J 95 porady
Moderator: luk4s7
J 95 porady
Witam,
parę słów o sobie napisałem w odpowiednim temacie, więc mogę przejść do konkretów
Ponieważ mam wstępną zgodę na wymianę placka na 4x4 i jedną z opcji jest J 95 (zastosowanie miejskie, w weekendy nieco poza miejskie, raz w roku narty i raz fajny wypad wakacyjny). W przewidywanym budżecie mieszczą się roczniki ~ 2000, więc zarówno TD jak i D4D. Połowę netu znam już na pamięć, ale mam trochę pytań pogłębiających.
Nie ma tu wprawdzie przyklejonego tematu typu "kupuję J9", ale jest sporo rozrzuconych informacji, postaram się więc kilka zebrać i dorzucić tam swoje pytania / wątpliwości.
Model J9 "Prado" -> J 90 wersja 3d, J 95 wersja 5d
Podstawowe dane (j. niem.)
Najczęstsze przypadłości J9:
- średnie zabezpieczenie antykorozyjne ramy
- trzeszcząca deska rozdzielcza
- korodujące mocowania górne tylnych amortyzatorów
- usterki przekładni kierowniczej
- usterki sterowania nieużywanej blokady tylnego mostu
- luzy / stuki tylnej klapy (ze względu na koło zapasowe)
- korodujące górne mocowanie tylnego wahacza
- rozciągający się łańcuch reduktora (?)
silniki:
3.0 TD (KZ-TE):
- zdarzały sie przypadki przegrzania silnika -> pęknięcie głowicy
- średnia dynamika (125 KM)
- spali prawie wszystko
D4D (KD-FTV):
- padające SHSV
- konieczność częstszej wymiany filtra paliwa niż 60 tys z instrukcji
- ważna jakość paliwa (ze wzgl. na CommonRail)
- większa moc (163 KM) i nieco niższe spalanie
Jeśli gdzieś się pomyliłem / zapomniałem o czymś, proszę o poprawkę.
A teraz moje pytania / wątpliwości Wiem, że szukać trzeba auta w dobrym stanie, a dopiero potem patrzeć na rodzaj silnika, ALE..... wolę dłużej szukać i wybrać mniej awaryjny silnik Na niemieckich forach znalazłem informację, że trochę ludzi wymienia SHSV praktycznie co roku (bo się cieszą, że jeszcze na gwarancji i nie płaca za wymianę) - jak to z tym jest faktycznie i ile (w przybliżeniu) kosztuje taka przyjemność? Czytałem również, że niektórzy stosują domieszki olejów do dwutaktów i to niby ma pomagać
Z innych wątpliwości - niby wszystkie / większość usterek jest powyżej, ale tak na prawdę, jak można to sprawdzić (zakładając, że nie ma się możliwości skorzystania z kolegi z forum)? Wiem, że najlepiej na warsztat, ALE Sporo z tych rzeczy można sprawdzić samemu, tylko trzeba wiedzieć, na co patrzeć - i tu przydatne byłyby wskazówki. I dopiero po takiej wstępnej ocenie warto zabrać furę na test. I tu kolejne pytanie - czy warto jechać TD i D4d do ASO na podpięcie do komputera? Co można zdiagnozować? Czy wystarczy zwykła SKP / Dekra (w zależności od kraju )?
Czy każda 95 jest fabrycznie przystosowana do rolety bagażnika i kupując wersję "bez" można dokupić ją (jeśli są w używkach) i zamontować Plug&Play ?
Jak rozumiem, oba silniki maja pasek rozrządu -> należy go wymieniać co 150 tys km? I tu ponownie pytanko o koszt takiej przyjemności (i czy przy okazji warto też coś jeszcze wymienić)?
