Zablokowany kluczyk w stacyjce

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Zablokowany kluczyk w stacyjce

Post autor: PblO »

Na wsi siedzę i z netem krucho, więc nie szukałem, nie wiem czy było coś o tym.

Kluczyk działa w prawo, więc odpalać i jechać mogę, nie da się go przekręcić w pozycje lock.
Wygląda na problem elektryczny jakby stacyjka nie otrzymała info o pozycji P z lewarka. Po odłączeniu aku odblokowuje się i można klucz wyjąć.
Gdzie grzebać i jak to ominąć, coby za każdym postojem maski nie podnosić?
Skąd stacyjka przy otrzymuje info o pozycji lewarka?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zablokowany kluczyk w stacyjce

Post autor: Rokfor32 »

Czujnik jest oczywiście przy lewarku.

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Zablokowany kluczyk w stacyjce

Post autor: PblO »

No to luzik, bo przeszło mi przez myśl, że może nss i znowu trza będzie na zimnej glebie leżeć.
Odłączę go jak szron odtaje

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Zablokowany kluczyk w stacyjce

Post autor: PblO »

Rozebrałem to wszystko, posprawdzałem i zgłupiałem.
Wszystkie oporności i napięcia zgodne z serwisówką, a napięcie na solenoidzie przy stacyjce wciąż jest i bolec twardy, mięknie dopiero w pozycji "lock" lub po odłączeniu akumulatora.
Skąd to napięcie?

Póki co obróciłem solenoid o 90° i przykręciłem na 1 śrubkę, może prowizorka, ale klucz da się wyjąć.

Który konkretnie czujnik wysyła napięcie na blokadę?
Ze schematu wynika, że jednak ECU, więc może to jego wina?

Obrazek

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zablokowany kluczyk w stacyjce

Post autor: Rokfor32 »

Przecież masz na schemacie - jedyny element ze słowem "switch" w opisie :wink:

Poza tym - ECU to ogólne określenie dowolnego modułu zawierającego choć jeden tranzystor :wink: A nie kompa głównego silnika.

Jak dobrze pamiętam ten "ecu" jest zaraz obok czujnika, czyli przy konsoli z lewarkiem.

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Zablokowany kluczyk w stacyjce

Post autor: PblO »

Ten swich sprawdziłem i z nim wszystko ok, ale on nie wysyła napięcia bezpośrednio do blokady, tylko przez ten jeden tranzystor, który siedzi w shift lock control ECU :D
Zasugerowałem się tym co na ih8mud piszą i nie sprawdziłem właśnie tej kostki ECU lewarku, poskręcałem wszystko, a dopiero potem przeanalizowałem schemat :( nie che mi się tego znowu rozkręcać, pozostanę więc na razie przy prowizorce.
Jak uda mi się tanio kompletny lewarek kupić to przeszczepię ECU, na allegro są od anglików ale już wykastrowane.

Może masz Rokforze w swojej kolekcji takowy do sprzedania?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Zablokowany kluczyk w stacyjce

Post autor: Rokfor32 »

Musiał bym poszperać. Od J8 raczej słabo - ale od lexa któregoś może coś zostało, albo z J9.

ODPOWIEDZ