Strona 3 z 4

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 25 lut 2014, 21:01
autor: bigi
Juz pisalem, wsio bangla to autko jest naprawde delikatne.

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 25 lut 2014, 23:55
autor: Marek Spectra
Spręzyny +100kg. Auto dostaje oba zderzaki z Fabryki 4x4 (przód już wisi na tył czekam) Pierwsze wrażenie - auto ciut twardsze wg mnie , ale szwagier twierdzi że dalej sie buja :) jednak on na codzien śmiga zmotanym Y61 i świerzą A4 a ja gustuje w rodzinnych VAN-ach więc dla mnie jest OK.

Nie doczytałem co z regulatorem siły hamowania, trzeba go ustawić doświadczalnie czy jest jakiś patent na przedłużkę?

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 26 lut 2014, 08:13
autor: Rokfor32
Przedłużyć o tyle - o ile jest wyliftowane zawieszenie. Element łączący ramie z mostem lub panhardem, oczywiście.

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 27 lut 2014, 10:22
autor: Marek Spectra
Kto powiedział że sie nie da ?! :)
Obrazek
żródło Złomnik

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 27 lut 2014, 11:39
autor: seburaj
wstydziłby się tych łysych gum...

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 02 mar 2014, 21:14
autor: Heres
Hehe dobre, marek a jakie kolka 32" cale czy troche wiecej tak na powanie to przy lifcie 2" przydaly by sie troche wieksze jak patrze z boku, chociaz rozsadek mowi zostan przy 32" nie wiem jakie a4 ma twoj szwagier ale mam sline z twardym zawiasem i nie powiedzialbym ze toyka jest duzo mieksza no moze faktycznie bujanie na koleinach i zakretach ale to wynika z srodka ciezkosci auta jednak terenowka to nie auto osobowe i jeszcze obnizone

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 02 mar 2014, 23:12
autor: bigi
Heres pisze: jednak terenowka to nie auto osobowe i jeszcze obnizone
Moj kolega ktory ma terrano jak slyszy ile mi sie urywa i peka otwarcie mowi ze mam suva :)

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 03 mar 2014, 10:58
autor: Marek Spectra
Fotka powyżej zrobiona w Gruzji - żeby nie było że to moje auto :D

Moje gotowe, poza tylnym zderzakiem na który jeszcze czekam. Za mną pierwsze jazdy - wrażenia? hmm.. mam kawał solidnego woła roboczego który wygląda jak cukiereczek ( w moich oczach - żeby było jasne :) )

Nie jestem pewien czy nie mam jednak zbyt "twardych" spręzyn - wydaje mi sie że oryginale nieco lepiej "filtrowały" drobniejsze nierówności... poza tym fotel kierowcy buja sie na swoich szynach na boki i przy ok 1500obr/min coś brzęczy mi pod deską rozdzielczą na wysokości lewego kolana kierowcy... :D

Druga rzecz która mnie martwi to to że moja córa nazbyt ochoczo wskoczyła za kierownice, ruszyła i zmieniała biegi bez najmniejszego "szarpnięcia" a sama jazdą dawała jej wielką frajdę i zauważyłem że ewidentnie za bardzo sie przymilała do mojej Toyki ! :)

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 03 mar 2014, 22:13
autor: Heres
sprezynki troche sie uloza, na pewno ustaw geometrie i zbieznosc bo ja przez to jezdzenie kolo tygodnia dosyc mocno podjechalem swoje mt-ki

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 03 mar 2014, 22:24
autor: seburaj
Marek Spectra pisze: Nie jestem pewien czy nie mam jednak zbyt "twardych" spręzyn - wydaje mi sie że oryginale nieco lepiej "filtrowały" drobniejsze nierówności...
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
a co mówił Profesor Rokfor :?:

najlepsze jest fabryczne zawieszenie... liftów - sriftów się zachciewa do normalnej jazdy, to i nagle twardziutko się robi, hehe

upuść powietrza do 1,5 atm, będzie lepiej :mrgreen:
ale to leczenie objawowe.. po co Ci był ten lift 8)

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 05 mar 2014, 18:57
autor: Marek Spectra
Seburaj ! no normalnie - Dzieki !

Felgi po pomalowaniu zawiozłem do kapciarza , a ten nałozył mi nówki gumy. Odebrałem koła zawiozłem na dignostyke gdzie już stało auto. Po geometrii pierwsza jazda - i jak pisałem coś tak nie dokońca fajnie...

Wspomiałeś o cisnieniu w kołach - poszedłem do auta - spawdzam.... wszedzie po 3 atm ! :D

hehee... zjechałem na 2,2 i jest super ! teraz gra gitara !

Piekne dzięki :)
ps

Zajrzałem do kapciarza , pytam o co chodzi z tym cisnieniem, a on że młody gumy zakładał - nie wiedział do jakiego auta, to zostawił po 3atm i niech klient sobie sam ustawi... ale zapomiał o tym zameldowac :)

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 05 mar 2014, 19:17
autor: seburaj
2,2 to i tak za dużo
zejdź do 1.8-1.9 co najwyżej, a w "terenie" 1.5-1.6 atm

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 05 mar 2014, 19:50
autor: Marek Spectra
Aha... to ok , zrobię jak piszesz . Dziękuję za informację.

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 05 mar 2014, 20:08
autor: Rokfor32
Nadmierne ciśnienie - to typowa przypadłość pompowania ... właśnie na stacjach :wink:

Fizycznie - prosty wynik przemoan termodynamicznych.

A jaśniej - to zjawisko jest typowe dla wszystkich sytuacji - gdzie pompuje się powietrze ze zbiorników ciśnienoiowych (standardowo sieci pneumatyczne sa wyposażane w dosyć duże zbiorniki - a ciśnienia tam to zwykle 8 - 10 bar).

pompując koło z stakiej instalacji dostajemy do opony powietrze o temperaturze ... - lilkanaście, lub nawet więcej stopni. Zależy od temperatury powietrza w zbiorniku - ale jak jest tam zgromadzone 10 bar w z temperaturą otoczenia - to zejście do 2 bar ... no możecie se poszukać odpowiednich wzorów ... :mrgreen:
Podpowiem - proste przeliczenie to wg wzoru na przemianę adiabatyczną, ze stałym ciepłem właściwym czynnika.

Czyli - stacja pompuje - owszem - zalecaną wartość (powiedzmy 2.0 bara) - ale powietrze wtłaczane do gumy ma jakieś ... -20 stopni. Jak dojdzie do temperatury otoczenia - to wychodzi ... 3,0 bara. Albo i wyżej ... :wink:

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

: 05 mar 2014, 22:27
autor: seburaj
ja akurat mam (i polecam) przy fotelu kierowcy manometr sprawdzony - i on moim przyjacielem jest :lol:

stacje benzynowe to tylko to brutalnego dopompowania, a do detalu to kompresor zabudowany na pokładzie :wink: