J8 fz fe
Moderator: luk4s7
Re: J8 fz fe
Kawapower
Pochwal się jak Ci ta 80 z 2uz lata ? Dużo lepiej się odpycha i jak z apetytem ? Chętnie poczytam wszelkie za i przeciw .
Pochwal się jak Ci ta 80 z 2uz lata ? Dużo lepiej się odpycha i jak z apetytem ? Chętnie poczytam wszelkie za i przeciw .
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: J8 fz fe
A ja to Cie kawapower zapytal czy jestes sklonny pochwalic sie jakimis fotkami Twoje UZJ80? Bo paradokslanie choc swap jest dosc oczywisty to nie jest bardzo popularny i w internecie nie ma wielu materialow i zdjec. Chetnie zobacze jak to wyglada u Cb
Re: J8 fz fe
Dzięki za komentarze panowie. Aby nie zaśmiecać tematu, założę nowy wątek i opiszę swapik z fotami.
Rokfor, obecna sytuacja za wschodnią granicą nieco ogranicza możliwości modów. Jest pewien człowiek na wschodzie Rosji (Angarsk, Irkuck) który na insta pokazuje swoje mody skrzyń min 34x. Z jego postów wynika że ma ją na tyle ogarnięte, że jest w stanie przerobić ją z powodzeniem na pięcio biegową. Wzmacnianie odporności na przegrzanie, firm shifty do racingu itp. pojawiają się u niego dość często. Dla chętnych poszukania i poczytania zwie sie Garage SXE.
Są jeszcze kity typu Transgo które zawierają komplet sprężyn i tłoków sprawiające szybsze i "twardsze" zmiany biegów. Fajnie jakby ktoś z nas testował sterownik aftermarketowy takiej skrzyni i podzielił się wrażeniami.
Wysłane z mojego M2011K2G przy użyciu Tapatalka
Rokfor, obecna sytuacja za wschodnią granicą nieco ogranicza możliwości modów. Jest pewien człowiek na wschodzie Rosji (Angarsk, Irkuck) który na insta pokazuje swoje mody skrzyń min 34x. Z jego postów wynika że ma ją na tyle ogarnięte, że jest w stanie przerobić ją z powodzeniem na pięcio biegową. Wzmacnianie odporności na przegrzanie, firm shifty do racingu itp. pojawiają się u niego dość często. Dla chętnych poszukania i poczytania zwie sie Garage SXE.
Są jeszcze kity typu Transgo które zawierają komplet sprężyn i tłoków sprawiające szybsze i "twardsze" zmiany biegów. Fajnie jakby ktoś z nas testował sterownik aftermarketowy takiej skrzyni i podzielił się wrażeniami.
Wysłane z mojego M2011K2G przy użyciu Tapatalka
Re: J8 fz fe
Valve body jest obrabiane w Australii przez firme wholesale automatic, tamze sa przodujacy w temacie modyfikacji skrzyn biegow glownie pod katem znoszenia duzych momentow i mocy (ilosc uturbionych 80ek i 105ek jest chyba najwieksza) i ciagaja te swoje jebutne przyczepy wyprawowe wysylasz im swoje VB i dostajesz w zamian zmidyfikowane.kawapower pisze:Cześć Jabar.Jabar pisze:Na przelotach to moj uturbiony 1fzfe pali 17 z czterobiegowym automatem (a 20 z laweta i Samuraiem na niej). Duzo pomaga lockup w skrzyni na kazdym biegu. Wiec grunt to pelna wiazka z ori sterownikiem do UZ i skrzyni 750 zeby wykorzystac taka opcje w tej skrzyni (stara czterobiegowa skrzynia wymagala nomad valve body - lub podobnej i sterownika ktory to ogarnia)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Rozwiń proszę koncepcje skrzyni 340 z blokiem selenoidów nomad oraz sterownika. Możesz w nowym wątku żeby nie zaśmiecać tematy Marlu.
