Paski klinowe
Moderator: luk4s7
Paski klinowe
Dziś w celu zaleczenia mej frustracji wynikającej z pierwszego dnia urlopu, a co za tym idzie braku grafika wypełninego od a do z postanowiłem zająć się Toyką. Dzięki uprzejmości Pana Maxa Ellyrego ( a raczej jego publikacji "Toyota Prado 1996-2006" Postanowiłem wypełnić pustkę i spędzić trochę czasu z maleństwem
Na pierwszy rzut, poszedł olej w silniku, później filtry, sprawdzenie zawiechy i hamulców itp. Na tzw. deser zostawiłem sobie paski klinowe - bo żonka troszkę narzekała, że po moich weekendowych jazdach piszczą troszkę
I jakież to było moje zdziwienie gdy okazało się, że zamiast trzech ( głównego i dwóch na alternatorze mam 1,5- mam 1 główny i naderwany na alternatorze).
Hmm pomyślałem to tygrysy lubią najbardziej, kolejne pół dnia zajęte. Ochoczo wsiadłem w płaskiego i zanabyłem nowe paseczki Continental. Jakież było me zdziwienie gdy okazało się, że paski są rowkowane - poprzednie były w pełni klinowe. Dodatkowo okazało się, że na pasku głównym ( zamieninnik notabene deko krótszy), napinacz który poprzedni był w pozycji górnej aktualnie znajduje się w połowie prowadnicy
Sznowni koledzy mam pytanie, czy to normalne??? Czy dokonałem złego wyboru zakupując zamienniki, czy jest możliwoś regulacji talerzyków???
Jako, że każda nauka kosztuje ja równierz strzeliłem fuck-up. Nie luzując sruby mocującej alternator, tak długo odkręcałem śrubę napinacza, aż ją ukręciłem .
Nasuwa to więc kolejne pytanie, czy śruba napinacza alternatora występuje jako oddzielny element czy jako komplet ( Chodzi mi o ASO). Czy warto ją dokupić np. W OBI.
Wielkie dzięki za wszelkie info.
Ps. Gdyby zaistniała potrzeba foto story służe
Na pierwszy rzut, poszedł olej w silniku, później filtry, sprawdzenie zawiechy i hamulców itp. Na tzw. deser zostawiłem sobie paski klinowe - bo żonka troszkę narzekała, że po moich weekendowych jazdach piszczą troszkę
I jakież to było moje zdziwienie gdy okazało się, że zamiast trzech ( głównego i dwóch na alternatorze mam 1,5- mam 1 główny i naderwany na alternatorze).
Hmm pomyślałem to tygrysy lubią najbardziej, kolejne pół dnia zajęte. Ochoczo wsiadłem w płaskiego i zanabyłem nowe paseczki Continental. Jakież było me zdziwienie gdy okazało się, że paski są rowkowane - poprzednie były w pełni klinowe. Dodatkowo okazało się, że na pasku głównym ( zamieninnik notabene deko krótszy), napinacz który poprzedni był w pozycji górnej aktualnie znajduje się w połowie prowadnicy
Sznowni koledzy mam pytanie, czy to normalne??? Czy dokonałem złego wyboru zakupując zamienniki, czy jest możliwoś regulacji talerzyków???
Jako, że każda nauka kosztuje ja równierz strzeliłem fuck-up. Nie luzując sruby mocującej alternator, tak długo odkręcałem śrubę napinacza, aż ją ukręciłem .
Nasuwa to więc kolejne pytanie, czy śruba napinacza alternatora występuje jako oddzielny element czy jako komplet ( Chodzi mi o ASO). Czy warto ją dokupić np. W OBI.
Wielkie dzięki za wszelkie info.
Ps. Gdyby zaistniała potrzeba foto story służe
Re: Paski klinowe
Paski klinowe w tym samochodzie są normalne czyli jak nazwa wskazuje właśnie klinowe. Nie zmienia się żadnych kółek tylko sprzedawcę . Zupełnie nie trafił we właściwe auto. Chciał dobrze ale zapodał paski prawdopodobnie od D4-D. Kup nowe paski dokładnie śledząc poczynania sprzedawcy z katalogiem i będzie git.
Dwa paski są takie same i idą z koła pasowego na alternator zaś ten trzeci napędza klimatyzację. Idzie z koła pasowego na kompresor do klimy przez rolkę napinającą pomiędzy kompresorem, a głowicą.
Dwa paski są takie same i idą z koła pasowego na alternator zaś ten trzeci napędza klimatyzację. Idzie z koła pasowego na kompresor do klimy przez rolkę napinającą pomiędzy kompresorem, a głowicą.
Re: Paski klinowe
Problem w tym, że byłem w dwóch miejscach i w obu proponowano mi te same Finalna opcja padła na inter cars. Czy wynika z tego, że pozostaje mi jedynie opcja ASO????
No to w tym momencie już wogule się nie frustruję
No to w tym momencie już wogule się nie frustruję
Re: Paski klinowe
jest coś takiego jak nipparts chyba tak się zowią
Re: Paski klinowe
Nie koniecznie ASO. Często bywają błędy w katalogach. Największa jazda jest z końcówkami drążków kierowniczych. Za trzecia dostawą może być dobrze. Gates robi właściwe paski miedzy innymi. Terrain Tamer też ma takowe.
Re: Paski klinowe
@Kwiaec Wim, wim tylko wybór u nich słaby Jutro zaatakuję.
