Strona 2 z 4

Re: Tunning J10

: 11 maja 2012, 13:40
autor: Heniu
Wystarczy z przodu dorzucić zestaw obniżający o 25 mm przedni dyferencjał i wraca geometria zawieszenia, koszt to ok 1200-1300 zł, do tego wzmocnione drążki i amortyzatory , a z tyłem nie ma najmniejszego problemu.

Re: Tunning J10

: 11 maja 2012, 13:48
autor: seburaj
diff drop kit jest jakims rozwiązanie - to fakt
tylko, ze popadame w lekko błędne koło - najpierw liftujemy auto, aby podnieść prześwit (z przodu, bo z tyłu lift prześwitu pod gruchą nie podnosi) a jednocześnie... zmniejszamy świadomie i celowo ten prześwit :mrgreen:

to troche tak, jakby jednocześnie brać amfetaminę i środki uspokajające :wink:

Re: Tunning J10

: 11 maja 2012, 13:50
autor: seburaj
Heniu pisze:Wystarczy z przodu dorzucić zestaw obniżający o 25 mm przedni dyferencjał i wraca geometria zawieszenia
jesteś pewien ?
geometria to raczej nie wraca - co najwyżej poprawia się kąt na przegubach... znaczy niweluje sie trochę w kierunku ustawień fabrycznych :roll:

Re: Tunning J10

: 11 maja 2012, 15:02
autor: Addams
Dokładnie, geometria nijak nie wraca, trzeba by wachacze wymieniać albo obniżać ich mocowania czyli robić to o czym pisze seburaj- zmniejszać prześwit. Kwadratura koła

Re: Tunning J10

: 11 maja 2012, 15:59
autor: Jerzy23
dzieki za odpowiedzi. Dzwonilem dzis do lokalnego warsztatu, gdzie sie przerabia auta 4x4 i faktycznie gosc nie liftowal J100 nigdy bardziej niz 2 cale. Y 61 i J80 byly liftowane wyzej znacznie czesciej. Co ciekawe notorycznie podnosi sie tu FJ-ote o nawet 4 cale.
pozdro

JW :wink:

Re: Tunning J10

: 11 maja 2012, 17:04
autor: seburaj
najprawdopodobniej fj-ta ma konstrukcję ifs-a która to umożliwia - np. dłuższe wahacze po prostu...

Re: Tunning J10

: 11 maja 2012, 18:50
autor: MaxLux
wbrew pozorom takie liftowamie ma jednak sens bo idzie w gore cala buda, progi i przod wiec na calej dlugosci robi sie przeswit - fakt, ze pod dyfrm bedzie o samo ale zeby to polepszyc to albo zwolnice albo wieksze kola ! Innej mozliwosci nie ma

Re: Tunning J10

: 11 maja 2012, 18:56
autor: Jerzy23
Wiekszych kol niechce. Po 3 latach jezdzenia po interiorze i trzech Land Cruiserach doszedlem do wniosku, ze 33" sa idealna wielkoscia na takie warunki jakie tu mam. Lift mial tylko i wylacznie poprawic katy, ktore sa istotne przy przekraczaniu malych wydm i wyjazdow z wadi. A to czeste warunki w jakich jezdze.

Jak macie jakies sugestie dotycznace konkretnych producentow zawieszenie to walcie smialo...
:wink:

Re: Tunning J10

: 11 maja 2012, 20:22
autor: arekg25
Z tego co zrozumiałem masz J10 bez hydrauliki. Jeśli możesz zmierz odległość między środkiem piasty tylnej a błotnikiem to zobaczymy jak fabrycznie stoi toyka bez liftu na normalnym zawiasie. Na OME 863 po wypruciu hydrauliki jest 60.5 cm i przy oponach 33" nie robiłbym więcej .Co do przodu to przedmówcy mają racje , po podniesieniu na drążkach do poziomu tyłu praca zawieszenia delikatnie mówiąć jest mocna licha. Przód ustawiłem jakieś 3 ,4 cm niżej od tyłu.Auto nie ma jeszcze pozycji bąbowca nurkującego a kąt natarcia jest ok.

Re: Tunning J10

: 11 maja 2012, 20:23
autor: Rokfor32
Można zapodać most z J105, i zrobić J105 ... :mrgreen: poważnie piszę - jeżeli chce się duży lift i dobre własności terenowe to najsłuszniejsze rozwiązanie, i wcale nie takie drogie (podejrzewam że tańsze niż zabawa z custom - wahaczami, drążkami skrętnymi, itp.) Nie wiem jak jest z szerokością mostu J8 vs. J105 - różnica jest na pewno w piastach (ilość szpilek), i chyba w niczym więcej. A jestem prawie pewien, że piasta z J100 (z IFS) da się założyć na czop z J8 - mosty z J8 powinny być łatwiej dostępne.

