Wyciek z mostu

Moderator: luk4s7

cotopaxi
Posty: 58
Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Auto: J95
Kontakt:

Wyciek z mostu

Post autor: cotopaxi »

Czy przy wymianie uszczelniacza od strony pochwy mostu tył trzeba wymieniać tuleję rozprężną 41231-24010. Jesli tak to żeby wymienić tą tuleję trzeba ściągać pochwę mostu. Jakie części zamówić do takiej akcji:nakrętkę, podkładkę. Oprócz wycieku nic się wiecej złego z mostm nie dzieje. Podziękował

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Wyciek z mostu

Post autor: Rolin »

Gdzieś widziałem, że przy wymianie uszczelniacza od strony wału zaznaczali dokładną pozycję nakrętki i potem dokręcali ją dokładnie w to samo miejsce. Niestety nie dam ręki obciąć czy to będzie potem na pewno działać. Jak nie to musisz kupić tulejkę, jednak jej prawidłowe dociągnięcie nie jest już takie proste.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Wyciek z mostu

Post autor: zombi »

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem i odpowiadam w temacie. W załącznikach masz kroki wymiany tego uszczelniacza. w instrukcji nie ma mowy o konieczności wymiany tulei
Załączniki
Zaznaczenie_099.png
Zaznaczenie_099.png (113,98 KiB) Przejrzano 1226 razy
Zaznaczenie_098.png
Zaznaczenie_098.png (182,4 KiB) Przejrzano 1226 razy

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wyciek z mostu

Post autor: kylon »

Porada w stylu internetowym zaznaczają ślad na nakrętce jest typowym kierunkiem produkcji współczesnych internetowych mechaników ;-). Proszę bez urazy ale nie jest to skierowane personalnie tylko wzięte jako przykład. Wiem, że chciałeś pomóc w dobrej wierze. Instrukcja jest super.
Zacząć należy od tego skąd się bierze wyciek? Albo w wyniku zużycia uszczelniacza (zagniecenie, wyrobienie, skruszenie ze starości itp) lub też w wyniku luzu na flanszy (wyrobienie rowka, zużycie łożysk). Czasem powód jest prozaiczny czyli zawalony odpowietrznik mostu. Zakładając starą tuleję bez wymiany łożysk trzeba ją przykręcić odpowiednią siłą. Pewnie mimo jej wcześniejszego sprężenia może ona wyjść troszkę więcej niż poprzednio zadana właśnie przez to, że łożyska też się zużywają.
Idąc tropem zaznaczonej nakrętki wyjdzie do dupy a i nie masz jak zaklepać zabezpieczenia bo w tym samym miejscu jest już rozklepane. Nakrętka powinna być nowa chyba, że robimy w bida wersji i zaklepujemy obok ale musi to wynikać z siły dokręcenia.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Wyciek z mostu

Post autor: Rolin »

Reasumując, mimo wszystko najtaniej będzie pojechać do mechanika, który ogarnie to raz a dobrze. :wink:

cotopaxi
Posty: 58
Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Auto: J95
Kontakt:

Re: Wyciek z mostu

Post autor: cotopaxi »

Dzięki zombi za konkretną instrukcje. Autko lat 21, czyli ma swój wiek. Cieknie przy podniesieniu tyłu więc zakładam, że to raczej nie odpowietrznik tylko reszta przypadłości o których pisał Kylon.

ODPOWIEDZ