Światła w 80

Moderator: luk4s7

PePe
Posty: 675
Rejestracja: 22 mar 2010, 18:50
Auto: Gx470 , Hdj80 , AutoLaweta 24h do us?ug , discovery 1
Kontakt:

Re: Światła w 80

Post autor: PePe »

Szacun Piotrze za to jak sie prezentuje moje Cudeńko :) masz piwo na Campie

Awatar użytkownika
pki
Posty: 282
Rejestracja: 23 lut 2011, 08:28
Auto: HDJ100
Kontakt:

Re: Światła w 80

Post autor: pki »

Ano, piwo przyjmę, każdą ilość :mrgreen:

Jeszcze sporo brakuje do pełnej prezencji, ale co tam, małymi krokami. Popielniczkę wyślij bo zmieni właściciela przez zasiedzenie!

kangaxx
Posty: 26
Rejestracja: 29 sty 2011, 17:51
Auto: hdj 80
Kontakt:

Re: Światła w 80

Post autor: kangaxx »

mam zamiar odnowić moją osiemdziesiątkę bo 8 lat już nic przy niej nie robiłem tylko pić dawałem, znaczy amorki tylko nowe dostała, światła ma i nawet świecą ale chciałem wsadzić nowe bo wyglądają "nowiej", tu mam pytanie, oprócz oryginałów są też możliwe do założenia ff lub takie ze soczewkami, używa ktoś którychś z nich, świeci to coś ładniej czy tylko wygląda ładniej?
soczewek boję się bo tam światło 3x filtrowane a w oryginałach i ff 2x, za to oryginały szklane a nie jakiś plastik,

w sumie wszystko spieprzyć można...

kangaxx
Posty: 26
Rejestracja: 29 sty 2011, 17:51
Auto: hdj 80
Kontakt:

Re: Światła w 80

Post autor: kangaxx »

nikt takowych nie używa?

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Światła w 80

Post autor: LEX »

Używam. Jakieś chyba 8 lat temu kupiłem chińskie reflektory takie przaśne, kiczowate. Wsadziłem soczewki bi-xenon bosch, do tego oryginalne przetwornice denso i palniki phillips. Cenowo nie jest tanio, bo przetwornice około 500zł, palniki komplet jakieś 200zł no i reflektory i robocizna. Jednak od 8 lat nie zaglądam do świateł, cały czas te same palniki i nie zanosi się by miały nawalić. Lampy sporo przechodzą u mnie a mimo to nadal działają.

A więc da się.

Druga opcja to kupno LEDów i jakichkolwiek świeżych reflektorów. To najtańsza opcja, bo dobre LEDy to jakieś 300zł (nie chodzi mi o te takie bańki z 30 diodami naokoło, tylko profesjonalne diody po sztuce lub dwie na lampę), a jakieś lampy niepordzewiałe w środku to też parę stówek.

Ewentualnie możesz soje podgrzać w piekarniku i rozdzielić korpus od szkła a potem wszystko umyć i będzie mega wielka poprawa. Jedynie jeśli odbłyśnik ma napylane aluminium (chyba) to po kontakcie z wodą i szmatką zrobi się czarny, ale jeśli jest to zwykły sztuczny chrom, to spoko można myć.

kangaxx
Posty: 26
Rejestracja: 29 sty 2011, 17:51
Auto: hdj 80
Kontakt:

Re: Światła w 80

Post autor: kangaxx »

ja się ceny tak nie boję bo zrobić chcę dla siebie i dobrze, oby świeciły i nie wypalały oczu tym co nisko siedzą w autach,
-są do kupienia takie ze soczewkami i gładkim szkłem, nadaje się to na palnik czy tylko zwykła żarówka a jeżeli żarówka to czy świecą lepiej od oryginałów?
-można też ff z gładkim szkłem ale tu chyba ksenon będzie oślepiał, na zwykłej żarówce nikt nie wie jak świeci
-gdzie trafię te ledy o których wspomniałeś i które da się do 80 wstawić?

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Światła w 80

Post autor: LEX »

Np takie, ale dość drogie:
http://allegro.pl/nowosc-h4-led-philips ... 59586.html" onclick="window.open(this.href);return false;

albo takie, tańsze:
http://allegro.pl/zarowka-zestaw-led-h4 ... 43999.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Po prostu zapamiętaj kształt i szukaj tego typu LEDów

Mi cały czas chińczyki wysyłają propozycję, że mogę mieć u nich zestawy po $47, więc pewnie na Amazonie będzie taniej czy na jakimś eBayu. W USA montują to do J8 i sobie chwalą i jest to najmniej inwazyjna metoda. Ja bym umył reflektor od środka, zapakował takie LEDy i zobaczył jak będzie. Dopiero jeśli to nie przyniesie efektów bawiłbym się w rzeźbę, która jest droga i pracochłonna

Staszek20VT
Posty: 104
Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
Kontakt:

Re: Światła w 80

Post autor: Staszek20VT »

Kurcze, te LEDy wyglądają na fajne rozwiązanie. Ciekawe jak to się przekłada na drodze. U mnie oświetlenie to lekki dramat i na razie kupiłem lepsze żarówki, jak nie zadziała to następnym etapem miał być montaż biksenonowych soczewek, ale wiadomo jak Policja na takie coś reaguje... A to wygląda na bdb rozwiązanie.

