polibusze przekładni kierowniczej
Moderator: luk4s7
Re: polibusze przekładni kierowniczej
A gdzie tu napisane że wymiana tylko przy regeneracji maglownicy . Mocowanie i luzy na mocowaniach to jedno a drugi to luzy na samej listwie. W pewnym stopniu do skasowania śrubą a później już niestety nie.
Re: polibusze przekładni kierowniczej
nieprecyzyjne pytanie nieprecyzyja odpowiedż ,koniec tematu Dziękuję
Re: polibusze przekładni kierowniczej
Panowie, przymierzam się do wymiany tych elementów, ale mam wątpliwości...
Polibusze, tudzież poliuretany są dużo sztywniejsze niż guma i jeśli chodzi o jazdę po czarnym to dobrze bo układ sztywniejszy, bardziej precyzyjny w kierowaniu.
Ale jeśli chodzi o jazde w terenie, czy nie za bardzo się to wszystko usztywni ? Skoro ta przekładnia i tak nie jest jakaś mega pancerna, czy wymiana na poliuretany nie skróci jej żywotności ? Wolałbym chyba wymienić za jakiś czas znowu te gumki niż szukać speców od regeneracji przekładni.
Polibusze, tudzież poliuretany są dużo sztywniejsze niż guma i jeśli chodzi o jazdę po czarnym to dobrze bo układ sztywniejszy, bardziej precyzyjny w kierowaniu.
Ale jeśli chodzi o jazde w terenie, czy nie za bardzo się to wszystko usztywni ? Skoro ta przekładnia i tak nie jest jakaś mega pancerna, czy wymiana na poliuretany nie skróci jej żywotności ? Wolałbym chyba wymienić za jakiś czas znowu te gumki niż szukać speców od regeneracji przekładni.
Re: polibusze przekładni kierowniczej
Cześć
Dołączam się do tematu. Jakieś pół roku temu kupiłem polibusze u Kylona i wymieniłem tylko główne mocowanie przekładni bo stare wogóle nie trzymało: latało we wszystkie strony prawo lewo góra dół bo ta orginalna guma była w stanie agonalnym. Jako że nie znałem orginalnego położenia tej gumy to dokręciłem ten nowy polibusz na oko. (wcześniej na wybojach słychać było jak przekładnia dosłownie waliła w te metalowy przewód...) Mam zamiar w niedługim czasie wziąść się za przekłądnie jako całą ale chce zrobić wszystko po kolei ...kasowanie luzów, wymiana reszty polibuszy itp. ale wiem że jeżeli się za to wezme a będe miał źle "ustawioną" całą przekładnie względem wozu to lipa... narazie sprawdziłem na oko że przy max. obrocie kierownicą w lewo i prawo jest różnica ok 3cm po obwodzie kiery. (patrzyłem na światło P na desce jako odniesienie). auto nawet na gładkim asfalcie ściąga w lewo. w tym całym wywodzie chodzi mi o dokładny wymiar pomiędzy polibuszem/metalową obejmą a np. tym metalowym przewodem. Jak by ktoś kto ma dobrze to wszystko poustawiane byłbym bardzo wdzięczny jakby ktoś z kolegów zmierzył i podał wymiar.
nie wiedziałem do jakiego wątku to dokładnie dołączyć bo wątków o samej maglownicy itp. jest kilka.
