dobinson vs ome

Moderator: luk4s7

Kameleon

Re: dobinson vs ome

Post autor: Kameleon »

seburaj pisze:no to PIS.da :wink: dobrze myślę ?
Dobrze myślisz :mrgreen:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: dobinson vs ome

Post autor: seburaj »

wrrrr...
spodziewaj sie zlosliwego telefonu poźno wieczorem z prośba o radę :wink:

Kameleon

Re: dobinson vs ome

Post autor: Kameleon »

Niecierpliwie czekam...

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: dobinson vs ome

Post autor: Heniu »

Napisz jeszcze jak mierzyłeś amortyzatory, które punkty obrałeś jako pomiarowe?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: dobinson vs ome

Post autor: seburaj »

Heniu, liczyłem na Twoj glos :mrgreen:

ano mierzyłem zwyczajowo - czyli od srodka (geometrycznego) oczka/tulei metalowej na dole, i ponad pierwsza gumą (na wysokości talerzyka) u góry... czyli tam, gdzie są mocowane, dobrze?

zapodaj katalogowe długosci amortyzatorów dedykowanych Dobinsonsa, proszę (dedykowanych dla liftu oczywiście)

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1133
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: dobinson vs ome

Post autor: Heniu »

Po części dobrze,
Poniżej obrazkowo przedstawię australijski sposób mierzenia amortyzatorów:
Punkty pomiarowe:
pomiar.jpg
czyli w przypadku 90-tki:
tlc90jpg.jpg
i wtedy wymiary odpowiednio rozłożony/złożony:

Dobinsons:

przód: 465mm/335mm
tył: 530mm/330mm

do sprężyn powrócę później

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18058
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: dobinson vs ome

Post autor: kylon »

I np. OME dla porównania :wink:

Nitrocharger
przód: 470mm/335mm
tył: 539mm/329mm

Nitrocharger Sport
przód: 473mm/340mm
tył: 545mm/338mm

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: dobinson vs ome

Post autor: seburaj »

czyli mierzyłem prawie dobrze :wink:
po zmianie metodologii na "australijską" amortyzatory seryjne beda miały wymiary mniej więcej:

przód
460mm/345mm

tył
515(525)mm/320 mm


wychodzi na to, ze Dobinsons oferuje amortyzatory praktycznie w wymiarach fabrycznych (tylny jest minimalnie dłuższy)
OME sa troche dłuższe, zwłaszcza tylne w wersji Sport

ale - o ile tył coś sie faktycznie krzyżuje, to w przypadku przodu (IFS) te róznice - w mojej opinii - nie maja zadnego znaczenia, wahacz i tak nie zejdzie bardziej w dół :roll:

choc jezeli z tyłu załozymy polibusze zamiast oryginalnych gum to dłuższy amor tez nie ma znaczenia :wink:

wniosek - poprawcie mnie, jeżeli sie myle - wyciagam taki:
przy lifcie rzedu 40 mm mozna zostawic amortyzatory o fabrycznych wymiarach, o ile są w nienagannym stanie, a uzytkownik eksploatuje auto nie przeprawowo, ale wyjazdowo

oczywiście użytkownik musi byc tez swiadomy, ze amortyzatory markowych firm tuningowych oferują lepsze parametry tłumienia, większą odpornośc na przegrzewanie w pracy ciągłej oraz teoretycznie większą żywotnośc :wink:

ODPOWIEDZ