dodatkowe światła na przednim zderzaku
Moderator: luk4s7
dodatkowe światła na przednim zderzaku
zamierzam zamontowac dodatkowe światła, na standardowym przednim zderzaku przed osłoną/atrapą chłodnicy , dobry/zły pomysł?
trzymałyby się chyba tylko na plastiku
no i czy takie rozporowe mocowania dostarczane z hellą będą dobre, czy uda mi się to wkręcic czy raczej zdemoluję zderzak
trzymałyby się chyba tylko na plastiku
no i czy takie rozporowe mocowania dostarczane z hellą będą dobre, czy uda mi się to wkręcic czy raczej zdemoluję zderzak
Re: dodatkowe światła na przednim zderzaku
Na samym plastiku to trochę słabo. Halogeny będą wpadać w drgania, które są denerwujące dla kierowcy nie wspomnę o ewentualnych oślepianych na drodze Trzeba wykonać wzmocnienie przykręcane do belki metalowej pod wspomnianym plastikiem zderzaka. Nie pamiętam jaka jest odległość pomiędzy nimi. Lekki halogen nie oznacza, że nie drga na wybojach . Należy pamiętać, że Lightforce jest głębokim halogenem i zajmuje trochę miejsca (135 mm w przypadku małego). Nie na wszystkie zderzaki się mieści albo wystaje przed zderzak co w naszych zastosowaniach pojazdów nie jest najlepsze.
Jeśli Hella to halogeny w metalowej obudowie - są pancerne. Ja przynajmniej nie znam przypadku urwania i sam takich używam (Luminator Metal). Mniejszym ich odpowiednikiem jest Luminator Compact. Tyle, że ten nie ma osłony do zaślepienia owego. Lightforsów sprzedaliśmy już trochę i klienci sobie chwalą ale są to lampy super do auta na wyprawy, rajdy itp gdzie są ogromne przestrzenie bez gałęzi. Wykonane są z mocnego tworzywa sztucznego ale nie odpornego na grube gałęzie, które zdarza nam się rozpychać. Trzeba je stosować w cywilowozach albo w osłonięciu zderzaka tudzież bagażnika. Rzeczywiście są lekkie i mają sporą ilość różnego rodzaju osłon o szerokim zastosowaniu.
Jeśli Hella to halogeny w metalowej obudowie - są pancerne. Ja przynajmniej nie znam przypadku urwania i sam takich używam (Luminator Metal). Mniejszym ich odpowiednikiem jest Luminator Compact. Tyle, że ten nie ma osłony do zaślepienia owego. Lightforsów sprzedaliśmy już trochę i klienci sobie chwalą ale są to lampy super do auta na wyprawy, rajdy itp gdzie są ogromne przestrzenie bez gałęzi. Wykonane są z mocnego tworzywa sztucznego ale nie odpornego na grube gałęzie, które zdarza nam się rozpychać. Trzeba je stosować w cywilowozach albo w osłonięciu zderzaka tudzież bagażnika. Rzeczywiście są lekkie i mają sporą ilość różnego rodzaju osłon o szerokim zastosowaniu.
Re: dodatkowe światła na przednim zderzaku
Najlepsze sa Wessemy !!
Nie tam zadne Helle srelle - chrom srom fajny na bulwar ...
halogen ma byc taki zeby bez zalu rozwalic i nie plakac
Nie tam zadne Helle srelle - chrom srom fajny na bulwar ...
halogen ma byc taki zeby bez zalu rozwalic i nie plakac
Re: dodatkowe światła na przednim zderzaku
doprecyzuję trochę
mam już helle micro ff i te zamierzam zamontować [no najpierw jeszcze sprawdzę jakie światło dadzą w porównaniu z seryjnymi światłami drogowymi], więc lampa nie za ciężka, chociaż lekka też nie, gabaryty ok. auto raczej na drogi więc wytrzymałość wystarczająca
helle luminatory compact metal już mam i [wraz z wesemami przerobionymi na HID jeżdżą na moim poletku testowym - patrolu, nie miałem żalu rozwalając je żeby zmieścić tam HIDy ] dają radę oczywiście, natomiast ich sposób regulacji doprowadza do szału, jak bym dorwał tego co to wymyślił to ....
co do drgań to nie jestem pewien- zderzak jako mocowany do ramy pozbawiony jest amortyzacji na poduchach które są między ramą a budą więc w teorii trzęsie się bardziej i inaczej niż buda i my w niej czyli jakieś drgania mogą być widoczne,
z drugiej strony w patrolu mam wrażenie, że wesemy-HIDy trzęsą się, a helle na tradycyjnej żarówce i jakby nie było solidniejszym mocowaniu nie , a przynajmniej tego nie widzę więc albo to kwestia kształtu reflektora [tzn hella świeci szerzej i tego nie widzę a wesem bardziej punktowo] albo sztywności mocowania
w zestawie mam dwa rodzaje mocowań, tradycyjna śruba nakrętka i takie drugie coś co się wkłada w wywiercony otwór, kręci śrubą i ten włożony element rozpycha się wenwątrz otworu - mam poważne obawy czy plastik na zderzaku to wytrzyma - będzie trzeba jednak sięgnąć do głębi
mam już helle micro ff i te zamierzam zamontować [no najpierw jeszcze sprawdzę jakie światło dadzą w porównaniu z seryjnymi światłami drogowymi], więc lampa nie za ciężka, chociaż lekka też nie, gabaryty ok. auto raczej na drogi więc wytrzymałość wystarczająca
helle luminatory compact metal już mam i [wraz z wesemami przerobionymi na HID jeżdżą na moim poletku testowym - patrolu, nie miałem żalu rozwalając je żeby zmieścić tam HIDy ] dają radę oczywiście, natomiast ich sposób regulacji doprowadza do szału, jak bym dorwał tego co to wymyślił to ....
