Paski klinowe

Moderator: luk4s7

pablo200
Posty: 495
Rejestracja: 27 kwie 2009, 19:22
Auto: B6 4M
KZJ 95
Kontakt:

Paski klinowe

Post autor: pablo200 »

Dziś w celu zaleczenia mej frustracji wynikającej z pierwszego dnia urlopu, a co za tym idzie braku grafika wypełninego od a do z :lol: postanowiłem zająć się Toyką. Dzięki uprzejmości Pana Maxa Ellyrego ( a raczej jego publikacji "Toyota Prado 1996-2006" Postanowiłem wypełnić pustkę i spędzić trochę czasu z maleństwem :lol:
Na pierwszy rzut, poszedł olej w silniku, później filtry, sprawdzenie zawiechy i hamulców itp. Na tzw. deser zostawiłem sobie paski klinowe - bo żonka troszkę narzekała, że po moich weekendowych jazdach piszczą troszkę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I jakież to było moje zdziwienie gdy okazało się, że zamiast trzech ( głównego i dwóch na alternatorze mam 1,5- mam 1 główny i naderwany na alternatorze).
Hmm pomyślałem to tygrysy lubią najbardziej, kolejne pół dnia zajęte. Ochoczo wsiadłem w płaskiego i zanabyłem nowe paseczki Continental. Jakież było me zdziwienie gdy okazało się, że paski są rowkowane - poprzednie były w pełni klinowe. Dodatkowo okazało się, że na pasku głównym ( zamieninnik notabene deko krótszy), napinacz który poprzedni był w pozycji górnej aktualnie znajduje się w połowie prowadnicy :o :o :o
Sznowni koledzy mam pytanie, czy to normalne??? Czy dokonałem złego wyboru zakupując zamienniki, czy jest możliwoś regulacji talerzyków???
Jako, że każda nauka kosztuje ja równierz strzeliłem fuck-up. Nie luzując sruby mocującej alternator, tak długo odkręcałem śrubę napinacza, aż ją ukręciłem :twisted: :twisted: :twisted: .
Nasuwa to więc kolejne pytanie, czy śruba napinacza alternatora występuje jako oddzielny element czy jako komplet ( Chodzi mi o ASO). Czy warto ją dokupić np. W OBI.

Wielkie dzięki za wszelkie info.
Ps. Gdyby zaistniała potrzeba foto story służe :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Paski klinowe

Post autor: kylon »

Paski klinowe w tym samochodzie są normalne czyli jak nazwa wskazuje właśnie klinowe. Nie zmienia się żadnych kółek tylko sprzedawcę :mrgreen:. Zupełnie nie trafił we właściwe auto. Chciał dobrze ale zapodał paski prawdopodobnie od D4-D. Kup nowe paski dokładnie śledząc poczynania sprzedawcy z katalogiem i będzie git.
Dwa paski są takie same i idą z koła pasowego na alternator zaś ten trzeci napędza klimatyzację. Idzie z koła pasowego na kompresor do klimy przez rolkę napinającą pomiędzy kompresorem, a głowicą.

pablo200
Posty: 495
Rejestracja: 27 kwie 2009, 19:22
Auto: B6 4M
KZJ 95
Kontakt:

Re: Paski klinowe

Post autor: pablo200 »

Problem w tym, że byłem w dwóch miejscach i w obu proponowano mi te same :( :( Finalna opcja padła na inter cars. Czy wynika z tego, że pozostaje mi jedynie opcja ASO????
No to w tym momencie już wogule się nie frustruję :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Paski klinowe

Post autor: Kwiatec »

jest coś takiego jak nipparts chyba tak się zowią

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Paski klinowe

Post autor: kylon »

Nie koniecznie ASO. Często bywają błędy w katalogach. Największa jazda jest z końcówkami drążków kierowniczych. Za trzecia dostawą może być dobrze. Gates robi właściwe paski miedzy innymi. Terrain Tamer też ma takowe.

pablo200
Posty: 495
Rejestracja: 27 kwie 2009, 19:22
Auto: B6 4M
KZJ 95
Kontakt:

Re: Paski klinowe

Post autor: pablo200 »

@Kwiaec Wim, wim tylko wybór u nich słaby :cry: Jutro zaatakuję.
@ Kylon rozumiem, że jakby co będę miał jutro możliwość zapoznania ? Czy masz takowe u siebie na stanie??? Wprawdzie pomniejszy to mą frustrację ( mniej zagosopdarowanego czasu :( Ale z drugiej strony mniej się od ślubnej nasłucham, że znów mi się zachciało....
Czegóż się nie robi dla rodziny :lol: :lol:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Paski klinowe

