uderzenie przy włczeniu na Drive J95
Moderator: luk4s7
uderzenie przy włczeniu na Drive J95
Witam wszystkich
mam taki objaw w LC J95 3.0 TD 125 KM
przy właczaniu na drive lekkie uderzenie co to może być ?! kończy się coś już ?! skrzynia ?1?
dzięi z góry z podpowiedz
270 000 km remont głowicy na nową przód zawieszenie rozrząd filtry ...oleje,...
mam taki objaw w LC J95 3.0 TD 125 KM
przy właczaniu na drive lekkie uderzenie co to może być ?! kończy się coś już ?! skrzynia ?1?
dzięi z góry z podpowiedz
270 000 km remont głowicy na nową przód zawieszenie rozrząd filtry ...oleje,...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: uderzenie przy włczeniu na Drive J95
Suma luzów w napędzie. Całym napedzie.
Remont możliwy - ale to koszt porównywalny z wartościa wózka Opcja dwa - się przyzwyczaić ...
A tak poważniej - daj do obsłuchania komus obeznanemu w LC. Bo może być faktycznie coś awaryjnego - przez neta tego nie zdiagnozujesz, dźwięki ... słabo idą, szczególnie w wersji opisowej
Remont możliwy - ale to koszt porównywalny z wartościa wózka Opcja dwa - się przyzwyczaić ...
A tak poważniej - daj do obsłuchania komus obeznanemu w LC. Bo może być faktycznie coś awaryjnego - przez neta tego nie zdiagnozujesz, dźwięki ... słabo idą, szczególnie w wersji opisowej
Re: uderzenie przy włczeniu na Drive J95
Witam ,
chciałem dodać, że jest to głuchy dzwięk jakby na siłę ktoś próbował włączyć bieg takie małe "bum" wtrakcie włączania na drive
może po prostu ze skrzynią coś albo po prostu "starość" i suma luzów :)jak wspomiałeś wczesniej
Dzięki serdeczne za pomoc
pozdrawiam
chciałem dodać, że jest to głuchy dzwięk jakby na siłę ktoś próbował włączyć bieg takie małe "bum" wtrakcie włączania na drive
może po prostu ze skrzynią coś albo po prostu "starość" i suma luzów :)jak wspomiałeś wczesniej
Dzięki serdeczne za pomoc
pozdrawiam
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: uderzenie przy włczeniu na Drive J95
albo opcja trzy: zalać dyfry i reduktor bardzo gęstym olejem, np. SAE 140Rokfor32 pisze: Remont możliwy - ale to koszt porównywalny z wartościa wózka Opcja dwa - się przyzwyczaić ...
tylko wtedy zimą nie ruszy z miejsca
Re: uderzenie przy włczeniu na Drive J95
Najczęściej jest to właśnie, jak napisał Rokfor, suma luzów pomiędzy wieloklinem wału, dyframi i przegubami. Gdy skrzynie padają, to najczęściej problemem jest ślizganie się, czyli masz 4500rpm a samochód jedzie 10km/h.
Jak zawsze zadam podstawowe pytanie, bo choć skrzynie automatyczne są wśród nas od pół wieku, to wiele osób ma z tym problem:
Co ile wymieniasz olej w skrzyni?
Jak zawsze zadam podstawowe pytanie, bo choć skrzynie automatyczne są wśród nas od pół wieku, to wiele osób ma z tym problem:
Co ile wymieniasz olej w skrzyni?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: uderzenie przy włczeniu na Drive J95
i czy wymieniasz dynamicznie
Re: uderzenie przy włczeniu na Drive J95
Wielkie dzięki za odpowiedzi na razie nie wymieniłem kupiłem go 3 dni temu ale wymienię za tydzień
Gdyż jestem na wyjezdzie
Pozdrówka
Gdyż jestem na wyjezdzie
Pozdrówka
Re: uderzenie przy włczeniu na Drive J95
a tak przy okazji
wiecie może ( na pewno ) kto mam dojsćie do części używanych np do wnętrz klamki, przełączniki przykrywki na lapki oswietlenia wewnątrz itp gadzety listwy uszczelki wszelakie do lamp silniczki etc
Sprawdzałem na Allegro ale tam za dużo do J95 to nie ma . Pytam tylko z ciekawośći może "ktos" zna jakiś "skład" gdzie można dostac używane w dobrym stanie częśći
serdeczności
Piotr
wiecie może ( na pewno ) kto mam dojsćie do części używanych np do wnętrz klamki, przełączniki przykrywki na lapki oswietlenia wewnątrz itp gadzety listwy uszczelki wszelakie do lamp silniczki etc
Sprawdzałem na Allegro ale tam za dużo do J95 to nie ma . Pytam tylko z ciekawośći może "ktos" zna jakiś "skład" gdzie można dostac używane w dobrym stanie częśći
serdeczności
Piotr
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: uderzenie przy włczeniu na Drive J95
No ja znam - ale jest jakieś ... 4 tysie kilosów od Polski - i to w linii prostej ...