Mam taka skrzynię w 2uz w 80tce i jestem otwarty na mody
Wysłane z mojego M2011K2G przy użyciu Tapatalka
Jak wspomnial wczesniej kolega zmieniaja nieco zaworowanie, ilosc oleju przeplywajaca, sprezynki i cisnienia. Efekt jest taki ze mocno ograniczasz uslizg (szybsza zmiana biegow). Ponadto na kazdym biegu mozesz zapiac lockup, masz raczej wieksze niz mmniejsze jebniecie przy zmianie biegow ( najbardziej szarpie jak jest niskie obciazenie), jak idzie sie ogniem to zmienia mieciutko przynajmniej przy deafultowych ustawieniach.
Problem z uturbianiem automata to ecu ktore w 80 steruje oboma ustrojstwami (silnik i skrzynia). Jak sie bedzie stroilo jakas tzw swinia (piggyback) to teoretycznie zostaje stary sterownik skryni ale takie rozwiazanie to troche jak tani box w tdi, niby moc podniesie ale kontrola roznych parametrow jest raczej taka sobie. Jak wywalisz ecu to trzeba czyms wysterowac skrzynie. Ja mam komputer compushift (hamerykanski) w pelni customizowany z aplikacji, ale potrzeba bylo sporo czasu nim udalo sie go wystroic pod potrzeby moje.
Re: J8 fz fe
Dzięki Jabar za nakreślenie tematu.
Compushifta kojarzę, niestety od dłuższego czasu "out of stock" a w używkach posucha za wielką wodą. Na tą chwilę skrzynia wyrabia ale finalnie nie będzie fabrycznego ECU do sterunku jej pracą więc rozglądam się zawczasu
Wysłane z mojego M2011K2G przy użyciu Tapatalka
Compushifta kojarzę, niestety od dłuższego czasu "out of stock" a w używkach posucha za wielką wodą. Na tą chwilę skrzynia wyrabia ale finalnie nie będzie fabrycznego ECU do sterunku jej pracą więc rozglądam się zawczasu
Wysłane z mojego M2011K2G przy użyciu Tapatalka
Re: J8 fz fe
Marlu, apetyt na paliwo mojej 80tki znasz o odpychaniu też Ci opowiadałemmarlu pisze:Kawapower
Pochwal się jak Ci ta 80 z 2uz lata ? Dużo lepiej się odpycha i jak z apetytem ? Chętnie poczytam wszelkie za i przeciw .
Wysłane z mojego M2011K2G przy użyciu Tapatalka
Re: J8 fz fe
A skąd ja niby miałem wiedzieć że to Ty
Miałem nadzieję że to kolejny ciekawy przypadek .
Miałem nadzieję że to kolejny ciekawy przypadek .
Re: J8 fz fe
Gdybym robil to raz jeszcze to poszedlbym w skrzynie ZFa 8 biegowa (z range rovera) i dedykowanym sterownikiem, do ogarniecia za jakies 15k a praca jakby z innej epokikawapower pisze:Dzięki Jabar za nakreślenie tematu.
Compushifta kojarzę, niestety od dłuższego czasu "out of stock" a w używkach posucha za wielką wodą. Na tą chwilę skrzynia wyrabia ale finalnie nie będzie fabrycznego ECU do sterunku jej pracą więc rozglądam się zawczasu
Wysłane z mojego M2011K2G przy użyciu Tapatalka
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: J8 fz fe
Skrzynki ZF a fajne mieszadło tylko to już mocno niekoszerne rozwiązanie . Czy to już aby nie idzie za daleko a na końcu tego tunelu mamy cuś jak m57 w parchatku , wokoło komina fajnie robi łutututu jak po lawetę nie daleko .
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J8 fz fe
Ne odnoszę się do szybkości zmiany biegów (po modyfikacji valve body), czy generalnie "zmapowania" sposobu zmiany biegów. Lockup na dowolnych przełożeniach, czy manual shifting. To wszystko się da zrobić, i to od lat, bo skrzynki A34x za kałużą czy u kangurów są używane ( w tym w jeepach) od ponad 30 lat.
