczekiwaniem na awarię.

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: wyprawówka na hidro zawieszeniu - warto ?

Post autor: yallayalla »

Meris pisze:a jaki min-max dlugosc tych poduszek ? czy nie zmnieszo wykszyzu mostu na terenie ?
Nie powiem Ci w tym momencie bo trudno je rozciągnąć "ręcznie".
Ufam jednak tym, co je montują a w Australii podejście do takich aut jest dość bezkompromisowe.
Jest ewentualna niejasność w tej kwestii jeśli spojrzeć na 6. stronę
http://tesairsprings.com.au/fileadmin/f ... sMay08.pdf
ale tam jest mowa o różniących się nieco (adaptery) zestawach dla różnych wersji auta.
Mnie osobiście 1 cal w tę czy w drugą nie wadzi ale sądzę, że i na to jest sposób przez np. dołożenie dodatkowego krążka (tego z 'uszkami' po bokach, przewidzianego jako adapter górnego mocowania) albo dołożenie podkładki pod miech.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 301
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: wyprawówka na hidro zawieszeniu - warto ?

Post autor: rembacz »

Na zagranicznych forach jest ogólne przekonanie że tylne springi przy AHC powinno się wymieniać co 5lat. Po ok pięciu latach tracą swoją pierwotną nośność. Sprawność sprężyn mierzą, sprawdzając ciśnienie w układzie AHC przy dopuszczalnym załadunku.
Pozdr.

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 454
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: wyprawówka na hidro zawieszeniu - warto ?

Post autor: Meris »

dzienkujie, akurat w poniedzialek jada na ASO zmiezac cysnienia :)

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 301
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: wyprawówka na hidro zawieszeniu - warto ?

Post autor: rembacz »

Meris powiadom nas o wynikach.
Pozdr.

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 454
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: wyprawówka na hidro zawieszeniu - warto ?

Post autor: Meris »

cysnienia w normie, pszud 6,9bar, tyl 6,5.... miezysie na N pozicji, puste auto, pelnym zbiornikiem...
A co pszud troszke zatwardy na wybojach, to moze byc problem w pszewodach... moze niedostajie silniczek signalu...

Awatar użytkownika
yallayalla
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 04:36
Auto: HDJ100 VX, 1HD-FTE, AHC
Kontakt:

Re: wyprawówka na hidro zawieszeniu - warto ?

Post autor: yallayalla »

Meris pisze:cysnienia w normie, pszud 6,9bar, tyl 6,5.... miezysie na N pozicji, puste auto, pelnym zbiornikiem...
A co pszud troszke zatwardy na wybojach, to moze byc problem w pszewodach... moze niedostajie silniczek signalu...
Wartości ciśnień prawidłowe. Kiedy wymieniany był płyn AHC? Narzekasz na twardość przodu, więc ew. wymiana płynu jest jedynym pomysłem a potrafi ona przynieść odczuwalną poprawę.
Dobrze również wykonać test sprawności sfer AHC.
Dla przypomnienia:
- na pracującym silniku i przy zamkniętych drzwiach ustawić poziom na L
- po opuszczeniu nadwozia wyłączyć silnik
- otworzyć maskę i zanotować poziom płynu (ile kresek) w zbiorniku
- uruchomić ponownie i przestawić na H
- po podniesieniu nadwozia wyłączyć silnik
- zanotować poziom płynu w zbiorniku
Jeśli różnica poziomu między ustawieniami Low i High wynosi 7 kresek lub więcej, oznacza to że sfery są w dobrym stanie. Jeśli jest mniejsza, należy wymienić część z nich (parę?) lub wszystkie.

ODPOWIEDZ