Dobór odpowiednich opon lift 2"

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
chokai
Posty: 108
Rejestracja: 04 paź 2012, 18:45
Auto: KZJ95 '00 + XL600V '92
Kontakt:

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: chokai »

seburaj pisze:i niech rozbija dziecku skarbonkę - tuleje trzeba będzie palić niechybnie :mrgreen:
Myślałem że to taki żarcik z tą skarbonką, dopóki godzinę temu nie zadzwonili z zaprzyjaźnionego tu warsztatu, też były grane wahacze i geometria...
:shock:
Jeszcze parę takich napraw i wartości dodanej będzie w tym wozie więcej niż jest wart :)

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: seburaj »

żarcik to było, owszem - ale taki z gatunku mało smiesznych :wink:

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: Heres »

Mam jeszcze pytanie odnosnie tego nieostroznego kroku 33" bo tak jak mowisz 32" juz mam 265/75/16....

Jest sens ladowac 33" do j90? i dlaczego jest to nieostrozne, mosty?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18050
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: kylon »

Zaczyna mi się zapalać czerwona lampka. Zanim zadasz kolejne pytanie poszukaj na forum bo jest o tym już w kilku miejscach :evil:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: Rokfor32 »

Kamil napisał: listwa kiery, most przedni, reduktor.

W J9 są niedowymiarwane, i łatwo je zabić (nie zużyć - rozpadają się w mak przy przeciążeniu) - a tanie nie są. Pierwsze czego się trzeba naumić, mając J9 - to jeździć delikatnie.

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: proto »

Cóż z tego Rokforze że napisałem już koledze o słabych punktach J9 skoro przyjąć do wiadomości tego nie chce :oops:
Heres, śmiało zakładaj 33" a nawet 35", sprzedawcy części i warsztaty już zacierają ręce bo będziecie się często spotykać... :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18050
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: kylon »

Chciałeś napisać kowale bo jeśli przestawiają kierownice na ząbkach i ustawiają samą zbieżność bez geometrii to chyba inaczej nie można ich nazwać :mrgreen:.
Kolega oczekuje poparcia swojej teorii a Ty idziesz pod prąd :mrgreen:

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: Heres »

wszystko jasne nie ma co sie pchac w 33, myslalem ze j90 bedzie bardziej podatna na przerobki... kylon do kowalstwa artystycznego to sporo brakuje :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: Rokfor32 »

J9 znosi 33" - ale trzeba sie wcześniej naumieć tym autem jeździć.

To nie jest po prostu model do upalania z cegłą na gazie i amokiem w oczach ... :wink:

Marek Spectra
Posty: 20
Rejestracja: 27 gru 2013, 19:15
Auto: LC90
by?y Samurai , jest CJ3b
Kontakt:

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: Marek Spectra »

Zmieniam sprężyny i liftuję 2". Oczywiscie wszystkie polibusze wymienione , pozostają mimośrody - oczywiscie śruby stoją na dębowo. Zatem czeba ciąć i założyć nowe. Rozumiem że mogę kupić je tu:
http://wyprawa4x4.pl/category/czesci-to ... eje-gumy/5" onclick="window.open(this.href);return false; lub w Toyocie. Rozumiem że są to te same śruby i pewnie ceny podobne? :)

Czy znacie jakiś sposób, by te nowe śruby nie zardzewiały jak oryginały? i po jakmś czasie można je rozkrecać i regulować? Niewiem pokryć jakmiś wodoodpornym smarem? wazeliną? czy może posrebrzyć? :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: Rokfor32 »

Wykonać zamienniki ze stopu platyny i irydu ... :mrgreen:

Smaru można zapodać - ale korodują te mimośrody nie dlatego, że materiał ujowy - tylko ze względu na rozcięcia regulacyjne (fasolki) w ramie - po prostu po skręceniu tuleje i śruba są nadal odsłonięte, i woda może się dostawać do wnętrza.

Wydaje się, że uszczelnienie tych szczelin powinno załatwić sprawę - warunek jednak jest taki - że nie może być to silikon - bo ten i tak puszcza wilgoć, a nie może też być to poluretan - bo w razie konieczności regulacji ciężko go będzie usunąć.

