J95-Jaki silnik
Moderator: luk4s7
Re: J95-Jaki silnik
hmm, czyli nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
jak to jest z tym spalaniem???:
3.0TD miasto okolo 15l?
D-4D miasto okolo 13?
3.4 V6 miasto okolo 18? tak tylko zgaduje.
nie mam jakos zaufania do gazu-nie mialem go nigdy, moze i sie go boje jako, ze 2 dzieciakow bedzie podrozowala tym autem. jesli chodzi o benzyne z doswiadczenia wiem, ze silnik jest niezniszczalny-posiadam avensisa w wersji benzynowej.
czy te wtryskiwacze sa az takie slabe i tak latwo psujace sie-czy nalezy zatankowac olej napedowy pomieszany z jakimis kawalkami krzakow ???
stary dobry 3.0TD skad wiedziec, ze glowice nie popekaly?
jak sprawdzic czy reduktor i mechanizm roznicowy dzialaja poprawnie?
no i oczywiscie dylemat dalej trwa-prosze radzic
wielkie dzieki do wszystkich
pozdrawiam
jak to jest z tym spalaniem???:
3.0TD miasto okolo 15l?
D-4D miasto okolo 13?
3.4 V6 miasto okolo 18? tak tylko zgaduje.
nie mam jakos zaufania do gazu-nie mialem go nigdy, moze i sie go boje jako, ze 2 dzieciakow bedzie podrozowala tym autem. jesli chodzi o benzyne z doswiadczenia wiem, ze silnik jest niezniszczalny-posiadam avensisa w wersji benzynowej.
czy te wtryskiwacze sa az takie slabe i tak latwo psujace sie-czy nalezy zatankowac olej napedowy pomieszany z jakimis kawalkami krzakow ???
stary dobry 3.0TD skad wiedziec, ze glowice nie popekaly?
jak sprawdzic czy reduktor i mechanizm roznicowy dzialaja poprawnie?
no i oczywiscie dylemat dalej trwa-prosze radzic
wielkie dzieki do wszystkich
pozdrawiam
Re: J95-Jaki silnik
Wtryski od każdego nowego auta siądą jak zatankujesz gnój. Ja mam Ave i LC w dieslu i żyję.
Mója 95-tka D4D jest na sprzedaż - Polecam
Mója 95-tka D4D jest na sprzedaż - Polecam
Re: J95-Jaki silnik
Od miesiąca mam VZJ90 automat 3.4 l benzyna + sekwencyjny gaz. Do tej pory nigdy nie jeździłem na LPG. Teraz jeżdżę, ale jest to w ogóle niezauważalne. Wszystko się samo przełącza, auto idzie jak burza, dynamika i komfort super. A co do ekonomi:
do 19 l LPG miasto
17 l LPG trasa 110-120 km/h
15 l LPG trasa 90-100 km/h
Na trasie spalanie kosztowo porównywalne z 8 l ropy na 100 km.
Nie jestem fachowcem, ale z tego co wiem, to silnik benzynowy jest dodatkowo tańszy i łatwiejszy w naprawie.
do 19 l LPG miasto
17 l LPG trasa 110-120 km/h
15 l LPG trasa 90-100 km/h
Na trasie spalanie kosztowo porównywalne z 8 l ropy na 100 km.
Nie jestem fachowcem, ale z tego co wiem, to silnik benzynowy jest dodatkowo tańszy i łatwiejszy w naprawie.
Re: J95-Jaki silnik
I tańszy w zakupie. I ze względu na koszty ma przeważnie mniejszy przebieg.
Re: J95-Jaki silnik
aktualnie ma dwa coyoty
'90 z silnikiem 3.0KZTEautomat na AT ekach , ze snorkelem , halogenami na dachu i liftem zawieszenia , w obecnych warunkach auto w normalnej jeździe spala w granicach 12 -13 litrów w mieście ,
15 oczywiście do osiągnięcia ale przy jeździe na zasadzie 'chcę być pierwszy spod światel " i na autostradzie przy 160km/h
'95 też silnikiem 3.0KZTE automat w wersji szosowej
miasto w granicach 11L
trasa 9,5L
Głowice to może pękają ,ale w Patrolach nie daj się wkręcać
co do centralnej blokady to trzeba sprawdzić w terenie zapinanie i rozłączanie , podobnie z reduktorem , żadnych szarpnięć nie ,moze być najlepiej wybrać stromy zjazd i podjazd.
Pisałeś wcześniej o automacie , mozna sprawdzić przełączanie biegów w trakcie normalnej jazdy i szybkiej redukcji . Nie moze szarpać . Ponadto warto przejechać dłuższy dystans z wyższą prędkością i sprawdzić czy się nie zagrzeje . Wązny jest kolor i konsystencja oleju na bagnecie.
