Blokada tylnego dyfra

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: kozi »

nie miałem na to wpływu, postawili mnie przed faktem dokonanym a potem było już za późno żeby wyciągać bo wbite na siłę młotkiem :/

teraz bedzie wyciągnięty dopiero jak bedzie tam siłownik blokady do włożenia a na razie się nie zanosi bo oryginalny silnik co prawda chce krecić ale obudowa jest jakas zwichrowana i uzwojenie "klei" sie do magnesów na ściance

musiałbym dopasowac jakiś inny silnik z obudową , ewentualnie system pneumatyczny

_bartek_
Posty: 7
Rejestracja: 28 wrz 2010, 01:02
Auto: KZJ 95
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: _bartek_ »

Odokopie troche temat , mianowic zabralem sie za reanimacje swojej blokady silniczek na szczescie sprawny :D , obudowa do klejenia . Tylko nie jestem pewien czy posiadam wszystkie czesci aby to poskladac , a dokladniej oska silnika ma pionowy luz . Czy miedz oska silnika a gorna obudowa jest jakas podkladka/kulka ? Mile widziane foto rozkreconej blokady :d

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Kojot »

nie mam niestety zdjęcia ale jest na pewno kulka

patrol911
Posty: 26
Rejestracja: 22 mar 2011, 00:36
Auto: LC J95
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: patrol911 »

ja mam pytanko może ktoś będzie wiedział czy wyszły 90ki z blokadą fabryczną??jeżeli tak da się zamontować most z blokadą bez przeróbek?Znalazłem most na allegro z blokadą ale jest od krótkiego i teraz next pytania czy to będzie jak wsadzić do modelu 5drwiowy?

Wiem ze można kupić blokada z arb ale to jednak jest spory wydatek i szukam tańsze rozwiązanie bo jednak jest to duży brak w tym mojej zabawki :wink:

nie będę zakładał nowy link ale nie znalazłem nic na temat podkładek pod sprężyny.....Kupiłem ome +150 kg i trochę żałuję ze nie brałem +300kg i kombinuje by trochę tył drzwignąc na podkładkach ale nie znalazłem nic i nie wiem czy się da... może ktoś przerabiał temat.tez sie zastanawiałem czy ciężko było by drugi amorek wsadzić na tył..

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Tuco »

Tak wyszły,

Nie wiem czy nie było rożnych przelozen.

Palec
Posty: 24
Rejestracja: 30 sie 2010, 13:07
Auto: J90 1KZ-TE
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Palec »

Ja z kolei mam pytanie dotyczące tylnego dyfra na okoliczność ABS.
Mam model z kzj 3 drzwiowa z 96roku z mostem bez ABS.
Planuje zakupić jakąś używkę bo obecny mówić delikatnie się troche sypie....:(
Słyszałem ze późniejsze wersje z ABS niekoniecznie pasują do starych dziadów bez ABS...
Bede wdzięczny za pomoc.

panag12
Posty: 15
Rejestracja: 04 mar 2010, 18:55
Auto: Toyota Land Cruiser
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: panag12 »

Użytkownicy wspaniałych 90 proszę o poradę co do zalanczania tylnego dyfra. Przeczytałem wszystkie Wasze posty i nie moge zlokalizowac problemu a mianowicie; mam problem z zasilaniem dochodzacym do silniczka, wszystkie kable pod autem są ok. a prądu brak. Ostatnio nie świeci mi sie kontrolka ABS przy próbach spiecia dyfra. Wczesniej sie świeciła.... Raz na sto prób uda mi się załąnczyć dyfer ale później są problemy z jego rozpięciem. Wymineiłem sterownik i nic. Proszę o pomoc ??

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8463
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Sprawdź jeszcze raz kable - bywają z nimi problemy, szczególnie z tym między mostem a ramą - zrywają się połączenia między pinami we wtyczce a resztą kabla). Mógł się też skaszanić sam przełącznik - brak lampki (nawet mrugającej) od blokady sygnalizuje awarię na odcinku przełącznik - kable - sterownik włącznie z tymi elementami.

Awatar użytkownika
Kojot
Klubowicz
Posty: 217
Rejestracja: 22 lut 2010, 11:48
Auto: LC 90
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Kojot »

A tak ogólnie to proponuje sprawdzać elektrykę po wykręceniu napędu blokady z mostu - jeżeli masz zaśniedziałe styki lub dużo brudu w samym napędzie , na komutatorze to może się zdarzyć że pod obciążeniem nic się nie będzie działo - nie wiem dlaczego tak się dzieje ale tak jest :mrgreen: - efekt jakby nie było prądu ......

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: kozi »

Ja ju z mam tylną blokadę na pneumatyku , właśnie podłączam kompresor i układ elektryczno - pneumatyczny

Zyzol
Posty: 347
Rejestracja: 20 gru 2007, 19:36
Auto: KDJ 95
J15
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: Zyzol »

Kozi wstawiłeś ARB :?: czy jak :?:

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: kozi »

Nie,

pneumatyczny siłownik na oryginalnej (dopasowanej) przesuwce oryginalnej blokady

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: seburaj »

u mnie problem typowy:
zeżarta, utleniona obudowa - i to do tego stopnia, ze w tej "pokrywce" przylegającej do pochwy mostu i przykręconej do obłej obudowy właściwej aż wyżarło dziure i atmosfera penetrował wnętrze mechanizmu wykonawczego :roll:

wewnątrz oczywiście mase materiału z utlenionej obudowy, błota nie stwierdzono - silnik o dziwo w niezłym stanie (choc magnesy odklejone), slimak lekko zżarty ale do renowacji sie nadaje

oczywiscie z odkreceniem jaja - jedna sruba poszla, drugą wykręcilismy całą szpilkę a trzecia sie urwała :twisted:

problem mam inny - ktos juz to kiedys probował odkrecać, ale mu nie chciało zejsc - w wyniku neumiejetnego podważania "na chama" obudowa pękła, dodatkowo zapiekła sie na amen oska mechanizmu wykonawczego - tego umieszczonego w "pokrywce" (z jednej strony, od wewnątrz, na tej ośce jest to duze plastykowe koło zębate i sprężyny jak w zegarku - a z drugiej to małe kółko, ktore wchodzi do mostu) - zapiekło sie tak, ze ani sposób to obrócić, ani zdemontowac tych sprężynek do spawania obudowy :roll:

miał ktoś taki przypadek ?? przeciez to sie musi tam kręcić, bo inaczej moment z silniczka nie poruszy przesówki...
a moze ktos ma taką obudowę (w sumie samą pokrywkę) na zbyciu ??

Awatar użytkownika
kozi
Posty: 247
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:47
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: kozi »

Największy problem to rozpadająca się obudowa - u mnie też silniczek chciał pracować ale co z tego skoro obudowa straciła "osiowość" [wyżarta, pęknięta, magnesy też się poodklejały) i uzwojenie silnika przyklejało się do magnesów.
Odtworzyłem [ze stali] ściankę przylegającą do mostu ale nic z tego - i tak nie chciało działać.

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: blokada tylnego dyfra

Post autor: seburaj »

ano właśnie - też miałem yśl odtworzyć tą "ściankę" lub "pokrywkę" (jak zwał)... ale problem jest tez z tymi ogranicznikami skoku dla sprężyn, generalnie to musiałaby byc niezła rzeźba :roll:

ODPOWIEDZ