TLC 80 odbudowa i remont

Moderator: luk4s7

nazar1957
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2019, 19:46

TLC 80 odbudowa i remont

Post autor: nazar1957 »

Witam
Na tym forum jestem nowy,z innego zna mine Zbowid,ale on jest chyba na wszystkich forumach. :)
Posiadam w stanie odbudowy TLC 80 1997 167PS 12V-ktos zalozyl do tego tez Interkuler.
Dwa Pytania.
1)
Motor po informacji mechanikow ma kompresje 25-26, nie pali bez podgrzania nawet latem.
Po odpaleniu kopci nie wiecej niz 30 sekund,potem pracuje rowno i nie kopci.
Przy tym nie bierze oleju.Na oponach 305/70R16 MT spalanie w cyklu miejskim i lekki teren14l/100
Wtryski nowe.
Czy wlazic w motor? Zagadka.
2)
Jest to Part-Time mechanika (Arab) czyli malze ful-farsz.
Czy mozna do niego wstawic reduktor Full-Time?
Takie cos widzialem na jedny z rosyjskich forum.. Toyota LC105

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: TLC 80 odbudowa i remont

Post autor: Rokfor32 »

Reduktor full time można wstawić bolt on.

Co do silnika - kompresja jest na minimum. Serwisówka podaje wartość nominalną dla tego silnika na poziomie 35bar, i minimalną na poziomie 25 bar. Co ciekawe, serwisówka przewiduje też całkiem spory dopuszczalny rozrzut pomiędzy cylindrami, bo aż do 5 bar.

Dla pewności ja bym powtórzył test innym manometrem.

Kopcenie to zwykle wynik niepoprawnego ustawienia kąta wtrysku.

nazar1957
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2019, 19:46

Re: TLC 80 odbudowa i remont

Post autor: nazar1957 »

Rokfor32
Aco z zapalaniem?
Czy ten silnik zawsze trzeby podgrzewac?

nazar1957
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2019, 19:46

Re: TLC 80 odbudowa i remont

Post autor: nazar1957 »

Zapomnialem dodac ze miejsce stalej dyslokacji auta to Ukraina
(tak sie czasem dziwnie sklada)
Nie bardzo ufam ichnym mechanikom,(chociarz znam kilku profi)
Ci od TLC juz jeden numer mi wykrecili.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: TLC 80 odbudowa i remont

Post autor: Zibi »

Tego silnika to ja nie podgrzewam nawet przy paru stopniach minus. Pali od dotknięcia kluczykiem i wszystkie 80-tki które miałem miały tak samo. Pytanie podstawowe - na jaki kolor kopci po odpaleniu? Bo być moze kopci na biało co świadczyło by o zapowietrzonym okładzie paliwowym czyli bardzo prawdopodobnej przyczynie.

nazar1957
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2019, 19:46

Re: TLC 80 odbudowa i remont

Post autor: nazar1957 »

Kopci bialym dymem.
Byly odnawiane oba baki i wymiana wstryskow.
Jak odpowietrzyc?
Jaki reduktor czy z automatu pasuje?

nazar1957
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2019, 19:46

Re: TLC 80 odbudowa i remont

Post autor: nazar1957 »

Kopci bialym dymem.
Byly odnawiane oba baki i wymiana wstryskow.
Jak odpowietrzyc?
Jaki reduktor czy z automatu pasuje?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: TLC 80 odbudowa i remont

Post autor: Rokfor32 »

Ma palić na dotyk i bez świec przynajmniej do -10. Ale kompresję musi mieć wyżej 30, inaczej nic z tego.

Biały dym - zależy jakie są jeszcze objawy. Jeżeli jednocześnie telepie silnikiem - to wypadają zapłony, może to być od zapowietrzonego układu, walniętych zaworków zwrotnych na wysokim ciśnieniu, zużytej sekcji tłoczącej, zapowietrzonych wtryskiwaczy (zatkany kanał przelewowy wtryskiwacza).

Jeżeli natomiast kopci ale pracuje równo - to ma po prostu zbyt późny kąt wtrysku.

Reduktor może być i z automatu, i z manuala. Są takie same. Są też wersje z wiskozą przy centralnym dyfrze - taka wersja fajnie działa, ale u Ciebie prawdopodobnie by wymagała zmiany długości tylnego wału. I ciężko je znaleźć.

Reduktory mogą być też z J100 - różnica jest w kabelku od silniczka blokady centralnej - J8 ma kabelek, J100 ma wtyczkę od razu na silniczku. Dla Ciebie jest to bez znaczenia, bo auto i tak nie ma potrzebnej wiązki, i tą trzeba albo dokupić (jak ma być jak w oryginale), albo dorobić customowe sterowanie silniczkiem blokady.

nazar1957
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2019, 19:46

Re: TLC 80 odbudowa i remont

Post autor: nazar1957 »

Rokfor dzieki
Pol godz.temu kupilem kaplet do mierzenia kompresji (ebay)
Zaczne od samodzielnego sprawdzenia komp.
Alew Ukrainie bede dopiero ok.20 grudnia.
Co prawda skonczylem porzadna szkole samochodowa i wiele rzeczy jeszcze pamietam,
to powiedzcie w skrucie jak odpowietrzyc uklad,moze TLC ma jakies niuanse.
bialy dym i lekko telepie ale ne wiecej niz 20-30sekund potem ales OK.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: TLC 80 odbudowa i remont

Post autor: Rokfor32 »

Nie ma tam żadnych "cudów". Jak jest wszystko poskładane jak ma być, to układ ma się sam odpowietrzyć.

Na początek sprawdź szczelność całego układu paliwowego. Nie ma prawa być żadnej nieszczelności, ani na zasilaniu, ani na powrocie do zbiornika (korozja rurek). Jakakolwiek nieszczelność to ściekanie paliwa do zbiornika, i zapowietrzanie się pompy. Potem chwilę trwa, zanim sie pompa napełni - a bez ciśnienia w korpusie pompy nie działa dynamiczna korekcja kąta wtrysku, na przykład. Plus kłopoty z zalewaniem sekcji tłoczącej - co inne jak jest ciśnienie wstępne, które napełnia sekcję - a co inne jak sekcja musi wytwarzać podciśnienie, żeby zassać paliwo.

nazar1957
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2019, 19:46

Re: TLC 80 odbudowa i remont

Post autor: nazar1957 »

Dajcie koledzy jakies adresy po remontach silnikow,
jezeli sie zdecyduje chcialbym odrazu miec kogo zapytac o koszty.
Tloki kompletne z pierscieniami i sworzniami,niemieckiej firmy 94,5mm 61€
Reszta tez nie jest utopijnie droga.
Tylko robocizna????

nazar1957
Posty: 8
Rejestracja: 23 lis 2019, 19:46

Re: TLC 80 odbudowa i remont

Post autor: nazar1957 »

Rokfor
Na jednym z postow pisales ze wiesz gdzie stoi silnik J100.
Interesuje.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: TLC 80 odbudowa i remont

Post autor: Rokfor32 »

Już nieaktualne.

ODPOWIEDZ