Wzrost temperatury silnika

Moderator: luk4s7

draaa
Posty: 3
Rejestracja: 28 sty 2008, 21:45

Wzrost temperatury silnika

Post autor: draaa »

W czasie upałów powyżej 30 stopni C zauważyłem że w mojej Toyce J95 3TD wskazówka temperatury silnika podnosi sie i słabiej działa klimatyzacja w trakcie stania w korkach albo bardzo wolnej jezdzie.Podobne objawy zauważyłem przy dłuzszej jeżdzie z prędkoscia powyzej 140 150 km/h. Normalnie wskazówka temp jest stale jakies 10% ponizej polowy skali . jak sie podnosi temp to nigdy wiecej niz 10, 15 % powyzej połowy skali. Po zwolnieniu predkosci przy szybkiej jezdzie albo przy normalnej jezdzie przy wyjechaniu z korka wszystko wraca do normy. pozom płynu w zbiorniku wyrownawczym jest powyzej minimum. jak wyłacze silnik przy wzrsocie temperatury nie słysze wentylatora. czy to jest normalne czy mam sie zgłosic do mechanika. a jesli tak to kogo polecacie w okolicach katowic.
pozdrawiam Andrzej

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Wzrost temperatury silnika

Post autor: Cobra »

Jest kilka możliwości... Jeśli nie pobiera wody z układu chłodzenia to dobrze.. Bo jedną rzeczy można wykluczyć.

Pierwsze co bym sprawdziłbym to czy termostat się otwiera przy odpowiedniej temperaturze.

Wcześniej może bym sprawdził stan chłodnicy, czy przypadkiem nie jest jakoś zalepiona jakimś zaschniętym błotkiem. Wyjęcie chłodny można zrobić w domowych warunkach bez znajomości większych zasad mechaniki samochodowej. 4-6 śrubek, dwa zaciski na wężach i gotowe...

Awatar użytkownika
Black
Klubowicz
Posty: 282
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:17
Auto: Forester
Kontakt:

Re: Wzrost temperatury silnika

Post autor: Black »

draaa pisze:W czasie upałów powyżej 30 stopni C zauważyłem że w mojej Toyce J95 3TD wskazówka temperatury silnika podnosi sie i słabiej działa klimatyzacja w trakcie stania w korkach albo bardzo wolnej jezdzie.Podobne objawy zauważyłem przy dłuzszej jeżdzie z prędkoscia powyzej 140 150 km/h. Normalnie wskazówka temp jest stale jakies 10% ponizej polowy skali . jak sie podnosi temp to nigdy wiecej niz 10, 15 % powyzej połowy skali. Po zwolnieniu predkosci przy szybkiej jezdzie albo przy normalnej jezdzie przy wyjechaniu z korka wszystko wraca do normy. pozom płynu w zbiorniku wyrownawczym jest powyzej minimum. jak wyłacze silnik przy wzrsocie temperatury nie słysze wentylatora. czy to jest normalne czy mam sie zgłosic do mechanika. a jesli tak to kogo polecacie w okolicach katowic.
pozdrawiam Andrzej
Niech zgadnę - nigdy nie wyjmowane i nie czyszczone chłodnice ;-), ten sam objaw miałem (i gdzieś tu już opisywałem) gdy między chłodnicą klimy, a "główną" w tej 1cm przerwie miałem "tonę" syfu, nie da się tego wyczyścić/wypłukać bez wyjęcia chłodnic (przy okazji wyjmowania warto i w środku przepłukać i wymienić płyn - jedna robota).
A swoją drogą "odważnie" (by nie powiedzieć głupio) poganiasz staruszka 3.0 TD >140 w takie upały, nie lubisz go, oj nie lubisz - to, że się da... to w instrukcji napisali, a to że to jedno: niezdrowe, a drugie: niebezpieczne; to trzeba samemu doczytać między wierszami.

BTW Miałem "przyjemność" bujnąć się w sobotę >600km po naszych drogach, drogi/kawałek autostrady/korki termometr czasem pokazywał ciekawie - 41C :-), bez klimy padł bym w połowie dystansu, a staruszkowi ani na moment wskazówka temperatury płynu do góry nie drgnęła, fakt że po podobnej jak Twoja historii 4 lata temu, gdy o mało nie zagotowałem głowicy, dbam przesadnie o chłodnicę.

