Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 mar 2017, 20:41
- Auto: KZJ95L
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
No i przyjechałem. Zauważyłem błąd w moim poprzednim poście / auto jest z 2000 roku a nie z 2009. Dzień pojeździłem i się okazało, że jak się zagrzeje skrzynia biegów, to po prosu nie przekazuje napędu. Ostygnie, to do momentu aż znowu się nie nagrzeje / jedzie. Próbowałem wyczytać błędy przy pomocy zwarcia styków w złączu diagnostycznym i odczytaniu ich przy pomocy błysków, jednak komputer nie pokazuje żadnych błędów. Kolor oleju raczej brązowy ale stan się zgadza. co prawda mierzyłem w pozycji P, jutro spróbuję ponownie na N. Podpowiedzcie czy warto kupować używana skrzynię, czy raczej naprawiać obecną? Czy w tym przypadku wymiana oleju i filtra może dać pozytywny rezultat?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
Masz spalone tarczki na którymś sprzęgle, najprawdopodobniej od pierwszego biegu (możesz to potwierdzić wymuszając ruszanie na drugim, czyli aktywują tryb "śnieg").
Można to naprawiać, ale to w praktyce jest wymiana wszystkich tarczek sprzęgieł, plus pewnie łozyska. Słabo to opłacalne.
Można też kupić możliwie najmłodszą skrzynię A343F, czyli J12 lub hilux, i przełożyć rdzeń (lub przełożyć płytę sterującą do młodszej skrzyni - trzeba wtedy dorobić wejście na linkę sterującą ciśnieniem, młodsze skrzynki jej nie mają).
Używana skrzynia do J9 to loteria, bo spora ich część miała ten sam problem - uwalona chłodnica, i mieszanie ATF z płynem chłodzącym, co powoduje właśnie palenie się tarczek, i zaszlamianie sterownika.
Można to naprawiać, ale to w praktyce jest wymiana wszystkich tarczek sprzęgieł, plus pewnie łozyska. Słabo to opłacalne.
Można też kupić możliwie najmłodszą skrzynię A343F, czyli J12 lub hilux, i przełożyć rdzeń (lub przełożyć płytę sterującą do młodszej skrzyni - trzeba wtedy dorobić wejście na linkę sterującą ciśnieniem, młodsze skrzynki jej nie mają).
Używana skrzynia do J9 to loteria, bo spora ich część miała ten sam problem - uwalona chłodnica, i mieszanie ATF z płynem chłodzącym, co powoduje właśnie palenie się tarczek, i zaszlamianie sterownika.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 mar 2017, 20:41
- Auto: KZJ95L
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
Dziękuje za odpowiedź Rockfor. Jak zauważyłeś założyłem nowego posta na temat wymiany skrzyni.
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
Ja się podłącze. Rockfor powiedz z doświadczenia, skrzynia w j95 d4d - moja ma 420tys nakulane i liczę się z jakąś wyjebką bo nic nie jest wieczne. Jak się kształtuje koszt wszystkich tarczek itp przy naprawie całej skrzyni? Pytam z ciekawości o rząd wielkości. W BMW miałem skrzynie ZF i koszt całkowity się zamknął w 1800zl gdyż książka warsztatowa skrzyni była dostępna. Jak to wygląda w J95?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
Nie wiem, ile kosztują same tarczki - bo tego nigdy nie kupowałem. Unikam takiego rozwiązania, bo to jest żaden remont - jak skrzynia jeździ na zasyfionym oleju, to nie tylko tarczki tam zdechną.
Same tarczki można zanabyć w aso (cena do sprawdzenia), ale też na ebay. W Stanach to popularny napęd, A340 jest stosowana również w Jeepach (TJ chyba).
Na razie są ciągle dostępne w sensownych cenach te skrzynki z hiluxów, do 2012 (nie wiem czy z młodszych też, czy już tylko pięciobiegowe, nie śledzę aż tak dokładnie tego tematu). Czyli rdzeń w sensownej kondycji, plus przeglądnięcie płyty sterowniczej J9, i ma działać
Same tarczki można zanabyć w aso (cena do sprawdzenia), ale też na ebay. W Stanach to popularny napęd, A340 jest stosowana również w Jeepach (TJ chyba).
Na razie są ciągle dostępne w sensownych cenach te skrzynki z hiluxów, do 2012 (nie wiem czy z młodszych też, czy już tylko pięciobiegowe, nie śledzę aż tak dokładnie tego tematu). Czyli rdzeń w sensownej kondycji, plus przeglądnięcie płyty sterowniczej J9, i ma działać
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
Jesteś pewien tego symbolu skrzyni? J95 z D4D z 2001 to napewno ta?Rokfor32 pisze:Nie wiem, ile kosztują same tarczki - bo tego nigdy nie kupowałem. Unikam takiego rozwiązania, bo to jest żaden remont - jak skrzynia jeździ na zasyfionym oleju, to nie tylko tarczki tam zdechną.
