jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: Kwieczor »

Cześć
mam głupie pytanie ale może ktoś z was ma sprawdzoną odpowiedź:
Znajomy laweciarz nastraszył mnie dwoma zagrożeniami związanymi z wyjazdem Hilem do Niemiec:

- muszę zdemontować kulę od haka (nawet, jak nie jest łatwo demontowalny...)

- dla samochodów ciężarowych o DMC>2800 kg obowiązuje podobno rejestracja czasu pracy, jak dla ciężarówek, tylko nie na tacho, ale na karcie pracy, obowiązuje zarówno w podróżach zawodowych, jak i w jeździe prywatnej, za brak rejestracji czasu pracy mandaty kilkaset EUR

O pierwszym to już nie raz słyszałem i jestem świadom, ale co do tego drugiego to szczęka mi opadła - ktoś z Was może to potwierdzić?

p/k

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: STACHU »

Możesz to olac....

Hak generalnie powinien być zdemontowany w czasie kiedy nie jest wykorzystywany.... Ale zawsze możesz wytłumaczyć, ze w Twoim kraju nie ma takiego obowiązku, i pokazać dokumenty na jak - dowód.

Drugi punkt to taki sam absurd jak z plotka, ze cieniasem vanem nie wolno Ci na chodnik wjechać.

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: Kwieczor »

ok - thx, bo już mi ciśnienie skoczyło

p/k

Kajman
Posty: 236
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:36
Auto: GR 60 long

Re: jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: Kajman »

samochód ciężarowy to powyżej 3,5 tony a nie 2,8

a karta czasu pracy jest ale dotyczy kierowcy zawodowego jadącego służbowym pojazdem zarobkowo

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: kpeugeot »

z hakiem to nie do końca prawda

jeśli jest nowego typu - demontowalny - to powinien być zdemontowany

starego typu haki demontowalne nie były więc wtedy nie dotyczy
i nie jest to przepis tylko w niemczech ale w większości państw EU

Awatar użytkownika
śpioch
Posty: 110
Rejestracja: 05 lut 2010, 09:43
Auto: zjep
Kontakt:

Re: jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: śpioch »

Kwieczor pisze:
- dla samochodów ciężarowych o DMC>2800 kg
a ile ma Twój Hill? :roll: Mój ma DMC 2710kg

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: Kwieczor »

śpioch pisze:
Kwieczor pisze:
- dla samochodów ciężarowych o DMC>2800 kg
a ile ma Twój Hill? :roll: Mój ma DMC 2710kg
a bo ja głupi jestem - skądś sobie ubzdurałem, że ma 2860 DMC, dopiero teraz sprawdziłem, że faktycznie 2710

więc realną ładowność z kierownikiem licząc mam poniżej 700 kg :(

Awatar użytkownika
STACHU
Posty: 429
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:41
Auto: HILL D4D, '08
Kontakt:

Re: jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: STACHU »

kpeugeot pisze:z hakiem to nie do końca prawda

jeśli jest nowego typu - demontowalny - to powinien być zdemontowany

starego typu haki demontowalne nie były więc wtedy nie dotyczy
i nie jest to przepis tylko w niemczech ale w większości państw EU
Tak?
A jaki jest demontowaly? Taki na szybkozlacze cz taki na dwie śruby? :mrgreen:

Jj
Posty: 30
Rejestracja: 07 sty 2011, 22:26
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: Jj »

Co do 2800 kg DMC, to rejestracja czasu pracy obowiązuje jeśli wykonujesz działalność gospodarczą związaną z transportem.

http://www.flota.v10.pl/Samochodem,dost ... 83484.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
śpioch
Posty: 110
Rejestracja: 05 lut 2010, 09:43
Auto: zjep
Kontakt:

Re: jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: śpioch »

Kwieczor pisze:
więc realną ładowność z kierownikiem licząc mam poniżej 700 kg :(
teoretyczną, bo realna jest większa :D
ale nie przejmuj się, ja mam jeszcze mniejszą, bo kierownik (ja) dużo cięższy :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: Kwieczor »

śpioch pisze:
Kwieczor pisze:
więc realną ładowność z kierownikiem licząc mam poniżej 700 kg :(
teoretyczną, bo realna jest większa :D
ale nie przejmuj się, ja mam jeszcze mniejszą, bo kierownik (ja) dużo cięższy :lol: :lol:
racja :)

ale tak na zdrowy rozum:
- auto bez specjalny szpejów, z pełnym zbiornikiem waży prawie 2050 (ważyłem)
- kierownik soute waży 100, w oporządzeniu 105-108
- 2 pasażyry łącznie 90

więc zostaje koło 450 na ładunek, czyli słabo


a realnie - to już mi się zdarzyło wrzucić "kilka" płyt chodnikowych i dopiero w domu sobie podliczyłem, że samego ładunku było 1200 + załoga, więc nic dziwnego, że auto "nie szło"

Awatar użytkownika
sMAJSTER
Posty: 93
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:37
Auto: KZJ 77
Kontakt:

Re: jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: sMAJSTER »

to już mi się zdarzyło wrzucić "kilka" płyt chodnikowych
Kwieczor dawaj te płyty do watku jak pracuje hilux , a u milczącego widziałem pomysł worki z piaskiem :D
a tak poważnie to nie ma żadnych obostrzeń co do jazdy hiluxem po Niemcach ( i nie chodzi o te koło Lublina )

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: milczacy »

tylko że Kwieczór okazjonalnie, a ja te wory wożę 'całyczas' 8)

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: Remiołek »

Pokazać Wam "kobietę pracującą" :mrgreen: ?

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1818
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: jazda samochodem "ciężarowym" przez Niemcy - pytanie

Post autor: irko »

http://tlc.org.pl/forum/posting.php?mod ... 15&p=67628" onclick="window.open(this.href);return false;
irko pisze:Spotkałem się tylko z opinią o wystawaniu poza obrys.

http://admoto.pl/pub/article_print.asp? ... ic%EA&dat=
Część Polaków wpada więc przy wyjeździe do Niemiec w pułapkę, ponieważ nie wie, że w tym kraju hak nie może wystawać poza obrys zderzaka. Skrzętnie to wykorzystują niemieccy policjanci, wlepiając Polakom mandaty (co najmniej 100 euro), a nawet grożąc odholowaniem pojazdu do granicy.
- Już tylu miałem klientów, którzy wracali wściekli z Niemiec i pierwsze co robili, to zmieniali hak holowniczy - mówi Radosław Krupecki, szef autoryzowanego serwisu Opla w Szczecinie. - Po prostu wystarczy stały hak zamienić na taki składany, by w razie potrzeby można było schować końcówkę. Niemcy jeżdżą tylko z hakami, które można złożyć. Ale wściekłości polskich kierowców nie dziwię się, u nas są inne przepisy i nie wszyscy wiedzą, że w takim szczególe, jak hak holowniczy, różnią się od niemieckich. A niemieccy funkcjonariusze tylko czyhają na takie błędy Polaków. Nie dyskutują, tylko wypisują... mandat.
Byłem w zeszłym roku w Niemczech z takim radłem

Obrazek

Drapneli nas zaraz za granica Państwa ale chodziło im o sprawdzenie naszych paszportow i co wieziemy bardziej.
Na hak nic nie powiedzieli.

W tym roku tak jak sie pisalo wyzej zaraz za austracka granica stały samochody z austriackimi tablicami i hakami i ... nic

Pozdr
IR

ODPOWIEDZ