Mam nadzieję, że te informacje się komuś przydadzą, a ja w zamian dostanę parę odpowiedzi
parę słów o sobie napisałem w odpowiednim temacie, więc mogę przejść do konkretów
Ponieważ mam wstępną zgodę na wymianę placka na 4x4 i jedną z opcji jest J 95 (zastosowanie miejskie, w weekendy nieco poza miejskie, raz w roku narty i raz fajny wypad wakacyjny). W przewidywanym budżecie mieszczą się roczniki ~ 2000, więc zarówno TD jak i D4D. Połowę netu znam już na pamięć, ale mam trochę pytań pogłębiających.
Nie ma tu wprawdzie przyklejonego tematu typu "kupuję J9", ale jest sporo rozrzuconych informacji, postaram się więc kilka zebrać i dorzucić tam swoje pytania / wątpliwości.
Model J9 "Prado" -> J 90 wersja 3d, J 95 wersja 5d
Podstawowe dane (j. niem.)
Najczęstsze przypadłości J9:
- średnie zabezpieczenie antykorozyjne ramy
- trzeszcząca deska rozdzielcza
- korodujące mocowania górne tylnych amortyzatorów
- usterki przekładni kierowniczej
- usterki sterowania nieużywanej blokady tylnego mostu
- luzy / stuki tylnej klapy (ze względu na koło zapasowe)
- korodujące górne mocowanie tylnego wahacza
- rozciągający się łańcuch reduktora (?)
silniki:
3.0 TD (KZ-TE):
- zdarzały sie przypadki przegrzania silnika -> pęknięcie głowicy
- średnia dynamika (125 KM)
- spali prawie wszystko
D4D (KD-FTV):
- padające SHSV
- konieczność częstszej wymiany filtra paliwa niż 60 tys z instrukcji
- ważna jakość paliwa (ze wzgl. na CommonRail)
- większa moc (163 KM) i nieco niższe spalanie
Jeśli gdzieś się pomyliłem / zapomniałem o czymś, proszę o poprawkę.
A teraz moje pytania / wątpliwości Wiem, że szukać trzeba auta w dobrym stanie, a dopiero potem patrzeć na rodzaj silnika, ALE..... wolę dłużej szukać i wybrać mniej awaryjny silnik Na niemieckich forach znalazłem informację, że trochę ludzi wymienia SHSV praktycznie co roku (bo się cieszą, że jeszcze na gwarancji i nie płaca za wymianę) - jak to z tym jest faktycznie i ile (w przybliżeniu) kosztuje taka przyjemność? Czytałem również, że niektórzy stosują domieszki olejów do dwutaktów i to niby ma pomagać
Z innych wątpliwości - niby wszystkie / większość usterek jest powyżej, ale tak na prawdę, jak można to sprawdzić (zakładając, że nie ma się możliwości skorzystania z kolegi z forum)? Wiem, że najlepiej na warsztat, ALE Sporo z tych rzeczy można sprawdzić samemu, tylko trzeba wiedzieć, na co patrzeć - i tu przydatne byłyby wskazówki. I dopiero po takiej wstępnej ocenie warto zabrać furę na test. I tu kolejne pytanie - czy warto jechać TD i D4d do ASO na podpięcie do komputera? Co można zdiagnozować? Czy wystarczy zwykła SKP / Dekra (w zależności od kraju )?
Czy każda 95 jest fabrycznie przystosowana do rolety bagażnika i kupując wersję "bez" można dokupić ją (jeśli są w używkach) i zamontować Plug&Play ?
Jak rozumiem, oba silniki maja pasek rozrządu -> należy go wymieniać co 150 tys km? I tu ponownie pytanko o koszt takiej przyjemności (i czy przy okazji warto też coś jeszcze wymienić)?