Michał4x4
Posty: 125
Rejestracja: 26 lis 2015, 21:12

Re: Światła w 80

Post autor: Michał4x4 »

LEX pisze:Np takie, ale dość drogie:
http://allegro.pl/nowosc-h4-led-philips ... 59586.html" onclick="window.open(this.href);return false;

albo takie, tańsze:
http://allegro.pl/zarowka-zestaw-led-h4 ... 43999.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Po prostu zapamiętaj kształt i szukaj tego typu LEDów

Mi cały czas chińczyki wysyłają propozycję, że mogę mieć u nich zestawy po $47, więc pewnie na Amazonie będzie taniej czy na jakimś eBayu. W USA montują to do J8 i sobie chwalą i jest to najmniej inwazyjna metoda. Ja bym umył reflektor od środka, zapakował takie LEDy i zobaczył jak będzie. Dopiero jeśli to nie przyniesie efektów bawiłbym się w rzeźbę, która jest droga i pracochłonna
A to posiada jakąś homologację, czy jak Policja zatrzyma to od razu dowód leci?

kangaxx
Posty: 26
Rejestracja: 29 sty 2011, 17:51
Auto: hdj 80
Kontakt:

Re: Światła w 80

Post autor: kangaxx »

kilka dni temu przyjechałydo mnie dwa nowiutkie oryg. światła, zasadzę w nie te ledy i pojadę na stację diagnostyczną, zobaczymy co wyjdzie bez szlifowania i przerabiania

lecchu
Posty: 329
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:42
Auto: HZJ80
Kontakt:

Re: Światła w 80

Post autor: lecchu »

Odświeżę wątek, bo mnie dotkną pewien problem ze światłami. Pacjent - HZJ80.

Otóż byłem jak co roku zdobyć pieczątkę przeglądu technicznego, a tam szanowny pan diagnosta docze... eee, zwrócił moją uwagę, że odłbyśnik w lampie przedniej zmatowiał i ma już widoczne przebarwienia/sczernienia. I że to be jest, i że trza naprawić.

Mam więc pytanka do bardziej doświadczonych:
1) czy raczej to regenerować? - oddać do firmy, która rozklei reflektory, wyczyści, naparuje nową powierzchnię odbłyśnika, sklei, wypoleruje, czy co tam trza jeszcze - i odda, a wszyscy będą szczęśliwi. Jeżeli ta opcja - to komu to zlecacie? Macie jakieś sprawdzone miejsce, które zrobi to dobrze (jestem z Krk)? Na co zwrócić uwagę? (kojarzy mi się tu kiedyś na tlc wątek, że należy przypilnować przy ponownym sklejaniu reflektora, żeby pozostawić na dole klejenia dziurkę na odpływ wody - ale nie mogę tego znaleźć; dobrze mi świta?)

2) Zakup zamienników - są na allegro lampy od fimry DEPO za 500-600zeta para. Ale nie wiem co to za jakość. I nie wiem, czy takie lampy są "legalne" - znaczy czy wymiana na te lampy będzie miała te całą "homologację". Polecacie te opcję?

Pzdr
L.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2018
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Światła w 80

Post autor: Jake »

DEPO ma homologacje. Jakosciowo jest umiarkowanie. Pasuja, ale czasami precyzja wykonania jest gorsza niz oryginalow. Na poczatku swieca ok, nie wiem jak z czasem. Mam tylne lampy DEPO w Isuzu, a znajoma miala przednie reflektory w Suzuki.

lecchu
Posty: 329
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:42
Auto: HZJ80
Kontakt:

Re: Światła w 80

Post autor: lecchu »

Opowiem dla potomności.
W grubo rozumianej okolicy Krk nikt nie chciał się podjąć rozklejenia lamp oryginalnych. Sporo firm chętnie zregenerowałaby same odbłyśniki, ale przy rozklejaniu (na ciepło, bo tak trzeba) tak starych lamp zwykle pęka ponoć szkło klosza, jak twierdzą. Dlatego nie chcieli podejmować ryzyka.

Kupiłem zestaw lapmp DEPO. Był problem z dobiciem sie do informacji o homologacji (np na allegro chyba wszystkie fotki tych reflektorów mają szkła bez homologacji, a sprzedawcy zwykle nie mieli ich na stanie, by zrobic zdjęcie rzeczywiste), ale ostatecznie to co przyszło ma info o homologacji na szkle.

Spasowanie DEPO - pasują bolt-on, jak buda prosta (?) ;) Jakości nie umiem ocenic, na pierwszy rzut oka conajmnij przyzwoita.

Regulacja śrubkami ręczna, nie ma żadnych silniczków do kompensacji obciążenia bagażnika. Na razie świecą fajnie, dużo lepiej niż zapyziałe po latach oryginały. Jeżeli śruby niezardzewiałe i buda prosta - wymiana obu zająć powinna około 1-2h (dla takiego leszcza jak ja). Acz stare auta zawsze mają jakieś niespodzianki, więc mnie to zajęło ostatecznie 4h.

Trzeba mieć 2x wsuwkę żeńską na kabel masy do żarników dodatkowych świateł długich z kloszy środkowych (w oryginale u mnie podpięcie masy tej żarówki było inne, oparte na oczku przykręconycm do obsadki żarówki, stąd potrzebna wsuwka, szersza niz typowa wsuwka elektryczna stosowana w samochodach). Wsuwke warto załatwic przed rozpoczęciem prac - typ wsuwki idzie obejrzeć na spokojnie od tyłu nowych reflektrów DEPO.

Pzdr
L.

Synto
Posty: 333
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Światła w 80

Post autor: Synto »

Lecchu jak tam DEPO bo się przymierzam do zakupu... dalej zadowolony? Kupowałeś po prostu na allegro?
Dałbyś rady wrzucić jakieś foty tych wsuwek. Ja też się będę uczył wymiany kloszy więc każda pomoc wskazana i podziękowana.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2018
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Światła w 80

Post autor: Jake »

A nie warto sprobowac regenracji ori lamp?

ODPOWIEDZ