Przerobka 125 KM na 163 KM

Moderator: luk4s7

Maniek 70
Posty: 41
Rejestracja: 10 paź 2009, 17:44
Auto: LC 120

Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: Maniek 70 »

Witam,

Czy może ktoś ma wiedzę czy jest możliwe przerobienie silnika 125 KM na 163 KM nie mam na myśli chipa tylko mechaniczne dłubniecie... Proszę o rzeczowe informacje... :lol:

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: Rafi »

Twój silnik to 1KZ-TE, nowszy silnik (D4-D) to 1KD-FTV. KZ i KD to inne rodziny silników, z tego co pamiętam to mają taką samą średnicę i skok, ale zapewne sam blok różni się znacznie, nie mówiąc już o górze. Jedyną rzeczą jaką możesz zrobić jest zakup kompletnego D4-D za całą wiązką :mrgreen: Czyli bez sensu. W innym temacie piszesz, że chciałbyś zrobić auto wyprawowe, w takim razie ciesz się z tego co masz. 1KZ-TE to stary dobry turbodiesel, który jak będzie musiał zadowoli się gorszym paliwem. A 1KD-FTV to silnik na common rail'u i niezbyt chętnie przyjmuje kiepską ropę. Uściślając złej jakości paliwo może tam sporo drogiego napsuć.

Maniek 70
Posty: 41
Rejestracja: 10 paź 2009, 17:44
Auto: LC 120

Re: Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: Maniek 70 »

Dzięki za info...:)
To nie ja miałem taki pomysł tylko mój przyjaciel szuka LC 90-tki (163KM) a gdzieś w necie wynalazł 125 KM z małym przebiegiem i zaczął dumać czy nie da się go wzmocnić...
Autko raczej do codziennej eksploatacji niż wyprawowe...
Przy okazji przeczesując net jestem w szoku jak trudno znaleźć w miarę ciekawą 90-tkę za ludzkie pieniądze. Teraz rozumiem dlaczego kilka lat temu Pani, Która kupiła moją J9 nie targowała się i była w szoku że auto jest w idealnym stanie. :lol:

Jeszce raz dzięki i pozdrawiam
M.

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Re: Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: Art »

Wyprawy wyprawami, ale sporo jest dojazdówek, wiec lepiej mieć żwawsze auto, niz wyprzedzać kolumnę ciezarówek z wczesniejszą zapowiedzią przez CB ;-) No jak ktoś wybiera się na jakiś gruntowny wypiżdziew to ok, ale w innych przypadkach to (europa) to raczej słabo.
Do 1KZ-Te da się wrzucić chip'a a takze intercooler (kiedyś badałem sprawę), ale w sumie nie dą to 163 KM, ale jakoś z 140-150 KM.
Zawsze mozna wrzucić wydajniejszą turbine, ale to temat raczej dla forum tunerskim niż TLC. Wychodziłem z podobnym pytaniem dla 5VZ-fe ale nie było większego merytorycznego odzewu. :cry:

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: Kames »

jak 3.0 td na manualu to jest czym przycisnąc jak bys pojezdził lj70 2,4 to dopiero mułek ,ale ceniony za swoją prace i tak powinno byc

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Re: Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: Art »

Panowie, nie ma co się wstydzić mocy. Jak jest zawsze się przyda :D nawet w LC. Nikt nie zmusza nikogo do montowania hot-rod'a na bazie j9 ale próby wyjścia poza problem prześwitu na poł metra nalezy docenić ;-)

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: jezus »

a po co bawić się w rasowanie silników....
Moja rada..FZJ 80 z 4.5 litrowym benzyniakiem...215 koników..i nie kopci przy ruszaniu.... :mrgreen:

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Re: Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: Art »

jezus pisze:a po co bawić się w rasowanie silników....
Moja rada..FZJ 80 z 4.5 litrowym benzyniakiem...215 koników..i nie kopci przy ruszaniu.... :mrgreen:
No zacne auto :!: Jednak problem chyba pozostanie - 215 KM dla FZJ to chyba tyle co 178 dla VZJ 9, zważywszy róznice w masie.
A na koniec małe bluźniestwo "Diesel engine for seniors" :lol:

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: Rafi »

