Strona 1 z 1

Napędy w J8 w 1990r.

: 07 paź 2012, 12:04
autor: MaciekSobótka
Witam, potrzebuję pomocy. Przygotowuję się do zakupu J8 z 1990r i nie rozumiem pewnych rzeczy.

Byłem przekonamy że posiada wszystkie blokady. Niestety widzę że tak nie jest. Nie ma w ogóle tego pokrętła blokad z lewej strony. Dodatkowo uszkodzony jest zabierak w przednim kole więc aby normalnie jechać trzeba wcisnąć inny przycisk z prawej (chyba mechanizm różnicowy) i wtedy można jechać ale ponoć napęd jest tylko na tyknie koła? O co chodzi?
Czy te modele nie posiadają w ogóle blokad? Czy chcąc posiadać 100% terenówkę to dobry wybór?
Czy może ktoś opisać o co chodzi oraz na co patrzeć. Nie znam się na tym proszę o radę, z góry dzięki!

Re: Napędy w J8 w 1990r.

: 07 paź 2012, 12:41
autor: Kwieczor
MaciekSobótka pisze:Witam, potrzebuję pomocy. Przygotowuję się do zakupu J8 z 1990r i nie rozumiem pewnych rzeczy.

Byłem przekonamy że posiada wszystkie blokady. Niestety widzę że tak nie jest. Nie ma w ogóle tego pokrętła blokad z lewej strony. Dodatkowo uszkodzony jest zabierak w przednim kole więc aby normalnie jechać trzeba wcisnąć inny przycisk z prawej (chyba mechanizm różnicowy) i wtedy można jechać ale ponoć napęd jest tylko na tyknie koła? O co chodzi?
Czy te modele nie posiadają w ogóle blokad? Czy chcąc posiadać 100% terenówkę to dobry wybór?
Czy może ktoś opisać o co chodzi oraz na co patrzeć. Nie znam się na tym proszę o radę, z góry dzięki!
tak na szybko - choć 80 to nie moja działka - nie wszystkie miały blokady x3
są na rynku takie, które miały tylko centralną i tył, chyba nawet taki, które miały tylko centralną i LSD z tyłu
jak chcesz koniecznie 80 - trzeba szukać z fabryka x3 albo motać ARB

Re: Napędy w J8 w 1990r.

: 07 paź 2012, 12:46
autor: seburaj
MaciekSobótka pisze: aby normalnie jechać trzeba wcisnąć inny przycisk z prawej (chyba mechanizm różnicowy) i wtedy można jechać ale ponoć napęd jest tylko na tyknie koła? O co chodzi?!
wtedy napęd jest tak naprawde na trzy koła... długo tak jezdzili, Ci sprzedający ? :roll:
bo jak tak, to gratuluję

no chyba, ze zdemontowany jest przedni wał - wtedy mozna na zablokowanej miedzyosiówce jezdzic, i faktycznie naped jest tylko na tyl

poszukaj moze lepszego egzemplarza, bo ten podejrzanie pachnie kosztami... dużymi...

Re: Napędy w J8 w 1990r.

: 07 paź 2012, 12:49
autor: Kameleon
Było wiele wersji J8- bez blokad, z LSD z tyłu oraz e-blokadami przód i tył.
J8 o którym piszesz ma FULL TIME 4WD i dlatego musisz zablokować centralny mechanizm różnicowy żeby ruszyć z "odpiętym przodem" czyli uszkodzonym zabierakiem półosi.
J8 to fajne auto terenowe ogólnoużytkowe a nie do "katingu" w trudnym terenie.
Bardzo trudno już o dobre egzemplarze dlatego bardzo dokładnie sprawdź auto i bądź gotów na stosowne wydatki :mrgreen:

Re: Napędy w J8 w 1990r.

: 07 paź 2012, 13:19
autor: Addams
Jeśli chcesz mieć z J8 porządne, niezawodne auto terenowe, przygotuj sobie cztery- pięć dyszek, no i jeszcze z dyszkę nie zaszkodzi w skarpecie mieć :D
Tańsze egzemplarze szybko osiągną ten pułap podczas robienia rzetelnego "pakietu startowego"
Można tez mieć auto tańsze, z wpisanym ryzykiem, ale nie wyruszać nim do Mongolii :wink:

Re: Napędy w J8 w 1990r.

: 07 paź 2012, 18:58
autor: jezus
MaciekSobótka pisze:Witam, potrzebuję pomocy. Przygotowuję się do zakupu J8 z 1990r i nie rozumiem pewnych rzeczy.

Byłem przekonamy że posiada wszystkie blokady. Niestety widzę że tak nie jest. Nie ma w ogóle tego pokrętła blokad z lewej strony. Dodatkowo uszkodzony jest zabierak w przednim kole więc aby normalnie jechać trzeba wcisnąć inny przycisk z prawej (chyba mechanizm różnicowy) i wtedy można jechać ale ponoć napęd jest tylko na tyknie koła? O co chodzi?
Czy te modele nie posiadają w ogóle blokad? Czy chcąc posiadać 100% terenówkę to dobry wybór?
Czy może ktoś opisać o co chodzi oraz na co patrzeć. Nie znam się na tym proszę o radę, z góry dzięki!
Zapodaj linka do aukcji jeżli takowa istnieje....
Czy aby nie jest to j8 z Gdyni.... :mrgreen: ..jak tak to wiem to i owo...same plusy...oczywiście..no chyba ze masz na mysli 80-ki w benzynie....bo te w naszym grajdole najcześciej w wersji bez blokad mostów wystepują... :mrgreen:

Re: Napędy w J8 w 1990r.

: 07 paź 2012, 21:14
autor: gajson
jezus pisze: Czy aby nie jest to j8 z Gdyni.... :mrgreen: .:
jak myślisz o mojej to ja nie sprzedaję , za fajna jest i nikt z licytujących tego nie doceniał :wink:

Re: Napędy w J8 w 1990r.

: 08 paź 2012, 21:34
autor: jezus
gajson pisze:
jezus pisze: Czy aby nie jest to j8 z Gdyni.... :mrgreen: .:
jak myślisz o mojej to ja nie sprzedaję , za fajna jest i nikt z licytujących tego nie doceniał :wink:
No ...i to jest pozytywne nastawienie na brak chcących posiadać własny kawałek legendy...... :mrgreen:

ps...ostatnio przesiadłem sie za kółko 80-ki 4.2 td....jest róznica....tzn...są róznice...na plus i na minus...w lesie oczywiscie na plus.... 8)

Re: Napędy w J8 w 1990r.

: 25 lis 2012, 15:58
autor: kangaxx
jakie są koszty dołożenia blolad tyłu i przodu?

Re: Napędy w J8 w 1990r.

: 25 lis 2012, 16:25
autor: jezus
Tanio nie będzie..mysle że z 10 tysia nie zejdziesz..prócz blokad i kompresora trzeba..a raczej powinno sie wymienić komplet łożysk w mostach..do tego robocizna....... 8)
Prywatnie uważam że w tym przypadku dobra wyciągarka zrobi o wiele więcej na plus niż blokady...
Jak masz wyjście na PTO to zainwestowanie w mechanika toyotowskiego wyszło by na lepsze... :roll: ...bądz w dwa dobre winche...przód i tył...np. warny 9.5.