problem z dystansami - pomocy!!!
Moderator: luk4s7
problem z dystansami - pomocy!!!
mam drugi komplet kół z oponami szosowymi, niestety odsadzenie felgi jest zbyt małe (albo nawet nie ma go wogóle) i z przodu nie mam możliwości ich przykręcenia bo zacisk hamulca na to nie pozwala.
dlatego też kupiłem okazyjnie od kolegi z naszego forum dystanse do mojej 80tki (Dzięki Kot0072 ) niestety okazało się że dystanse wymagają pewnych kombinacji.
Dystanse są przystosowane do piast do których się dokręca koło a moje piasty mają wystające szpilki z gwintami. Niby sprawa jest prosta bo wystarczą nakrętki które się schowają w dystansie ale tutaj właśnie cały problem. Nie umiem takich nakrętek znaleźć - albo wystają poza dystans albo są zbyt szerokie w stosunku do otworów w dystansach i nie mam jak je dokręcić
Czy ktoś przerabiał podobny temat i wie gdzie takie nakrętki mogę dostać?
tylko nie piszcie że w Praktiko-obi bo mi jeszcze życie miłe
a może da się jakoś te szpilki z piasty wykręcić? czy one są tam już na stałe?
nie wiem czy określenie "piasta" jest fachowym nazewnictwem tej części bębna czy jak to tam zwał do czego się przykręca koło
poniżej zdjęcie poglądowe dystansów:
dlatego też kupiłem okazyjnie od kolegi z naszego forum dystanse do mojej 80tki (Dzięki Kot0072 ) niestety okazało się że dystanse wymagają pewnych kombinacji.
Dystanse są przystosowane do piast do których się dokręca koło a moje piasty mają wystające szpilki z gwintami. Niby sprawa jest prosta bo wystarczą nakrętki które się schowają w dystansie ale tutaj właśnie cały problem. Nie umiem takich nakrętek znaleźć - albo wystają poza dystans albo są zbyt szerokie w stosunku do otworów w dystansach i nie mam jak je dokręcić
Czy ktoś przerabiał podobny temat i wie gdzie takie nakrętki mogę dostać?
tylko nie piszcie że w Praktiko-obi bo mi jeszcze życie miłe
a może da się jakoś te szpilki z piasty wykręcić? czy one są tam już na stałe?
nie wiem czy określenie "piasta" jest fachowym nazewnictwem tej części bębna czy jak to tam zwał do czego się przykręca koło
poniżej zdjęcie poglądowe dystansów:
Re: problem z dystansami - pomocy!!!
A dystanse są aluminiowe czy stalowe?
Znalazłem różne nakrętki, ale nie pamiętam jaki jest skok gwintu. Chyba 1.5 bo 1.25 to ma Nissan.
http://moto.allegro.pl/item684258691_na ... alowa.html
albo te
http://moto.allegro.pl/item685456609_tu ... erzem.html
ogólnie wpisz sobie w dziale motoryzacja 'nakrętki' i pobuszuj.
Szczerze mówiąc to dziwne są te dystanse. W dystansach powinno być 6 otworów a pomiędzy nimi 6 wprasowanych szpilek. Na zdjęciu jest 6 otworów i jakieś śruby. Nie wiem czy da się to zamontować bez stresu do 80-tki. Trudniej jest wyrwać szpilkę z metalu niż zerwać gwint i to mnie martwi.
Może popatrz na link poniżej i opisz jakie są różnice, bo tak przy zdjęciach z góry trudno się zorientować w głębokości dystansu i jego elementach.
http://tlc80.com/?p=28
Znalazłem różne nakrętki, ale nie pamiętam jaki jest skok gwintu. Chyba 1.5 bo 1.25 to ma Nissan.
http://moto.allegro.pl/item684258691_na ... alowa.html
albo te
http://moto.allegro.pl/item685456609_tu ... erzem.html
ogólnie wpisz sobie w dziale motoryzacja 'nakrętki' i pobuszuj.