Mam nadzieję, że te informacje się komuś przydadzą, a ja w zamian dostanę parę odpowiedzi
Re: J 95 porady
moim zdaniem kz-te / patrz ceny częsci /- na seryjnych kołach nie ma powodu do stresu przy wyprzedzaniu, modele wiecej zciarane mają pewne przypadłosci, a mniej sciarane mają ich mniej , jednym słowem mówiąc nie ma schematu na stan samochodu w stosunku do wieku ,kup dopiero po głebokich oględzinach ,albo od kogos z forum- tu masz najmniejsze szanse ze cie ktos wyroluje , a mysląc ze nie dołozysz do autka nic poza zestawem po zakupie czyli ;oleje ,płyny, paski ---jestes w wielkim błędzie
Powodzenia w poszukiwaniach i pisz jak cos będzie na oku
Powodzenia w poszukiwaniach i pisz jak cos będzie na oku
Re: J 95 porady
Ja wiem, że sam zakup, to dopiero początek drogi Ale ze względu na ograniczenia ze strony drugiej połowy, skończy się pewnie tylko na innym zawiasie, ATkach i paru innych drobiazgach Nasza ś.p. Vitara też miała być bulwarem
Przypomniałem sobie jeszcze o paru pytankach Czy J9 ma instalację 24V ? I jak wygląda kwestia 3 rzędu foteli - czy nadaje się to to np. do upchnięcia tam fotelików dziecięcych, czy to raczej taki chłyt marketingowy?
Pozdro
Przypomniałem sobie jeszcze o paru pytankach Czy J9 ma instalację 24V ? I jak wygląda kwestia 3 rzędu foteli - czy nadaje się to to np. do upchnięcia tam fotelików dziecięcych, czy to raczej taki chłyt marketingowy?
Pozdro
Re: J 95 porady
J9 nie ma instalacji 24v tylko 12 v,a widok 2 akumulatorów swiadczy ze autko z terenu gdzie ciut zimniej ,ja mam z Hiszpani i mam jeden , w now. modelach d4d są juz 2 we wszystkich , a po to by miec wiek. pojemnosc akumulatora,maras pisze:Ja wiem, że sam zakup, to dopiero początek drogi Ale ze względu na ograniczenia ze strony drugiej połowy, skończy się pewnie tylko na innym zawiasie, ATkach i paru innych drobiazgach Nasza ś.p. Vitara też miała być bulwarem
Przypomniałem sobie jeszcze o paru pytankach Czy J9 ma instalację 24V ? I jak wygląda kwestia 3 rzędu foteli - czy nadaje się to to np. do upchnięcia tam fotelików dziecięcych, czy to raczej taki chłyt marketingowy?
Pozdro
a co do foteli tylnych to są mieszane uczucia - sam sie przekonaj .moim zdaniem są liche
Re: J 95 porady
KZ-TE wersja na kraje skandynawskie ma 2 aku = o dziwo polska wersja salonowa się na to łapała, więc świadczy to np., że autko "nasze" - a nie ściągane z Francji, itp.
ja w KZ-TE (uwaga z automatem ) nie mam kompleksów w normalnej jeździe do większości osobówek, ale fakt przy wyprzedzaniu Tira te trzydzieści kilka kucyków więcej by się przydało
co usterek, chyba wszystkie typowe wyłapałeś - o jedną nawet za dużo - łańcuch w reduktorze się rozciąga chyba tylko "szczególnym przypadkom" kierowców, albo w autach z ciężką przeszłością
KZ-TE pasek, ale w europejskiej instrukcji jednak co 100kkm zalecają wymieniać,
ja w KZ-TE (uwaga z automatem ) nie mam kompleksów w normalnej jeździe do większości osobówek, ale fakt przy wyprzedzaniu Tira te trzydzieści kilka kucyków więcej by się przydało
co usterek, chyba wszystkie typowe wyłapałeś - o jedną nawet za dużo - łańcuch w reduktorze się rozciąga chyba tylko "szczególnym przypadkom" kierowców, albo w autach z ciężką przeszłością
KZ-TE pasek, ale w europejskiej instrukcji jednak co 100kkm zalecają wymieniać,
Re: J 95 porady
zawsze mozna intercoolera zapodac ONASZ ma taki zmotany i podobno lepiejBlack pisze:KZ-TE wersja na kraje skandynawskie ma 2 aku = o dziwo polska wersja salonowa się na to łapała, więc świadczy to np., że autko "nasze" - a nie ściągane z Francji, itp.
