Lift
Moderator: luk4s7
- Majster_P.
- Posty: 26
- Rejestracja: 02 sty 2020, 22:44
- Auto: Toyota Land Cruiser J90 3.0 D4D 163KM
WERSJA 50th Aniversary automat. - Kontakt:
Re: Lift
Witam
Panowie szukam czytam i jak na razie mam wrażenie że wiem jeszcze mniej lub jestem dalej od liftu niż byłem.
Mam KDJ95 I plan był taki żeby zrobić lift lekko go unieść ma do 5 cali. I pomysł miałem taki że na tą chwilę podniosę budę o 2cale żeby spokojnie wchodziły opony 265/75/16 I następnie podkładki pod sprężyny też max 2 całe na seryjnym zawieszenie.
A jak zrobię zabudowę, bagażnik na dachu oraz wyciągarkę z przodu bez stalowego zderzaka to wtedy będę zmieniał zawieszenie bo na pewno a seryjnym siadzie.
Ale teraz nie wiem czy nie zostawić seryjnego zrobić wszystko w aucie do ciążyć i dopiero brać się za zawieszenie a budę i podkładki sobie w ogóle darowac.
A jeżeli już podniosę budę to o ile poszerzyć koła?
A i w ogóle że najlepiej zrobię jak podjadę do kylona albo do rockfora to zrobić.
Panowie szukam czytam i jak na razie mam wrażenie że wiem jeszcze mniej lub jestem dalej od liftu niż byłem.
Mam KDJ95 I plan był taki żeby zrobić lift lekko go unieść ma do 5 cali. I pomysł miałem taki że na tą chwilę podniosę budę o 2cale żeby spokojnie wchodziły opony 265/75/16 I następnie podkładki pod sprężyny też max 2 całe na seryjnym zawieszenie.
A jak zrobię zabudowę, bagażnik na dachu oraz wyciągarkę z przodu bez stalowego zderzaka to wtedy będę zmieniał zawieszenie bo na pewno a seryjnym siadzie.
Ale teraz nie wiem czy nie zostawić seryjnego zrobić wszystko w aucie do ciążyć i dopiero brać się za zawieszenie a budę i podkładki sobie w ogóle darowac.
A jeżeli już podniosę budę to o ile poszerzyć koła?
A i w ogóle że najlepiej zrobię jak podjadę do kylona albo do rockfora to zrobić.
Re: Lift
Czytam co napisałeś i zdecydowanie polecam jedno z dwóch rozwiązań (a może i oba w dowolnej kolejności):
a. kontakt z kimś kto się zna na temacie
b. poczytanie znacznie więcej postów o lifcie na tym forum
Lift się robi po coś - ważne jest zdefiniowanie potrzeb i określenie celu, a potem dobranie komponentów. Trzeba mieć również sporo wiedzy żeby zrobić to dobrze. Inaczej auto będzie tylko (może) wyglądało lepiej, natomiast cała reszta się pogorszy i to prawdopodobnie nawet bardzo mocno (prowadzenie, wykrzyż, komfort, bezpieczeństwo itd.). Poczytaj inne wątki o lifcie i nie tylko. Wiedza jest rozrzucona po tym forum ale znajdziesz tu jej ogromne pokłady. To na pewno nie zaszkodzi.
a. kontakt z kimś kto się zna na temacie
b. poczytanie znacznie więcej postów o lifcie na tym forum
Lift się robi po coś - ważne jest zdefiniowanie potrzeb i określenie celu, a potem dobranie komponentów. Trzeba mieć również sporo wiedzy żeby zrobić to dobrze. Inaczej auto będzie tylko (może) wyglądało lepiej, natomiast cała reszta się pogorszy i to prawdopodobnie nawet bardzo mocno (prowadzenie, wykrzyż, komfort, bezpieczeństwo itd.). Poczytaj inne wątki o lifcie i nie tylko. Wiedza jest rozrzucona po tym forum ale znajdziesz tu jej ogromne pokłady. To na pewno nie zaszkodzi.