Art pisze:Wyprawy wyprawami, ale sporo jest dojazdówek, wiec lepiej mieć żwawsze auto, niz wyprzedzać kolumnę ciezarówek z wczesniejszą zapowiedzią przez CB ;-) No jak ktoś wybiera się na jakiś gruntowny wypiżdziew to ok, ale w innych przypadkach to (europa) to raczej słabo.
Do 1KZ-Te da się wrzucić chip'a a takze intercooler (kiedyś badałem sprawę), ale w sumie nie dą to 163 KM, ale jakoś z 140-150 KM.
Zawsze mozna wrzucić wydajniejszą turbine, ale to temat raczej dla forum tunerskim niż TLC. Wychodziłem z podobnym pytaniem dla 5VZ-fe ale nie było większego merytorycznego odzewu. :cry:
To właśnie jest cały dylemat- lepiej mieć żwawsze auto czy trwalsze i bardziej bezproblemowe. Stojąc na środku niczego będziesz się cieszył, że swoją 90-ką masz 12, a nie 14 do setki? Czy będziesz myślał o tym jak daleko zajedziesz na zatankowanej na końcu świata ropie? Poza tym Polska to chyba wypiżdżew jak problemy z wtryskiwaczami spowodowane złą jakością ropy się zdarzają dosyć często. To chyba wszystko zależy od tego do czego ma służyć auto.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: Kames »

to słuszna sugestia :!:
w zyciu jednak jest tak masz 125 kucy chcesz 160 -masz 160 -,i nowy post a czy ze 160 da sie wiecej :?: w miare jedzenia rosnie apetyt, wiec nie ma złotego srodka na załatwienie apetytu zamroczonego motoryzacją chłopca któremu zmieniły i podrożały zabawki :mrgreen:

Art
Posty: 162
Rejestracja: 06 paź 2008, 17:14
Auto: VZJ 95 & LPG
Kontakt:

Re: Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: Art »

kames76 pisze:to słuszna sugestia :!:
w zyciu jednak jest tak masz 125 kucy chcesz 160 -masz 160 -,i nowy post a czy ze 160 da sie wiecej :?: w miare jedzenia rosnie apetyt, wiec nie ma złotego srodka na załatwienie apetytu zamroczonego motoryzacją chłopca któremu zmieniły i podrożały zabawki :mrgreen:
Wszystkie terenówki to po cześci zabawki - bo chyba nikt na forum nie dyma przy wyrębie lasu, a po godzinach sobie pisze jak uzyskac trwałość mierzoną kalendarzem geologicznym :lol:
Mam jasno sprecyzowane oczekiwania i się tego nie wstydze. Jeźdzę toyą na co dzień i dalej i blizej i po autostradzie i po różnych lepszych i gorszych nawierzchniach (lub ich braku). Wolę sobie wjechac w fajne miejsce i robić sobie dobrze okolicznościami przyrody, niż katowac auto jadac rzeką przez całą noc :mrgreen: Po prostu mnie to nie kreci. Takie zabawy wodno-błotne uprawiałem za szczawia, mocząc siebie ,a nie maszyne;-)
Toyota ma spory niewykorzystany potencjał jak stwierdził przedmówca i myslę jak go wykorzystac tak ,zeby nie obniżyć za nadto trwałosci, a jednoczesnie jechac w miarę dynamicznie. Oczywiście tuning silnika to juz inna bajka niż dołozenie sobie blaszanego zderzaka, żeby ładnie było pod kościołem :lol: , więc zapytuje na forum czy są jakieś doświadczenia na tym polu. No nie robcie ZBOWiD'u! :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: Kames »

ooo :shock:

Maniek 70
Posty: 41
Rejestracja: 10 paź 2009, 17:44
Auto: LC 120

Re: Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: Maniek 70 »

