witam
chciałbym się zabrać w najbliższym czasie za "regeneracje" zacisków z przodu bo auto mi ewidentnie ściąga na (w moim przypadku) na lewą stronę zwłaszcza na śliskiej nawierzchni a pozatym felga na tym kole jest poprostu widoczniej brudna niż po prawej stronie. Związku z tym mam kilka pytań.
1.Jaką mogę mieć pewność że to problem ze starymi tłoczkami a nie np. z gumowym przewodem hamulcowym po tej stronie (miałem tak kiedyś w plaskaczu)
2. Jeżeli już wymieniać dwi strony na raz ?
3. Czy zawsze trzeba wymieniać tłoczki czy może wystarczy przeczyścić?
4.Czy wymiana jest trudna i czasochłonna i czy wymaga jakiś nietypowych narzędzi? (pytam dlatego że niechciałbym się porwać z motyką na słońce.)
5.no i jakie wogóle trzeba mieć narzędzia i co dobrze jest sobie przygotować wcześniej żeby nic w trakcie nie zaskoczyło ?
możecie tłumaczyć łopatologicznie bo ja się w temam mechaniki dopiero wgryzam i obiecałem sobie że prostrze rzeczy przy aucie bedę robił sam więc licze na waszą pomoci doświadczenie koledzy
Pozdrawiam
Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód
Moderator: luk4s7
Re: Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód
no i jeszcze zapomniałem:
jak zablokować(żeby nie ciekło z wężyka) i potem odpowietrzyć układ hamulcowy?
jak zablokować(żeby nie ciekło z wężyka) i potem odpowietrzyć układ hamulcowy?
Re: Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód
Tu masz o tylnych. To samo jest z przodu, tylko x4.
Stan tłoczków ocenisz organoleptycznie i sprawdzając, który stoi.
Przewody zaciskasz np. żabką samozaciskową.
Odpowietrzasz tak jak każdy inny.
Jeśli zadajesz takie pytania, to sugeruję Ci udanie się do warsztatu.
Stan tłoczków ocenisz organoleptycznie i sprawdzając, który stoi.
Przewody zaciskasz np. żabką samozaciskową.
Odpowietrzasz tak jak każdy inny.
Jeśli zadajesz takie pytania, to sugeruję Ci udanie się do warsztatu.
Re: Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód
Zapomniałem o linku :
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3635" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3635" onclick="window.open(this.href);return false;
- Transporter
- Posty: 141
- Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
- Auto: KDJ 120
- Kontakt:
Re: Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód
Praca może nie jest wyjątkowo trudna, ale bardzo czasochłonna i że tak powiem, upierdliwa.
Mi na przeglądzie wyszło że wewnętrzne tłoczki , zarówno lewa jak i prawa strona, są zatarte.
Trzeba zdemontować koło, zacisk, nakręcić malutką nakrętkę-kapturek na przewody (mechanik miał widocznie przygotowane na taką okazję). Potem umyć dokładnie cały zacisk i przystąpić do demontażu. Najwięcej problemów było z wyciągnięciem starych tłoczków, były tak zapieczone że ledwie drgnęły. Ale potem już poszło łatwiej. Wyczyszczenie wszystkiego papierem ściernym, nowe gumki, smar, montaż i odpowietrzanie. Z jednym zeszło tak ponad 2 godziny
W ASO polecili mi wymienić również tłoczki. Ale po rozebraniu okazało się że nie są w złym stanie i mogą współpracować dalej.
Mi na przeglądzie wyszło że wewnętrzne tłoczki , zarówno lewa jak i prawa strona, są zatarte.
Trzeba zdemontować koło, zacisk, nakręcić malutką nakrętkę-kapturek na przewody (mechanik miał widocznie przygotowane na taką okazję). Potem umyć dokładnie cały zacisk i przystąpić do demontażu. Najwięcej problemów było z wyciągnięciem starych tłoczków, były tak zapieczone że ledwie drgnęły. Ale potem już poszło łatwiej. Wyczyszczenie wszystkiego papierem ściernym, nowe gumki, smar, montaż i odpowietrzanie. Z jednym zeszło tak ponad 2 godziny
W ASO polecili mi wymienić również tłoczki. Ale po rozebraniu okazało się że nie są w złym stanie i mogą współpracować dalej.
Re: Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód
dzięki za odpowiedź.. a co z tym samrem. jakiego użyć i jak dużo?
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Wymiana tłoczków i uszczelniaczy na zaciskach-przód
ja składałem na wazelinie technicznej
nowe reperaturki, przepolerowanie tłoczków, wazelina - i auto mocno topione - nic sie nie dzialo.... po roku oczywiscie przegląd, chyba, ze nie moczysz auta
nowe reperaturki, przepolerowanie tłoczków, wazelina - i auto mocno topione - nic sie nie dzialo.... po roku oczywiscie przegląd, chyba, ze nie moczysz auta