Same tarczki można zanabyć w aso (cena do sprawdzenia), ale też na ebay. W Stanach to popularny napęd, A340 jest stosowana również w Jeepach (TJ chyba).
Na razie są ciągle dostępne w sensownych cenach te skrzynki z hiluxów, do 2012 (nie wiem czy z młodszych też, czy już tylko pięciobiegowe, nie śledzę aż tak dokładnie tego tematu). Czyli rdzeń w sensownej kondycji, plus przeglądnięcie płyty sterowniczej J9, i ma działać
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
Napisałem ogólnie - bo A34x to cała rodzina skrzynek opartych o jeden projekt. W J9 jest A343F, a dana kompletacja (d4d vs pozostałe) to konkretna odmiana, oznaczana w numerze skrzyni.
Niemniej - podstawa budowy skrzyni, czyli korpus jest zawsze taki sam. Może brakować jakiegoś otworu na czujnik, albo tych otworów być więcej - ale zawsze jest wtedy albo "ślepe" miejsce - albo zaślepka do otworu. I zawsze rdzeń, czyli cały zespół przekładni planetarnych wraz z dociskami i hamulcami da się przełożyć pomiędzy korpusami (np. rdzeń z J12 jest dłuższy od rdzenia J9 o 3 mm - czyli jedną tarczkę dla pierwszego przełożenia. Ale jako całość da się to włożyć do korpusu J9).
Duże różnice są w płytach sterowniczych. Ale też - cała płyta zawsze pasuje do korpusu typu A34x.
Dlatego te skrzynie da się składać jak puzzle, czyli mając spalona skrzynkę J9 nie ma musu szukać dokładnie takiej samej skrzyni - starczy żeby była zdrowa - i żeby to była skrzynka typu A34x.
Niemniej - podstawa budowy skrzyni, czyli korpus jest zawsze taki sam. Może brakować jakiegoś otworu na czujnik, albo tych otworów być więcej - ale zawsze jest wtedy albo "ślepe" miejsce - albo zaślepka do otworu. I zawsze rdzeń, czyli cały zespół przekładni planetarnych wraz z dociskami i hamulcami da się przełożyć pomiędzy korpusami (np. rdzeń z J12 jest dłuższy od rdzenia J9 o 3 mm - czyli jedną tarczkę dla pierwszego przełożenia. Ale jako całość da się to włożyć do korpusu J9).
Duże różnice są w płytach sterowniczych. Ale też - cała płyta zawsze pasuje do korpusu typu A34x.
Dlatego te skrzynie da się składać jak puzzle, czyli mając spalona skrzynkę J9 nie ma musu szukać dokładnie takiej samej skrzyni - starczy żeby była zdrowa - i żeby to była skrzynka typu A34x.
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
O widzisz, jesteś po stokroć lepszy niż szkolenia Bosch. Na drugi dzień po nich nic nie pamiętamy i dziwnie głowa boli, a od Ciebie konkret info. Dzięki.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
Tak ogólnie - to nie jest specjalnie trudne, jak się wymienia w całości bebechy. Jest to - i owszem - mocno skomplikowany podzespół - ale trudny do poskładania tylko za pierwszym razem. Później nabiera sie wprawy
Nie dotyczy to jednak płyty sterującej. W przypadku zaszlamienia trzeba ją otworzyć, wyczyścić, i poskładać ponownie - DOKŁADNIE tak jak była. Jakakolwiek zmiana ułożenia elementów (a sie da, i to w kilkudziesięciu punktach) zmienia charakterystykę pracy skrzyni.
Do tego trzeba się więc zabrać bardzo ostrożnie - a wyjmowane elementy układać na stole tak - żeby ich nie pomylić. tam jest kilkanaście sprężynek, oznakowanych kolorami, gdzie kolor oznacza sztywność sprężynki. Plus kuleczki zaworków zwrotnych - w okolicach 10 sztuk, umieszczone w labiryncie płyty, zarówno nad jak i pod przekładką separującą.
Znane są mi przypadki, gdzie podczas takie pracy się mechanikowi np. stół przewrócił. Temat wtedy kończył sie ... pozamiataniem wszystkiego do śmietnika .... Powinienem mieć gdzieś foty, jak to wygląda w środku, jak znajdę to tu wrzucę
Nie dotyczy to jednak płyty sterującej. W przypadku zaszlamienia trzeba ją otworzyć, wyczyścić, i poskładać ponownie - DOKŁADNIE tak jak była. Jakakolwiek zmiana ułożenia elementów (a sie da, i to w kilkudziesięciu punktach) zmienia charakterystykę pracy skrzyni.
