Zawieszenie J8 - liftowanie
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Lex - poziomo da rady ustawić tylny panhard. Natomiast przedni musi iść równolegle do drążka kiery. A to powoduje tym większy kąt - im większy lift zawieszenia.
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
A są mocniejsze bez liftu do J7 LJ/RJ
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Ja porównałem kilku producentów - i kicha była.
Z obliczeń wychodziło mi, że sztywność ori springów przednich jest około 22 N/mm Akcesoryjne, wszystkie jakie zdołałem pomierzyć - to było 40 N/mm lub więcej.
A że skok zawiasu w J7 jest dosyć mały - to takie parametry powodowały, że sprężyna pod obciążeniem auta uginała się mi jakieś 8 cm - co po założeniu amora dawało skok zawiasu w dół na poziomie 3 - 4 cm.
Dzisiaj robiłem wstępny test wykrzyżu dla Pawłowej J4 (jest na zawiasie J7, i są w tej chwili ori J7 sprężyny). I właśnie wychodzi mi, że przydały by się przednie ciut sztywniejsze, bo przednia oś skosuje się na max przy tylnej zeskosowanej może na 50%.
Co, tak swoją drogą, i tak daje niezły wynik, bo jakieś pół metra "schodka" pod jednym kołem, i jeszcze wszystkie koła miały trakcję ...
Ale może też być, że tak właśnie będzie dobrze (ale to muszę sprawdzić doświadczalnie już w terenie, a nie na górce na podwórku) - bo taki układ (miękcejszy przód niż tył) powodował, że przy najeżdżaniu na przeszkodę auto łapało dosyć mały przechył. Przynajmniej przy najeżdżaniu przodem ...
Z obliczeń wychodziło mi, że sztywność ori springów przednich jest około 22 N/mm Akcesoryjne, wszystkie jakie zdołałem pomierzyć - to było 40 N/mm lub więcej.
A że skok zawiasu w J7 jest dosyć mały - to takie parametry powodowały, że sprężyna pod obciążeniem auta uginała się mi jakieś 8 cm - co po założeniu amora dawało skok zawiasu w dół na poziomie 3 - 4 cm.
Dzisiaj robiłem wstępny test wykrzyżu dla Pawłowej J4 (jest na zawiasie J7, i są w tej chwili ori J7 sprężyny). I właśnie wychodzi mi, że przydały by się przednie ciut sztywniejsze, bo przednia oś skosuje się na max przy tylnej zeskosowanej może na 50%.
Co, tak swoją drogą, i tak daje niezły wynik, bo jakieś pół metra "schodka" pod jednym kołem, i jeszcze wszystkie koła miały trakcję ...
Ale może też być, że tak właśnie będzie dobrze (ale to muszę sprawdzić doświadczalnie już w terenie, a nie na górce na podwórku) - bo taki układ (miękcejszy przód niż tył) powodował, że przy najeżdżaniu na przeszkodę auto łapało dosyć mały przechył. Przynajmniej przy najeżdżaniu przodem ...
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
W razie co to pisz do mła
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
A ja podjąłem nierówną walkę przeszczepu zawieszenia z J8 do mojej J6. Zanabyłem drogą kupna niezbędne graty z J8, czyli rama, pochwa mostu, wahacze, panhard. Na początek zabieram się za front. Buda już zdjęta, nowe amory i sprężyny w drodze...cdn...Rokfor32 pisze:Ja porównałem kilku producentów - i kicha była.
Z obliczeń wychodziło mi, że sztywność ori springów przednich jest około 22 N/mm Akcesoryjne, wszystkie jakie zdołałem pomierzyć - to było 40 N/mm lub więcej.
A że skok zawiasu w J7 jest dosyć mały - to takie parametry powodowały, że sprężyna pod obciążeniem auta uginała się mi jakieś 8 cm - co po założeniu amora dawało skok zawiasu w dół na poziomie 3 - 4 cm.
Dzisiaj robiłem wstępny test wykrzyżu dla Pawłowej J4 (jest na zawiasie J7, i są w tej chwili ori J7 sprężyny). I właśnie wychodzi mi, że przydały by się przednie ciut sztywniejsze, bo przednia oś skosuje się na max przy tylnej zeskosowanej może na 50%.
Co, tak swoją drogą, i tak daje niezły wynik, bo jakieś pół metra "schodka" pod jednym kołem, i jeszcze wszystkie koła miały trakcję ...
Ale może też być, że tak właśnie będzie dobrze (ale to muszę sprawdzić doświadczalnie już w terenie, a nie na górce na podwórku) - bo taki układ (miękcejszy przód niż tył) powodował, że przy najeżdżaniu na przeszkodę auto łapało dosyć mały przechył. Przynajmniej przy najeżdżaniu przodem ...