Upieram się jednak, że nic, albo bardzo niewiele taką metodą można zmienić w kwestii przenoszonego momentu - bo ten po prostu jest ograniczony fizycznie przez taką a nie inną budowę przekładni planetarnych - oraz hydrosprzęgieł.
Można nieco - ale naprawdę bardzo nieco - podnieść ciśnienie dociskające tarczki - ale to z kolei może odbić się na trwałości przekładni (bo siła docisku tarczek sprzęgieł robi dla przekładni za "bezpiecznik"). Pompa olejowa też ma określoną wytrzymałość, i nie można ciśnienia zwiększać nadmiernie bezkarnie.
Jest też inna sprawa - jeżeli się take mody robi w lekkiej zmocie do zabawy - to za bezpiecznik napędu robi (i to w sporej mierze) po prostu uślizg kół. Co inne jednak, kiedy mówimy o wyprawówce z masą startową oscylującą wokół górnego limitu DMC dla aut osobowych, w dodatku ze stałym 4x4 (czyli poślizg kół jest praktycznie niemożliwy na asfalcie). A całość ma być przy tym wysoce bezawaryjna ...
Upieram się jednak, że nic, albo bardzo niewiele taką metodą można zmienić w kwestii przenoszonego momentu - bo ten po prostu jest ograniczony fizycznie przez taką a nie inną budowę przekładni planetarnych - oraz hydrosprzęgieł.
Można nieco - ale naprawdę bardzo nieco - podnieść ciśnienie dociskające tarczki - ale to z kolei może odbić się na trwałości przekładni (bo siła docisku tarczek sprzęgieł robi dla przekładni za "bezpiecznik"). Pompa olejowa też ma określoną wytrzymałość, i nie można ciśnienia zwiększać nadmiernie bezkarnie.
Jest też inna sprawa - jeżeli się take mody robi w lekkiej zmocie do zabawy - to za bezpiecznik napędu robi (i to w sporej mierze) po prostu uślizg kół. Co inne jednak, kiedy mówimy o wyprawówce z masą startową oscylującą wokół górnego limitu DMC dla aut osobowych, w dodatku ze stałym 4x4 (czyli poślizg kół jest praktycznie niemożliwy na asfalcie). A całość ma być przy tym wysoce bezawaryjna ...
Re: J8 fz fe
Dlatego automat jest waskim gardlem modyfikacji mocy tych silnikow.
Toyota oferowala wersje z kompresorem (ok 280KM i ze 150Nm wiecej od serii), i dawala na to gwarancje zreszta wowczas jeszcze robili samochody ze sporym zapasem bezpieczenstwa, wsadzane byly tez do mocniejszych (ciezszych) samochodow i w skrzyni jest przelacznik ktory umozliwia ustawienie skrzyni w trzech roznych setupach ktore pozwalaja nieco inaczej zmieniac biegi. LandCruiser byl fabrycznie w srednim polozeniu, w autobusach (byla taka aplikacja) ustawione bylo na twardsze zmiany aby nie przypalac tarczek przy zmianie biegow.
Tak czy inaczej nie szedlbym w wiecej niz 300KM i 700Nm zeby skrzynia przetrwala.
Nie jest to rozwojowe rozwiazanie. Ale spelnia swoje zadanie jak sie nie planuje bic rekordow.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyota oferowala wersje z kompresorem (ok 280KM i ze 150Nm wiecej od serii), i dawala na to gwarancje zreszta wowczas jeszcze robili samochody ze sporym zapasem bezpieczenstwa, wsadzane byly tez do mocniejszych (ciezszych) samochodow i w skrzyni jest przelacznik ktory umozliwia ustawienie skrzyni w trzech roznych setupach ktore pozwalaja nieco inaczej zmieniac biegi. LandCruiser byl fabrycznie w srednim polozeniu, w autobusach (byla taka aplikacja) ustawione bylo na twardsze zmiany aby nie przypalac tarczek przy zmianie biegow.
Tak czy inaczej nie szedlbym w wiecej niz 300KM i 700Nm zeby skrzynia przetrwala.
