Wtryski 80-ka
Moderator: luk4s7
Wtryski 80-ka
TLC hdj 80 4.2 td. 90r. nr. JT111TJ8007000607
Proszę o propozycje cenowe na nowe końcówki wtrysków do mojej stefanki.
Obecnie wymieniam kilka gratów więc przy okazji wymiana końcówek może pomoże w pozbyciu się gryzącego dymka.
jezu4x4@tlen.pl
Proszę o propozycje cenowe na nowe końcówki wtrysków do mojej stefanki.
Obecnie wymieniam kilka gratów więc przy okazji wymiana końcówek może pomoże w pozbyciu się gryzącego dymka.
jezu4x4@tlen.pl
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wtryski 80-ka
Tam sa powszechnie dostępne końcówki - pogadaj z dowolnym serwisem Bosha, to Ci je ogarną. Z Bosha lub Denso, włoskich czy chińskich wynalazków raczej unikaj.
A po wymianie zainwestuj w poprawne ustawienie kąta wtrysku - jest to zwykle podstawowa przyczyna gryzącego smrodu spalin, a nie niesprawne końcówki.
A po wymianie zainwestuj w poprawne ustawienie kąta wtrysku - jest to zwykle podstawowa przyczyna gryzącego smrodu spalin, a nie niesprawne końcówki.
Re: Wtryski 80-ka
Wtryski pójdą do zakładu zajmującego się wtryskami, więc zapewne je ustawią jak trzeba. Pytanie o końcówki w celu sprawdzenia dostępności i cen, bym nie płacił jak za zboże.....
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wtryski 80-ka
Densowskie kosztują w okolicach 2 stów od sztuki. Bosche podobnie. Chińszcyzna z 50 zeta.
Re: Wtryski 80-ka
Jak ostatnio robiliśmy to miałem do wymiany dwie obudowy. Staram się kupować całe fabryczne. Kwota sporawa ale wychodzi mi statystycznie że to lepsze rozwiązanie.
Re: Wtryski 80-ka
Napisz ile całe u was wychodzą.kylon pisze:Jak ostatnio robiliśmy to miałem do wymiany dwie obudowy. Staram się kupować całe fabryczne. Kwota sporawa ale wychodzi mi statystycznie że to lepsze rozwiązanie.
Re: Wtryski 80-ka
Błagam o e-maila do mnie z VIN bo są dwa rodzaje. Mam zajeb i nie zapamiętam.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wtryski 80-ka
Są inne do 12 i 24V.
W przypadku pierwszym są klasyczne jednosprężynowe (acz nie jestem pewien na 100%), z rozpylaczami ustawionymi skośnie. Przy jednosprężynowych temat wymiany i regulacji ciśnienia otwarcia ogarnia dowolny warsztat od wtryskiwaczy. Filozofia jest zerowa. Można to se nawet samemu powymieniać - minimum ogarnięcia i pompka testowa z allegro na kilka stów do skontrolowania ciśnienia otwarcia - i to wszystko.
W przypadku dwusprężynowych temat jest o wiele trudniejszy - jeżeli wtryskiwacz wymaga przeregulowania (sama wymiana końcówki jest tak samo prosta jak w przypadku jednosprężynowych). Do tego trza już fachowca - i niewykluczone że spec sprzęt. Spotkałem sie z przypadkami, gdzie po serwisie tego typu wtrysków impreza kończyła się zanabyciem kompletu nietykanych, używanych fabrycznych - i auto ożywało
W przypadku pierwszym są klasyczne jednosprężynowe (acz nie jestem pewien na 100%), z rozpylaczami ustawionymi skośnie. Przy jednosprężynowych temat wymiany i regulacji ciśnienia otwarcia ogarnia dowolny warsztat od wtryskiwaczy. Filozofia jest zerowa. Można to se nawet samemu powymieniać - minimum ogarnięcia i pompka testowa z allegro na kilka stów do skontrolowania ciśnienia otwarcia - i to wszystko.