'90 z silnikiem 3.0KZTEautomat na AT ekach , ze snorkelem , halogenami na dachu i liftem zawieszenia , w obecnych warunkach auto w normalnej jeździe spala w granicach 12 -13 litrów w mieście ,
15 oczywiście do osiągnięcia ale przy jeździe na zasadzie 'chcę być pierwszy spod światel " i na autostradzie przy 160km/h
'95 też silnikiem 3.0KZTE automat w wersji szosowej
miasto w granicach 11L
trasa 9,5L
Głowice to może pękają ,ale w Patrolach nie daj się wkręcać
co do centralnej blokady to trzeba sprawdzić w terenie zapinanie i rozłączanie , podobnie z reduktorem , żadnych szarpnięć nie ,moze być najlepiej wybrać stromy zjazd i podjazd.
Pisałeś wcześniej o automacie , mozna sprawdzić przełączanie biegów w trakcie normalnej jazdy i szybkiej redukcji . Nie moze szarpać . Ponadto warto przejechać dłuższy dystans z wyższą prędkością i sprawdzić czy się nie zagrzeje . Wązny jest kolor i konsystencja oleju na bagnecie.
Re: J95-Jaki silnik
a jaki ma byc prawidlowy kolor i konsystencja?
Re: J95-Jaki silnik
ej panowie demonizujecie kolor oleju w diselu będzie czarny nawet po wymianie , a swoją drogą to wszystko mozna popsuc jak sie nie dba o samochód to samochód nie dba o nas i proste , osobiscie wolał bym silnik bęzynowy .ale czy poczciwym ropniaczkom cos brakuje kupic i jezdzic jak sie popsuje to naprawic .przecie silnika nie przeswietli ,tak na koniec to powiem jedno warto autko kupic od wiadomej osoby
Re: J95-Jaki silnik
Cały olej mozna zmienić za jednym razem, tylko trzeba jechac z tym do ludzi od automatów (wymiana dynamiczna). Czesto zmienijąc, masz jedynie gwarancję stopniowego rozrzedzania "starego" oleju.LEX pisze: Olej najlepiej wymieniać co każdą lub co drugą zmianę oleju silnikowego, więc maksimum 20tys.km .
W całej literaturze od skrzyń jest ,ze wymiana jest co 60 tys.km i to z filtrem. Wiem ,ze filtr (450 PLN) mozna przemyć beznyną i przedmuchac sprezonym powietrzem i będzie działał dalej.Reszta to już zalezy od konstrukcji - jak jest do dupy to i olej nie pomoże.
Re: J95-Jaki silnik
ale my o oleju w skrzyni silnik wiadomo czarny jak smołakames76 pisze:ej panowie demonizujecie kolor oleju w diselu będzie czarny nawet po wymianie , a swoją drogą to wszystko mozna popsuc jak sie nie dba o samochód to samochód nie dba o nas i proste , osobiscie wolał bym silnik bęzynowy .ale czy poczciwym ropniaczkom cos brakuje kupic i jezdzic jak sie popsuje to naprawic .przecie silnika nie przeswietli ,tak na koniec to powiem jedno warto autko kupic od wiadomej osoby
Warto spojrzeć na bagnet czy żadne smieci się w oleju nie krecą z tym moze być różnie co do wymian to jak kolega Art napisał
pozdr
Emilio
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: J95-Jaki silnik
zanim zobaczysz smieci na bagnecie oleju w skrzyni to skrzynia juz dawno zaliczy pad
Re: J95-Jaki silnik
najlepiej opiłkiseburaj pisze:zanim zobaczysz smieci na bagnecie oleju w skrzyni to skrzynia juz dawno zaliczy pad
Re: J95-Jaki silnik
O spalaniu i napędach już Ci koledzy napisali. Ja w Twoim przypadku szukałbym jednak diesla jak nie chcesz gazu. Ja nawet jakbym bardzo się stara to nie zrobię LC więcej w rok niż 7-8 tys. km, więc spaanie mi nie robi, ale jakbym robił już 15-20 tys. to szukalbym diesla. A to czy TD czy nowszy na CR to nie odpowiem, ale doradziłbym szukania raczej auta w bardzo dobrym stanie niż z konkretnym silnikiem. A co do wtryskiwaczy to nie są one fatalne, ale problemy z nimi się zdarzają. Jakośc paliwa to jedno, a drugie to wymiana filtrow paliwa na czas- jak pisalem w innym wątku- ludzie często tankują najdroższą ropę, kupują dodatki do paliwa, a jednocześnie nie wymieniają filtrów paliwa. W LC 120 D4-D producent zaleca wymianę co 60 tys. km, więc w 90-ce z tym silnikiem pewnie też. To stanowczo zbyt rzadko w polskich warunkach.daniel pisze:hmm, czyli nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
jak to jest z tym spalaniem???:
3.0TD miasto okolo 15l?
