Luz w przednim napędzie

Moderator: luk4s7

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Luz w przednim napędzie

Post autor: Art »

Robiąc wiosenne porządki postanowiłem zjąć się takze zlikwidowania luzu w przednim napedzie. Otóż jak szybko przyspieszam to coś szarpie z przodu (lub gdy szybko odpuszaczam gaz). Ponadto przestawianie z P na D i D na R powoduje głosny strzał z przodu. Luzów na krzyżakach nie ma.Warsztat raczej odrzucił diagnozę z rozciągniętym łańcuchem reduktora, gdyż nic nie strzela.
Korzystajac z okazji i podniesieniu auta zauwazyłem, że jak pokrece przednim kołem (tak z 7 cm) to dopiero po chwili przedni wał zaczyna się obracać. Skąd moze brać się ten luz??

AdamS
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 2010, 23:39
Auto: UZJ100 (2001)
Kontakt:

Re: Luz w przednim napędzie

Post autor: AdamS »

Dołączam się do wątku Art’a, mam podobny problem polegający na wyraźnym uderzeniu, jak ktoś kiedyś opisywał efekt wagonowy, który występuje głównie przy zmianie pomiędzy biegami R i D efekt jest znacznie mniejszy niż u Art.’a ale występuje, występuje również przy delikatnej jeździe a zauważalny jest właśnie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu, czasami także po intensywnym przyspieszaniu, gdy rozpoczynam powolne delikatne hamowanie do świateł w końcowym momencie już prawie przed zatrzymaniem się auta także następuje wagonowe uderzenie, ale nie jest to mocne uderzenie raczej wyglądające na coś związanego z kasowaniem się luzu po przyspieszaniu, dziwne, bo nie zawsze występuje.
Aby zlokalizować problem udałem się pod samochód i zauważyłem wyraźnie większy luz obrotowy na przednim wale przy ustawieniu reduktor na H, skrzynia D przednim wałem jestem w stanie przekręci o jakieś 20-30 stopni zaś dla tylnego wału jest to zaledwie może 5-10 dodam, że krzyżaki są raczej sprawne auto niedawno było na serwisie gdzie krzyżaki były smarowane wiec podejrzewam, że, pomimo że nigdy więcej nie pojadę do tego warsztatu to tego chyba się nie da spier…. i nie zauważyć, że krzyżak jest wywalony.
Dodam dla ciekawości, że przy załączonej blokadzie środka gdzie, jeśli dobrze rozumiem obydwa wały spinają się razem i rozkład mocy jest równy na przód i tył efekt wagonowy pomiędzy biegami R i D prawie zanika piszę prawie, bo jest to bardzo lekko wyczuwalne, robiłem też próbę z dodawaniem i ujmowaniem gazu jadąc po długiej prostej asfaltowej i także nie ma walnięcia jak przy wyłączonej blokadzie miedzy osiowej.

Art sprawdzi czy u ciebie także problem wyrażanie zmaleje po spięciu środka

A resztę forumowiczów proszę do tablicy, pomóżcie, jeżeli są jakiś tęgie głowy
Kylon, guru Nasz ;) plisss wypowiedz się, bo inaczej odwiedzę cię w poniedziałek 2go, bo choć z Gdańska to pojadę ;) przymusowe wolne dostałem ;)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18050
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Luz w przednim napędzie

Post autor: kylon »

A ja bym nie odrzucał teorii łańcucha. Na odległość nie umim wróżyć z fusów :wink:

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: Luz w przednim napędzie

Post autor: realBiker »

W secie chyba ni ma łańcucha, Adam się wczepił w podforum o j9 ale sam ma j100.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Luz w przednim napędzie

Post autor: seburaj »

a zabieraki macie chłopaki w porządku ? :mrgreen:

ja również - z całym szacunkiem dla opinii Kylona - nie obstawiałbym łańcucha...
po moich doswiadczeniach z j100 zauważyłem, że jakoś tak dziwnie efekt wagonowy z reduktora dotyczy raczej modeli opartych na kołach zębatych, a nie na łańcuchu :roll:

a oprócz zabieraków - sprawdzcie luzy na wielowypustach przegubów wewnętrznych i zewnętrznych (oraz same przeguby) - to tam sie generuja najwieksze luzy w przypadku zawieszenia niezaleznego...

