Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód

Moderator: luk4s7

LandIce
Posty: 44
Rejestracja: 09 mar 2011, 20:20
Auto: J95
Kontakt:

Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód

Post autor: LandIce »

witam

chciałbym się zabrać w najbliższym czasie za "regeneracje" zacisków z przodu bo auto mi ewidentnie ściąga na (w moim przypadku) na lewą stronę zwłaszcza na śliskiej nawierzchni a pozatym felga na tym kole jest poprostu widoczniej brudna niż po prawej stronie. Związku z tym mam kilka pytań. :arrow:

1.Jaką mogę mieć pewność że to problem ze starymi tłoczkami a nie np. z gumowym przewodem hamulcowym po tej stronie (miałem tak kiedyś w plaskaczu)
2. Jeżeli już wymieniać dwi strony na raz ?
3. Czy zawsze trzeba wymieniać tłoczki czy może wystarczy przeczyścić?
4.Czy wymiana jest trudna i czasochłonna i czy wymaga jakiś nietypowych narzędzi? (pytam dlatego że niechciałbym się porwać z motyką na słońce.) :o
5.no i jakie wogóle trzeba mieć narzędzia i co dobrze jest sobie przygotować wcześniej żeby nic w trakcie nie zaskoczyło :idea: ?

możecie tłumaczyć łopatologicznie bo ja się w temam mechaniki dopiero wgryzam i obiecałem sobie że prostrze rzeczy przy aucie bedę robił sam więc licze na waszą pomoci doświadczenie koledzy :)
Pozdrawiam

LandIce
Posty: 44
Rejestracja: 09 mar 2011, 20:20
Auto: J95
Kontakt:

Re: Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód

Post autor: LandIce »

no i jeszcze zapomniałem: :oops:
jak zablokować(żeby nie ciekło z wężyka) i potem odpowietrzyć układ hamulcowy?

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód

Post autor: aaawaldi »

Tu masz o tylnych. To samo jest z przodu, tylko x4.
Stan tłoczków ocenisz organoleptycznie i sprawdzając, który stoi.
Przewody zaciskasz np. żabką samozaciskową.
Odpowietrzasz tak jak każdy inny.
Jeśli zadajesz takie pytania, to sugeruję Ci udanie się do warsztatu.

aaawaldi
Posty: 158
Rejestracja: 06 cze 2009, 20:49
Auto: KDJ 95
Kontakt:

Re: Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód

Post autor: aaawaldi »

Zapomniałem o linku :
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3635" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Transporter
Posty: 141
Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód

Post autor: Transporter »

Praca może nie jest wyjątkowo trudna, ale bardzo czasochłonna i że tak powiem, upierdliwa.
Mi na przeglądzie wyszło że wewnętrzne tłoczki , zarówno lewa jak i prawa strona, są zatarte.
Trzeba zdemontować koło, zacisk, nakręcić malutką nakrętkę-kapturek na przewody (mechanik miał widocznie przygotowane na taką okazję). Potem umyć dokładnie cały zacisk i przystąpić do demontażu. Najwięcej problemów było z wyciągnięciem starych tłoczków, były tak zapieczone że ledwie drgnęły. Ale potem już poszło łatwiej. Wyczyszczenie wszystkiego papierem ściernym, nowe gumki, smar, montaż i odpowietrzanie. Z jednym zeszło tak ponad 2 godziny :evil:
W ASO polecili mi wymienić również tłoczki. Ale po rozebraniu okazało się że nie są w złym stanie i mogą współpracować dalej.

LandIce
Posty: 44
Rejestracja: 09 mar 2011, 20:20
Auto: J95
Kontakt:

Re: Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód

Post autor: LandIce »

dzięki za odpowiedź.. a co z tym samrem. jakiego użyć i jak dużo?

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód

Post autor: seburaj »

ja składałem na wazelinie technicznej 8)
nowe reperaturki, przepolerowanie tłoczków, wazelina - i auto mocno topione - nic sie nie dzialo.... po roku oczywiscie przegląd, chyba, ze nie moczysz auta

ODPOWIEDZ