Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Moderator: luk4s7

Walentinas
Posty: 33
Rejestracja: 29 mar 2017, 20:41
Auto: KZJ95L

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: Walentinas »

No i przyjechałem. Zauważyłem błąd w moim poprzednim poście / auto jest z 2000 roku a nie z 2009. Dzień pojeździłem i się okazało, że jak się zagrzeje skrzynia biegów, to po prosu nie przekazuje napędu. Ostygnie, to do momentu aż znowu się nie nagrzeje / jedzie. Próbowałem wyczytać błędy przy pomocy zwarcia styków w złączu diagnostycznym i odczytaniu ich przy pomocy błysków, jednak komputer nie pokazuje żadnych błędów. Kolor oleju raczej brązowy ale stan się zgadza. co prawda mierzyłem w pozycji P, jutro spróbuję ponownie na N. Podpowiedzcie czy warto kupować używana skrzynię, czy raczej naprawiać obecną? Czy w tym przypadku wymiana oleju i filtra może dać pozytywny rezultat?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: Rokfor32 »

Masz spalone tarczki na którymś sprzęgle, najprawdopodobniej od pierwszego biegu (możesz to potwierdzić wymuszając ruszanie na drugim, czyli aktywują tryb "śnieg").

Można to naprawiać, ale to w praktyce jest wymiana wszystkich tarczek sprzęgieł, plus pewnie łozyska. Słabo to opłacalne.

Można też kupić możliwie najmłodszą skrzynię A343F, czyli J12 lub hilux, i przełożyć rdzeń (lub przełożyć płytę sterującą do młodszej skrzyni - trzeba wtedy dorobić wejście na linkę sterującą ciśnieniem, młodsze skrzynki jej nie mają).

Używana skrzynia do J9 to loteria, bo spora ich część miała ten sam problem - uwalona chłodnica, i mieszanie ATF z płynem chłodzącym, co powoduje właśnie palenie się tarczek, i zaszlamianie sterownika.

Walentinas
Posty: 33
Rejestracja: 29 mar 2017, 20:41
Auto: KZJ95L

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: Walentinas »

Dziękuje za odpowiedź Rockfor. Jak zauważyłeś założyłem nowego posta na temat wymiany skrzyni.

Luksky
Posty: 93
Rejestracja: 20 sty 2016, 07:31
Auto: J95, 3.0 D4D KDJ FTV
Kontakt:

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: Luksky »

Ja się podłącze. Rockfor powiedz​ z doświadczenia​, skrzynia w j95 d4d - moja ma 420tys nakulane i liczę się z jakąś wyjebką bo nic nie jest wieczne. Jak się kształtuje koszt wszystkich tarczek itp przy naprawie całej skrzyni? Pytam z ciekawości o rząd wielkości. W BMW miałem skrzynie ZF i koszt całkowity się zamknął w 1800zl gdyż książka warsztatowa skrzyni była dostępna. Jak to wygląda w J95?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: Rokfor32 »

Nie wiem, ile kosztują same tarczki - bo tego nigdy nie kupowałem. Unikam takiego rozwiązania, bo to jest żaden remont - jak skrzynia jeździ na zasyfionym oleju, to nie tylko tarczki tam zdechną.

Same tarczki można zanabyć w aso (cena do sprawdzenia), ale też na ebay. W Stanach to popularny napęd, A340 jest stosowana również w Jeepach (TJ chyba).

Na razie są ciągle dostępne w sensownych cenach te skrzynki z hiluxów, do 2012 (nie wiem czy z młodszych też, czy już tylko pięciobiegowe, nie śledzę aż tak dokładnie tego tematu). Czyli rdzeń w sensownej kondycji, plus przeglądnięcie płyty sterowniczej J9, i ma działać :wink:

Luksky
Posty: 93
Rejestracja: 20 sty 2016, 07:31
Auto: J95, 3.0 D4D KDJ FTV
Kontakt:

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: Luksky »

Rokfor32 pisze:Nie wiem, ile kosztują same tarczki - bo tego nigdy nie kupowałem. Unikam takiego rozwiązania, bo to jest żaden remont - jak skrzynia jeździ na zasyfionym oleju, to nie tylko tarczki tam zdechną.

Same tarczki można zanabyć w aso (cena do sprawdzenia), ale też na ebay. W Stanach to popularny napęd, A340 jest stosowana również w Jeepach (TJ chyba).

Na razie są ciągle dostępne w sensownych cenach te skrzynki z hiluxów, do 2012 (nie wiem czy z młodszych też, czy już tylko pięciobiegowe, nie śledzę aż tak dokładnie tego tematu). Czyli rdzeń w sensownej kondycji, plus przeglądnięcie płyty sterowniczej J9, i ma działać :wink:
Jesteś pewien tego symbolu skrzyni? J95 z D4D z 2001 to napewno ta?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: Rokfor32 »

Napisałem ogólnie - bo A34x to cała rodzina skrzynek opartych o jeden projekt. W J9 jest A343F, a dana kompletacja (d4d vs pozostałe) to konkretna odmiana, oznaczana w numerze skrzyni.