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Luz w przednim napędzie

Post autor: seburaj »

aaa, kolego AdamieS - skoro mowa o setce to tym bardziej masz prze..ebane :mrgreen:
ja walczylem z tym luzem jak Jagiełło pod Grunwaldem, wymieniałem przeguby, zabieraki i reduktory - poległem... :roll:
i stwierdzam - to jest niestety zjebka J100, ta suma luzow niestety...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18050
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Luz w przednim napędzie

Post autor: kylon »

To ja tylko dodam, że chodziło mi o J9 bo J100 to łańcuch ni ma.
W J100 suma wszystkich luzów może wywoływać taki efekt ale to wszystko zależy od tego gdzie są największe te luzy. Chcąc je zlikwidować faktycznie trzeba troszku się napocić w portfelu :mrgreen:.
Ja mam tylko prośbę aby J100 naprawiać w dziale J100 :wink:

AdamS
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 2010, 23:39
Auto: UZJ100 (2001)
Kontakt:

Re: Luz w przednim napędzie

Post autor: AdamS »

Ok Kylon masz racje naprawiamy J100 w dziale J100 przepraszam ;) nie chciałem po prostu tego samego wątku tam otwierać. Autko moje w maju do Expedycji poleci chłopaki mam nadzieję ogarną temat, wydają się naprawdę rzetelnie podchodzi do klienta a najważniejsze że widać że chcą pomóc, u Arta wykluczyli raczej łańcuch rzucając podejrzenie właśnie na przegub. a Seburaj szczerzy diabelskie kły ;) hihi, no widziałam jak walczyłeś naprawdę dzielny jesteś ;) i tak jak mówisz może nie warto z tym walczyć a trzeba się przyzwyczaić, no zobaczymy jeszcze.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Luz w przednim napędzie

Post autor: Rokfor32 »

Oba modele mają problemy z przekładniami w przednich dyfrach. Na dzień dobry kontroluje się więc olej - jak czysty szuka się dalej, jak nie - szuka się nowego dyfra ... :wink:

W J100 lubią też lecieć zabieraki piast - ale w J9 ich nie ma, więc jedyne miejsce (poza przekładnią) to przeguby.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Luz w przednim napędzie

Post autor: seburaj »

Rokfor32 pisze:
W J100 lubią też lecieć zabieraki piast - ale w J9 ich nie ma
:shock:
to co tam robi za element spinajacy przegub z piastą ?
sprzęgiełka przecież niet...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Luz w przednim napędzie

Post autor: Rokfor32 »

Sama piasta. J9 ma to identycznie rozwiązane jak większość osobówek - półoś skręca i trzyma do kupy cały węzeł łożyskowy, z zwrotnica "chwyta" łożyska za zewnętrzne bieżnie. Frez jest tam ze trzy razy dłuższy niż w zabieraku w J100. J100 ma natomiast identyczne rozwiązanie jak przy sztywnych mostach - czop piasty jest pusty w środku (i on jest mocowany do zwrotnicy), a półoś łączy się z piastą wyłącznie przez zabierak na zewnątrz. Podobnie jak w hilach z IFS.

Awatar użytkownika
emilio
Posty: 185
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:03
Auto: KZJ95
GDJ150
Kontakt:

Re: Luz w przednim napędzie

Post autor: emilio »

Potwierdzam co napiał AdamS ,

W mojej 95 jest dokładnie ten sam objaw , przy zmainie pozycji z R na D im wolniej zmieniam pozycje wybieraka tym słabszy efkt 'wagonowy ' oraz przy wyhamowywaniu ale nie zawsze ,
przy spiętych blokadach oraz reduktorze nie występuje , wiec też skałaniałem się do teorii łańcucha :idea:
Po wizycie w zaprzyjaźnionym warsztacie w Gdańsku powiedzieli że to luz na ataku przedniego mostu , cokolwiek to znaczy :wink:

pozdr

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Re: Luz w przednim napędzie

Post autor: Art »

Już myslałem, ze temat przejdzie bez echa. uff. :(
Ja miarkuję tak: łańcuch ma raczej mniejsze mozliwości rozciagnięcia - auto nie za wiele miele w błocie, a automat chroni od róznych "strzałów ze sprzęgła".Oleju zawsze dostatek w reduktorze.
Więc przychylając się do diagnoz szanownych kolegów, obejrze wpierwej olej w przednim moście i zobaczymy czy są slady konsumpcji mechanizmów. Lewą półóś i tak wymieniam, wiec zweryfikuję teorię luzów na wielowpustach.
Dodam tylko dla porządku, ze po zabrokowaniu centralnego dyfra objawy są o wiele mniejsze.
Dziękuję za porzadne konsylium nad tym przypadkiem, a efekty będę ralcjonował dla potomnych :D

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Luz w przednim napędzie

Post autor: seburaj »

Art pisze: Dodam tylko dla porządku, ze po zabrokowaniu centralnego dyfra objawy są o wiele mniejsze.
to wlasnie tak jest - i jest to logiczne
zapięta międzyosiówka spina cału układ i luz wynikający z przedniego napędu znika...

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Luz w przednim napędzie

Post autor: Kames »

walczylem z tym luzem jak Jagiełło pod Grunwaldem, wymieniałem przeguby, zabieraki i reduktory - poległem...

to Jagiełło przegrał :shock: kruca znowu mnie w szkole oszukali :mrgreen:

ODPOWIEDZ