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
hej
to moze warto przeniesc wpisy Nixona do watku o 60?
pawel
to moze warto przeniesc wpisy Nixona do watku o 60?
pawel
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
A będzie się działo! ponieważ gdyż robotę postanowiłem zrobić sam, czyt. w obrębie mojej firmy. I niekoniecznie kierowałem się wężem w kieszeni. Zdecydowały argumenty czysto pragmatyczne, czyli piaskarka, malarnia, spawalnia i warsztat mechaniczny na miejscu.plum76 pisze:hej
to moze warto przeniesc wpisy Nixona do watku o 60?
pawel
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
A ja raczej zasugeruję rozpoczęcie nowego wątku w dziale J6.plum76 pisze:hej
to moze warto przeniesc wpisy Nixona do watku o 60?
pawel
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Cześć,
Pierwsze kroki za mną. Karoseria stoi już obok podwozia, zabieram się powoli za sedno operacji. Kolejny krok to mocowanie uchwytów górnych i dolnych sprężyn oraz amortyzatorów.
Jako że przekładnia kolidować będzie z miejscem na sprężynę muszę jej mocowanie do ramy przesunąć do przodu. Sama operacja nie przysporzy mi jakichś większych problemów, poza jedną niewiadomą!?... Będę zmuszony skrócić ramię pomiędzy przekładnią a drążkiem o jakieś 8 cm. Czy wpłynie to w jakiś sposób na kierowalność auta?? Proszę o podpowiedz kolegów.
pozdrawiam
Pierwsze kroki za mną. Karoseria stoi już obok podwozia, zabieram się powoli za sedno operacji. Kolejny krok to mocowanie uchwytów górnych i dolnych sprężyn oraz amortyzatorów.
Jako że przekładnia kolidować będzie z miejscem na sprężynę muszę jej mocowanie do ramy przesunąć do przodu. Sama operacja nie przysporzy mi jakichś większych problemów, poza jedną niewiadomą!?... Będę zmuszony skrócić ramię pomiędzy przekładnią a drążkiem o jakieś 8 cm. Czy wpłynie to w jakiś sposób na kierowalność auta?? Proszę o podpowiedz kolegów.
pozdrawiam
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Niczego nie skracaj. Po prostu przesuń przekładnię do przodu. Drążek kierujący może iść spokojnie bardziej skośnie (conajwyżej na końcówkę zapodasz zwykłe przeguby kulowe zamiast tych ori rozkręcalnych) - ważne, żeby trzymał równoległość w płaszczyźnie poziomej z drążkiem panharda.
8 cm to jakaś 1/3 długości tego wąsa - zrobi się więc mikry skręt, bo braknie zakresu przekładni żeby koła skręcić do ograniczników.
Jest też inna opcja. Przestawienie ramion zwrotnic do tyłu, i zapodanie na prawej zwrotnicy dodatkowego ramienia do przodu) czyli układ zbliżony do J7 i J8). Wymaga to zrobienia cutomowego drążka spinającego zwrotnice (gięty w taką omegę, żeby minął gruchę mostu), z regulacją na śrubie rzymskiej (bo ze względu na wygięcie nie da się nim kręcić wokół osi do regulacji zbieżności). Ale wtedy nic nie koliduje ani z draglinkiem, ani z panhardem.
Generalnie - unikaj jak ognia cięcia i spawania elementów kutych, pracujących na zginanie. Wiem, że masz dobre zaplecze - ale to są elementy zbyt odpowiedzialne, a przy nieznajomości składu stali może wyjść kicha.
8 cm to jakaś 1/3 długości tego wąsa - zrobi się więc mikry skręt, bo braknie zakresu przekładni żeby koła skręcić do ograniczników.
Jest też inna opcja. Przestawienie ramion zwrotnic do tyłu, i zapodanie na prawej zwrotnicy dodatkowego ramienia do przodu) czyli układ zbliżony do J7 i J8). Wymaga to zrobienia cutomowego drążka spinającego zwrotnice (gięty w taką omegę, żeby minął gruchę mostu), z regulacją na śrubie rzymskiej (bo ze względu na wygięcie nie da się nim kręcić wokół osi do regulacji zbieżności). Ale wtedy nic nie koliduje ani z draglinkiem, ani z panhardem.
Generalnie - unikaj jak ognia cięcia i spawania elementów kutych, pracujących na zginanie. Wiem, że masz dobre zaplecze - ale to są elementy zbyt odpowiedzialne, a przy nieznajomości składu stali może wyjść kicha.
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Albo zastosuj przekładnię, z której wąs wychodzi odwrótnie do Twojej- przerabialiśmy ostatnio ten temat (w ramach fakultetu ) w paździerzynie
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Poproszę modów o przeniesienie ostatnich postów do nowego tematu w J6, bo poniżej tego działu nie mam śmiałości zaglądać, a nixonową przeróbkę warto będzie śledzić z uwagą
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Chłopaki,
Czy ktoś może mi zmierzyć i wrzucić na forum odległość pomiędzy mostem a dołem ramy po lifcie dwa cale?
dziękuję i pozdrawiam
Czy ktoś może mi zmierzyć i wrzucić na forum odległość pomiędzy mostem a dołem ramy po lifcie dwa cale?
dziękuję i pozdrawiam
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
Oczywiście przy normalnie dociążonym moście.
Re: Zawieszenie J8 - liftowanie
a po czym poznać czy moje żelazo jest liftowane? kupiłem go w nujorku i jeżdże nim szczęśliwie już 7 lat, koła 33/15 wchodzą bez priblemu ale chciałem wsadzić w tył twardsze spężyny i nie wiem jakie są i jakie kupić