Niemniej - podstawa budowy skrzyni, czyli korpus jest zawsze taki sam. Może brakować jakiegoś otworu na czujnik, albo tych otworów być więcej - ale zawsze jest wtedy albo "ślepe" miejsce - albo zaślepka do otworu. I zawsze rdzeń, czyli cały zespół przekładni planetarnych wraz z dociskami i hamulcami da się przełożyć pomiędzy korpusami (np. rdzeń z J12 jest dłuższy od rdzenia J9 o 3 mm - czyli jedną tarczkę dla pierwszego przełożenia. Ale jako całość da się to włożyć do korpusu J9).

Duże różnice są w płytach sterowniczych. Ale też - cała płyta zawsze pasuje do korpusu typu A34x.

Dlatego te skrzynie da się składać jak puzzle, czyli mając spalona skrzynkę J9 nie ma musu szukać dokładnie takiej samej skrzyni - starczy żeby była zdrowa - i żeby to była skrzynka typu A34x.

Luksky
Posty: 93
Rejestracja: 20 sty 2016, 07:31
Auto: J95, 3.0 D4D KDJ FTV
Kontakt:

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: Luksky »

O widzisz, jesteś po stokroć lepszy niż szkolenia Bosch. Na drugi dzień po nich nic nie pamiętamy i dziwnie głowa boli, a od Ciebie konkret info. Dzięki.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: Rokfor32 »

Tak ogólnie - to nie jest specjalnie trudne, jak się wymienia w całości bebechy. Jest to - i owszem - mocno skomplikowany podzespół - ale trudny do poskładania tylko za pierwszym razem. Później nabiera sie wprawy :wink:

Nie dotyczy to jednak płyty sterującej. W przypadku zaszlamienia trzeba ją otworzyć, wyczyścić, i poskładać ponownie - DOKŁADNIE tak jak była. Jakakolwiek zmiana ułożenia elementów (a sie da, i to w kilkudziesięciu punktach) zmienia charakterystykę pracy skrzyni.

Do tego trzeba się więc zabrać bardzo ostrożnie - a wyjmowane elementy układać na stole tak - żeby ich nie pomylić. tam jest kilkanaście sprężynek, oznakowanych kolorami, gdzie kolor oznacza sztywność sprężynki. Plus kuleczki zaworków zwrotnych - w okolicach 10 sztuk, umieszczone w labiryncie płyty, zarówno nad jak i pod przekładką separującą.

Znane są mi przypadki, gdzie podczas takie pracy się mechanikowi np. stół przewrócił. Temat wtedy kończył sie ... pozamiataniem wszystkiego do śmietnika .... :mrgreen: Powinienem mieć gdzieś foty, jak to wygląda w środku, jak znajdę to tu wrzucę :wink:

tomekles
Posty: 7
Rejestracja: 01 sty 2017, 14:17

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: tomekles »

może prozaiczne pytanie ale przymierzam się do wymiany oleju w automatycznej skrzyni toyota land cruiser 90 30 td
szukałem w googlach filtra i uszczelki pod miske z mizernym rezultatem dajcie namiar gdzie to moge kupić

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: Rokfor32 »

ASO toyoty.

Uszczelka w tym modelu nie występowała (jak zresztą we w wszystkich automatach toyoty) - miska jest klejona. Jeżeli chcesz koniecznie uszczelkę - to można zapodać z jeepa, zdaje się że XJ miał skrzynki Aisin 34x (acz inaczej oznakowane), ale Jeep nie kleił misek, tylko była zapodawana uszczelka korkowa.

everybike
Posty: 183
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:13
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: everybike »

Ja kupowałem niedawno filtr i uszczelkę w firmie Maktrans - akpp.pl . Mają sklep internetowy. Komplet ok.90zł
Drugi miesiąc uszczelka trzyma, nie poci się. Filtr ok.60zł

muscel68
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 2019, 20:48

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: muscel68 »

Witam,
noszę się z zamiarem zakupu J95, znalazłem dwie sztuki które by mi odpowiadały wstępnie ale są z ASB, silnik D4D.
Czytałem na forum o chłodnicach oleju tej skrzyni i o samych skrzyniach (o samych skrzyniach niewiele).
Mama pytanie do szanownego grona, czy faktycznie automaty w J9 są dość delikatne (w porównaniu np. do J12), czy można zakupić auto z tą skrzynią i wymienić chłodnicę.
Dziękuję za każdą odpowiedź użytkowników.

Pozdraiwam
Ryszard

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: sebastian44 »

Wydaje mi się że akurat skrzynie w J9 są w porządku i nie odbiegaja jakos bardzo od tego co było montowane w innych modelach. Chlodnica skrzyni jest wewnątrz rdzenia chłodnicy silnika wiec jak chcesz wymienic to trzeba całość- ale jak jest w dobrym stanie to chyba nie ma sensu.

Poczytaj wiecej o tym modelu bo on ma inne bolączki.

muscel68
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 2019, 20:48

Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95

Post autor: muscel68 »

Witam,
tak, tak, o chłodnicy ASB czytałem na forum. A może zamiast J9 kupić J12 - podobno solidniejsza. Widzę, że za ładny stan J9 trzeba zapłacić tylko troszkę mniej niż za J12. Czy 120 korodują bardziej niż 95, bo gdzieś wyczytałem jedną opinię.

Pozdrawiam
Ryszard

ODPOWIEDZ