Obniżenie przedniego mostu poprawia kąty na półosiach, ale nie załatwia geometrii zwrotnic. No i na powrót zmniejsza przedni prześwit ... :wink:

Re: Tunning J10

: 11 maja 2012, 20:36
autor: Jerzy23
Rokfor ja jestem z zupelnie innej bajki :mrgreen: Ja chce zrobic ten samochod w tydzien i poprostu znowu gdzies pojechac. Moze tym razem do Ras al Khuwaymiyah. :wink: tam sa takie piekne biale wydmy tuz przy oceanie :mrgreen:

A powaznie mowiac, to proba wszczepienia mostu z J8 albo nawet z HZJ105, bo takie jestem wstanie tu znalesc, bedzie mnie kosztowala fortune i bede na to auto czekal wiecznosc biorac od uwage tutejsze tempo pracy i poczucie czasu. Nie moge tez komplikowac mechanicznie czy intelektualnie roboty mechnikom bo spartola wszytsko. To musi byc prosta sprawa. Gotowy lift kit do FZJ100L, bumper, winch, snorkel, roof rack

i heja do Khuwaymiyah ... :wink:

arekg25 zmeirze jutro i odlegklosc srodka piastu od blotnika i podam info w tym watku .. :wink:

Re: Tunning J10

: 11 maja 2012, 21:01
autor: seburaj
Rokfor32 pisze:Można zapodać most z J105, i zrobić J105 ...
ano właśnie nie tak bardzo... most przedni ze 105 jest wyraznie węższy od tylnego setkowego (rozstaw kół), wiec należałoby zastosowac dystanse na tym przeszczepionym...
no i przełożenia zdaje sie inne, czyli trzebaby wymienić całość - przedni i tylny ze 105 :|

i tu wracamy do jedynie słusznego pomysłu - czyli J100 na mostach od patrola :mrgreen:

Re: Tunning J10

: 12 maja 2012, 07:59
autor: Rokfor32
Rozstaw kół prawdopodobnie załatwiają same piasty.

Tak jest w 4R starszych i hilach - przy IFS rozstaw kół jest większy, ale odległość między zwrotnicami identyczna. piasty przednie po prostu mają inne odsadzenie płaszczyzny montażu koła niż przy wersji ze sztywnym mostem. Efekt jest dokładnie taki sam jak przy dystansach (co do promienia zataczania koła), ino tarcza hamulcowa jest głębiej w kole schowana.

J00 z IFS ma konstrukcję piasty taką samą jak przy sztywnej osi, dlatemu prawdopodobnie dałoby się to tak przełożyć.

Co do trudności w robocie - w warunkach arabskich zanabywa się po prostu przednią część ramy uzbrojoną (z wahaczami, mostem, przekładnią kiery), i przespawuje elementy jeden po drugim ... :wink: Albo jeszcze łatwiej - całą ramę uzbrojoną, i przekłada silnik z nadwoziem. :wink:

Seburaj - przełożenia w toyocie nie są problemem. Przy sztywnych osiach wymienia się je dosyć łatwo (ustawia sie zazębienie dosyć łatwo), a dostępność konkretnych przełożeń jest bezproblemowa. Poza tym - nie wiem jak do J105, ale ponoć do J8 mosty w wersji arabskej były solidniejsze niż te na Europę (grubsze rury).

Re: Tunning J10

: 12 maja 2012, 12:33
autor: Jerzy23
Rokfor32 pisze:
Co do trudności w robocie - w warunkach arabskich zanabywa się po prostu przednią część ramy uzbrojoną (z wahaczami, mostem, przekładnią kiery), i przespawuje elementy jeden po drugim ... :wink: Albo jeszcze łatwiej - całą ramę uzbrojoną, i przekłada silnik z nadwoziem. :wink:

.
Mysle ze prosciej bybylo poprostu nabyc HZJ105L i zrobic przeszcep silnika tak, zeby finalnie otrzymac FZJ105L. A najprosciej to poprostu kupic J8 z konca produkcji i zrobic jej wiekszy maintanance Plus tunning z liftem itd. :mrgreen:

Wczoraj Pyrka podsunal mi swietny pomysl. Rokfor wsiadaj w samolot i przylatuj do Omanu. dach nad glowa i wyzywienie masz free. Ja ci dam wszytskie narzedzia jakie mam i zostawie ci ten samochod na tydzien, a ty mi zrobisz auto marzen :mrgreen:

Co ty nato? :mrgreen:

Arekg25 pomierzylem odleglosci o ktore pytales i wyszlo 48 cm do zerwnetrznej czesci blotnika i 53 do wewnatrz..

Re: Tunning J10

: 12 maja 2012, 16:22
autor: Adam
seburaj pisze:i tu wracamy do jedynie słusznego pomysłu - czyli J100 na mostach od patrola :mrgreen:
znasz kogoś, kto to zrobił, właściciela albo warsztat, ludzie często o tym mówią ale nie spotkałem się na żywo z żadnym egzemplarzem