Do tego trzeba się więc zabrać bardzo ostrożnie - a wyjmowane elementy układać na stole tak - żeby ich nie pomylić. tam jest kilkanaście sprężynek, oznakowanych kolorami, gdzie kolor oznacza sztywność sprężynki. Plus kuleczki zaworków zwrotnych - w okolicach 10 sztuk, umieszczone w labiryncie płyty, zarówno nad jak i pod przekładką separującą.
Znane są mi przypadki, gdzie podczas takie pracy się mechanikowi np. stół przewrócił. Temat wtedy kończył sie ... pozamiataniem wszystkiego do śmietnika .... Powinienem mieć gdzieś foty, jak to wygląda w środku, jak znajdę to tu wrzucę
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
może prozaiczne pytanie ale przymierzam się do wymiany oleju w automatycznej skrzyni toyota land cruiser 90 30 td
szukałem w googlach filtra i uszczelki pod miske z mizernym rezultatem dajcie namiar gdzie to moge kupić
szukałem w googlach filtra i uszczelki pod miske z mizernym rezultatem dajcie namiar gdzie to moge kupić
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
ASO toyoty.
Uszczelka w tym modelu nie występowała (jak zresztą we w wszystkich automatach toyoty) - miska jest klejona. Jeżeli chcesz koniecznie uszczelkę - to można zapodać z jeepa, zdaje się że XJ miał skrzynki Aisin 34x (acz inaczej oznakowane), ale Jeep nie kleił misek, tylko była zapodawana uszczelka korkowa.
Uszczelka w tym modelu nie występowała (jak zresztą we w wszystkich automatach toyoty) - miska jest klejona. Jeżeli chcesz koniecznie uszczelkę - to można zapodać z jeepa, zdaje się że XJ miał skrzynki Aisin 34x (acz inaczej oznakowane), ale Jeep nie kleił misek, tylko była zapodawana uszczelka korkowa.
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
Ja kupowałem niedawno filtr i uszczelkę w firmie Maktrans - akpp.pl . Mają sklep internetowy. Komplet ok.90zł
Drugi miesiąc uszczelka trzyma, nie poci się. Filtr ok.60zł
Drugi miesiąc uszczelka trzyma, nie poci się. Filtr ok.60zł
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
Witam,
noszę się z zamiarem zakupu J95, znalazłem dwie sztuki które by mi odpowiadały wstępnie ale są z ASB, silnik D4D.
Czytałem na forum o chłodnicach oleju tej skrzyni i o samych skrzyniach (o samych skrzyniach niewiele).
Mama pytanie do szanownego grona, czy faktycznie automaty w J9 są dość delikatne (w porównaniu np. do J12), czy można zakupić auto z tą skrzynią i wymienić chłodnicę.
Dziękuję za każdą odpowiedź użytkowników.
Pozdraiwam
Ryszard
noszę się z zamiarem zakupu J95, znalazłem dwie sztuki które by mi odpowiadały wstępnie ale są z ASB, silnik D4D.
Czytałem na forum o chłodnicach oleju tej skrzyni i o samych skrzyniach (o samych skrzyniach niewiele).
Mama pytanie do szanownego grona, czy faktycznie automaty w J9 są dość delikatne (w porównaniu np. do J12), czy można zakupić auto z tą skrzynią i wymienić chłodnicę.
Dziękuję za każdą odpowiedź użytkowników.
Pozdraiwam
Ryszard
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
Wydaje mi się że akurat skrzynie w J9 są w porządku i nie odbiegaja jakos bardzo od tego co było montowane w innych modelach. Chlodnica skrzyni jest wewnątrz rdzenia chłodnicy silnika wiec jak chcesz wymienic to trzeba całość- ale jak jest w dobrym stanie to chyba nie ma sensu.
Poczytaj wiecej o tym modelu bo on ma inne bolączki.
Poczytaj wiecej o tym modelu bo on ma inne bolączki.
Re: Problem z automatyczną skrzynią biegów J95
Witam,
tak, tak, o chłodnicy ASB czytałem na forum. A może zamiast J9 kupić J12 - podobno solidniejsza. Widzę, że za ładny stan J9 trzeba zapłacić tylko troszkę mniej niż za J12. Czy 120 korodują bardziej niż 95, bo gdzieś wyczytałem jedną opinię.
Pozdrawiam
Ryszard
tak, tak, o chłodnicy ASB czytałem na forum. A może zamiast J9 kupić J12 - podobno solidniejsza. Widzę, że za ładny stan J9 trzeba zapłacić tylko troszkę mniej niż za J12. Czy 120 korodują bardziej niż 95, bo gdzieś wyczytałem jedną opinię.
Pozdrawiam
Ryszard