Art pisze:
kames76 pisze:to słuszna sugestia :!:
w zyciu jednak jest tak masz 125 kucy chcesz 160 -masz 160 -,i nowy post a czy ze 160 da sie wiecej :?: w miare jedzenia rosnie apetyt, wiec nie ma złotego srodka na załatwienie apetytu zamroczonego motoryzacją chłopca któremu zmieniły i podrożały zabawki :mrgreen:
Wszystkie terenówki to po cześci zabawki - bo chyba nikt na forum nie dyma przy wyrębie lasu, a po godzinach sobie pisze jak uzyskac trwałość mierzoną kalendarzem geologicznym :lol:
Mam jasno sprecyzowane oczekiwania i się tego nie wstydze. Jeźdzę toyą na co dzień i dalej i blizej i po autostradzie i po różnych lepszych i gorszych nawierzchniach (lub ich braku). Wolę sobie wjechac w fajne miejsce i robić sobie dobrze okolicznościami przyrody, niż katowac auto jadac rzeką przez całą noc :mrgreen: Po prostu mnie to nie kreci. Takie zabawy wodno-błotne uprawiałem za szczawia, mocząc siebie ,a nie maszyne;-)
Toyota ma spory niewykorzystany potencjał jak stwierdził przedmówca i myslę jak go wykorzystac tak ,zeby nie obniżyć za nadto trwałosci, a jednoczesnie jechac w miarę dynamicznie. Oczywiście tuning silnika to juz inna bajka niż dołozenie sobie blaszanego zderzaka, żeby ładnie było pod kościołem :lol: , więc zapytuje na forum czy są jakieś doświadczenia na tym polu. No nie robcie ZBOWiD'u! :mrgreen:

Co prawda to prawda... :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: Kames »


Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: Przerobka 125 KM na 163 KM

Post autor: Kames »

kames76 pisze:http://forum.buschtaxi.org/powerbox-1kz-te-t20508.html jakis tam power box do 90 :wink:
Obecny HP 125 Aktualna KW 92 KM 25 KW Wzrost Wzrost 18 Aktualny 295 nm Nm Inrease 45 wzrost mocy jest osiągana poprzez dynamiczne zmiany odwzorowania (w czasie rzeczywistym) CAN-BUS danych cyfrowych między pompą paliwa i ECU w celu uzyskania dodatkowego tankowania do silnika w miejscach najbardziej potrzebna, w ścisłej zgodzie z prędkości obrotowej i obciążeniu silnika. The PSI Powerbox micro-management system works in parallel with the original management system to ensure the smoothest delivery of power and torque.Because the Powerbox can increase torque, pulling power and acceleration, you will save on fuel with the number of miles per gallon achieved. PSI Powerbox mikro-system zarządzania działa równolegle z oryginalnymi system zarządzania, aby zapewnić płynne dostawy energii elektrycznej i torque.Because Powerbox może zwiększyć moment obrotowy, moc i przyspieszenie ciągnięcie, zaoszczędzisz na paliwie o liczbie mil na galon osiągnięte . Added torque also means you can hold higher gears at lower speeds as well as enabling you to change up through the gears faster - meaning you burn less diesel. Moment obrotowy Dodano również oznacza, że możesz posiadać wyższe biegów przy niższych prędkościach, jak również pozwala na zmianę przez cały biegów szybciej - co oznacza, spalisz mniej oleju napędowego. Apart from these features, it’s worth bearing in mind how compact your Powerbox will be. Oprócz tych funkcji, ita ¢ â, ¬ â "˘ s warto pamiętać, jak kompaktowania Powerbox będzie. Not only that, it can even be fitted using the original manufacturer’s plugs, usually in twenty minutes or less. Nie tylko, że może nawet zostać zamontowane przy użyciu oryginalnych Manufacturera ¢ â, ¬ â "˘ s wtyki, zwykle w dwadzieścia minut lub mniej. In any case, full colour instructions are included with every PSI Powerbox and our support team can help with any installation or technical queries you may have. W każdym przypadku, pełny kolor instrukcji jest dołączony do każdego PSI Powerbox a nasz zespół wsparcia może pomóc z wszelkich instalacji technicznych lub zapytań może być. Once your Powerbox is installed no further adjustments will be required, as each one has four individually programmed fuel maps specifically for your make and model of car. Gdy Powerbox zainstalowany jest dalsza zmiana będzie niezbędna, podobnie jak każdy z nich ma cztery indywidualnie zaprogramowane mapy paliwa, specjalnie na potrzeby marki i modelu samochodu. The box is also extremely hard wearing, being shock resistant as well as waterproof but is traceless once removed, so it won’t interfere with your car’s warranty. Pole to jest także bardzo ciężko noszenia, są odporne na wstrząsy, jak również wodoodporny, ale bez śladów po usunięciu, więc wona ¢ â, ¬ â "¢ t zaburzać cara a ¢, ¬ â" ˘ s gwarancji.
takie cos cos znalazłem

ODPOWIEDZ