Hej !
Podpinam się pod temat...
@Kylon: Czy są dostępne tego rodzaju zestawy naprawcze do manualnej skrzyni biegów?
Mam zdemontowaną skrzynkę z padniętymi synchronizatorami i się zastanawiam czy warto ją remontować...
( Zestaw naprawczy + synchronizatory )
Sam reduktor, podejrzewam, jest taki sam jak w automacie.( full time 4wd )
Co tak wyje w reduktorze?
Moderator: luk4s7
Re: Co tak wyje w reduktorze?
Chłopaki
Dostępne wszystko jest tylko jeszcze w AU. Co raz więcej rzeczy ściągam na półkę ale myślę, że jeszcze troszkę czasu upłynie zanim będzie spora większość potrzebnych gratów. W piątek wyruszyła z AU kolejna paczka i znajduje się w niej sporo nowości. Przychodzi Łańcuch dla jednego z kolegów do J95 i nowe zestawy. Zestawy do reduktora mogę zapakować do następnej paczki za jakieś 1,5 tygodnia plus tydzień na przelot przez ocean . Zestawy do skrzyni manualnej też występują. Synchronizatory są osobno.
Niech LX450 jako znawca tematu wypisze jakie reduktory są najpopularniejsze w osiemdziesiątkach, a ja coś zapodam.
Dostępne wszystko jest tylko jeszcze w AU. Co raz więcej rzeczy ściągam na półkę ale myślę, że jeszcze troszkę czasu upłynie zanim będzie spora większość potrzebnych gratów. W piątek wyruszyła z AU kolejna paczka i znajduje się w niej sporo nowości. Przychodzi Łańcuch dla jednego z kolegów do J95 i nowe zestawy. Zestawy do reduktora mogę zapakować do następnej paczki za jakieś 1,5 tygodnia plus tydzień na przelot przez ocean . Zestawy do skrzyni manualnej też występują. Synchronizatory są osobno.
Niech LX450 jako znawca tematu wypisze jakie reduktory są najpopularniejsze w osiemdziesiątkach, a ja coś zapodam.
Re: Co tak wyje w reduktorze?
W serii 80 są dwa oznaczenia reduktorów:
- HF2A (bez sprzęgła wisko) chyba r.90-93
- HF2AV (z wiskiem)
I uwaga, dziwna sprawa. Reduktory różnią się w zależności od tego czy skrzynia jest auto czy manual. Musi to być jakaś pierdoła, bo gdyby to było coś większego, to zmieniliby symbol, ale mimo wszystko u niektórych osób musiałem podawać czy auto czy manual, bo mieli różne zestawy.
edit... O już zbadałem o co chodzi... W manualnej wersji reduktora jest synchronizator. Jak wiadomo w skrzyni auto są różne blokady przeciwko głupocie, czyli:
- nie wrzucisz na L jeśli skrzynia nie jest w pozycji N
- nie odpalisz samochodu jeśli skrzynia nie jest na P lub N
- nie wyjmiesz kluczyka jeśli skrzynia nie jest na P
i takie tam...
W manualu można sobie bardziej zrobić kuku, więc w reduktorze jest synchromesh.
- HF2A (bez sprzęgła wisko) chyba r.90-93
- HF2AV (z wiskiem)
I uwaga, dziwna sprawa. Reduktory różnią się w zależności od tego czy skrzynia jest auto czy manual. Musi to być jakaś pierdoła, bo gdyby to było coś większego, to zmieniliby symbol, ale mimo wszystko u niektórych osób musiałem podawać czy auto czy manual, bo mieli różne zestawy.
edit... O już zbadałem o co chodzi... W manualnej wersji reduktora jest synchronizator. Jak wiadomo w skrzyni auto są różne blokady przeciwko głupocie, czyli:
- nie wrzucisz na L jeśli skrzynia nie jest w pozycji N
- nie odpalisz samochodu jeśli skrzynia nie jest na P lub N
- nie wyjmiesz kluczyka jeśli skrzynia nie jest na P
i takie tam...
W manualu można sobie bardziej zrobić kuku, więc w reduktorze jest synchromesh.
Re: Co tak wyje w reduktorze?
W J8-HZJ80 jest jeszcze trzeci reduktor HF1A part time o którym zresztą LX450 i Kylon wspominaliścieLX450 pisze:W serii 80 są dwa oznaczenia reduktorów:
- HF2A (bez sprzęgła wisko) chyba r.90-93
- HF2AV (z wiskiem)