ja w KZ-TE (uwaga z automatem ) nie mam kompleksów w normalnej jeździe do większości osobówek, ale fakt przy wyprzedzaniu Tira te trzydzieści kilka kucyków więcej by się przydało
co usterek, chyba wszystkie typowe wyłapałeś - o jedną nawet za dużo - łańcuch w reduktorze się rozciąga chyba tylko "szczególnym przypadkom" kierowców, albo w autach z ciężką przeszłością
KZ-TE pasek, ale w europejskiej instrukcji jednak co 100kkm zalecają wymieniać,
Re: J 95 porady
No Panowie, zapomnieliście o jeszcze jednym ważnym aspekcie... Jest jeszcze jeden silnik BENZYNOWY 3,4 LITRA V6 178 km.... Mam taki i nie narzekam.... Spalanie jak na wagę samochodu i stały napęd na 4x4 i automat uważam za normalny.
Gdyż pali mi w mieście od 17,5 do 18,8 litra. W trasie od 14,2 do 16.... Oczywiście przy gazie samochód pali od 20 % 25 % więcej ale paliwo 2 razy tańsze...
Dynamika dużo przyjemniejsza i przy wyprzedzaniu tira nie ma problemu.
Gdyż pali mi w mieście od 17,5 do 18,8 litra. W trasie od 14,2 do 16.... Oczywiście przy gazie samochód pali od 20 % 25 % więcej ale paliwo 2 razy tańsze...
Dynamika dużo przyjemniejsza i przy wyprzedzaniu tira nie ma problemu.
Re: J 95 porady
Nie zapomniałem o benzynie, a po prostu interesują mnie warzywnioki Ze względu na chęć posiadania w bagażniku miejsca a nie butli i ze względu na zasięg.
Re: J 95 porady
To może bardziej konkretnie
- średnie zabezpieczenie antykorozyjne ramy - czy jest jakieś konkretne miejsce ramy najbardziej narażone?
- korodujące mocowania górne tylnych amortyzatorów - czy to widać zaglądając nad kołem, czy raczej dopiero na podnośniku?
- usterki przekładni kierowniczej - Czy tu chodzi o wyciek i widać go będzie rzucając się na glebę pod auto, czy są to np. luzy / stuki i powinno być wyczuwalne w czasie jazdy?
- usterki sterowania nieużywanej blokady tylnego mostu - objawem niedziałania będzie mrugająca kontrolka na desce po załączeniu blokady?
- korodujące górne mocowanie tylnego wahacza - czy pod tym hasłem kryje się "sierżant", czy chodzi o normalne wahacze przy kołach?
- rozciągający się łańcuch reduktora (?) - jak rozumiem, jest to niezwykle rzadka usterka i ew. problemy będzie słychać w czasie jazdy (stuki z układu itp)?
silniki:
3.0 TD (KZ-TE):
- zdarzały sie przypadki przegrzania silnika -> pęknięcie głowicy - czy jest jakiś objaw wskazujący na takie uszkodzenie - np. problem z odpaleniem, biały dym z rury?
D4D (KD-FTV):
- padające SHSV - czy podpięcie do kompa w ASO coś pokaże - np. coś jak przy wtryskach? Jest jakaś szansa na wyczajenie tego problemu
No i będę również wdzięczny za info na pozostałe tematy
pozdro
M.
- średnie zabezpieczenie antykorozyjne ramy - czy jest jakieś konkretne miejsce ramy najbardziej narażone?
- korodujące mocowania górne tylnych amortyzatorów - czy to widać zaglądając nad kołem, czy raczej dopiero na podnośniku?
- usterki przekładni kierowniczej - Czy tu chodzi o wyciek i widać go będzie rzucając się na glebę pod auto, czy są to np. luzy / stuki i powinno być wyczuwalne w czasie jazdy?
- usterki sterowania nieużywanej blokady tylnego mostu - objawem niedziałania będzie mrugająca kontrolka na desce po załączeniu blokady?
