J90 D4D czy 1KZT ??
Moderator: luk4s7
J90 D4D czy 1KZT ??
No koledzy poruszam burzliwi (tak sądzę ) temat...
Który z silników jest lepszy.... stary dobry 1 KZT 125 km ?? na elektrycznej pompie ??
A może D4D?? 163 km ??
Który więcej wytrzyma kilometrów?? Wady zalety jednego i drugiego....
Ja mam u siebie 1 KZT w 70 tcę. Silnik ma 240 tys. i nie dymi... tylko klekocze... pobiera na 12 tys. km 0,5 litra oleju.... Nie przegrzałem więc głowice nie pęka
a jak u was??
Który z silników jest lepszy.... stary dobry 1 KZT 125 km ?? na elektrycznej pompie ??
A może D4D?? 163 km ??
Który więcej wytrzyma kilometrów?? Wady zalety jednego i drugiego....
Ja mam u siebie 1 KZT w 70 tcę. Silnik ma 240 tys. i nie dymi... tylko klekocze... pobiera na 12 tys. km 0,5 litra oleju.... Nie przegrzałem więc głowice nie pęka
a jak u was??
Re: J90 D4D czy 1KZT ??
Prawie jak rozprawa nad wyższością świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą
Re: J90 D4D czy 1KZT ??
Wiem że będzie debata.. ale zobaczymy kto wygra... ja stawiam na 1KZT...
Trzeba wziąć wszystkie aspekty.....
od spalania, po dostępność głowic....
Mam dylemat którego nie mogę sam rozwiązać. Dlatego proszę o pomoc.
Trzeba wziąć wszystkie aspekty.....
od spalania, po dostępność głowic....
Mam dylemat którego nie mogę sam rozwiązać. Dlatego proszę o pomoc.
Re: J90 D4D czy 1KZT ??
Sam sobie odpowiedziałeś. Stary dobry turbodiesel pojedzie i na gorszej ropie, ewentualny remont pompy czy zakup używanej głowicy będzie prawdopodobnie i tak tańszy niż zakup np. czterech wtryskiwaczy. Z drugiej strony D4-D może i splaić 1,5-2 litry mniej- to sporo. I jest zdecydowanie bardziej dynamiczny. Problem w tym, że nawet jak się już zdecydujesz na sto procent na np. D4-D to i tak niewiele ułatwi Ci sprawę, bo i tak będziesz ograniczony do tego co jest na rynku wtórnym. A jak sam wiesz nie ma tego towaru w nadmiarze. Dlatego ja bym się raczej skoncentrował na wyrwaniu ogólnie jak najlepszego egzemplarza w jak najlepszej cenie. Jak będziesz za bardzo zapatrzony w sam silnik to może Ci umknąć jakiś inny, drogi do naprawy, feler auta. Kup po prostu ładny wóz i nie marudź
Nie powiem Ci co zrobić jak już musisz wybrać, ale mogę Ci powiedzieć co ja bym zrobił i dlaczego. Szukałbym raczej 1KZ-TE, bo jest prostszy, łatwiej go sprawdzić, mniej się może w nim zepsuć, większość mechaników da sobie z nim radę. A 125 koni i 14 sekund do setki do miasta i w teren wystarczy. Oczywiście starsze auto będzie też tańsze, ale pakiet startowy z reguły zdecydowanie droższy. D4-D nie jest zły, to bardzo dobry silnik i wcale nie taki znowu nieodporny na słabe paliwo, ale ja po prostu wolałbym prostszego osiołka.
Nie powiem Ci co zrobić jak już musisz wybrać, ale mogę Ci powiedzieć co ja bym zrobił i dlaczego. Szukałbym raczej 1KZ-TE, bo jest prostszy, łatwiej go sprawdzić, mniej się może w nim zepsuć, większość mechaników da sobie z nim radę. A 125 koni i 14 sekund do setki do miasta i w teren wystarczy. Oczywiście starsze auto będzie też tańsze, ale pakiet startowy z reguły zdecydowanie droższy. D4-D nie jest zły, to bardzo dobry silnik i wcale nie taki znowu nieodporny na słabe paliwo, ale ja po prostu wolałbym prostszego osiołka.
Re: J90 D4D czy 1KZT ??
Tak jak mówiłem nie chodzi mi o samochód w teren... ma być do miasta... Jeżdżę dość dużo dziennie od 150-220 km... więc spalanie rzędu 2-3 litrów na 100 km zawsze coś daje, więc jest to 6 litrów dziennie... czyli 24 zł dziennie a co za tym idzie?? 720 zł miesięcznie...
a dla mnie to jest duża różnica.... nie przelewa mi się...
dlatego mam dylemat....
a dla mnie to jest duża różnica.... nie przelewa mi się...
dlatego mam dylemat....
Re: J90 D4D czy 1KZT ??
Jak nie zamierzasz topić auta po klamki i dużo jeździsz to kup sobie 3,4 l (5VZ-FE)benzynę z automatem i zagazuj rozsadnie - powtarzam rozsadnie, nie w stodole, tylko u fachowców. Jak dobrze to zrobisz (+ regularny serwis)to zapomnisz o jakosci paliwa, wtryskach i klekotaniu.
a jazda bedzie tylko przyjemnościa Jak kupisz sobie starego dychawicznego klocka to zwatpisz po paru miesiacach i sina dupa - pozostanie tylko dokończenie go gdzieś w błocie (ku uciesze twardzieli i lasek wiotkich w talii)
Ja sobie jeźdzę już jakiś czas na LPG i (w koło komina i po europie) i nie mam z tym żadnego problemu.Jak chcę polatac po Kaszubach to też jakoś nie przysparza mi to problemu. Generalnie diesel jest niezastapiony ... w koparkach, TIR;ach i senior cars
a jazda bedzie tylko przyjemnościa Jak kupisz sobie starego dychawicznego klocka to zwatpisz po paru miesiacach i sina dupa - pozostanie tylko dokończenie go gdzieś w błocie (ku uciesze twardzieli i lasek wiotkich w talii)
Ja sobie jeźdzę już jakiś czas na LPG i (w koło komina i po europie) i nie mam z tym żadnego problemu.Jak chcę polatac po Kaszubach to też jakoś nie przysparza mi to problemu. Generalnie diesel jest niezastapiony ... w koparkach, TIR;ach i senior cars
Re: J90 D4D czy 1KZT ??
Hmn... Nie mam przekonania do gazu.... ;/ Ojciec miał w 100 gaz i nie chodziło to najfajniej... a jakie masz spalanie na tym gazie?? tylko że ty masz tą versję długą....
Re: J90 D4D czy 1KZT ??
Moja furmanka pali jakies 15-16l na trasie LPG (ca. 100 km/h), natomiast w miescie ca.19L.Z resztą trudno mi pisac prezycyjnie, gdyz specjalnie tym spalaniem się nie przejmuję.No moze wtedy jak trzeba przejechać 500 km na jednym zbiorniku. Instalację mam kopalną - starą mieszalnikową, natomiast zamierzam zmienić ją na przadny wtrysk. Powinno to zmnieszyć zapotrzebowanie na paliwo i poprawić działanie przy większym obciązeniu.Zbiornik LPG mam na miesjcu oryginalnego baku (wiec miejsca nie brakuje) a benzynę (skromne 60l) wożę w zbiorniku pod tylnym siedzeniem. Słowem relaks.
Były jakieś zgrzyty na początku (falujące obroty itd) ale to kwestia przegladu instalacji. No i pompa paliwa - czyli klasycznie, mało paliwa pompa się zaciera
Czasem prowadzę sobie takie woltyżerki mentalne - żeby na jakąś wyprawę wyjac butle , wstawic oryginalny bak i tak sobie jechac na benzynie na dwóch bakach (total 150L) - jak w australii
Były jakieś zgrzyty na początku (falujące obroty itd) ale to kwestia przegladu instalacji. No i pompa paliwa - czyli klasycznie, mało paliwa pompa się zaciera
Czasem prowadzę sobie takie woltyżerki mentalne - żeby na jakąś wyprawę wyjac butle , wstawic oryginalny bak i tak sobie jechac na benzynie na dwóch bakach (total 150L) - jak w australii
Re: J90 D4D czy 1KZT ??