Post autor: kylon »

Nie powinienem ale potraktuj to jako chęć pomocy :wink: - są na Modlińskiej
http://www.wyprawa4x4.pl/info/paski_kli ... -3921.html
Na sztuki w hurtowni może uda się zaoszczędzić parę złotych. Traktuje takie zestawy jako coś do zabrania na wyprawę w szczelnym opakowaniu.

pablo200
Posty: 495
Rejestracja: 27 kwie 2009, 19:22
Auto: B6 4M
KZJ 95
Kontakt:

Re: Paski klinowe

Post autor: pablo200 »

@Kylon Przesłałem Ci priva, lecz z uwagi na fakt, iż dostęp ma przez Blueconnect - ciągłe zrywanie połączenie nie wiem czy i co dostałeś :( Ok. Każda pomoc jest zacna :mrgreen: :mrgreen: Niemniej jednak, czy paski z linki którą mi przesłałeś też nie posiadają zębów?

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Paski klinowe

Post autor: LEX »

Zęby na paskach klinowych służą do tego, aby zaginały się one łatwiej wokół rolek. Jeśli nie masz żadnego napinacza, który by dotykał do wewnętrznej strony paska, to pewnie nie odczujesz różnicy. Na przykład w J8 (1FZ-FE) jest rolka, która kręci się na wewnętrznej stronie paska i przy pasku zębatym jest więcej szumu. Paski nie wpływają na kółka od klimy, alternatora, pompy itd, gdyż te kółka są z klinem i paski są z klinem, więc opierają się o siebie klinami a nie wewnętrzną częścią.

Ja mam u siebie jakiś badziew z ząbkami i nie cierpię.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Paski klinowe

Post autor: kylon »

No i tu dochodzimy do pytania. Masz te paski z rowkami wzdłuż czy jak na zdjęciu z linka :?:. Bo są takie i takie. Jedne są klinowe drugie zaś wielorowkowe. Te klinowe z nacięciami działają właściwie i tak jak opisał to LX450. Czyli mogą być i są git. Chyba, że masz na nich rowki wzdłuż to są to zupełnie inne koła pasowe czyli paski nie do tego auta.
To śmy sobie pogadali :mrgreen:

Awatar użytkownika
GrzegorzM
Posty: 180
Rejestracja: 24 lut 2008, 19:33
Auto: FZJ 80
Kontakt:

Re: Paski klinowe

Post autor: GrzegorzM »

To ja się dołączę - mam wieczny problem z paskami w j8. Tzn wystarczają na 10 tys za kazdym razem, przynajmniej to co mialem do zeszlego tygodnia - czyli Conti z ząbkami. Rolki wymienilem na orginal i dalej nic. Jak sie nie obrócę, d..a z tyłu - tzn po 10 tys trach. Ostatnio na wschodzie Turcji przy 40 stopniowym upale.

Zalozylem ostatecznie pasiory z ASO - i o dziwo nie mają ząbków. Z przyzwyczajenia kupiłem 2 komplety i jeden czeka w bagażniku....pojadę znow na Kaukaz to po 10 tys, czyli w drodze powrotnej, znow zakladanko? :roll:

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: Paski klinowe

Post autor: konus »

Zagadaj z Kylonem, mi założyli takie co mają na stanie i już 15000 jest zrobione paski jak nowe. ( Zapas na wszelki wypadek mam też takich samych,)

są rowkowe

pablo200
Posty: 495
Rejestracja: 27 kwie 2009, 19:22
Auto: B6 4M
KZJ 95
Kontakt:

Re: Paski klinowe

Post autor: pablo200 »

I tu dochodzimy do sedna :lol:
@Kylon napisałem zębatę mając na myśli zakończenie ( dół paska ) wykończony zębatką jak np. w pasku rozrządu, nacięcia umieszczone są poprzecznie do osi paska. - i takie właśnie mam. W żadnym przypadku nie mam pasków wielorowkowych lub wieloklinowych gdzie to rowki umieszczone sa wzdłużnie do osi paska :lol: :lol: :lol:

Wynika z tego, że wszystko jest ok.
Pogadali,pogadali. Wszystkim dzięki za pomoc. Teraz sprawdzę wytrzymałość Conti. Następne w kolejności będą terra......

I tak to reasumując starożytni mieli rację, że jeden obraz wystarczy za tysiąc słów.

ODPOWIEDZ