D-4D miasto okolo 13?
3.4 V6 miasto okolo 18? tak tylko zgaduje.
nie mam jakos zaufania do gazu-nie mialem go nigdy, moze i sie go boje jako, ze 2 dzieciakow bedzie podrozowala tym autem. jesli chodzi o benzyne z doswiadczenia wiem, ze silnik jest niezniszczalny-posiadam avensisa w wersji benzynowej.
czy te wtryskiwacze sa az takie slabe i tak latwo psujace sie-czy nalezy zatankowac olej napedowy pomieszany z jakimis kawalkami krzakow ???
stary dobry 3.0TD skad wiedziec, ze glowice nie popekaly?
jak sprawdzic czy reduktor i mechanizm roznicowy dzialaja poprawnie?
no i oczywiscie dylemat dalej trwa-prosze radzic
wielkie dzieki do wszystkich
pozdrawiam
Re: J95-Jaki silnik
olej dobrze wymieniać od 10 max do 20 tysi...i od razu komplet filtry też a co skrzyni i w mostach to co druga zmiana oleju w silniku...
Jutro jadę ogladać 90tkę z silnikiem 3,4 litra w gazie.... muszę zobaczyć jak to chodzi:) może i gaz bo ja robię LC trochę więcej niż Ty Rafi... od 30 tys w górę rocznie...
Jutro jadę ogladać 90tkę z silnikiem 3,4 litra w gazie.... muszę zobaczyć jak to chodzi:) może i gaz bo ja robię LC trochę więcej niż Ty Rafi... od 30 tys w górę rocznie...
Re: J95-Jaki silnik
ja wymieniam co zmiane oleju -ile ten filtr kosztuje a co zmiana pełno syfu w srodeczu było .Zimą w patrolu zapalała mie sie kontrolka sygnalizująca o wodzie w filtrze paliwa ,dosc czestoRafi pisze:O spalaniu i napędach już Ci koledzy napisali. Ja w Twoim przypadku szukałbym jednak diesla jak nie chcesz gazu. Ja nawet jakbym bardzo się stara to nie zrobię LC więcej w rok niż 7-8 tys. km, więc spaanie mi nie robi, ale jakbym robił już 15-20 tys. to szukalbym diesla. A to czy TD czy nowszy na CR to nie odpowiem, ale doradziłbym szukania raczej auta w bardzo dobrym stanie niż z konkretnym silnikiem. A co do wtryskiwaczy to nie są one fatalne, ale problemy z nimi się zdarzają. Jakośc paliwa to jedno, a drugie to wymiana filtrow paliwa na czas- jak pisalem w innym wątku- ludzie często tankują najdroższą ropę, kupują dodatki do paliwa, a jednocześnie nie wymieniają filtrów paliwa. W LC 120 D4-D producent zaleca wymianę co 60 tys. km, więc w 90-ce z tym silnikiem pewnie też. To stanowczo zbyt rzadko w polskich warunkach.daniel pisze:hmm, czyli nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
jak to jest z tym spalaniem???:
3.0TD miasto okolo 15l?
D-4D miasto okolo 13?
3.4 V6 miasto okolo 18? tak tylko zgaduje.
nie mam jakos zaufania do gazu-nie mialem go nigdy, moze i sie go boje jako, ze 2 dzieciakow bedzie podrozowala tym autem. jesli chodzi o benzyne z doswiadczenia wiem, ze silnik jest niezniszczalny-posiadam avensisa w wersji benzynowej.
czy te wtryskiwacze sa az takie slabe i tak latwo psujace sie-czy nalezy zatankowac olej napedowy pomieszany z jakimis kawalkami krzakow
stary dobry 3.0TD skad wiedziec, ze glowice nie popekaly?
jak sprawdzic czy reduktor i mechanizm roznicowy dzialaja poprawnie?
no i oczywiscie dylemat dalej trwa-prosze radzic
wielkie dzieki do wszystkich
pozdrawiam
Re: J95-Jaki silnik
Chcialem wszystkim serdecznie podziekowac za sugestie i pomoc
Reasumujac, zdecydowalem sie na zakup diesla-raczej D-4D ale biore pod uwage tez 3.0TD jesli trafie na porzadny egzemplarz.
Dam znac jak juz kupie samochod.
Pozdrawiam,
Daniel
Reasumujac, zdecydowalem sie na zakup diesla-raczej D-4D ale biore pod uwage tez 3.0TD jesli trafie na porzadny egzemplarz.
Dam znac jak juz kupie samochod.
Pozdrawiam,
Daniel