J8 - nierówna praca silnika
Moderator: luk4s7
J8 - nierówna praca silnika
Witam,
Od pewnego czasu silnik w moim samochodzie nie pracuje równo, w czasie jazdy na najwyższym biegu wyrażnie wpada w wibracje przy obrotach silnika ok. 1500-1600 /min.
Bardzo nierówno pracuje też na zimnym silniku przez pierwsze kilkanaście sekund - świece były sprawdzane i działają poprawnie.
Do tej pory zostało zrobione:
- wymiana końcówek wtryskiwaczy - stare mocno lały, przestał dymić
- regulacja luzów zaworowych,
- sprawdzono ciśnienie sprężania - jest w miarę równe na wszystkich cylindrach,
- regulacja kąta wtrysku na pompie - pompiarz stwierdził, że wszystko jest OK.
Może ktoś podpowie jaka może być przyczyna, co powinienem jeszcze sprawdzić?
Silnik 4.2, 12-zaworowy, ok 400 000 km, skrzynia automatyczna.
Dziękuję z góry za wszelkie rady.
Od pewnego czasu silnik w moim samochodzie nie pracuje równo, w czasie jazdy na najwyższym biegu wyrażnie wpada w wibracje przy obrotach silnika ok. 1500-1600 /min.
Bardzo nierówno pracuje też na zimnym silniku przez pierwsze kilkanaście sekund - świece były sprawdzane i działają poprawnie.
Do tej pory zostało zrobione:
- wymiana końcówek wtryskiwaczy - stare mocno lały, przestał dymić
- regulacja luzów zaworowych,
- sprawdzono ciśnienie sprężania - jest w miarę równe na wszystkich cylindrach,
- regulacja kąta wtrysku na pompie - pompiarz stwierdził, że wszystko jest OK.
Może ktoś podpowie jaka może być przyczyna, co powinienem jeszcze sprawdzić?
Silnik 4.2, 12-zaworowy, ok 400 000 km, skrzynia automatyczna.
Dziękuję z góry za wszelkie rady.
Re: J8 - nierówna praca silnika
Na 5-tym biegu to troche za niskie obroty - sprobuj zmieniac biegi tak zeby po zmianie bylo ok 2tys/min ... wtedy nie bedzie rzezicslawek pisze:Witam,
Od pewnego czasu silnik w moim samochodzie nie pracuje równo, w czasie jazdy na najwyższym biegu wyrażnie wpada w wibracje przy obrotach silnika ok. 1500-1600 /min.
Re: J8 - nierówna praca silnika
W automacie mam dość ograniczone możliwości wybrania biegu na którym jadę
Spróbuję wyłączań over drive. Tak czy wak coś jest nie tak ...
Spróbuję wyłączań over drive. Tak czy wak coś jest nie tak ...
Re: J8 - nierówna praca silnika
400 000 km daje o sobie znać ........byłeś u jednego pompiarza...jedz do drugiego.....i nie mów ze coś robiłeś.....
Re: J8 - nierówna praca silnika
upsslawek pisze:W automacie mam dość ograniczone możliwości wybrania biegu na którym jadę
Spróbuję wyłączań over drive. Tak czy wak coś jest nie tak ...
Nie zauwazyem ze to automat
Re: J8 - nierówna praca silnika
jak już to na czwartymMaxLux pisze:Na 5-tym biegu to troche za niskie obroty - sprobuj zmieniac biegi tak zeby po zmianie bylo ok 2tys/min ... wtedy nie bedzie rzezicslawek pisze:Witam,
Od pewnego czasu silnik w moim samochodzie nie pracuje równo, w czasie jazdy na najwyższym biegu wyrażnie wpada w wibracje przy obrotach silnika ok. 1500-1600 /min.
A442F ma 4 biegi
Re: J8 - nierówna praca silnika
aktualizuję
Sprawdzono ciśnienie w cylindarach (wartości z pamięci 36, 36, 36, 32, 32, 35, liczone od chłodnicy) trochę nierówno ale fachowcy twierdzili, że nie tragicznie.
Wyregulowano pompę.