Awatar użytkownika
Cobra
Posty: 828
Rejestracja: 10 wrz 2009, 10:18
Auto: KZJ70,NIssan Navara, BMW 520
Kontakt:

Re: Wzrost temperatury silnika

Post autor: Cobra »

Czasami najprostrze rozwiązania są najbardziej pomocne :D

Daj znać co to było...

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Wzrost temperatury silnika

Post autor: Kames »

draaa pisze:W czasie upałów powyżej 30 stopni C zauważyłem że w mojej Toyce J95 3TD wskazówka temperatury silnika podnosi sie i słabiej działa klimatyzacja w trakcie stania w korkach albo bardzo wolnej jezdzie.Podobne objawy zauważyłem przy dłuzszej jeżdzie z prędkoscia powyzej 140 150 km/h. Normalnie wskazówka temp jest stale jakies 10% ponizej polowy skali . jak sie podnosi temp to nigdy wiecej niz 10, 15 % powyzej połowy skali. Po zwolnieniu predkosci przy szybkiej jezdzie albo przy normalnej jezdzie przy wyjechaniu z korka wszystko wraca do normy. pozom płynu w zbiorniku wyrownawczym jest powyzej minimum. jak wyłacze silnik przy wzrsocie temperatury nie słysze wentylatora. czy to jest normalne czy mam sie zgłosic do mechanika. a jesli tak to kogo polecacie w okolicach katowic.
pozdrawiam Andrzej
No wentylatora nie słychac bo jak wyłaczysz to wiskoza nie pracuje :wink:
ps sprawdz na gorącym silniku czy przypadkiem wisko za lekko sie nie obraca por . ze stanem z zimnego silnika

draaa
Posty: 3
Rejestracja: 28 sty 2008, 21:45

Re: Wzrost temperatury silnika

Post autor: draaa »

mechanik sprawdził wszystko dolał około 200 ml płynu do zbiornika wyrównawczego i powiedział że to normalne. ze zawsze temp bedzie troche się zwiększac. Grzałem silnik na wolnych obrotach jak rowniez jechalem wolno na jedynce i strzałka nigdy nie podniosla sie wiecej niz 10% powyżej polowy skali wskaznika. Wasze posty mnie troche wystraszyły Wiec pytam szanowni forumowicze czy ma mechanik racje czy mam zmienic mechanika. pozdrawiam

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Wzrost temperatury silnika

Post autor: Michalkrk »

ja powiem ze mi w D4D nigdy nie wychodzi poza polowe ,chocby nie wiem co ,korek w 35stopniowym upale itd moze masz zablocona chlodnice ,albo termostat sie kuncy lub wisco nie bangla

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Wzrost temperatury silnika

Post autor: Kames »

Michalkrk pisze:ja powiem ze mi w D4D nigdy nie wychodzi poza polowe ,chocby nie wiem co ,korek w 35stopniowym upale itd moze masz zablocona chlodnice ,albo termostat sie kuncy lub wisco nie bangla
Ja ma KZ-TE i jak przedmówca stwierdzam ze nigdy ponad połowe temp nie podskoczyła , ale sie nie stresuj :wink: tylko bacznie obserwój rozwój sytuacji , moze brakowało płynu , albo chłodnica brudna .Moze tak jak pisałem wisko nie dostatecznie skleja sie ,ps a nie motałes czegos przy obudowie chłodnicy

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: Wzrost temperatury silnika

Post autor: estewes »

draaa pisze:mechanik sprawdził wszystko dolał około 200 ml płynu do zbiornika wyrównawczego i powiedział że to normalne. ze zawsze temp bedzie troche się zwiększac. Grzałem silnik na wolnych obrotach jak rowniez jechalem wolno na jedynce i strzałka nigdy nie podniosla sie wiecej niz 10% powyżej polowy skali wskaznika. Wasze posty mnie troche wystraszyły Wiec pytam szanowni forumowicze czy ma mechanik racje czy mam zmienic mechanika. pozdrawiam
Mechanikowi nie chciało brać się za czyszczenie układu chłodzenia i to wszystko :mrgreen: .
może spróbuj sam to zrobić to nic trudnego a poprawa powinna być natychmiastowa.
Wykręcasz chłodnice,wylewasz stary płyn,zalewasz wodę i płuczesz ją tak kilka krotnie w środku ,następnie myjesz z zewnątrz,wszystko składasz do kupy i zalewasz płynem.
I ty masz satysfakcję że coś zrobiłeś przy aucie i parę złoty w kieszeni zostanie. :wink:

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: Wzrost temperatury silnika

Post autor: hashid »

można też przy wymianie płynu chłodniczego zastosować środek do płukanki układu chłodzenia, nie tylko samej chłodnicy wewnątrz ale też kanałów w bloku silnika. Radiator flush - kosztuje ok 20zł. To jak myć ręce z mydłem i bez.

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: Wzrost temperatury silnika

Post autor: Vacky »

Witam,
Mam podobny problem w 3lenim FJu. 4.0 V6
Do tego lata wskaznik temperatury nigdy nie przekroczyl polowy skali.
Niestety na ostatnim hardcore w Rumuni (12 dni na reduktorze) zacza sie grzac.

Idac za radami doswiadczonych kolegow, wyczyscilem chlodnice z zewnatrz (bez demontowania) i wymienilem CALY plyn chlodniczy - wchodzi prawie 10l a wylalem z ukladu niecale 9 wiec totalna wymiana. Wlalem STP.
Niestety - chocby wczoraj - postalem 3h w pelnym sloncu (temp na term 42st!!) z wlaczona klima oczywiscie i strzalaka podchodzila ciagle pod czerwone pole.
Przy okazji mycia chlodnicy umylem tez dokladnie wiskoze i silnik.

jesli chodzi o dzialanie wiskozy mam pojecie, ale nie wiem np czy mozna scisk jakos regulowac? jak sprawdzic poprawne obroty wentylatora przy danej temeraturze? czy reperuje sie - czy wymienia?

i jeszcze jedno - czesto plywam samochodem nawet do 70-80cm zanurzenia.
slyszalem ze w takim przypadku warto wymienic wiskoze na wentylator elektryczny, ktory mozna wylaczyc, zeby nie polamac skrzydel wiatraka i nie zniszczyc chlodnicy. Jak to jest? wydawalo mi sie ze wiskoza to najlepsze rozwiazanie.
rozwincie prosze temat ..
thx

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: Wzrost temperatury silnika

Post autor: hashid »

wielokrotnie starałem się domyć chłodnicę z zewnątrz bez demontażu ale po ostatnim czyszczeniu okazuje się, że aby dokładnie to zrobić trzeba ją wytargać na zewnątrz. W Twoim przypadku czyszczenie układu wew nie ma większego sensu bo to młode auto i przez 3 lata nie miało czasu się zamulić, zakamienić czy skorodować, no chyba, że nieustannie dolewałeś kranówkę lub wodę z kałuży. W moim 20-letnim staruszku to był sens. Zostaw wiskozę w spokoju a jak masz miejsce z przodu to upchnij elektryka dodatkowo... choć pewnie ciasnota bo chłodnica od klimy wadzi

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Wzrost temperatury silnika

Post autor: jezus »

Zmień wisko...... powinieneś słyszeć wentylator przez moment przy nawet chwilowym postoju na świałach przy rozgrzanym silniku.... jak nie słyszysz to znaczy że jest zbyt słabe i nie daje tylu obrotów co powinno. :idea:
Też to miałem ... na pierwszy rzut oka było okay...wentylator się kręcił... ale przy ciepłym silniku mozna było spokojnie ręka zatrzymać wisko w czasie jego pracy.... po wymianie temp. płynu nawet przy tych upałach stoi na 10% poniżej połowy..... :P

Vacky
Posty: 181
Rejestracja: 05 gru 2008, 20:52
Auto: FJ Cruiser '07
Rav4 '98
TransAM '74
Kontakt:

Re: Wzrost temperatury silnika

Post autor: Vacky »

Dzieki za rady.
Czytalem na forach z US ze czesto zakladaja dodatkowa chlodnice oleju. Czasami 2 w pionie przed choldnica klimy - czyli na samym przodzie. Otwor ktory zosataje zmniejsza dodatkowo dolot powietrza do pozostalych chlodnic. Czy to dobry pomysl?

ODPOWIEDZ