1.9 tdi i najlepie skoda tani mało pali i czesci tanie
Re: J90 D4D czy 1KZT ??
mam passata 1,9 tdi... ale go sprzedaje... gdyż przeraziło mnie jakie delikatne są te samochodu... jest to mój pierwszy samochód osobowy i ostatni.. samochodu na ramie mają piękną zaletę. zderzak przód tył stal 4 mmm i stłuczkami się nie przejmuje...
może i passat palił mi w mieście 7,5 litra do 8,2 ale tu nie o to chodzi...
U mnie liczy się wpierw bezpieczeństwo potem spalanie... dlatego wybór jest prosty. Toyota rama i dobry silnik... W miarę możliwości ekonomiczny...
może i passat palił mi w mieście 7,5 litra do 8,2 ale tu nie o to chodzi...
U mnie liczy się wpierw bezpieczeństwo potem spalanie... dlatego wybór jest prosty. Toyota rama i dobry silnik... W miarę możliwości ekonomiczny...
Re: J90 D4D czy 1KZT ??
jasssne...tylko znajdź łaskawco egzemplarz rokujący do kupienia. Nic poniżej 150 kkm, wszystko tłuczone, składane, topione, albo w kwitach miazga, albo kolor dla idioty albo dziesięć innych kłód na drodze. Jeszcze rok temu coś by się wyłuskało. ale teraz to łatwiej w totka trafić...Art pisze:... kup sobie 3,4 l (5VZ-FE)benzynę z automatem i zagazuj rozsadnie ...
Re: J90 D4D czy 1KZT ??
od 8 lat miałem same 4x4 rok temu mnie podkusiło na octacvie i tu sie zgadzam z przedmowcą jedna wycieczka na mazury rozwiała jakiekolwiek wątpliwosciCobra pisze:mam passata 1,9 tdi... ale go sprzedaje... gdyż przeraziło mnie jakie delikatne są te samochodu... jest to mój pierwszy samochód osobowy i ostatni.. samochodu na ramie mają piękną zaletę. zderzak przód tył stal 4 mmm i stłuczkami się nie przejmuje...
może i passat palił mi w mieście 7,5 litra do 8,2 ale tu nie o to chodzi...
U mnie liczy się wpierw bezpieczeństwo potem spalanie... dlatego wybór jest prosty. Toyota rama i dobry silnik... W miarę możliwości ekonomiczny...
Re: J90 D4D czy 1KZT ??
diesle mają większą wytrzymałość na użytkowanie... Gadałem dzisiaj z ojcem. Powiedział też żebym wybrał nowszy silnik.... Stary mam zawsze u siebie w 70 tce:)
Re: J90 D4D czy 1KZT ??
wracając do passata miałem stłuczkę nim... a zrobili mi szkodę całkowitą... mam passat 1,9 tdi 4 motion 2003 roku.... przy 10 może 15 na godzinę poszły mi chłodnice maska zderzak ksenony i intercooler... i maska... a dlaczego?? bo w tym modelu jest inne podwozie niż zwykle i belka jest bliżej podłogi... niż maski ;/
Nigdy więcej osobowego samochodu...
Nigdy więcej osobowego samochodu...
Re: J90 D4D czy 1KZT ??
Tak zapewne jest, ale te oldschoolowe diesele są własnie w koparkach lub TIR, ach.Moim zdaniem,taki sprzęt to dla kogoś kto jedzie do afryki, albo mieli w błocie cały czas. Z reszta jakby cena bezyny była niższa niż ON to by nie było w ogóle gadania o dieselach, szczególnie przy turbobenzynie.diesle mają większą wytrzymałość na użytkowanie... Gadałem dzisiaj z ojcem. Powiedział też żebym wybrał nowszy silnik.... Stary mam zawsze u siebie w 70 tce:)
Ja tez sobie rozważałem dizel lub turbodizel, ale jak pomyslałem,ze będę tym się kulał równie szybko co kioskiem na kółkach i to, przy spalaniu ca. 12-13L/100KM, to pomysłem właśnie o benzynie. Jak się upre to za zaoszczedzoną kase vs. turbodiesel (paliwo, turbina, wtryski itd) zrobie sobie remont generalny po 500tys.km, albo kupie nowy silnik - taka jest moja wizja trwałosci. A pomielić w terenie też da rade.
Minusem jest to, że etos prawdziwego ofrołdowca cierpi - benzyna? gadka o szybkosci jazdy?tfu