Yukon Expedition
Moderator: luk4s7
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Yukon Expedition
wybieral sie ktos na podobnego rodzaju wyprawy w Ameryce Polnocnej? najwiekszy problem to chyba paliwo niestety yoty na wode nie chodza
Re: Yukon Expedition
brzmi dobrze
-tylko linka jakiegos zapodaj bo w googlach wyskakuja kajaki
a chyba nie o to ci chodzilo skoro piszesz o koyotach
hmmm?
-tylko linka jakiegos zapodaj bo w googlach wyskakuja kajaki
a chyba nie o to ci chodzilo skoro piszesz o koyotach
hmmm?
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: Yukon Expedition
dam kilka zdjec, nie znam linkow do takich wypraw wyprawa jest w planach ... w sumie sa do wykorzystania jedynie 2 miesiace bo pozniej sie robi ostro zimno; namiotowalem sie juz w BC i bylo zimno w nocy, tym razem zamiast onroad bedzie offroad, narazie nie wiadomo jak z paliwem ..
Re: Yukon Expedition
na poczatku zrozumialem ze chodzi ci o jaks konkretna impreze OR
a ty chcesz przeleciec sie sladem poszukiwaczy zlota w strone alaski.
u nas mysle slabo bedzie z tym kierunkiem w sensie doradztwa
bo hameryka za wielka woda i malo kto z nas tam bywa -wyprawowo.
ale wszytkie wypady rzadza sie identycznymi zasadami
ciuchy,mapy, ekwipunek,przygotowane auto, kanistry i ..niestety duzo kasy
z roznych linkow wynika ze przejawia sie tam turystyka - i to spora-
wiec jak nie bedziesz walil najwiekszymi zadupiami to bez problemu
sie temat ogranie zjezdzajac co jakis czas z alaska hayleju
dla zrobienia fajnych fotek
tu jakis aryktulens wyszperany , ktory sobie przypomnialem
i mozna poleciec sladem goscia
http://www.outback.pl/opowiesci/yukon/405km.html
a ty chcesz przeleciec sie sladem poszukiwaczy zlota w strone alaski.
u nas mysle slabo bedzie z tym kierunkiem w sensie doradztwa
bo hameryka za wielka woda i malo kto z nas tam bywa -wyprawowo.
ale wszytkie wypady rzadza sie identycznymi zasadami
ciuchy,mapy, ekwipunek,przygotowane auto, kanistry i ..niestety duzo kasy
z roznych linkow wynika ze przejawia sie tam turystyka - i to spora-
wiec jak nie bedziesz walil najwiekszymi zadupiami to bez problemu
sie temat ogranie zjezdzajac co jakis czas z alaska hayleju
dla zrobienia fajnych fotek
tu jakis aryktulens wyszperany , ktory sobie przypomnialem
i mozna poleciec sladem goscia
http://www.outback.pl/opowiesci/yukon/405km.html
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: Yukon Expedition
no foty konkretne tylko troche malo Kanada duzy kraj
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Yukon Expedition
Na fotach to wygląda niemal jak u mnie ...
Wyposażasz auto w stylu islandzkim, a dokładnie to dwa auta , i możesz sobie północną granicę kanady w zimie robić
A tak poważniej trochę - jak faktycznie rozum Ci się zakrzywia na jazdę w zimie w takie tereny, to podrzuć więcej szczegółów co do sprzętu, którym chcesz się tam zapuścić. To wyskrobię jakiś bardziej konstruktywny komentarz.
Wyposażasz auto w stylu islandzkim, a dokładnie to dwa auta , i możesz sobie północną granicę kanady w zimie robić
A tak poważniej trochę - jak faktycznie rozum Ci się zakrzywia na jazdę w zimie w takie tereny, to podrzuć więcej szczegółów co do sprzętu, którym chcesz się tam zapuścić. To wyskrobię jakiś bardziej konstruktywny komentarz.
Re: Yukon Expedition
wlasnie okresl lato czy zima- bo to GIGANTYCZNA roznica
w zime ruszac z duzym doswiadczeniem
w innym przypadku lepiej je nabyc latem
w zime ruszac z duzym doswiadczeniem
w innym przypadku lepiej je nabyc latem
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: Yukon Expedition
,,,
wybacz, ale nie wydaje mi sie abym musial dodawac cos konstruktywnego do swojej wypowiedzi, ..To wyskrobię jakiś bardziej konstruktywny komentarz
lato, tam jest lato okolo 2 miesiecy, zobaczymy dokladnie w przyszlym roku, pewnie po tym jak sie wprowadze na nowe miejsce w Calgary co do zimy to mam troche inne plany no ale to inna bajka.wlasnie okresl lato czy zima- bo to GIGANTYCZNA roznica
w zime ruszac z duzym doswiadczeniem
w innym przypadku lepiej je nabyc latem
Re: Yukon Expedition
@NS pytasz czy stwierdzasz
bo nigdy cienia konkretu nie zapodajesz
a idea forum polega na dyskusji
nie tylko wstawianiu LOLi
bo nigdy cienia konkretu nie zapodajesz
a idea forum polega na dyskusji
nie tylko wstawianiu LOLi
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: Yukon Expedition
ok chyba niezabardzo sie zrozumielismy:)
generalnie chodzi mi o sprawe paliwa; mowiac krotko zapewne bedzie 4x4runnerow+4rowery; o sprzet, navi i inne bzdety to raczej sie nie martwimy, ale paliwo jest na pierwszym miejscu
generalnie chodzi mi o sprawe paliwa; mowiac krotko zapewne bedzie 4x4runnerow+4rowery; o sprzet, navi i inne bzdety to raczej sie nie martwimy, ale paliwo jest na pierwszym miejscu
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Yukon Expedition
4runner ma z natury malutki zbiornik paliwa, a przy jeździe w śniegu z łatwością przekracza 35 L/100 km. Duży zapas jest po prostu oczywisty. A to, czy ekstra zbiornik, czy karnistry, to już rzecz gustu i sprawności motania. 4R ma sporo miejsca pod spodem, jak się wszystko wykorzysta, to można tam bez ceregieli upchać jakieś 150 L paliwa extra. Ale wymaga to wywalenia koła zapasowego i zmodyfikowania układu wydechowego. Taką w miarę bezinwazyjną opcją jest zrezygnowanie tylko z koła zapasowego, i umieszczenie tam zbiornika paliwa z J70 albo J90. W tych autach zbiornik fabrycznie jest w tylnej części ramy, i pasuje tam również w przypadku 4R, bez większych problemów. I taki zbiornik ma 90L, co razem z oryginałem daje 150L pojemności całkowitej.