Pozdrawiam
Dołączam się do tematu. Jakieś pół roku temu kupiłem polibusze u Kylona i wymieniłem tylko główne mocowanie przekładni bo stare wogóle nie trzymało: latało we wszystkie strony prawo lewo góra dół bo ta orginalna guma była w stanie agonalnym. Jako że nie znałem orginalnego położenia tej gumy to dokręciłem ten nowy polibusz na oko. (wcześniej na wybojach słychać było jak przekładnia dosłownie waliła w te metalowy przewód...) Mam zamiar w niedługim czasie wziąść się za przekłądnie jako całą ale chce zrobić wszystko po kolei ...kasowanie luzów, wymiana reszty polibuszy itp. ale wiem że jeżeli się za to wezme a będe miał źle "ustawioną" całą przekładnie względem wozu to lipa... narazie sprawdziłem na oko że przy max. obrocie kierownicą w lewo i prawo jest różnica ok 3cm po obwodzie kiery. (patrzyłem na światło P na desce jako odniesienie). auto nawet na gładkim asfalcie ściąga w lewo. w tym całym wywodzie chodzi mi o dokładny wymiar pomiędzy polibuszem/metalową obejmą a np. tym metalowym przewodem. Jak by ktoś kto ma dobrze to wszystko poustawiane byłbym bardzo wdzięczny jakby ktoś z kolegów zmierzył i podał wymiar.
nie wiedziałem do jakiego wątku to dokładnie dołączyć bo wątków o samej maglownicy itp. jest kilka.
Pozdrawiam
Re: polibusze przekładni kierowniczej
Mysle ze jak pojedziesz zrobic zbieznosc (tylko do warsztatu ktoremu sie chce) i dodatkowo im cos odpalisz to bedziesz mial wszytko ok.
Ja mialem wymieniana przekladnie i po wymianie kolo ocieralo mi o rame z jednej strony, dodatkowo koncowka drazka po jednej stronie byla wkrecona na maxa a po drugiej widzialem z 4 cm gwintu, a ze zdazylo sie ze mam w zakladzie maszyne do geometrii to spedzilem troche czasu i przestawilem sobie wszystko tak jak ma byc.
Ja mialem wymieniana przekladnie i po wymianie kolo ocieralo mi o rame z jednej strony, dodatkowo koncowka drazka po jednej stronie byla wkrecona na maxa a po drugiej widzialem z 4 cm gwintu, a ze zdazylo sie ze mam w zakladzie maszyne do geometrii to spedzilem troche czasu i przestawilem sobie wszystko tak jak ma byc.
Re: polibusze przekładni kierowniczej
Pamietaj nikt tego nie robi ale zalecenia i wcale nie wynikajace z wyludzenia kasy sa takie ze po kazdej robocie przy zawieszeniu czy ukladzie kierowniczym powinn sie regulowac wszytskie prametry geometrii.
Nawet w golfie po wymianie sworznia wahacza powinno sie zrobic geomtriee poniewaz sruba nie ma idelanie takiego samego wymiaru jak otwor w wahaczu, wiec na 3 srubach moga wychodzic cuda. a niby takie proste. Wkrecic 3 srubki i wykrecic .
Nawet w golfie po wymianie sworznia wahacza powinno sie zrobic geomtriee poniewaz sruba nie ma idelanie takiego samego wymiaru jak otwor w wahaczu, wiec na 3 srubach moga wychodzic cuda. a niby takie proste. Wkrecic 3 srubki i wykrecic .
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 lut 2013, 19:31
- Auto: land cruiser 90 d4d 2001
- Kontakt:
Re: polibusze przekładni kierowniczej
LandIce pisze:Cześć
Dołączam się do tematu. Jakieś pół roku temu kupiłem polibusze u Kylona i wymieniłem tylko główne mocowanie przekładni bo stare wogóle nie trzymało: latało we wszystkie strony prawo lewo góra dół bo ta orginalna guma była w stanie agonalnym. Jako że nie znałem orginalnego położenia tej gumy to dokręciłem ten nowy polibusz na oko. (wcześniej na wybojach słychać było jak przekładnia dosłownie waliła w te metalowy przewód...) Mam zamiar w niedługim czasie wziąść się za przekłądnie jako całą ale chce zrobić wszystko po kolei ...kasowanie luzów, wymiana reszty polibuszy itp. ale wiem że jeżeli się za to wezme a będe miał źle "ustawioną" całą przekładnie względem wozu to lipa... narazie sprawdziłem na oko że przy max. obrocie kierownicą w lewo i prawo jest różnica ok 3cm po obwodzie kiery. (patrzyłem na światło P na desce jako odniesienie). auto nawet na gładkim asfalcie ściąga w lewo. w tym całym wywodzie chodzi mi o dokładny wymiar pomiędzy polibuszem/metalową obejmą a np. tym metalowym przewodem. Jak by ktoś kto ma dobrze to wszystko poustawiane byłbym bardzo wdzięczny jakby ktoś z kolegów zmierzył i podał wymiar.
nie wiedziałem do jakiego wątku to dokładnie dołączyć bo wątków o samej maglownicy itp. jest kilka.
