Dobrze myśliszseburaj pisze:no to PIS.da dobrze myślę ?
dobinson vs ome
Moderator: luk4s7
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: dobinson vs ome
wrrrr...
spodziewaj sie zlosliwego telefonu poźno wieczorem z prośba o radę
spodziewaj sie zlosliwego telefonu poźno wieczorem z prośba o radę
Re: dobinson vs ome
Napisz jeszcze jak mierzyłeś amortyzatory, które punkty obrałeś jako pomiarowe?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: dobinson vs ome
Heniu, liczyłem na Twoj glos
ano mierzyłem zwyczajowo - czyli od srodka (geometrycznego) oczka/tulei metalowej na dole, i ponad pierwsza gumą (na wysokości talerzyka) u góry... czyli tam, gdzie są mocowane, dobrze?
zapodaj katalogowe długosci amortyzatorów dedykowanych Dobinsonsa, proszę (dedykowanych dla liftu oczywiście)
ano mierzyłem zwyczajowo - czyli od srodka (geometrycznego) oczka/tulei metalowej na dole, i ponad pierwsza gumą (na wysokości talerzyka) u góry... czyli tam, gdzie są mocowane, dobrze?
zapodaj katalogowe długosci amortyzatorów dedykowanych Dobinsonsa, proszę (dedykowanych dla liftu oczywiście)
Re: dobinson vs ome
Po części dobrze,
Poniżej obrazkowo przedstawię australijski sposób mierzenia amortyzatorów:
Punkty pomiarowe:
czyli w przypadku 90-tki:
i wtedy wymiary odpowiednio rozłożony/złożony:
Dobinsons:
przód: 465mm/335mm
tył: 530mm/330mm
do sprężyn powrócę później
Poniżej obrazkowo przedstawię australijski sposób mierzenia amortyzatorów:
Punkty pomiarowe:
czyli w przypadku 90-tki:
i wtedy wymiary odpowiednio rozłożony/złożony:
Dobinsons:
przód: 465mm/335mm
tył: 530mm/330mm
do sprężyn powrócę później
Re: dobinson vs ome
I np. OME dla porównania
Nitrocharger
przód: 470mm/335mm
tył: 539mm/329mm
Nitrocharger Sport
przód: 473mm/340mm
tył: 545mm/338mm
Nitrocharger
przód: 470mm/335mm
tył: 539mm/329mm
Nitrocharger Sport
przód: 473mm/340mm
tył: 545mm/338mm
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: dobinson vs ome
czyli mierzyłem prawie dobrze
po zmianie metodologii na "australijską" amortyzatory seryjne beda miały wymiary mniej więcej:
przód
460mm/345mm
tył
515(525)mm/320 mm
wychodzi na to, ze Dobinsons oferuje amortyzatory praktycznie w wymiarach fabrycznych (tylny jest minimalnie dłuższy)
OME sa troche dłuższe, zwłaszcza tylne w wersji Sport
ale - o ile tył coś sie faktycznie krzyżuje, to w przypadku przodu (IFS) te róznice - w mojej opinii - nie maja zadnego znaczenia, wahacz i tak nie zejdzie bardziej w dół
choc jezeli z tyłu załozymy polibusze zamiast oryginalnych gum to dłuższy amor tez nie ma znaczenia
wniosek - poprawcie mnie, jeżeli sie myle - wyciagam taki:
przy lifcie rzedu 40 mm mozna zostawic amortyzatory o fabrycznych wymiarach, o ile są w nienagannym stanie, a uzytkownik eksploatuje auto nie przeprawowo, ale wyjazdowo
oczywiście użytkownik musi byc tez swiadomy, ze amortyzatory markowych firm tuningowych oferują lepsze parametry tłumienia, większą odpornośc na przegrzewanie w pracy ciągłej oraz teoretycznie większą żywotnośc
po zmianie metodologii na "australijską" amortyzatory seryjne beda miały wymiary mniej więcej:
przód
460mm/345mm
tył
515(525)mm/320 mm
wychodzi na to, ze Dobinsons oferuje amortyzatory praktycznie w wymiarach fabrycznych (tylny jest minimalnie dłuższy)
OME sa troche dłuższe, zwłaszcza tylne w wersji Sport
ale - o ile tył coś sie faktycznie krzyżuje, to w przypadku przodu (IFS) te róznice - w mojej opinii - nie maja zadnego znaczenia, wahacz i tak nie zejdzie bardziej w dół
choc jezeli z tyłu załozymy polibusze zamiast oryginalnych gum to dłuższy amor tez nie ma znaczenia
wniosek - poprawcie mnie, jeżeli sie myle - wyciagam taki:
przy lifcie rzedu 40 mm mozna zostawic amortyzatory o fabrycznych wymiarach, o ile są w nienagannym stanie, a uzytkownik eksploatuje auto nie przeprawowo, ale wyjazdowo
oczywiście użytkownik musi byc tez swiadomy, ze amortyzatory markowych firm tuningowych oferują lepsze parametry tłumienia, większą odpornośc na przegrzewanie w pracy ciągłej oraz teoretycznie większą żywotnośc