skrzynia biegów
Moderator: luk4s7
skrzynia biegów
cześć
Po czym zewnętrznie rozróżnić skrzynię HF150 od HF151?
Po czym zewnętrznie rozróżnić skrzynię HF150 od HF151?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: skrzynia biegów
Nie rozróżnisz. Zewnętrznie nie ma różnic - jedynie bebechy.
Re: skrzynia biegów
Po tarczy sprzęgła. H150F ma 21 rowków na wieloklinie a H151F 14.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: skrzynia biegów
Kylon - a do czego szły skrzynki H z 21z? bo na stówe jestem pewien, że robiłem sprzęgło do FZJ80 arabskiej (czyli właśnie H150F) - i tarcza była jak w klekotach - 14z ...
Pytam nie tylko z ciekawości - do tej pory byłem przekonany, że 21z największe tarcze to 275mm z J12. A to czasem mało, przy podkręcaniu silnika ...
Pytam nie tylko z ciekawości - do tej pory byłem przekonany, że 21z największe tarcze to 275mm z J12. A to czasem mało, przy podkręcaniu silnika ...
Re: skrzynia biegów
Np HZJ80 ma H150F a HDJ80 z 1HDT i 1HD-FT H151F. Benzyna ma też H151F.
Ostatnio zmieniony 06 cze 2016, 21:15 przez kylon, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: skrzynia biegów
Dzięki za informacje. Muszę się jeszcze dowiedzieć jaką skrzynię mam w swojej HDJ80 z 1990. Może zostawiłem sobie starą tarczę sprzęgłową w piwnicy, to policzę zęby na wieloklinie. Ale coś mi się wydaje, że pasować nie będzie.
Dostałem całkiem fajną skrzynię i chciałem wymienić w swojej 80-tce, bo już mi synchronizatory siadają. Ale chyba tylko reduktor wymienię.
Dostałem całkiem fajną skrzynię i chciałem wymienić w swojej 80-tce, bo już mi synchronizatory siadają. Ale chyba tylko reduktor wymienię.
Re: skrzynia biegów
A co jest w tej wielkiej gruszce na flanszy zdawczej na tył w tych nowszych reduktorach? Ja mam w swoim dużo mniejszą flanszę. To i wal mam dłuższy cholera.
Re: skrzynia biegów
Są różne reduktory:
Full time z wiskozą i bez
Part time czyli z dołączanym przodem.
Wały pomiędzy manualem i automatem też są różnej długości. W innym miejscu jest belka pod skrzynią czyli i też reduktor.
Full time z wiskozą i bez
Part time czyli z dołączanym przodem.
Wały pomiędzy manualem i automatem też są różnej długości. W innym miejscu jest belka pod skrzynią czyli i też reduktor.
Re: skrzynia biegów
To jest niestety full time, a w tej obudowie to pewnie siedzi wiskoza. A do czego ona jest potrzebna?
Re: skrzynia biegów
Rzadko jest wiskoza chyba że masz farta. Zazwyczaj jest silniczek elektryczny który na stałę spina międzyosiowy mechanizm różnicowy po włączeniu reduktora lub za pomocą przycisku na desce.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: skrzynia biegów
Wiskoza daje efekt częściowego sprzężenia przód/tył przy otwartym centralnym dyfrze. Bardzo fajny patent, skutecznie ogranicza efekt wagonowy.
Co do skrzynek - NIE idź tą drogą. Poza przełożeniami H150F ma SŁABSZE synchronizatory dla jedynki, dwójki i trójki.
W H151F te synchronizatory są podwójne - dwa pierścienie z przekładką. W H150F są pojedyncze - klasyczny jeden pierścień.
Układ podwójny jest bardziej skomplikowany - ale też bardziej skuteczny w synchronizacji.
Co do skrzynek - NIE idź tą drogą. Poza przełożeniami H150F ma SŁABSZE synchronizatory dla jedynki, dwójki i trójki.
W H151F te synchronizatory są podwójne - dwa pierścienie z przekładką. W H150F są pojedyncze - klasyczny jeden pierścień.
Układ podwójny jest bardziej skomplikowany - ale też bardziej skuteczny w synchronizacji.
Re: skrzynia biegów
Zaraz, zaraz. Blokada międzyosiowego jest w innym miejscu. Ja mówię o obudowie flanszy zdawczej na tył. W starych reduktorach, takich jak mam w swojej 80-tce z 1990 obudowa jest mała i krótka, a w tych nowszych reduktorach jest wielka i długa. Coś w niej jest w środku. A blokada jest po środku, pomiędzy flanszami zdawczymi. To akurat rozbierałem kiedyś w swoim reduktorze/skrzyni rozdzielczej. Jak znam Japońców, to na pewno coś tam skomplikowali i przez to spieprzyli konstrukcję.kylon pisze:Rzadko jest wiskoza chyba że masz farta. Zazwyczaj jest silniczek elektryczny który na stałę spina międzyosiowy mechanizm różnicowy po włączeniu reduktora lub za pomocą przycisku na desce.
Widocznie inaczej postrzegamy 'szczęście'. Dla mnie szczęście to trafić używany reduktor part time, ale nie mogę znaleźć. Wychodzę z zasady 'im prostsza technika tym lepiej dla mnie'.
Re: skrzynia biegów
'Efekt wagonowy' czyli wspomaganie przez wiskozę działania centralnego mechanizmu różnicowego, bo nie nadąża? Czy masz coś innego na myśli?Rokfor32 pisze:Wiskoza daje efekt częściowego sprzężenia przód/tył przy otwartym centralnym dyfrze. Bardzo fajny patent, skutecznie ogranicza efekt wagonowy.
Co do skrzynek - NIE idź tą drogą. Poza przełożeniami H150F ma SŁABSZE synchronizatory dla jedynki, dwójki i trójki.
W H151F te synchronizatory są podwójne - dwa pierścienie z przekładką. W H150F są pojedyncze - klasyczny jeden pierścień.
Układ podwójny jest bardziej skomplikowany - ale też bardziej skuteczny w synchronizacji.
Popraw mnie jeśli się mylę: H151F ma wyższe przełożenia, co jest lepsze dla wielkich opon przy ruszaniu z miejsca, bo jedyna i dwójka są wyższe, ale ma gorzej rozwiązane synchronizatory.
A czy montowali jeszcze jakieś inne skrzynie do wczesnych 80-tek? Ja miałem na przykład przełożenie 3.71 w dyfrach, tak jak w J6 i skrzynia też mi jakoś inaczej z zewnątrz wygląda. Zaraz... teraz wpadłem na pomysł, że może wsadzili mi skrzynię od J6, ale ona jest taka zaokrąglona od spodu, pójdę sprawdzić...
to takiej nie mam. Szkoda, bo to była lepsza konstrukcja.
Re: skrzynia biegów
krótko...
to jest mój reduktor:
to jest mój reduktor:
Re: skrzynia biegów
a ten chcę wsadzić: