INSULATOR czyli gąbka - pomoc w identyfikacji

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

INSULATOR czyli gąbka - pomoc w identyfikacji

Post autor: zombi »

Szukam nr części (j9 silnik kzj), gąbki co jest wciśnięta pomiędzy miskę olejową blok silnika i AT.
no moje oko to będzie część zaznaczona na rysunku (w załączeniu), ale nie mam pewności

12584-67060 01 04.1996 - 08.2000 INSULATOR, CYLINDER BROCK, NO.4 1KZTE..KZJ9#

A ta gąbka to ma jakieś ważne funkcję, typu osłona pyłowa. Czy tylko wycisza i zbiera wyciekający olej zabezpieczając miskę od rdzy :mrgreen:
Jest tam niezbędna?
Załączniki
isulator.png
isulator.png (86,27 KiB) Przejrzano 1050 razy

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: INSULATOR czyli gąbka - pomoc w identyfikacji

Post autor: Rolin »

Jak chcesz to chyba znajdę jeszcze swoją, mogę Ci odpalić za darmo. Tak, właśnie za darmo, 0 PLN 8)

Na razie nie wiem jak ją zutylizowac, czy to dalej gąbka czy to już filtr oleju :lol:

Ja osobiście wywaliłem to z auta, tak samo jaki i tą plastikową osłonę pod miską. Niestety są to elementy korozogenne i szkoda miski. Co prawda, są opinie, że te gąbki również wygłuszają silnik jednak nie zauważyłem różnicy.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: INSULATOR czyli gąbka - pomoc w identyfikacji

Post autor: zombi »

Rolin pisze:
25 lut 2021, 19:09
Jak chcesz to chyba znajdę jeszcze swoją, mogę Ci odpalić za darmo. Tak, właśnie za darmo, 0 PLN 8)
Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi dobry człowieku. Jak się zdecyduję wcisnąć to nazad to się odezwę. Moja wylazła w kilku kawałkach.

A wyciągałem bo mi nic nie ciekło do czasu, aż poszarpałem to kluczem grzebiąc przy maglownicy i pojawiły się krople oleju silnikowego. Podejrzewam, że olej z 20 lat zaczął spływać po poszarpanej powierzchni gąbki.
Teraz bez gąbki się dowiem czy uszczelniacz poleciał czy nie. Kłopot w tym, ze w tym tygodniu muszę zrobić badania techniczne, a jakoś tak głupio jechać ze świeżo wyczyszczoną maglownicą.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: INSULATOR czyli gąbka - pomoc w identyfikacji

Post autor: Rolin »

Jeśli mnie pamięć nie myli to ta gąbka ma bardzo zbitą strukturę, wręcz ledwo widać w niej pory a potrafi wypić jak zawodowy żul. Mogę się tylko domyślać, że jeśli wyciek jest niewielki (czy to z wału czy z dekla od zaworów) to zanim olej przejdzie przez całą gąbkę to upłynie sporo czasu.

ODPOWIEDZ