A ja czyszczę śruby i traktuję je środkiem przeciw zapieczeniowym. Mój ulubiony to smar ceramiczny bo nie zawiera cząstek metali i nie muszę się zastanawiać, czy w danym połączeniu stopów spowoduje korozję elektrochemiczną, ale przy środkach typu anti seize moment (jeżeli już) to powinno się zmniejszać więc nie przekraczam zalecanych wartości. Oczywiście o ile je znam
Jak trzeba kiedyś wrócić do zawieszenia to żadne piły szablaste nie będą potrzebne
Tak na wszelki wypadek - we wspomnianym filmiku momenty podają w stopo funtach, żeby wyrazić je w Nm trzeba je pomnożyć x 1.355
Wymiana polibuszy w przednich wahaczach
Moderator: luk4s7
- Jake
- Moderator
- Posty: 2382
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach
Wiekszosc kluczy dynamometrycznych ma obie skale - wiec nie trzeba nawet przeliczac - tylko miec swiadomosc w jakiej jednostce jest podana wartosc i na ktorej skali ja ustawic.
Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach
Ponieważ były naturalnie zapiaskowane i z nalotem, to przy rozkręcaniu drucianka poszła w ruch + smar miedziowy. Zawsze jak tylko jest dostęp chronię tak gwinty przed zatarciem.
Skręciłem bez dodatków ale smar ceramiczny czy grafitowy to niezła opcja
Skręciłem bez dodatków ale smar ceramiczny czy grafitowy to niezła opcja
Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach
W razie czego, zawsze jeździ ze mną kpl wyjazdowych klamotów, więc jak coś puści jest się czym ratować