Można by spróbować np. butylu etylowego - nie zastyga, a woda go nie ruszy. U szklarza dostaniesz.

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: Heres »

Marek Spectra pisze:Zmieniam sprężyny i liftuję 2". Oczywiscie wszystkie polibusze wymienione , pozostają mimośrody - oczywiscie śruby stoją na dębowo. Zatem czeba ciąć i założyć nowe. Rozumiem że mogę kupić je tu:
http://wyprawa4x4.pl/category/czesci-to ... eje-gumy/5" onclick="window.open(this.href);return false; lub w Toyocie. Rozumiem że są to te same śruby i pewnie ceny podobne? :)

Czy znacie jakiś sposób, by te nowe śruby nie zardzewiały jak oryginały? i po jakmś czasie można je rozkrecać i regulować? Niewiem pokryć jakmiś wodoodpornym smarem? wazeliną? czy może posrebrzyć? :D

i jak lift zrobiony? jakie sprezyny zalozyles standard czy hd? w 3d trzeba wymienic stabilizator z tylu bo seryjne jest za krotki ale od patrola pasuje

Marek Spectra
Posty: 20
Rejestracja: 27 gru 2013, 19:15
Auto: LC90
by?y Samurai , jest CJ3b
Kontakt:

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: Marek Spectra »

Powiem tak, prace przy aucie są na finiszu. Przez chwilę chciałem sie nim tutaj "pochwalić" ale im bardziej wczytuję sie w Forum tym bardziej sie przekonuję że nie powinienem :) (nie udzwignę tej fali krytyki :) )

Od 16 lat jeżdzę na motocyklach enduro , załozylismy klub, mamy dwa tory, chłopaki z sukcesami na pudłach stawali w MP Super Enduro - jakieś pojęcie mam o motorkach :) Kiedy pojawia sie jakiś "nowy" kupuje sobie motor i go "tuninguje" od d... strony to chce sie krzyczeć " co Ty człowieku wyrabiasz ! przecież to nie tak! to nie bedzie jezdzić! "

No więc w temacie Toyoty ja tu jestem takim "nowym" robie ją sobie po swojemu często wbrew temu czego dowiaduje sie na tym Forum. Robię to świadomie, bo tak to sobie umysliłem i już :) Np założyłem felgi 15 JJ8 :shock: :roll: :D Nikt mi wczesniej nie powiedział że sie nie da :D Kupiłem gumy AT KUMHO nie Goodyear :) a sprężyny ironman itd. Bedzie piękna katastrofa? Może tak :) ale to moje auto, moja piaskowinca :)

Tak naprawdę ja patrzę na taki "ztuningowany" motocykl z perspektywy osoby która użytkuje swój "zgodnie z jego przeznaczeniem" i z tej perspektywy często "te tuningi" bardziej szkodzą niż pomagają. Ale z punktu widzenia własciciela owego cudu, to ja nie mam racji bo jemu np jezdzi sie wygodniej..:) to jego moto jest ładniejsze od mojego :)

Miałem problem z śrubami mimośrodowymi była kilkudniowa obsuwa. Auto dzis ma wjechać na warsztat , później gemetria i czekam na tylny zderzak.. W sobotę powinno być gotowe.
O tym stabilizatorze nie wiedziałem - dzięki , chłopaki z warsztatu nic mi nie mówli. Dzieki za zwrócenie uwagi.

bigi
Posty: 240
Rejestracja: 20 lut 2012, 20:15
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: bigi »

Sprawdz dolne sworznie. Ja przy ywardszych sprezynach juz dwa razy kolo urwalem. Raz na oryginalnym sworzniu (swoje przejechal ale luzow nie mial) drugi raz na tanszym zamienniku (tez bez luzow).

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Dobór odpowiednich opon lift 2"

Post autor: seburaj »

Kylon już Ci chyba mówił - sprawdzić "drożność" górnego wahacza :roll:

ODPOWIEDZ