@ Kylon rozumiem, że jakby co będę miał jutro możliwość zapoznania ? Czy masz takowe u siebie na stanie??? Wprawdzie pomniejszy to mą frustrację ( mniej zagosopdarowanego czasu Ale z drugiej strony mniej się od ślubnej nasłucham, że znów mi się zachciało....
Czegóż się nie robi dla rodziny
@ Kylon rozumiem, że jakby co będę miał jutro możliwość zapoznania ? Czy masz takowe u siebie na stanie??? Wprawdzie pomniejszy to mą frustrację ( mniej zagosopdarowanego czasu Ale z drugiej strony mniej się od ślubnej nasłucham, że znów mi się zachciało....
Czegóż się nie robi dla rodziny
Re: Paski klinowe
Nie powinienem ale potraktuj to jako chęć pomocy - są na Modlińskiej
http://www.wyprawa4x4.pl/info/paski_kli ... -3921.html
Na sztuki w hurtowni może uda się zaoszczędzić parę złotych. Traktuje takie zestawy jako coś do zabrania na wyprawę w szczelnym opakowaniu.
http://www.wyprawa4x4.pl/info/paski_kli ... -3921.html
Na sztuki w hurtowni może uda się zaoszczędzić parę złotych. Traktuje takie zestawy jako coś do zabrania na wyprawę w szczelnym opakowaniu.
Re: Paski klinowe
@Kylon Przesłałem Ci priva, lecz z uwagi na fakt, iż dostęp ma przez Blueconnect - ciągłe zrywanie połączenie nie wiem czy i co dostałeś Ok. Każda pomoc jest zacna Niemniej jednak, czy paski z linki którą mi przesłałeś też nie posiadają zębów?
Re: Paski klinowe
Zęby na paskach klinowych służą do tego, aby zaginały się one łatwiej wokół rolek. Jeśli nie masz żadnego napinacza, który by dotykał do wewnętrznej strony paska, to pewnie nie odczujesz różnicy. Na przykład w J8 (1FZ-FE) jest rolka, która kręci się na wewnętrznej stronie paska i przy pasku zębatym jest więcej szumu. Paski nie wpływają na kółka od klimy, alternatora, pompy itd, gdyż te kółka są z klinem i paski są z klinem, więc opierają się o siebie klinami a nie wewnętrzną częścią.
Ja mam u siebie jakiś badziew z ząbkami i nie cierpię.
Ja mam u siebie jakiś badziew z ząbkami i nie cierpię.
Re: Paski klinowe
No i tu dochodzimy do pytania. Masz te paski z rowkami wzdłuż czy jak na zdjęciu z linka . Bo są takie i takie. Jedne są klinowe drugie zaś wielorowkowe. Te klinowe z nacięciami działają właściwie i tak jak opisał to LX450. Czyli mogą być i są git. Chyba, że masz na nich rowki wzdłuż to są to zupełnie inne koła pasowe czyli paski nie do tego auta.
To śmy sobie pogadali
To śmy sobie pogadali
Re: Paski klinowe
To ja się dołączę - mam wieczny problem z paskami w j8. Tzn wystarczają na 10 tys za kazdym razem, przynajmniej to co mialem do zeszlego tygodnia - czyli Conti z ząbkami. Rolki wymienilem na orginal i dalej nic. Jak sie nie obrócę, d..a z tyłu - tzn po 10 tys trach. Ostatnio na wschodzie Turcji przy 40 stopniowym upale.
Zalozylem ostatecznie pasiory z ASO - i o dziwo nie mają ząbków. Z przyzwyczajenia kupiłem 2 komplety i jeden czeka w bagażniku....pojadę znow na Kaukaz to po 10 tys, czyli w drodze powrotnej, znow zakladanko?
Zalozylem ostatecznie pasiory z ASO - i o dziwo nie mają ząbków. Z przyzwyczajenia kupiłem 2 komplety i jeden czeka w bagażniku....pojadę znow na Kaukaz to po 10 tys, czyli w drodze powrotnej, znow zakladanko?
Re: Paski klinowe
Zagadaj z Kylonem, mi założyli takie co mają na stanie i już 15000 jest zrobione paski jak nowe. ( Zapas na wszelki wypadek mam też takich samych,)
są rowkowe
są rowkowe
Re: Paski klinowe
I tu dochodzimy do sedna
@Kylon napisałem zębatę mając na myśli zakończenie ( dół paska ) wykończony zębatką jak np. w pasku rozrządu, nacięcia umieszczone są poprzecznie do osi paska. - i takie właśnie mam. W żadnym przypadku nie mam pasków wielorowkowych lub wieloklinowych gdzie to rowki umieszczone sa wzdłużnie do osi paska
Wynika z tego, że wszystko jest ok.
Pogadali,pogadali. Wszystkim dzięki za pomoc. Teraz sprawdzę wytrzymałość Conti. Następne w kolejności będą terra......
I tak to reasumując starożytni mieli rację, że jeden obraz wystarczy za tysiąc słów.
@Kylon napisałem zębatę mając na myśli zakończenie ( dół paska ) wykończony zębatką jak np. w pasku rozrządu, nacięcia umieszczone są poprzecznie do osi paska. - i takie właśnie mam. W żadnym przypadku nie mam pasków wielorowkowych lub wieloklinowych gdzie to rowki umieszczone sa wzdłużnie do osi paska
Wynika z tego, że wszystko jest ok.
Pogadali,pogadali. Wszystkim dzięki za pomoc. Teraz sprawdzę wytrzymałość Conti. Następne w kolejności będą terra......
I tak to reasumując starożytni mieli rację, że jeden obraz wystarczy za tysiąc słów.