Silnik zaczął chodzić jak sieczkarnia mimo doskonałych parametrów pompy i wtryskiwaczy.
Wszyscy fachowcy twierdzili, że jedyna możliwość to zgięte dwie korby.
Zdecydowałem się na zdejmowanie głowicy - okazało się, że uszczelka jest wydmuchana między dwoma cylindrami (tymi z mniejszym ciśnieniem oczywiście). Korby na szczęście proste.
Mam nadzieję, że to tylko to uszczelka
Mechanik będzie się przygotowywał do składania wszystkiego do kupy (po uprzednim szlifowaniu głowicy).
Pytanie do kolegów - czy na coś jeszcze zwrócić uwagę przed złożeniem silnika do kupy?
Sprawdzono ciśnienie w cylindarach (wartości z pamięci 36, 36, 36, 32, 32, 35, liczone od chłodnicy) trochę nierówno ale fachowcy twierdzili, że nie tragicznie.
Wyregulowano pompę.
Silnik zaczął chodzić jak sieczkarnia mimo doskonałych parametrów pompy i wtryskiwaczy.
Wszyscy fachowcy twierdzili, że jedyna możliwość to zgięte dwie korby.
Zdecydowałem się na zdejmowanie głowicy - okazało się, że uszczelka jest wydmuchana między dwoma cylindrami (tymi z mniejszym ciśnieniem oczywiście). Korby na szczęście proste.
Mam nadzieję, że to tylko to uszczelka
Mechanik będzie się przygotowywał do składania wszystkiego do kupy (po uprzednim szlifowaniu głowicy).
Pytanie do kolegów - czy na coś jeszcze zwrócić uwagę przed złożeniem silnika do kupy?
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: J8 - nierówna praca silnika
Sławek . Podaj koszty jakie do tej pory poniosłeś, za co ile Cię kasowali.
Re: J8 - nierówna praca silnika
wtryski - 1200 + usługa
pompa - 1300 (wymienili mi 'głowiczkę') + 450 usługa
komplet uszczelek góry silnika - 800
remont głowicy - jeszcze nie wiem, ale pewnie z 500
demontaż montaż głowicy i misy - będzie ok. 1500
trochę wyszło.... ale teraz powinno już być git
pompa - 1300 (wymienili mi 'głowiczkę') + 450 usługa
komplet uszczelek góry silnika - 800
remont głowicy - jeszcze nie wiem, ale pewnie z 500
demontaż montaż głowicy i misy - będzie ok. 1500
trochę wyszło.... ale teraz powinno już być git
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: J8 - nierówna praca silnika
Nie złą kase wybuliłeś. Ale jak będzie wszystko ok.to mozna przeżyć. Czego Ci życzę. I oby najwiękzy miłośnik hdj 80 FRANC nie miał racji co do usterkowości modelu, bo mi jak się będzie dalej srało to sprzedam.
Re: J8 - nierówna praca silnika
Ja nie sprzedam
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: J8 - nierówna praca silnika
Do czasu
Re: J8 - nierówna praca silnika
Poprawka - okazało się, że ślady przedmuchów widać między 4-5 i 5-6 (licząc od chłodnicy).
Na szcżęście cylindry, korby, panewki tłoki wyglądają dobrze.
Jak znajdę za rozsądne pieniążki pierścienie to też wymienimy.
Głowica przejdzie mały remoncik jak już jest zdjęta - szlif i dotarcie gniazd. Dodatkowo mechanik zaproponował, że zleci próbę ciśnieniową głowicy, żeby mieć 100% pewności, że jest git.
Na szcżęście cylindry, korby, panewki tłoki wyglądają dobrze.
Jak znajdę za rozsądne pieniążki pierścienie to też wymienimy.
Głowica przejdzie mały remoncik jak już jest zdjęta - szlif i dotarcie gniazd. Dodatkowo mechanik zaproponował, że zleci próbę ciśnieniową głowicy, żeby mieć 100% pewności, że jest git.
Re: J8 - nierówna praca silnika
Franc, twardym trza być nie miętkim
Sprzedaj mi lepiej wiesz co
Sprzedaj mi lepiej wiesz co