Szczerze mówiąc to dziwne są te dystanse. W dystansach powinno być 6 otworów a pomiędzy nimi 6 wprasowanych szpilek. Na zdjęciu jest 6 otworów i jakieś śruby. Nie wiem czy da się to zamontować bez stresu do 80-tki. Trudniej jest wyrwać szpilkę z metalu niż zerwać gwint i to mnie martwi.
Może popatrz na link poniżej i opisz jakie są różnice, bo tak przy zdjęciach z góry trudno się zorientować w głębokości dystansu i jego elementach.
http://tlc80.com/?p=28
Re: problem z dystansami - pomocy!!!
Dzięki wielkie!!LX450 pisze:
Szczerze mówiąc to dziwne są te dystanse. W dystansach powinno być 6 otworów a pomiędzy nimi 6 wprasowanych szpilek. Na zdjęciu jest 6 otworów i jakieś śruby. Nie wiem czy da się to zamontować bez stresu do 80-tki. Trudniej jest wyrwać szpilkę z metalu niż zerwać gwint i to mnie martwi.
Może popatrz na link poniżej i opisz jakie są różnice, bo tak przy zdjęciach z góry trudno się zorientować w głębokości dystansu i jego elementach.
http://tlc80.com/?p=28
Dystanse są stalowe - i to ma być rozwiązanie tylko na przejazd do maroka - potem wracam do MTków.
Jedyna róznica z tymi z tlc80 to taka że zamiast 6 otworów i 6 szpilek te moje mają 12 otworów z czego 6 nagwintowanych pod śruby mocujące felgę - te widoczne na zdjęciu.
w sumie to potrzebuje właśnie takie nakrętki jak na tych zdjęciach z tlc80. Szukalem po motoryzacyjnych sklepach ale nie mają takich ze zmniejszoną główką pod klucz - a na regularną główkę nie wcisnę klucza bo średnica otworu w dystansie na to nie pozwala
Re: problem z dystansami - pomocy!!!
Jeżeli masz dystanse 30mm to powinny pasować nakrętki, które ma w ofercie Norauto.
Ja mam nakrętki pod klucz 21mm i gwint o ile pamiętam 12mm/1.5mm i faktycznie nie pasuje tam zwykły klucz nasadowy - nie wchodzi w otwór. Pasuje tam natomiast specjalny klucz o mniejszej średnicy zewnętrznej, który też jest w moim zestawie kluczy nasadowych - nasadka jest dłuższa i ma mniejszą średnicę.
Jeszcze jedna sprawa - nie wiem jakie masz felgi ale może być tak, że nawet jeżeli nakrętki będą trochę za wysokie i będą wystawały z dystansu to i tak schowają się w feldze bo w tym miejscu felga ma wgłębienia - w fabrycznych felach 16'' tak jest.
Ja mam nakrętki pod klucz 21mm i gwint o ile pamiętam 12mm/1.5mm i faktycznie nie pasuje tam zwykły klucz nasadowy - nie wchodzi w otwór. Pasuje tam natomiast specjalny klucz o mniejszej średnicy zewnętrznej, który też jest w moim zestawie kluczy nasadowych - nasadka jest dłuższa i ma mniejszą średnicę.
Jeszcze jedna sprawa - nie wiem jakie masz felgi ale może być tak, że nawet jeżeli nakrętki będą trochę za wysokie i będą wystawały z dystansu to i tak schowają się w feldze bo w tym miejscu felga ma wgłębienia - w fabrycznych felach 16'' tak jest.
Re: problem z dystansami - pomocy!!!
Właśnie w Norauto mieli tylko takie "grube" że nie można było ich niczym przykręcić.
Co to za specjalny klucz nasadkowy?
Czuję że jego posiadanie może diametralnie zmienić moją sytuację
muszę sie przyjrzeć dokładnie felgom i ich konstrukcji ale wydaje mi się że są "płaskie" w tej części z otworami pod śruby więc wariant że te wystające łebki mi się tam schowają chyba odpadnie
Co to za specjalny klucz nasadkowy?
Czuję że jego posiadanie może diametralnie zmienić moją sytuację
muszę sie przyjrzeć dokładnie felgom i ich konstrukcji ale wydaje mi się że są "płaskie" w tej części z otworami pod śruby więc wariant że te wystające łebki mi się tam schowają chyba odpadnie
Re: problem z dystansami - pomocy!!!
