J8 fz fe

Moderator: luk4s7

marlu
Posty: 132
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Auto: VZJ95
UZJ100
Fzj 80
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: marlu »

Rokfor32 pisze:
09 paź 2023, 17:24
Wpływa - ale musi być kompleksowo - i GRUBO.

Maty bitumiczne mają jednak też sporo wad. Te uniwersalne różnią sie od oryginalnego wygłuszenia (było ono domieszkowane piaskiem - w efekcie było dosyć twarde i odporne na odkształcenia). przede wszystkim są nieodporne na temperaturę - już około 60 st wystarcza, żeby wygłuszenie stawało się "płynne". Są też dosyć ciężkie - jak się auto zrobi tą metodą "na bogato" - to spokojnie można zwiększyć masę pojazdu nawet o 200 kg.

Druga sprawa to zabezpieczenie podłoża przed korozonem - musi być wykonane perfekcyjnie przed nałożeniem mat. Bo potem nie ma już żadnej kontroli - i jeżeli podkłąd jest zrobiony słabo - to korozon spokojnie sobie penetruje pod matami, aż robi sie za późno.

Na pewno warto nałożyć te maty na blachy mające tendencję do rezonansu - jak poszycie drzwi (fabrycznie tak było), czy nadkoli tylnych. Starcza jedna warstwa, żeby blacha przestawała wibrować - i o to chodzi. Podłoga natomiast - tak se. jest zdecydowanie lepiej usztywniona, więc nie wpada w drgania, natomiast jak chodzi o izolacje termiczną - lepiej się sprawdzają pianki silikonowe (o porach zamkniętych - nie chłoną wilgoci). Znacznie lepiej izolują termicznie.
Jeżeli idzie o zabezpieczenie przed korozją to starałem się to robić zgodnie ze sztuką z tedencją przesady np. w nakładaniu podkładu i farby nawierzchniowej . Mam nadzieje że to wystarczy . Natomiast co i do istoty to czy zastosowanie mat bitumicznych odpowiedniej grubości i na to dobrej klasy mata dźwiekochłonna np otwarta komorowo z folią termiczną lub termiczną jako dodatkowa warstwa oczywiscie dobrej jakości ? Mowa oczywiście o komorze silnika i ścianie grodziowej . Co do bliskości wydechu czy owinięcie bandażem termicznym przy założrniu że jest z nierdzewki nie wystarczy ? Chciałbym przy kolejnym etapie prac uturbić ten motor lub zastosować kompresor więc temperatury będą jesscze wyższe .

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: J8 fz fe

Post autor: Jake »

kawapower pisze:
10 paź 2023, 07:21
Nad dzwon i przy katalizatorach można zastosować coś takiego
https://allegro.pl/oferta/oslona-termic ... 3140042812

Na ścianę grodziową trudno znaleźć coś sensownego co wyglądałoby w miarę fabrycznie
O, dzieki, wydaje sie dobrym rozwiazaniem w tym miejscu.

ODPOWIEDZ