- korodujące górne mocowanie tylnego wahacza - czy pod tym hasłem kryje się "sierżant", czy chodzi o normalne wahacze przy kołach?
- rozciągający się łańcuch reduktora (?) - jak rozumiem, jest to niezwykle rzadka usterka i ew. problemy będzie słychać w czasie jazdy (stuki z układu itp)?
silniki:
3.0 TD (KZ-TE):
- zdarzały sie przypadki przegrzania silnika -> pęknięcie głowicy - czy jest jakiś objaw wskazujący na takie uszkodzenie - np. problem z odpaleniem, biały dym z rury?
D4D (KD-FTV):
- padające SHSV - czy podpięcie do kompa w ASO coś pokaże - np. coś jak przy wtryskach? Jest jakaś szansa na wyczajenie tego problemu
No i będę również wdzięczny za info na pozostałe tematy
pozdro
M.
Re: J 95 porady
Koledzy co to jest shsv bo się nie wyznaję ?
Re: J 95 porady
chyba chodzi o elektrozawory na pompie ,ale na forum chyba nikt nie mial z tym problemu
Re: J 95 porady
To skrót z języka naszych sąsiadów - SaugHubSteuerVentil - zawór sterujący fazy ssącej ( )
Re: J 95 porady
A moze ktos sie wypowiedziec na temat dostepnosci czesci do benzynowej jednostki?
Jest jakis wiekszy problem i dostepne sa tylko w ASO, czy generalnie sytuacja podobna do wersji TD?
Jest jakis wiekszy problem i dostepne sa tylko w ASO, czy generalnie sytuacja podobna do wersji TD?
Re: J 95 porady
Zobacz dostepnosc samej jednostki nie ma tego dosc duzo
Re: J 95 porady
stary nie masz sie co doktoryzowac na tematy- co ,gdzie sprawdzic ,co nie działa mozna sprawdzic samochód wizualnie . mozna sprawdzic cisnienie na tłokach ,wycieki itp. tematy, ale nikt ci nie zagwarantuje ze przykładowo nie cieknąca przekładnia kierownicza nie rozcieknie sie po dwóch dniach od zakupu , a ty co silnik przeswietlac ,reduktor rozbierac , no nie za duzo wymagasz od sam uzywanego -wez poprostu człeka znającego sie na sprawie do zakupu i na zasadzie jazdy wypowie sie na temat- czy warto czy nie , stan korozji jak to ujołes sprawdzisz sam na podnosnikumaras pisze:To może bardziej konkretnie
- średnie zabezpieczenie antykorozyjne ramy - czy jest jakieś konkretne miejsce ramy najbardziej narażone?
- korodujące mocowania górne tylnych amortyzatorów - czy to widać zaglądając nad kołem, czy raczej dopiero na podnośniku?
- usterki przekładni kierowniczej - Czy tu chodzi o wyciek i widać go będzie rzucając się na glebę pod auto, czy są to np. luzy / stuki i powinno być wyczuwalne w czasie jazdy?
- usterki sterowania nieużywanej blokady tylnego mostu - objawem niedziałania będzie mrugająca kontrolka na desce po załączeniu blokady?
- korodujące górne mocowanie tylnego wahacza - czy pod tym hasłem kryje się "sierżant", czy chodzi o normalne wahacze przy kołach?
- rozciągający się łańcuch reduktora (?) - jak rozumiem, jest to niezwykle rzadka usterka i ew. problemy będzie słychać w czasie jazdy (stuki z układu itp)?
silniki:
3.0 TD (KZ-TE):
- zdarzały sie przypadki przegrzania silnika -> pęknięcie głowicy - czy jest jakiś objaw wskazujący na takie uszkodzenie - np. problem z odpaleniem, biały dym z rury?
D4D (KD-FTV):
- padające SHSV - czy podpięcie do kompa w ASO coś pokaże - np. coś jak przy wtryskach? Jest jakaś szansa na wyczajenie tego problemu
No i będę również wdzięczny za info na pozostałe tematy
pozdro
M.