W przypadku dwusprężynowych temat jest o wiele trudniejszy - jeżeli wtryskiwacz wymaga przeregulowania (sama wymiana końcówki jest tak samo prosta jak w przypadku jednosprężynowych). Do tego trza już fachowca - i niewykluczone że spec sprzęt. Spotkałem sie z przypadkami, gdzie po serwisie tego typu wtrysków impreza kończyła się zanabyciem kompletu nietykanych, używanych fabrycznych - i auto ożywało
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Wtryski 80-ka
końcówki denso w IC koło 30 euro ( sprowadzają z niemiec). w 12 zaworowych wymiana bez żadnych problemów i tak jak Rokfor pisze.
Re: Wtryski 80-ka
co z tymi wtryskami? czy juz dales rade ?
ewentualnie zorwiazanie z zachodu? NL albo D ?
daj znac jak potrzebujesz jeszcze pomocy….
pozdro Wojtek
ewentualnie zorwiazanie z zachodu? NL albo D ?
daj znac jak potrzebujesz jeszcze pomocy….
pozdro Wojtek
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
- Auto: HDJ80 4.2TD
Re: Wtryski 80-ka
Podepne się pod temat, wymieniłem końcówki wtrysków na oryginalne denso i mam pytanie. Jakie jest prawidłowe ciśnienie otwarcia? U mnie to 185bar.
Wtryskiwacze jednosprezynowe.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wtryskiwacze jednosprezynowe.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Re: Wtryski 80-ka
Odgrzebuję wątek z takim akademickim pytaniem do prawdziwych znawców. Oglądnąłem sobie dzisiaj moje stare końcówki wtryskiwaczy i zaintrygował mnie taki fakt. Wszystkie mają oznaczenie DLLA150P77 (i to spoko) ale 5 ma "NU DLLA150P77" a jeden "CB DLLA150P77". Co oznacza symbol NU i CB? Czy ktoś wie? Szperałem po necie ale jedyne co znalazłem to info na jakiejś anglojęzycznej stronie że NU to jest oznaczenie "Bearing Type", ale o CB ani słowa.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wtryski 80-ka
Oznaczenie producenta? Lub identyfikator fabryki - jeżeli wszystkie to denso?
Nie wiem - zgaduję.
Nie wiem - zgaduję.
Re: Wtryski 80-ka
Tak myślałem, że się odezwiesz Najważniejsze co mnie nurtuje to czy przypadkiem ten jeden nie miał jakichś innych parametrów niż pozostałe. Wiadomo - musztarda po obiedzie, ale tak z naukowej ciekawości chciałem się dowiedzieć?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8444
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wtryski 80-ka
Parametry - to oznaczenie (w tym wypadku ciąg znaków zaczynających sie od DLLA ...). Powinny być jednakowe niezależnie od producenta (marki czy fizycznego miejsca wyprodukowania). Niemniej, lepiej żeby wszystko pochodziło z tej samej fabryki.
Ale - to ma spore znaczenie w przypadku układów CR - bo wydatek paliwa zależy od dokładności wykonania otworków rozpylacza. Natomiast w układach klasycznych za wydatek odpowiada sekcja tłocząca pompy - więc nawet jak kalibracja rozpylacza będzie mieć odchyłkę (ze względu na innego producenta) - to przełoży się to jedynie na jakość atomizacji, a nie na ilość podawanej dawki. Przy czym to akademickie rozważanie, bo w praktyce rozrzut w jakości atomizacji na poziomie ułamka procenta nijak nie wpływa na pracę silnika.
Ale - to ma spore znaczenie w przypadku układów CR - bo wydatek paliwa zależy od dokładności wykonania otworków rozpylacza. Natomiast w układach klasycznych za wydatek odpowiada sekcja tłocząca pompy - więc nawet jak kalibracja rozpylacza będzie mieć odchyłkę (ze względu na innego producenta) - to przełoży się to jedynie na jakość atomizacji, a nie na ilość podawanej dawki. Przy czym to akademickie rozważanie, bo w praktyce rozrzut w jakości atomizacji na poziomie ułamka procenta nijak nie wpływa na pracę silnika.