Krytyczne błędy wywala sterownik w postaci lampki na desce. Jeżeli nie wywala - a nie jedzie - to często przyczyną jest zdechnięty siłownik turbiny. W J9 nie ma on potwierdzenia pozycji dodatkowym czujnikiem - więc albo działa - albo nie - ale komp o tym nie wie (bezpośrednio).
Podstawa - jak wyżej: sprawdzenie parametrów zasilania (ciśnienie w szynie głównej - bez poprawnego zasilania paliwem cudów nie ma
). Mając tester - kontrola pracy siłownika turbo, z poziomu sterowania. Ma działać w pełnym zakresie bez fochów.
Sam siłownik można se przetestować na działanie w wersji amatorskiej - ale jednak nie całkiem "ignoranckiej"
To jest prosty silnik krokowy - tyle że sześciobiegunowy. Najprostszy sterownik krokowy z allegro (ogarniający sześciobiegunowy) se z tym poradzi.
Koszt - ze 20 zeta plus przesyłka.
I dla większości ... doktorat z podstaw elektroniki ...
Oczywiście można też zakupić owy siłownik w ciemno. Używka - z tysiaka (nie wiado czy zadziała). Nówka - tel do aso ...
Sumując powyższe: nie kombinuj. Odwiedź aso, podepnij tester fabryczny, i zobacz co pokaże. Przymuś serwisanta do testów wykonawczych krytycznych urządzeń - fabryczny tester to może zrobić (serwisant - jak się mu chce - albo wie jak).
Wliczając testy na drodze, pod obciążeniem.
Wynik powinien w miare precyzyjnie nakierować dalsze kroki