Nie jest to rozwojowe rozwiazanie. Ale spelnia swoje zadanie jak sie nie planuje bic rekordow.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: J8 fz fe
Skoro mowa o tak duzych mocach, rozwoju i tak duzych klopotach z automatem dlczego nie pojsc w strone manuala?
Re: J8 fz fe
Bo na starosc nie chce sie zmieniac biegowJake pisze:Skoro mowa o tak duzych mocach, rozwoju i tak duzych klopotach z automatem dlczego nie pojsc w strone manuala?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J8 fz fe
Jabar - ale piszesz o skrzyni A34x - czy o A44x?
Bo typowo FZJ80 szło z tym drugim - większym i mocniejszym, przewidzianym dla cięższych LC (J8, czy J100, a głównie do turboklekotów) - ale był wyjątek: na rynek USA FZJ80 szła z A343F.
UZJ100 (w starszej wersji) natomiast, zarówno na rynek EU, jak i USA, szły z mniejszą skrzynią (możliwe że na Arabowo była A442F - nie sprawdzałem).
A44x faktycznie ma zapas wytrzymałości, ale A34x - już nie tak za bardzo - seryjnie dla tych skrzynek chyba nie było aplikacji znacząco wyższej niż 340 Nm.
W przypadku Marlu w sumie to nie wiem, którą skrzynię ma w swojej J8 - natomiast planowany swap na 2UZ ma być wraz ze skrzynią A750F. Co zresztą otwiera też inne możliwości (zmiany nastaw skrzyni) - bo ta jest już w całości sterowana elektronicznie, i nie ma potrzeby zmiany valve body celem zmiany charakterystyki pracy skrzyni. Jest to zresztą dodatkowy atut tego rozwiązania w przypadku wyprawówki - A750 jest uniwersalna. W razie uszkodzenia można zapodać skrzynie niekoniecznie z UZJ100 - taka sama jest i w J12, i w hilach. I czymkolwiek, w czym była stosowana.
Bo typowo FZJ80 szło z tym drugim - większym i mocniejszym, przewidzianym dla cięższych LC (J8, czy J100, a głównie do turboklekotów) - ale był wyjątek: na rynek USA FZJ80 szła z A343F.
UZJ100 (w starszej wersji) natomiast, zarówno na rynek EU, jak i USA, szły z mniejszą skrzynią (możliwe że na Arabowo była A442F - nie sprawdzałem).
A44x faktycznie ma zapas wytrzymałości, ale A34x - już nie tak za bardzo - seryjnie dla tych skrzynek chyba nie było aplikacji znacząco wyższej niż 340 Nm.
W przypadku Marlu w sumie to nie wiem, którą skrzynię ma w swojej J8 - natomiast planowany swap na 2UZ ma być wraz ze skrzynią A750F. Co zresztą otwiera też inne możliwości (zmiany nastaw skrzyni) - bo ta jest już w całości sterowana elektronicznie, i nie ma potrzeby zmiany valve body celem zmiany charakterystyki pracy skrzyni. Jest to zresztą dodatkowy atut tego rozwiązania w przypadku wyprawówki - A750 jest uniwersalna. W razie uszkodzenia można zapodać skrzynie niekoniecznie z UZJ100 - taka sama jest i w J12, i w hilach. I czymkolwiek, w czym była stosowana.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J8 fz fe
W manualach wąskim gardłem jest sprzęgło. Zestawy organiczne, i to już o sporej średnicy (275 lub 300mm) z trudem przenoszą 400Nm.
Więcej bez problemu przenosi spiek - ale jego jakość pracy jest już cokolwiek dyskusyjna.
Ja w moim projekcie z 3UZ-FE mam przygotowany spiek (set od Tajlandczyków na ok. 750Nm) - ale żeby to pracowało w miarę sensownie to wymaga i wspomagania sprzęgła, i zmiany przełożenia hydraulicznego (pompa/wysprzęglik). A i tak ciężko będzie pozbyć się szarpania przy delikatnym ruszaniu.