Przetwornica 1000/2000
Moderator: luk4s7
Przetwornica 1000/2000
Postanowiłem zaopatrzyć się w prztwornicę 1000/2000 Mam w związku z tym prośbę o radę:
- mocować ją na stałe czy nie - za i przeciw (bezpieczeństwo pożarowe, zalanie itp)
- w którym miejscu w J8 najpeiej sie sprawdzi?
Wstępnie rozmawiałem z elektrykiem - zaproponował mi, że zainstaluje ją na stałe, na nowych długich przewodach (grubych oczywiście), z bezpiecznikiem na przewodzie przy akumulatorze.
Dzięki za wszelkie sugestie!
ps. sprzęt PROFITEX, nie chodzi mi o reklamę, tylko chcę podać konkret - gabaryty i te sprawy
- mocować ją na stałe czy nie - za i przeciw (bezpieczeństwo pożarowe, zalanie itp)
- w którym miejscu w J8 najpeiej sie sprawdzi?
Wstępnie rozmawiałem z elektrykiem - zaproponował mi, że zainstaluje ją na stałe, na nowych długich przewodach (grubych oczywiście), z bezpiecznikiem na przewodzie przy akumulatorze.
Dzięki za wszelkie sugestie!
ps. sprzęt PROFITEX, nie chodzi mi o reklamę, tylko chcę podać konkret - gabaryty i te sprawy
na tym forum można reklamować, polecać i opiniować.
W większości przypadków ładujesz różne baterie do urządzeń elektronicznych, podłączasz kompa... są przypadki podłączeń suszarki, czajnika i a nawet spawarki. ze względu na długość kabli nie ma chyba sensu pchać do bagażnika. Słuszna rada elektryka na osobne przewody. Może gdzieś w boczek okolicy drugiego rzędu siedzeń lub okolice tyłu fotela kierowcy - aby łatwiej dłubać pasażerowi.
Ja moją w 70-ce wożę pod fotelem pasażera, który ciągle dłubie z zasilaczami od 2 aparatów i kamery. Wydaje mi się jednak, że to trochę za nisko przy "wodowaniu" co mi sie zdarzało. dlatego rozpatruję boczek lub wyżej.
W większości przypadków ładujesz różne baterie do urządzeń elektronicznych, podłączasz kompa... są przypadki podłączeń suszarki, czajnika i a nawet spawarki. ze względu na długość kabli nie ma chyba sensu pchać do bagażnika. Słuszna rada elektryka na osobne przewody. Może gdzieś w boczek okolicy drugiego rzędu siedzeń lub okolice tyłu fotela kierowcy - aby łatwiej dłubać pasażerowi.
Ja moją w 70-ce wożę pod fotelem pasażera, który ciągle dłubie z zasilaczami od 2 aparatów i kamery. Wydaje mi się jednak, że to trochę za nisko przy "wodowaniu" co mi sie zdarzało. dlatego rozpatruję boczek lub wyżej.
ja w mojej 80tce mam przypiete do boku skrzyni - jak spojrzysz na te zdjęcia to ją tam dojrzysz po lewej stronie:
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?t=503&start=15
ale wg mnie to wciaz za nisko i mysle ze powinienem ja przymocowac jak najwyzej (i najbliżej dachu) do tylnego słupka obok drzwi
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?t=503&start=15
ale wg mnie to wciaz za nisko i mysle ze powinienem ja przymocowac jak najwyzej (i najbliżej dachu) do tylnego słupka obok drzwi
Obecnie właśnie w osiemdziesiątce Konusa zamontowaliśmy przetwornicę w podobnym miejscu ale po drugiej stronie. Zasilana jest osobno grubymi przewodami poprowadzonymi bezpośrednio do akumulatora przez bezpiecznik. Sama przetwornica też ma bezpiecznik. Do tego jest w trakcie montażu przedłużacz - 4 m tak aby nasz kolega mógł sobie popracować na kompie w pobliżu samochodu. Zaraz powiecie, że 4 m to długo ale specjalnie dobrany został przewód sprężynkowy jak w starych ebonitowych telefonach.
Dzięki za podpowiedzi.
Rozumiem, że długość przewodu zasilającego (4-5m) nie stanowi problemu, oczywiście zastosuję odpowiednio gruby przewód.
Myslałem jeszcze o tym miejscu, gdzie jest apteczka (we wnęce po prawej stronie w bagażniku) ale jeszcze nie miałem przetwornicy w ręku i nie wiem czy się tam zmieści.
Jak dużo ciepła wydziela wytwornica w trakcie pracy? To może być problem, czy można to pominąć?
Rozumiem, że długość przewodu zasilającego (4-5m) nie stanowi problemu, oczywiście zastosuję odpowiednio gruby przewód.
Myslałem jeszcze o tym miejscu, gdzie jest apteczka (we wnęce po prawej stronie w bagażniku) ale jeszcze nie miałem przetwornicy w ręku i nie wiem czy się tam zmieści.
Jak dużo ciepła wydziela wytwornica w trakcie pracy? To może być problem, czy można to pominąć?
Na razie wypatrzyłem takie miejsce: przetwornicę można by zainstalować pionowo, między fotelem kierowcy a podłokietnikiem, po wcześniejszym zdemontowaniu uchwytu na kubek, który jest przykręcony z boku podłokietnika/schowka. Nie przeszkadza to w otwieraniu schowka.
Miejsce wydaje się fajne, dość wysoko, nie przeszkadza w czasie jazdy no i umiejscowienie centralne w samochodzie, dobry dostęp po otwarciu każdych drzwi.
Miejsce wydaje się fajne, dość wysoko, nie przeszkadza w czasie jazdy no i umiejscowienie centralne w samochodzie, dobry dostęp po otwarciu każdych drzwi.