co do drgań to nie jestem pewien- zderzak jako mocowany do ramy pozbawiony jest amortyzacji na poduchach które są między ramą a budą więc w teorii trzęsie się bardziej i inaczej niż buda i my w niej czyli jakieś drgania mogą być widoczne,
z drugiej strony w patrolu mam wrażenie, że wesemy-HIDy trzęsą się, a helle na tradycyjnej żarówce i jakby nie było solidniejszym mocowaniu nie , a przynajmniej tego nie widzę więc albo to kwestia kształtu reflektora [tzn hella świeci szerzej i tego nie widzę a wesem bardziej punktowo] albo sztywności mocowania
w zestawie mam dwa rodzaje mocowań, tradycyjna śruba nakrętka i takie drugie coś co się wkłada w wywiercony otwór, kręci śrubą i ten włożony element rozpycha się wenwątrz otworu - mam poważne obawy czy plastik na zderzaku to wytrzyma - będzie trzeba jednak sięgnąć do głębi
Re: dodatkowe światła na przednim zderzaku
Lightforce umożliwia faktycznie idealną regulację. To chłopaki dopracowali idealnie. Jak robicie testy to walnijcie kijem z całej pary albo zaprzyjcie się o gałąź bo rzucanie o asfalt to raczej nie zdarza się w jeździe codziennej Świadczy to za to, że jest odporny na uderzenia kamyków itp.
Re: dodatkowe światła na przednim zderzaku
Kiedyś robiłem test peli i waliłem w nią siekierą Potem jeździłem samochodem a na koniec Fadromą. Za drugim razem się poddała
Re: dodatkowe światła na przednim zderzaku
zamontowałem, świateł praktycznie nie widać [oczywiście wyłączonych] bo nikną na tle atrapy chłodnicy
dają sporo światła - jestem zadowolony, na drodze się nie telepią pomimo zamontowania na samym plastiku
można zaobserwować delikatne drgania na dolnej granicy oświetlanego obszaru w czasie jazdy po "kocich łbach" ale nie przeszkadza skoro patrzy się w dal
pojadę jeszcze w jakiś lajtowy teren i opiszę nowe wrazenia
dają sporo światła - jestem zadowolony, na drodze się nie telepią pomimo zamontowania na samym plastiku
można zaobserwować delikatne drgania na dolnej granicy oświetlanego obszaru w czasie jazdy po "kocich łbach" ale nie przeszkadza skoro patrzy się w dal
pojadę jeszcze w jakiś lajtowy teren i opiszę nowe wrazenia
- mlodyy
- Klubowicz
- Posty: 634
- Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
- Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
- Kontakt:
Re: dodatkowe światła na przednim zderzaku
Wrzuć jakieś fotki
Re: dodatkowe światła na przednim zderzaku
ok, zdjęcia
nie widać szczegółów montażu bo ... zimaaa
zapewniem że nikną na tle samochodu z kilku metrów - teraz śnieg za nimmi trochę je "wyodrębnia" z tła
Jak już wspominałem mozna zaobserwować wibracje w czasie jazdy po nawierzchni typu "kocie łby". Mnie to nie przeszkadza bo potrzebowałem tego do większych prędkości na drodze, poza tym nie jest to takie dokuczliwe jesli patrzy się w dal [drgania widać tuż przed samochodem]
Jeśli ktoś planuje montować do wyprawówki na nawierzchnie typu "tarka" to lepiej jednak do metalu, a najlepiej to chyba do budy montować, nie do ramy
nie widać szczegółów montażu bo ... zimaaa
zapewniem że nikną na tle samochodu z kilku metrów - teraz śnieg za nimmi trochę je "wyodrębnia" z tła
Jak już wspominałem mozna zaobserwować wibracje w czasie jazdy po nawierzchni typu "kocie łby". Mnie to nie przeszkadza bo potrzebowałem tego do większych prędkości na drodze, poza tym nie jest to takie dokuczliwe jesli patrzy się w dal [drgania widać tuż przed samochodem]
Jeśli ktoś planuje montować do wyprawówki na nawierzchnie typu "tarka" to lepiej jednak do metalu, a najlepiej to chyba do budy montować, nie do ramy
Re: dodatkowe światła na przednim zderzaku
A co myślicie o takich reflektorach HID ?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33709
lub większe , 3 sztuki :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/7-HID-Of ... 53de94d82f
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33709
lub większe , 3 sztuki :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/7-HID-Of ... 53de94d82f
Re: dodatkowe światła na przednim zderzaku
Pewnie świecą fajnie tylko jak każde HIDy nie nadają sie do mrugania czy częstego włączania i wyłączania - więc na polskie drogi raczej nieprzydatne - w teren tak, na wyprawy pewnie też
PS co zrobić żeby zdjęcia były znowu widoczne?
PS co zrobić żeby zdjęcia były znowu widoczne?
Re: dodatkowe światła na przednim zderzaku
http://www.semak.pl/toyota_land_cruiser_120,38,p.html#
tak tez mozna tylko ingerencja w atrape
tak tez mozna tylko ingerencja w atrape
Re: dodatkowe światła na przednim zderzaku
ależ jest . W instrukcji obsługi jest nawet numer części, wystarczy ją zamówić u Hellikylon pisze:Mniejszym ich odpowiednikiem jest Luminator Compact. Tyle, że ten nie ma osłony do zaślepienia owego.