Re: uderzenie przy włczeniu na Drive J95
ta......jasne:P
trocszkę daleko no nic dzięki
trocszkę daleko no nic dzięki
Re: uderzenie przy włczeniu na Drive J95
Odgrzeje kotleta, olej do skrzyni w j9 to normalny ATF czy coś innego polecacie i ile kupić 4-5l? Wypadało by zmienić u mnie bo 100 już przejechałem.
Re: uderzenie przy włczeniu na Drive J95
"Oleje (tekst zapożyczony):
----------------------------------------
- Silnik 1KZ-TE: olej klasy API CF-4 - dopuszczalny CF, CE lub CD - 7,0 l. z wymianą filtra i 6,4 l. bez wymiany filtra oleju (np. Mobil SuperS 10W40)
- Silnik 1KD-FTV: 7,4 l z wymianą filtra i 6,7 l bez wymiany filtra oleju
- Reduktor: Mobil SHC 75W90 syntetyk (ok 1,7l wchodzi pod korek)
- Most przedni: Mobil HD-A 85W90 (mineralny GL-5) (ok 1,2l)
- Most tylny z blokadą: np. Mobil HD-A 85W90 (ok 2,7l)
- Mech. skrzynia biegów - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (2,2 l) (np. Mobil SHC 75W90 Syntetyk)
- Automatyczna skrzynia biegów - olej Dexron III lub II w ilości 2,0 l.
- Skrzynia rozdzielcza - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (1,2 l.)
- Mechanizm różnicowy przedni - olej do przekładni hipoidalnych API GL-5 (1,1 l) <-18stC - SAE 80W lub 80W90, >-18stC – SAE 90
- Mechanizm różnicowy tylny – to samo co w przednim - ilości:
2,3 l.- wersja 3-drzw. bez blokady mech. różnicowego
2,6 l.- wersja 3-drzw. z blokadą mech. różnicowego
2,6 l.- wersja 5-drzw. bez blokady mech. różnicowego
2,9 l.- wersja 5-drzw. z blokadą mech. różnicowego
- Wały napędowe i łożyska kół – smar litowy NLGI No.2"
Oj, ktoś tu nie używa szukajki
----------------------------------------
- Silnik 1KZ-TE: olej klasy API CF-4 - dopuszczalny CF, CE lub CD - 7,0 l. z wymianą filtra i 6,4 l. bez wymiany filtra oleju (np. Mobil SuperS 10W40)
- Silnik 1KD-FTV: 7,4 l z wymianą filtra i 6,7 l bez wymiany filtra oleju
- Reduktor: Mobil SHC 75W90 syntetyk (ok 1,7l wchodzi pod korek)
- Most przedni: Mobil HD-A 85W90 (mineralny GL-5) (ok 1,2l)
- Most tylny z blokadą: np. Mobil HD-A 85W90 (ok 2,7l)
- Mech. skrzynia biegów - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (2,2 l) (np. Mobil SHC 75W90 Syntetyk)
- Automatyczna skrzynia biegów - olej Dexron III lub II w ilości 2,0 l.
- Skrzynia rozdzielcza - olej przekładniowy API GL-4 lub GL-5 o lepkości SAE 75W-90 (1,2 l.)
- Mechanizm różnicowy przedni - olej do przekładni hipoidalnych API GL-5 (1,1 l) <-18stC - SAE 80W lub 80W90, >-18stC – SAE 90
- Mechanizm różnicowy tylny – to samo co w przednim - ilości:
2,3 l.- wersja 3-drzw. bez blokady mech. różnicowego
2,6 l.- wersja 3-drzw. z blokadą mech. różnicowego
2,6 l.- wersja 5-drzw. bez blokady mech. różnicowego
2,9 l.- wersja 5-drzw. z blokadą mech. różnicowego
- Wały napędowe i łożyska kół – smar litowy NLGI No.2"
Oj, ktoś tu nie używa szukajki
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: uderzenie przy włczeniu na Drive J95
Zwykły czerwony ATF. Tyle - że tam ponad dycha chyba wchodzi, przy dynamicznej wymianie ...
Re: uderzenie przy włczeniu na Drive J95
Potwierdzam że zwykły ATF czerwony i że bez 10 litrów nie bierz się za robotę. No chyba, że chcesz jedynie zlać z miski to wymienisz 3 litry a pozostałe 7-8 zostanie w środku. Po prostu kup najtańszy ATF spełniający normę Dex II lub Dex III.
Re: uderzenie przy włczeniu na Drive J95
Cześć.
Możecie w kilku słowach objaśnić tą dynamiczną wymianę oleju?? Na czym to polega ??
Możecie w kilku słowach objaśnić tą dynamiczną wymianę oleju?? Na czym to polega ??