Najczęstsze usterki J9

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Kwiatec »

z tymi wtryskami w 120 to jednak coś jest ale czy to ten sam motór co w 90??

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Rafi »

Motór ten sam.
lech pisze:
Rafi pisze: - uszczelniacz reduktora, tam gdzie most wyłazi do przodu,
:shock:

@rafi...jakby tak po polskiemu, bo nie ogarniam...
Oczywiście chodziło mi o wał, wychodzący z reduktora do przedniego mostu, przepraszam :mrgreen:

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: aaawaldi »

Kwiatec pisze:z tymi wtryskami w 120 to jednak coś jest ale czy to ten sam motór co w 90??
Ogólnie silnik ten sam, a jednak inny. Nie wiem czy wtryski są inne, ale ustawienia są napewno różne w 90 i 120. W 90 korekta dla wtrysków jest od -2 do +2 , a w 120 od -4 do +4.
Druga sprawa, to przebiegi, przy których zdarzają się poszczególne usterki. Nic przecież nie jest wieczne, a wymiana np. łączników co kilkadziesiąt tysięcy, to nic złego. Przekładnia kierownicza pada w każdej toyocie po 250 tysiącach na polskich drogach.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Rafi »

Może inaczej. Silnik jest idealnie taki sam jak w pierwszych 120-kach. Potem był dwa razy modyfikowany, doszło mu mocy, coś właśnie się zmieniło z wtryskiwaczami i pompą wysokociśnieniową, nie wiem czy ostatnia wersja nie ma innej turbiny.

To śmieszne z tymi przekładniami, bo z olbrzymiej liczby osobowych Toyot jakie znam/jeździłem czy nawet miałem to tylko kumplowi padła przekładnie w Celice oranej w KJS-ach. A wiele z tych Toyot miało grubo ponad 300 kkm :lol:

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: kozi »

proponuję żeby ktoś wszechmogący wkleił na początku ankietę z wymienionymi tu usterkami i zagłosujemy co komu padło - będzie najlepszy obraż [idealnie, jakby się dało tam wpisywać orientacyjny przebieg jeszcze]

bo u mnie tez : maglownica, tylny wahacz, uszczelniacz reduktora, podgrzewacz paliwa, tylna blokada, raz się reduktor zakleszczył, deska latała [solidny drewniany klin jest the best] itp. ale po 10 takich postach człowiek traci nieco rozeznanie co i jak często się może popsuć

więc ANKIETA plissss

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Kames »

kolega o wale mysli ,uszczelniacz wyjscia z reduktora przedniego napędu przejezyczenie :wink:

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Damian »

aaawaldi pisze:Przekładnia kierownicza pada w każdej toyocie po 250 tysiącach na polskich drogach.
Nie w każdej. Zapewniam Cię.

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: czobi »

IFS rowniez jest syfilisem niepowatrzalnym, tuleje wachaczy sworzenie i cala gumkologia.
ostanio koledze w/w spowodowaly odapniecie :shock: kol pzrednich i wyjechanie polosiek w odstepie kilku tygodni. fartem jechal wolno.przekladnie i skrzynie automat robil po 220tys..

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 393
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:01
Auto: r??ne
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Damian »

Nieźle przelatane musicie mieć te 90tki, licznik pokręcone na potęgę :mrgreen:

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: czobi »

wiesz Damianek na to nie wpadlem. auto "od znajomego" ale i on mogl byc nieswiadomy a ta 90 rozsypujes sie w oczach i cus mi tu bardzo nie gralo...

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: Rafi »

Oglądałem zadbaną 90-kę z KZJ, miała 330 tysi, manual, zadbana i sumiennie serwisowana bez głupiego oszczędzania, jakby odświeżyć kierę to przebieg można by dać dowolny i większość, by się nie zorientowała :wink: W czasie jazdy robiła lepsze wrażenie niż inna taka co miała 140-parę tysięcy na liczniku.

Awatar użytkownika
górnik
Posty: 32
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:35
Auto: Land Cruiser 95
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: górnik »

Co do wtrysków to pomijając fakt czyja to wina gdy się popsują to nim kupiłem toyotę każdy mi o tym mówił...
Pomimo tego kupiłem d4d w automacie i ...
po 8 minutach od zakupu wywaliło wtryskiwacz robiąc dziurę w silniku i oblewając wszystko olejem! Chyba nie muszę pisać jak się czułem jako nowy właściciel tego samochodu ;-)
Na szczęście sprzedawca okazała się "uczciwy" i zwrócił mi wszystkie pieniądze (nawet nie chciał za lawetę)!

Dodam, że sprzedawca był równie zdziwiony jak ja!

Awatar użytkownika
górnik
Posty: 32
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:35
Auto: Land Cruiser 95
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: górnik »

Czy komuś pękła głowica przy 250tys.???

Mi tak ;-)

Awatar użytkownika
mlodyy
Klubowicz
Posty: 634
Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: mlodyy »

górnik pisze:Czy komuś pękła głowica przy 250tys.???

Mi tak ;-)
Ty to jakiś pechowy jesteś 8)

Awatar użytkownika
górnik
Posty: 32
Rejestracja: 15 lut 2009, 21:35
Auto: Land Cruiser 95
Kontakt:

Re: Najczęstsze usterki J9

Post autor: górnik »

pechowiec????

jestem w czepku urodzony!!! Myślałem, że sprzedawca już nie odbierze odemnie telefonu. A on przyjechał, sam zamówił lawetę i oddał mi cały szmal.

A co do głowicy to pewnie poprzedni właściciel ostro ją przegrzał.

ODPOWIEDZ