Dane techniczne

Moderator: luk4s7

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Rafi »

Zrób płukankę czyms porządnym jak Liqui Moly czy Motul i zalej dobre 10W-40. Następny olej zmień dosyć szybko i też wymień z płukanką. Polecam najpierw Mobil 1, bo jest najbardziej płuczący. Może warto też zrzucić miskę i wyczyścić.

Awatar użytkownika
hunter242
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2012, 11:08
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: hunter242 »

Ok thx tak zrobie

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: oskar »

Ja tak wrócę jeszcze do wagi auta.
W dowodzie rejestracyjnym mamy 1880kg, a ważona wczoraj przy świecącej kontrolce paliwa 2090kg.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Rafi »

Dokładnie nie pamiętam, ale moja, krótka, benzyna, manual, z 1/3 (chyba!) paliwa- 1780, albo 1870 :) Jednak różnice są spore :)

Awatar użytkownika
hunter242
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2012, 11:08
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: hunter242 »

Witam

Wczoraj byłem na przeglądzie i wg tabliczki krótka 1kz-te waży 1770 kg. Potrzebuję instrukcji obsługi do 90, ma może ktoś? Zadam trochę głupie pytanie ale czy 90 ma stały napęd, jeżeli tak to dźwignią skrzynki włączam blokadę centr dyfra a przełącznik dif lock to blokada mostu? Pytam bo to moja pierwsza toyo a do tej pory jeździłem klasykami typu gaz, uaz i ostatnio feroza.

bigi
Posty: 240
Rejestracja: 20 lut 2012, 20:15
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: bigi »

tak 9 ma staly naped na 4 lapy + roznicowka miedzyosiowa. PRzelaczajac wajha blokujesz roznicowke miedzyosiowa (nie musisz robic tego na postoju). Blokada tylu zapinana jest pokretlem pod kierownica. Mozliwe jest to tylko przy wajsze reduktora na 4L. Zalaczenie blokady tylu wylaczy Ci jednoczesnie ABS (zaswieci sie kontrolka) i dodatkowo zapali Ci sie czerwona kontrolka blokady.

Awatar użytkownika
hunter242
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2012, 11:08
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: hunter242 »

THX tera wszystko jasne. A jaki podział momentu jest podczas normalnej jazdy? Jak ruszyłem z kopyta to ino przód zrywał.
bigi pisze:tak 9 ma staly naped na 4 lapy + roznicowka miedzyosiowa. PRzelaczajac wajha blokujesz roznicowke miedzyosiowa (nie musisz robic tego na postoju). Blokada tylu zapinana jest pokretlem pod kierownica. Mozliwe jest to tylko przy wajsze reduktora na 4L. Zalaczenie blokady tylu wylaczy Ci jednoczesnie ABS (zaswieci sie kontrolka) i dodatkowo zapali Ci sie czerwona kontrolka blokady.

bigi
Posty: 240
Rejestracja: 20 lut 2012, 20:15
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: bigi »

hunter242 pisze:THX tera wszystko jasne. A jaki podział momentu jest podczas normalnej jazdy? Jak ruszyłem z kopyta to ino przód zrywał.
a nie wiem czy to sie da okreslic, przeniesienie napedu jest droga mechaniczna a nie sterowane komputerowo. Na moj chlopski i prymitywny rozum to tam gdzie kolo dostanie luzu tam zerwie przyczepnosc, no chyba ze sie myle ;)

Awatar użytkownika
hunter242
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2012, 11:08
Auto: KZJ90
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: hunter242 »

no niby tak ale inni stosuja rozne sprzegla lub przekladnie np torsen co nie, dzieki za info :mrgreen:

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 73
Rejestracja: 15 lis 2012, 10:26
Auto: KZJ95. 3.0 1KZ-TE, 2000r.
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Gabriel »

Wymieniam oleje w 90, będę zamawiał oleje Mobile HD-A 85W90 i zastanawiam się czy do przedniego mostu jest potrzebny mineralny GL-5? Pytam się dlatego iż, byłem w sklepie rano i gość powiedział że to to samo, nie ma różnicy. Czy to rzeczywiście to samo?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 213
Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Dane techniczne

Post autor: Jerry »

[quote="hunter242"]THX tera wszystko jasne. A jaki podział momentu jest podczas normalnej jazdy? Jak ruszyłem z kopyta to ino przód zrywał.

Standardowo centralny dyferencjał jest otwarty. Oznacza to, że moc, czy jak kto woli moment obrotowy jest przez niego rozdzielany po 50% na obie osie. W momencie gdy mocy jest więcej niż mogą przenieść opony, czyli np. na śliskim lub gdy jedno z kół jest uniesione to "ucieknie" ona tam, gdzie jest najłatwiej. Najłatwiej to tam, gdzie jest najmniejszy opór. W tym przypadku będzie to jedno z kół odciążonej przedniej osi. Gdyby to zrobić na zakręcie to będzie to przednie wewnętrzne koło.

Żeby zapobiec temu zjawisku stosuje się mechanizmy różnicowe o ograniczonym tarciu - z ang. LSD - Limited Slip Differential. Np. w J12 jest TorSen od Torque Sensing, czyli wyczuwający moment. Jest to całkowicie mechaniczne rozwiązanie, które potrafi częściowo blokować dyfer eliminując utratę momentu przez koło (oś) dysponującą mniejszą przyczepnością.
Oczywiście w J9 można zapiąć seryjną blokadę centralnego dyfra i wtedy na pewno nie zamieli przy ruszaniu przednimi kołami :)
Może zamielić tylko wszystkimi kołami lub jednym na przedniej osi i jednym na tylnej osi ale to raczej tylko na śniegu lub szutrze :)

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re:

Post autor: zombi »

wizja pisze:

- Reduktor: Mobil SHC 75W90 syntetyk (ok 1,7l wchodzi pod korek)
- Skrzynia rozdzielcza - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (1,2 l.)
.


W zacytowanym fragmencie z postu #2 wymienione są oleje do reduktora i osobno do skrzyni rozdzielczej w mojej instrukcji (KZJ95, automat,1999) mam podany tylko olej do skrzyni rozdzielczej.
I tu pytanko gdzie jest błąd, czyli czy skrzynia rozdzielcza i reduktor ma wymieniany olej osobno czy razem?

wooboodoo1
Posty: 4
Rejestracja: 11 maja 2015, 17:21

Re: Dane techniczne

Post autor: wooboodoo1 »

maras pisze:Czy ktoś może zmierzyć wysokość J95 od ziemi do najwyższego punktu nadkola przedniego i tylnego na oponach 265/70/16 :?: Kumpel zasiał we mnie ziarnko wątpliwości, czy moja krowa ma fabryczny zawias.

Z góry dzięki

Dobry dzień,

we mnie też kumpel zasiał niepewność więc odświeżam, na przodzie od podłoża do najwyzszego punktu nadkola mam 875mm tył to już 900mm. Seria?? Czy kupiłem lifta?
Ważne bo poszedł zderzak stalowy i teraz trzeba kupić jakieś opony i felgi do taplania i nie wiem jakie ET na tym zawiasie zastosować. Ma wjechać 265/75/16 stąd pytanie o ET.

Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Dane techniczne

Post autor: zombi »

zmierz od środka osi.

wooboodoo1
Posty: 4
Rejestracja: 11 maja 2015, 17:21

Re: Dane techniczne

Post autor: wooboodoo1 »

Niestety nadal nie będę wiedział czy jestem juz po lifcie czy jeszcze przed:)

ODPOWIEDZ