Nierówna praca silnika po rozruchu

Moderator: luk4s7

cotopaxi
Posty: 58
Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Auto: J95
Kontakt:

Nierówna praca silnika po rozruchu

Post autor: cotopaxi »

Witam
Po rozruchu silnika przy temperaturach niższych i bliskich zeru silnik przez około 5 sekund nie pali na wszystkie cylindry, nierówno pracuje, dymi z rury białym dymem o zapachu ropy. Padło na świece żarowe. Zmierzyłem oporność wszystkich: 3 świece miały 1.7 oma a jedna miała 4 omy. Wymieniłem tą oporem 4 omy na Denso. Tydzień był spokój, teraz objaw powrócił. Zastanawiam się nad wymianą filtru paliwa i jak nie pomoże to pozostałych 3 świec. Czy idę dobrą drogą? Pacjent KZTE 21 lat.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika po rozruchu

Post autor: Rokfor32 »

Jeżeli świece są w porządku to następny w kolejce winowajca to rozszczelniony układ paliwowy, i zapowietrzanie się pompy.

Waikiki
Posty: 1
Rejestracja: 28 sty 2022, 18:29

Re: Nierówna praca silnika po rozruchu

Post autor: Waikiki »

Cześć, udało się rozwiązać problem? Ja mam podobnie w 2LT, po odpaleniu zimnego silnika telepie budą, z rury leci dym w kolorach od białego do czarnego. Po kilkunastu sekundach zaczyna pracować w miarę równo, po lekkim rozgrzaniu jest już całkiem ok. Na razie sprawdziłem, że na listwę świec dochodzi 6-7 V, ale nie doczytałem jeszcze co posprawdzać dalej.
Dodam, że pali „od strzała”, nie trzeba długo kręcić rozrusznikiem dlatego nie podejrzewam samej pompy. Chyba że na konkretnej sekcji niedomaga…

Edit: Czytam dalej… powinno być 12 V na starcie i kontrolka ma się świecić. Hmmm u mnie tego nie zauważyłem. Do sprawdzenia obwód przekaźnika grzejącego wstępnie.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika po rozruchu

Post autor: Rolin »

Rokfor32 pisze:
19 mar 2021, 07:24
Jeżeli świece są w porządku to następny w kolejce winowajca to rozszczelniony układ paliwowy, i zapowietrzanie się pompy.
jakiś prosty patent na znalezienie nieszczelności jeśli nie widać wycieku?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika po rozruchu

Post autor: Rokfor32 »

Lekkie nadciśnienie w układzie paliwowym. Ale naprawdę lekkie, bo przerobisz zbiornik na balon :wink:

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika po rozruchu

Post autor: Rolin »

O tym nie pomyślałem. Pewnie można by to nawet przez wlew zrobić za pomocą jakiegoś korka.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika po rozruchu

Post autor: Rokfor32 »

Zwykle robi się przez wężyk odpowietrzający zbiornik. Ja używam do takiej zabawy dokładnego regulatora ciśnienia z pneumatyki - tak, żeby ustawić na wyjściu około 50mbar. Tyle starcza, żeby ujawnić nieszczelności. A - i zapodajesz to zaraz po zgaszeniu auta, kiedy rurki są jeszcze pełne paliwa. Wtedy ładnie widać, gdzie jest wyciek.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika po rozruchu

Post autor: Rolin »

Jakie to proste. Ja bym pewnie jakiejś technologi rodem z kosmosu szukał :lol: Tak myślę, że można by nawet odpiąć przelew z wlewu, zaślepić go i podpiąć się do zbiornika.

ODPOWIEDZ