Re: Lift
Oczywiście najlepsza jest opcja ostatnia
Posiadasz J9, więc może w tematach J8 nie grzebałeś, całkiem niedawno ktoś zadał dokładnie to samo pytanie tyle, że o 8
viewtopic.php?f=11&t=16127&hilit=lift
Posiadasz J9, więc może w tematach J8 nie grzebałeś, całkiem niedawno ktoś zadał dokładnie to samo pytanie tyle, że o 8
viewtopic.php?f=11&t=16127&hilit=lift
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Lift
No cóż operacja którą planujesz nie ma zasadniczo sensu Jeżeli chcesz włożyć koła 265/75R16 to one wchodzą bez żadnego liftu. Jeżeli chcesz auto podnieść to kup dedykowane sprężyny i amortyzatory które polepszą komfort i dzielnosć samochodu w terenie. Wszelkie body lifty i lifty na podkładkach to jest rzeźba i nic pozytywnego z tego nie wyniknie. Rób raz a porządnie.
NIe ma potrzeby "poszerzać" kół, cokolwiek masz na myśli pod tym hasłem. Tego samochodu nie podnosi się wiecej niż 2".
PS Po podniesieniu konieczne jest ustawienie geometrii przedniego zawieszenia. Standardowo w tych autach tuleje regulacyjne stoją i trzeba je wymieniać. Koszt to około 1000-2000 zł. Pisze tak informacyjnie
NIe ma potrzeby "poszerzać" kół, cokolwiek masz na myśli pod tym hasłem. Tego samochodu nie podnosi się wiecej niż 2".
PS Po podniesieniu konieczne jest ustawienie geometrii przedniego zawieszenia. Standardowo w tych autach tuleje regulacyjne stoją i trzeba je wymieniać. Koszt to około 1000-2000 zł. Pisze tak informacyjnie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8431
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Lift
Body lift ma akurat jak najbardziej sens - dobicie zawieszenia idzie przecież tak samo wysoko z liftem zawiasu czy bez. Więc jak w takiej sytuacji bez liftu obciera - to z liftem tez będzie, tyle że mniej często. Body lift ten temat ładnie załatwia, przy okazji minimalizując podnoszenie środka ciężkości pojazdu.
Ale - to jest opcja dla naprawdę już konkretnych kół, i rozsądek (plus przepisy w krajach gdzie to rozwiązanie często się stosuje) ograniczają ten rodzaj liftu do 2".
W praktyce robi się 1" - ma to wtedy nikły wpływ na inne elementy (np. nie wymagają korekty lewarki skrzyni/reduktora, czy czy długość drążka kolumny kiery - acz J9 jest tu akurat wyjątkiem, ze względu na budowę układu kierowania). I ten 1" robi zadziwiająco dużo w kwestii kół, i ich mieszczenia się w nadkolach w skręcie czy dobiciu.
Ale - trza pamiętać że już ten 1" to problemy w spasowaniu karoserii i zderzaków na przykład - te elementy są montowane częściowo do ramy, a częściowo do nadwozia. Temu (jeden z powodów) jest to u nas niespecjalnie popularne - sam lift robi się łatwo i tanio, ale generuje mnóstwo dupereli do poprawienia, które pochłaniają sporo czasu, jak ma być wszystko zrobione ładnie i zgodnie ze sztuką.
Ale - to jest opcja dla naprawdę już konkretnych kół, i rozsądek (plus przepisy w krajach gdzie to rozwiązanie często się stosuje) ograniczają ten rodzaj liftu do 2".
W praktyce robi się 1" - ma to wtedy nikły wpływ na inne elementy (np. nie wymagają korekty lewarki skrzyni/reduktora, czy czy długość drążka kolumny kiery - acz J9 jest tu akurat wyjątkiem, ze względu na budowę układu kierowania). I ten 1" robi zadziwiająco dużo w kwestii kół, i ich mieszczenia się w nadkolach w skręcie czy dobiciu.
