ABS

Moderator: luk4s7

panag12
Posty: 15
Rejestracja: 04 mar 2010, 18:55
Auto: Toyota Land Cruiser
Kontakt:

ABS

Post autor: panag12 »

Witam kolegów. Wiem, że na formu był poruszany problem z działaniem ABS-u ale u mnie z punktu elektroniki jest wszystko ok a ABS na tylnej osi raz działa raz nie działa!!! Pytam Was jaka może być przyczyna i czy ktoś miał już taki problem? :?: :?:

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: Rafi »

Jak to wygląda w praktyce, że raz działa, raz nie działa (w sensie na jakiej nawierzchni sprawdzałeś, jakie prędkości) i skąd masz pewność, że działa bądź nie (przy pełnym heblu możesz sobie spokojnie skręcać, a tył się blokuje)?. Raczej nie widzę opcji, że coś jest nie tak z ABS i nie wywala Ci błędu.

panag12
Posty: 15
Rejestracja: 04 mar 2010, 18:55
Auto: Toyota Land Cruiser
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: panag12 »

Rafi,
sprawdzałem na śliskiej nawierzchni po spięciu napędów. Raz reaguje poprawnie a raz idzie bokiem. Zauważyłem, że sytuacja występuje przy gwałtownym hamowaniu.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: Rafi »

Przy gwałtownym hamowaniu mówisz, a czy przy jakkolwiek delikatniejszym od mocnego, gwałtownego hamowania to można w ogóle poczuć, czy ABS działa? :mrgreen:

Więc tak, sprawdź na asfalcie, najlepiej mokrym, nie spinaj napędów, bo oczywiście po pierwsze na asfalcie nie wolno, a po drugie to później wyjaśnię co po drugie. Rozpędź się do jakiejś sensownej prędkości i hebel. A przy tym hamowaniu sprawdź czy auto jest sterowne, może poproś kogoś żeby to obserwował z zewnątrz, patrzył czy przy tym najmocniejszym możliwym hamowaniu któreś koła się blokują.

Czy kiedy hamujesz i reaguje poprawnie to czujesz terkotanie ABS-u pod nogą?
Czy masz takie same opony z taką samą ilością bieżnika na obu osiach? (sprawdź też ciśnienie w oponach)
Czy zapinałeś ostatnio reduktor i blokadę tylnego mostu? Tutaj wracam do tego spinania napędów, gdy załączasz reduktor to rozłącza się ABS (a może trzeba też załączyć blokadę tylnego mostu- nie pamiętam), może rozłączył się prawidłowo, tylko coś się stało po wyłączeniu reduktora czy tam blokady.

Generalnie nie ma takiej opcji, żeby ABS działał na tylnej osi, a na przedniej nie. Tak to było tylko w paru amerykańskich autach, gdzie ten ABS był w ogóle tylko na przedniej osi, ale my tutaj nie rozmawiamy o kretyńskich rozwiązaniach więc to przemilczmy :wink: Ten system albo jest sprawny, albo jest niesprawny. Jak jest niesprawny to powinna Ci się świecić cały czas kontrolka od ABS-u gdy włączony jest silnik. Sprawdź w ogóle czy ta kontrolka działa. Jak przekręcisz kluczyk w stacyjce na ON to powinny się zaświecić wszystkie kontrolki, od poduch, ciśnienia oleju, T-belt i właśnie m.in ABS. Po zapaleniu następuje "samodiagnostyka" i wszystkie sprawne powinny zgasnąć. Niestety wiem, że nawet na to są sposoby i sprzedawcy potrafią sprzedać auto, gdzie kontrolka od poduszek, czy ABS gaśnie po odpaleniu, a w rzeczywistości ABS jest niesprawny, a poduszek nie ma.

panag12
Posty: 15
Rejestracja: 04 mar 2010, 18:55
Auto: Toyota Land Cruiser
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: panag12 »

Rafi,
kontrolka działa jak najbardziej poprawnie. zapala się przy załączaniu zapłonu i po chwili gaśnie. zapala się po zapięciu tylnego mostu. Czyli wszystko jak w książce pisze. Auto lekko traci sterowność na śliskim /śniegu / Ostatnio zauważyłem lekko zjechaną tarcze tylnego prawego koła. Może to być przyczyna?

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: aaawaldi »

Weź także pod uwagę to, że do poniżej pewnej prędkości, ABS nie działa. Blokowanie kół przy jeździe z bardzo małą prędkością , to normalka.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: Rafi »

Nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć czy ta tarcza to może być przyczyna, ale jak już pisałem- jakby z ABS-em było coś nie tak to kontrolka świeciłaby się cały czas. Z drugiej strony wiadomo- może być coś nie tak, ale błąd nie wyskoczył, nie często tak bywa, ale to tylko Toyota... :lol:

Może w takim razie, ktoś mądrzejszy nam podpowie- czy LC90 ma na tylnej osi korektor siły hamowania czy tak jak wiele nowych aut nie posiada korektora, a za rozdział siły hamowania odpowiada ABS (oczywiście w tym sensie, że moc hamowania jest rozdzielana na podstawie czujników ABS-u). Bo jeśli LC90 korektor ma to z nim może być coś nie tak.

Ale panag12, odpowiedz jeszcze na te pytania, bo to może komuś pomóc wpaść na jakiś właściwy trop:
Czy kiedy hamujesz i reaguje poprawnie to czujesz terkotanie ABS-u pod nogą?
Czy masz takie same opony z taką samą ilością bieżnika na obu osiach? (sprawdź też ciśnienie w oponach)
Czy zapinałeś ostatnio reduktor i blokadę tylnego mostu? Tutaj wracam do tego spinania napędów, gdy załączasz reduktor to rozłącza się ABS (a może trzeba też załączyć blokadę tylnego mostu- nie pamiętam), może rozłączył się prawidłowo, tylko coś się stało po wyłączeniu reduktora czy tam blokady.

panag12
Posty: 15
Rejestracja: 04 mar 2010, 18:55
Auto: Toyota Land Cruiser
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: panag12 »

Rafi,
co do twoich pytań;
- zapinałem reduktor i tylny most i kontrolka ABS-u zadziałał poprawnie jak i ABS - rozłączył się .
- koła mają podobny stan zużycia / przód i tył /
- dla pewności zamieniłam koła według zaleceń TOYOTY
- nic to nie dało. Przy spiętym spiętym tylnym moście i przy gwałtownym hamowaniu problem się powtarza. Raz działa raz nie.
- Odwiedziłem stację diagnostyczną aby sprawdzić siły hamowania przodu i tyłu. Wszystko ok.
- Wszystkie siły hamowania poszczególnych kół według normy - brak jakichkolwiek odchyleń granicznych. Jedyny problem jaki wystąpił to opór toczenia kół przednich powyżej 1,3, gdzie norma mówi do bodajże do 1,0

ODPOWIEDZ