Bo to jest chyba klucz (nasadka) dedykowane do świec. Mam taką nasadkę i bardzo jest przydatna, zwłaszcza, że z drugiej strony ma sześciokąt, na który można założyć solidny klucz oczkowy z przedłużką z rury, w razie koniecznościslawek pisze:Pasuje tam natomiast specjalny klucz o mniejszej średnicy zewnętrznej, który też jest w moim zestawie kluczy nasadowych - nasadka jest dłuższa i ma mniejszą średnicę
Re: problem z dystansami - pomocy!!!
to chyba znowu odwiedzę Norauto
Re: problem z dystansami - pomocy!!!
Nie wiem jak w 80-tce ale u mnie szpilki można normalnie wybić do wewnątrz młotkiem ( oczywiście pukasz w nakrętkę nakręconą na koniec szpilki ). Jak już się pozbędziesz starych szpilek, to wystarczy że na ich wzór kupisz dłuższe. Wówczas możesz wywalić te 6 śrub z dystansu które Ci przeszkadzają ( zostanie Ci 6 gwintowanych dziurek przez co dystans będzie lżejszy a to jest + ), założysz dłuższe szpili, nałożysz na nie najpierw dystans potem felgę a nakrętki to wszystko docisną. Będzie to znacznie pewniejsze mocowanie niż jakaś kombinacja.
Re: problem z dystansami - pomocy!!!
@Fobos,
pomysł bardzo dobry ale przy założeniu że nowe felgi chcialbym mieć na stałe. Natomiast moim celem jest założenie ich tylko na czas przejazdu do Maroka - parę tysi na asfalcie i MTki mi zaczną znikać
pomysł bardzo dobry ale przy założeniu że nowe felgi chcialbym mieć na stałe. Natomiast moim celem jest założenie ich tylko na czas przejazdu do Maroka - parę tysi na asfalcie i MTki mi zaczną znikać
Re: problem z dystansami - pomocy!!!
Boria muszę zadzwonić do kylona bo nie pamiętam, ale w mojej 73 są jakieś stalówki, mogę ci je pożyczyć jak są parami spasowane, odbiorę na miejscu.
Re: problem z dystansami - pomocy!!!
nie no kurde nie po to sobie komplet kół zrobiłem żeby teraz znowu coś sztukować
muszę to dograć dokładnie - rozmawiałem z kolesiem z pierwszego linka od LX450 - wszystko wskazuje na to że coś dobierzemy.
... ale zaproszony oczywiście jesteś
muszę to dograć dokładnie - rozmawiałem z kolesiem z pierwszego linka od LX450 - wszystko wskazuje na to że coś dobierzemy.
... ale zaproszony oczywiście jesteś
Re: problem z dystansami - pomocy!!!
Przyjrzałem się tym linkom, które podałem i chyba są tam nakrętki albo
12mm/skok 1.5/21mm na zewnątrz
oraz
12mm/skok 1.5/19mm na zewnątrz
i te drugie mogłyby pasować. Weź nasadkę 19mm i sprawdź czy wchodzi w otwór w dystansie...
12mm/skok 1.5/21mm na zewnątrz
oraz
12mm/skok 1.5/19mm na zewnątrz
i te drugie mogłyby pasować. Weź nasadkę 19mm i sprawdź czy wchodzi w otwór w dystansie...
Re: problem z dystansami - pomocy!!!
Bez przesady. Ja na swoich zrobiłem 40 tkm i wcale ich tak dużo nie ubyło. Inna sprawa że pewnie powyżej 100 km/h to już inna bajka ( nie wiem, bo moja Toyotka się tak nie potrafi rozpędzić )Boryś pisze:@Fobos,
........ parę tysi na asfalcie i MTki mi zaczną znikać
Re: problem z dystansami - pomocy!!!
fobos jaki to bieżnik że zrobiłeś 40 milionów kilometrów.
Re: problem z dystansami - pomocy!!!
No przecież dobrze napisałem 40 tkm czyli 40 tysięcy kilometrów. A oponki mam BFGoodrich MT 31x10,5 R15. Normalnie są nie do zdarcia