Natomiast koło zapasowe - do jazdy po śniegu (wierzchem, oczywista) są niezbędne minimum 35". Można albo zrezygnować z zapasu wogóle, albo wywalić na dach. Jazda bez zapasu to pewne ryzyko, szczególnie z dala od cywilizacji. Małe dziury łata się bez ceregieli bez zdejmowania koła, ale można też rozwalić poważnie oponę razem z felgą, i wtedy dupa.
ps. O pisaniu konstruktywnym to mówiłem o sobie.
Natomiast koło zapasowe - do jazdy po śniegu (wierzchem, oczywista) są niezbędne minimum 35". Można albo zrezygnować z zapasu wogóle, albo wywalić na dach. Jazda bez zapasu to pewne ryzyko, szczególnie z dala od cywilizacji. Małe dziury łata się bez ceregieli bez zdejmowania koła, ale można też rozwalić poważnie oponę razem z felgą, i wtedy dupa.
ps. O pisaniu konstruktywnym to mówiłem o sobie.
Re: Yukon Expedition
ja wrecz przeciwnie ale jest -konkret 4Ry&roweryRokfor32 pisze:ps. O pisaniu konstruktywnym to mówiłem o sobie.
wiec mozna juz podjac jakas dyskuje
w teamcie to jak rokfor pisze, wszsytko zalezy od trasy! zalozen wycieczki
i pomyslowosci motania. nie znam tamtejszych realiow w sensie mozliowscxi tankowania
ale dokaladna mapa ze stacjami powinna ci wszytko wyjsnic. to nie syberia czy afryka
jak stacja bedzie na mapie to juz bedzie i pewnie nawet otwarta. jakos- generalizujac
wyprawowo -swobodne i bezstresowe poruszenei sie po swiecie zapewnia zasieg 1000km
pozostaje przeliczyc i przy pomocy bakow , kanistrow osiagnac takowy.
4R rzeczywiscie ma sakramencko haniebny zasieg niestety, podobnie jak hilu
mnie rowniez czeka w pzryszlosci walka o powiekszenie baku.
btw zima czy lato
auto palic moze duuuuzo-duze opony, reduktor,gorki, szpej ..
sky is de limit -mapa i kalkulator wyjasni wszytko
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: Yukon Expedition
ewentualnie kolo mozna dac na tylnia klape tak jak w 4r po lificie, i dodatkowy zbiornik podwiesic, problem w tym aby go zdeko czyms oslonic jak wysokie sa te baki od j70/j90?
po ostatnim razie na szlaku zdeko mi sie hak podgial w gore ;(niezdjelem-zapomnialem)a potrzebuje hak do holowania przyczepki, rowery, canoes, inne akcesoria; kumplowi rok temu wogole kolo sie odpielo -tez stokiem sie buja tylko nowsza generacja
zima-lato - no mozna by to nazwac latem, niechce sie specjalnie rozpisywac na ten temat itp.. no lato jest w granicach 24C max, przez powiedzmy 2miechy z kawalkiem a reszta zima, dla przykladu temperatura Beaver Creek na srode to -22C z wiaterkiem -28C u mnie jest 5C i pada deszcz
po ostatnim razie na szlaku zdeko mi sie hak podgial w gore ;(niezdjelem-zapomnialem)a potrzebuje hak do holowania przyczepki, rowery, canoes, inne akcesoria; kumplowi rok temu wogole kolo sie odpielo -tez stokiem sie buja tylko nowsza generacja
zima-lato - no mozna by to nazwac latem, niechce sie specjalnie rozpisywac na ten temat itp.. no lato jest w granicach 24C max, przez powiedzmy 2miechy z kawalkiem a reszta zima, dla przykladu temperatura Beaver Creek na srode to -22C z wiaterkiem -28C u mnie jest 5C i pada deszcz
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Yukon Expedition
Zbiorniki z j7 i j9 mają fabryczne osłony. Wysokość zbiornika to ok 30 cm.
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: Yukon Expedition
spoko trzeba bedzie dokladnie obadac sytuacje, ale najpierw poszukam wieszaka na klape
- a jak z podlaczeniem tego gadzetu?
- a jak z podlaczeniem tego gadzetu?