skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia

Moderator: luk4s7

Synto
Posty: 347
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia

Post autor: Synto »

Taka ciekawostka. Robię aktualnie serwis olejowy: silnik, mosty, skrzynia i reduktor.
Chciałbym poprzykręcać korki wlewu i spustu zgodnie z serwisowymi momentami.
Ale, o ile dla miski silnika, mostów i skrzyni w manualach są one podane to dla skrzynki rozdzielczej już nie. Przeszperałem RM172E, RM184E i RM315E i nic. Popytałem na IH8MUD i tam też zdziwienie i każdy po swojemu. W necie jest wideo poradnik od 2ne Gear Low, w którym zaleca wlew 19 Nm a spust 29 Nm ale skąd on to wie... to tylko wie on.
A Wy co wiecie powiecie w temacie Panowie szpece :-)

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia

Post autor: Jake »

Wszystkie tak samo, czy to rozdzielcza czy biegow. Dokrec tak jak korki w h151f

Synto
Posty: 347
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia

Post autor: Synto »

czyli 37 Nm. Wszędzie ostrzegają że rozdzielcza jest z aluminium i jak się przekręci gwint to klapa...
Jake, nie żebym wątpił ale why tu jest tak?? https://www.youtube.com/watch?v=gJxRWkwNFe4
spust (4:04 min) wlew (5:05) - i ma nie cieknąć !! :-)

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia

Post autor: PblO »

FSM podaje dla miski olejowej 25Nm a dla skrzyni begów manualnej 37Nm, dla automatycznej 20Nm, a dla reduktora nie podaje.
Kiedyś tego szukałem i niektórzy twierdzą że 37 a inni, że 29 :)
Szczerze mówiąc nie używam niutonów tylko kręcę wszystkie korki na "oko"

Synto
Posty: 347
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia

Post autor: Synto »

No to wychodzi, że "na oko" to jest właśnie standard. Dzięki za opinie :-)

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia

Post autor: Jake »

Tu tez trzeba powiedzie, ze jak w niektorych aplikacjach moment jest funadamentny (np. Sruby TTY - torque to yield, czyli te ktore sie rozciagaja), to w innych jest tylko wskazowka - w przypadku korkow oleju ma byc na tyle mocno by zmiazdzyc miedziana uszczelke i by sie nie odkrecilo od wibracji i nie mocniej. Ja dokrecam "mocno krotkim kluczem". Natomiast nie wiem skad roznica miedzy spustem a wlewem, one nie sa jednakowej srednicy?

Synto
Posty: 347
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia

Post autor: Synto »

Średnicy tak - klucz 24, ale podkładki nie są miedziane tylko "srebrne". Już nie pamiętam czy w mostach czy w skrzyni są nie jak typowe płaskie podkładki tylko takie o przekroju lekko wypukłym, jakby dedykowanym do miażdżenia. Nie pamiętam teraz nr części.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia

Post autor: Jake »

Ciezko mi powiedziec, jakie byly oryginalnie, nie widzialem ich w przyrodzie jeszcze, ja zwykle daje tam miedziane.

Ostatnio w ramach fantazji zaczalem testowac plastikowe podkladki pod korki w misce olejowej od silnika, ale to glownie ze wzgledu na to zeby nie zdzierac farby ;)

Synto
Posty: 347
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia

Post autor: Synto »

Ja daję do miski teflonowe, takie niebieskie, OEM-owe.
Wrzucę przy okazji fotkę tych "srebrnych".

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia

Post autor: Jake »

Synto pisze:
27 mar 2024, 20:06
Ja daję do miski teflonowe, takie niebieskie, OEM-owe.
O to, to, wlasnie na nie sie ostatnio przerzucilem z miedzianych w ramach eksperymentu.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia

Post autor: Jake »

Synto pisze:
27 mar 2024, 14:02
Średnicy tak - klucz 24, ale podkładki nie są miedziane tylko "srebrne". Już nie pamiętam czy w mostach czy w skrzyni są nie jak typowe płaskie podkładki tylko takie o przekroju lekko wypukłym, jakby dedykowanym do miażdżenia. Nie pamiętam teraz nr części.
Screenshot_20240327_233318_Firefox.jpg
Screenshot_20240327_233318_Firefox.jpg (16,7 KiB) Przejrzano 843 razy
Takie cusie? Podobne tylko mniejszej srednicy zakladalem kiedys do automatu w J100 albo J120.

Synto
Posty: 347
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia

Post autor: Synto »

Takie właśnie cusie. Jutro się będą zgniatały jak tylko nie będzie mokro :-)

Synto
Posty: 347
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: skrzynka rozdzielcza - korki oleju, moment dokręcenia

Post autor: Synto »

"Skrzynka rozdzielcza" pokonała Kylielaxa :-)
A może po prostu bał się zadzierać z 80-kami :-) !!!

ODPOWIEDZ