Ale - trza pamiętać że już ten 1" to problemy w spasowaniu karoserii i zderzaków na przykład - te elementy są montowane częściowo do ramy, a częściowo do nadwozia. Temu (jeden z powodów) jest to u nas niespecjalnie popularne - sam lift robi się łatwo i tanio, ale generuje mnóstwo dupereli do poprawienia, które pochłaniają sporo czasu, jak ma być wszystko zrobione ładnie i zgodnie ze sztuką.
Re: Lift
Ja zrobiłem body lift 4cm bo dodatkowo jest lepszy dostęp do całego zawieszenia i łatwiej auto umyć od spodu
Re: Lift
A propos dupereli przy lifcie budy, tak się zastanawiam nad potrzebą montowania np. przedniego wzmocnienia pod zderzakiem. Jedyną funkcję jaką spełnia to na pewno przykręca się do niego zderzak od spodu na dwie śruby. Przy delikatnym dzwonie wydawać by się mogło, że może narobić więcej szkód niż pożytku. Piszę w tej sprawie, ponieważ zakładam wyciągarkę pod oryginalny zderzak i tak na dobra sprawę, jakby nie zakładać wzmocnienia to będzie więcej miejsca na jakiekolwiek manewry.Rokfor32 pisze: ↑19 mar 2020, 12:09Body lift ma akurat jak najbardziej sens - dobicie zawieszenia idzie przecież tak samo wysoko z liftem zawiasu czy bez. Więc jak w takiej sytuacji bez liftu obciera - to z liftem tez będzie, tyle że mniej często. Body lift ten temat ładnie załatwia, przy okazji minimalizując podnoszenie środka ciężkości pojazdu.
Ale - to jest opcja dla naprawdę już konkretnych kół, i rozsądek (plus przepisy w krajach gdzie to rozwiązanie często się stosuje) ograniczają ten rodzaj liftu do 2".
W praktyce robi się 1" - ma to wtedy nikły wpływ na inne elementy (np. nie wymagają korekty lewarki skrzyni/reduktora, czy czy długość drążka kolumny kiery - acz J9 jest tu akurat wyjątkiem, ze względu na budowę układu kierowania). I ten 1" robi zadziwiająco dużo w kwestii kół, i ich mieszczenia się w nadkolach w skręcie czy dobiciu.
Ale - trza pamiętać że już ten 1" to problemy w spasowaniu karoserii i zderzaków na przykład - te elementy są montowane częściowo do ramy, a częściowo do nadwozia. Temu (jeden z powodów) jest to u nas niespecjalnie popularne - sam lift robi się łatwo i tanio, ale generuje mnóstwo dupereli do poprawienia, które pochłaniają sporo czasu, jak ma być wszystko zrobione ładnie i zgodnie ze sztuką.
- Majster_P.
- Posty: 26
- Rejestracja: 02 sty 2020, 22:44
- Auto: Toyota Land Cruiser J90 3.0 D4D 163KM
WERSJA 50th Aniversary automat. - Kontakt:
Re: Lift
No autko nie będzie katowane, bo nie taki był jego cel zakupu. Taka turystyka z rodziną z kumplem po terenie i od czasu do czasu po błocie jakiś rajd. Może uda się żona namówić na dzień kobiet by pojechał. Dlatego body lift to tylko dla kół bo fajnie wygląda na takich większych I dlatego pytam czy trzeba też poszerzać rozstaw kół bo mu się środek ciężkości zmieni.
A co do liftu zawieszenia to żeby opadł jak mu założę wyciągarkę, zabudowę i bagażnik ( może jakiś namiot na dach). Jak wtedy się w jakieś błoto wkopie to żebym nie ugrzązł w błocie.