Pozdrawiam
Przekładnia kierownicza jest ustalana na pozostałych mocowaniach, a nie na taj obejmie o której piszesz, problem możesz mieć w końcówkach drążków źle wkręconych
pozdrawiam
Re: polibusze przekładni kierowniczej
Witam , odgrzeję kotleta
jestem na etapie regeneracji przekładni (zaczęła się pocić więc chcę zrobić zawczasu) i chciałem kupić zestaw naprawczy i polibusze
- czy zestaw naprawczy tylko w ASO? bo nie znalazłem na stronie Wypraw ?
czym się różnią te dwa rodzaje polibuszy, bo producent niby ten sam (Terrain Tamer)
http://wyprawa4x4.pl/polibusze-przeklad ... -3311.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://wyprawa4x4.pl/polibusze-przeklad ... er-j9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jestem na etapie regeneracji przekładni (zaczęła się pocić więc chcę zrobić zawczasu) i chciałem kupić zestaw naprawczy i polibusze
- czy zestaw naprawczy tylko w ASO? bo nie znalazłem na stronie Wypraw ?
czym się różnią te dwa rodzaje polibuszy, bo producent niby ten sam (Terrain Tamer)
http://wyprawa4x4.pl/polibusze-przeklad ... -3311.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://wyprawa4x4.pl/polibusze-przeklad ... er-j9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: polibusze przekładni kierowniczej
Zestaw naprawczy tylko z oryginału chociaż może sprzedają coś firmy regenerujące.
Zestawy nie różną się właściwie niczym patrząc od strony użytkownika. Są z rożnych polimerów ale w praktyce nie ma to znaczenia. Bierz tańsze albo które są i tyle.
Zestawy nie różną się właściwie niczym patrząc od strony użytkownika. Są z rożnych polimerów ale w praktyce nie ma to znaczenia. Bierz tańsze albo które są i tyle.
Re: polibusze przekładni kierowniczej
dzięki za szybką odpowiedź, z oryginału to tylko ASO czy można u Was zamówić ?
np do VW czy Forda we Wrocławiu jest kilka sklepów co oferują oryginalne części dużo taniej niż w ASO, do Toyoty nie znalazłem
np do VW czy Forda we Wrocławiu jest kilka sklepów co oferują oryginalne części dużo taniej niż w ASO, do Toyoty nie znalazłem
Re: polibusze przekładni kierowniczej
Można. My też coś tam mamy taniej
Re: polibusze przekładni kierowniczej
Pierwsze to SuperProkuba500 pisze: czym się różnią te dwa rodzaje polibuszy, bo producent niby ten sam (Terrain Tamer)
http://wyprawa4x4.pl/polibusze-przeklad ... -3311.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://wyprawa4x4.pl/polibusze-przeklad ... er-j9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Drugie to Whiteline
Terrain Tamer nie produkuje żadnych z powyższych, btw Kylon zaaktualizuj cenę na Whiteline bo jest obecnie niższa
Re: polibusze przekładni kierowniczej
Przecież jest logo Super Pro przy produkcie
Sprawdzę jutro ceny oficjalnego importera i zaktualizuję - dzięki za informację.
Sprawdzę jutro ceny oficjalnego importera i zaktualizuję - dzięki za informację.
Re: polibusze przekładni kierowniczej
jeszcze ktoś mi podsunął pomysł żeby zamiast regenerować swoją przekładnie zastąpić ją przekładnią ze 120 ponoć pasuje po niewielkich przeróbkach i jest dużo trwalsza
ktoś może przerabiał temat
ktoś może przerabiał temat