A co do liftu zawieszenia to żeby opadł jak mu założę wyciągarkę, zabudowę i bagażnik ( może jakiś namiot na dach). Jak wtedy się w jakieś błoto wkopie to żebym nie ugrzązł w błocie.
Re: Lift
Majster_P. pisze: ↑19 mar 2020, 22:21Taka turystyka z rodziną z kumplem po terenie i od czasu do czasu po błocie jakiś rajd.
Właśnie to miałem na myśli pisząc, że należy wyjść od potrzeb. Opisałeś je bardzo jasno - auto ma wyglądać. Nie wiem czy przywiązujesz wagę do prowadzenia (jak skręca, hamuje, co się dzieje na zakrętach szczególnie przy większych prędkościach i na nierównościach). Jeśli nie to dawaj cokolwiek byle było tanio - lift budy, podkładki pod sprężyny i większe koła + dystanse. Będzie kiszka, ale wygląd będzie git.Majster_P. pisze: ↑19 mar 2020, 22:21ody lift to tylko dla kół bo fajnie wygląda na takich większych
Jeśli ważne jest bezpieczeństwo i dobre prowadzenie oraz bojowy wygląd, to musisz to zrobić lift porządnie słuchając fachowców. Pamiętaj jednak że każde podniesienie środka ciężkości auta (a więc większe koła, lift zawieszenia i budy) wpływa na prowadzenie auta na zakrętach. Prowadzi się gorzej i trudniej. Dobrze zrobiony lift - nie tak źle, źle zrobiony lift - tragicznie. Dodatkowo większe koła odbierają autu mocy. Po prostu. Nawet +1" zabiera moc i moment zauważalnie.
A teraz co moim zdaniem pasuje do Twoich potrzeb: kup porządne opony AT. BFG AT KO2 daje +10 do terenowego stylu ale przede wszystkim to bardzo dobra i uniwersalna opona. Ale pozostań w serii z rozmiarem. Do tego załóż nowe, porządne amortyzatory. Dodatkowo zadbaj o pozostałe elementy zawieszenia czyli sworznie, gumki, łączniki. Zlikwiduj luzy w układzie kierowniczym (masz na 100%, idę o zakład). Zobaczysz że auto będzie jeździć prawie jak osobówka, a w terenie prędzej wymięknie Ci psycha niż wyczerpiesz właściwości terenowe. A ten akapit piszę z własnego doświadczenia. Zrobiłem dokładnie to co opisuję i auto prowadzi się jak nowe, a w terenie nie ma wstydu. Potem pojeździj trochę. Trochę więcej niż trochę. Doświadczenie zmienia pogląd na wiele spraw.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Lift
Każde mocowanie zderzaka jest ważne bo jak je wywalisz to w terenie szybko zderzak zostanie w błocie. Szczególnie te mocowania na dole.
Da sie zamontować wyciągarkę zostawiając to wzmocnienie.
Re: Lift
Wiem, że wyciągarka zmieści się pod mocowaniem, ale ze względu na lift budy o 30mm chciałem dać ją trochę wyżej . Zderzak z mocowaniem łączy się na dole dwoma śrubami i jeśli miałbym wywalić z auta wzmocnienie to dorobię dodatkowe mocowanie samego zderzaka.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Lift
Warto zachować mocowania zderzaka a nawet jak jest możliwość to jakos go wzmocnic
Re: Lift
Jasne, mocowania jak najbardziej ale samo wzmocnienie do mnie nie przemawia. Z tego co widzę, to sam zderzak w żaden sposób się na nim nie opiera.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Lift
Pytanie czy to wzmocnienie nie pomoże jakos w przypadku oparcia się o cos w terenie. Ja u siebie w J120 zostawiłem to. Podobnie zrobiłem jak miałem J90. W niczym mi to nie przeszkadza.
Re: Lift
O BFG KO2 dopiero co było: (na chwilę obecną na polskim rynku są lepsze i tańsze ATeki)
viewtopic.php?f=55&t=7532&start=45