problem z rozruchem - HDJ 80 4.2 td
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: problem z rozruchem - HDJ 80 4.2 td
Kamil - a niekoniecznie prawda ... Nie wiem jak w J8, bo tego modelu nie demolowałem w ten sposób, ale większość modeli toyoty pod klapka ma dostęp do wskaźnika paliwa - a nie do rurek. W sensie - jeżeli te elementy sa rozseparowane - a w LC tak jest. W J6, J7, J9, hilach starszych. W J8 - nie wiem - acz to do sprawdzenia po schematach, ale się mi nie chce ... Wszystko razem jest w plasticzanych baniakach J12 i młodszych.
Re: problem z rozruchem - HDJ 80 4.2 td
Doktorku Rokforku, się miało HZJ80 to się w niej sznupałoRokfor32 pisze:Kamil - a niekoniecznie prawda ...
Wskaźnik poziomu paliwa i rurki smoka i są na jednym deklu
Kara za niewiarę w moje słowa cię nie ominie
Re: problem z rozruchem - HDJ 80 4.2 td
Dziękuje raz jeszcze wszystkim za zainteresowanie tematem. W sobotę postaram się zastosować do waszych rad a w szczególności do pompowania "czarnego grzybka" żeby stwardniał...bo do weekendu nie będę miał czasu. Musze przeciągnąć samochód( oczywiście lewarek w pozycji N) do garażu szefa bo dziś spadł śnieg. Do usłyszenia.
Re: problem z rozruchem - HDJ 80 4.2 td
Witam. Zastosowałem się do listy Proto i męczyłem pompkę przez długi czas jednak bez żadnej reakcji. Tłoczek pompki na filtrze nie stwardniał. Odkręciłem filtr by sprawdzić czy jest w nim paliwo i czy nie ma w nim zanieczyszczeń. Wylałem z niego paliwo i zalałem świeżym. Potem pompowałem dalej i tłoczek nadal nie stwardniał.Odkręciłem więc płytkę inspekcyjną nad bakiem by sprawdzić jak tam sprawy się mają. Zauważyłem ze nie ma żadnego dźwięku pracującej pompki w baku. Kluczyk przekręcony w stacyjce, kontrolki się świecą a z baku nie słychać żadnego bzyczenia. Nie otwierałem otworu w baku bo nie miałem czym wyczyścić i odkurzyć okolicy otworu. Sprawdziłem tylko czy w kostce jest prąd po przekręceniu stacyjki. I wygląda na to że jest bo wskaźnik zareagował. Mam nadzieje że zrobiłem to prawidłowo. Wskazanie było zerowe przy wyłączonej stacyjce. Przy przekręconej wskazywało na jednym pinie 5,67 a na drugim 11,59.Jednak pompka się nie włączyła. Co mam zrobić dalej? Postaram się jutro odkurzyć powierzchnie wokół otworu w baku tak by się tam nie nasypało jakieś dziadostwo i zajrzeć do środka. Czy trzeba podłączyć komp by sprawdzić błędy? Co mogę sprawdzić jeszcze po otwarciu do baku? Jak sprawdzić pompę? Czy w sytuacji kiedy długo kręciłem silnik to czy pompa rozdzielcza nie zassała powietrza z pustych przewodów doprowadzających i nie zapowietrzyła się?Czy jest jakieś zabezpieczenie które ogranicza takie ryzyko?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: problem z rozruchem - HDJ 80 4.2 td
HDJ nie ma pompy w zbiorniku. To o o czym pisał Proto to inspekcja, czy rurki nie sa zardzewiałe - i czy nie łapie przez to powietrza.
Grzybek na filtrze to pompa wstępna - służy do zalewania układu. Nie działa - to nie działa. Częsta przypadłość - czyli podwieszone zaworki zwrotne wewnątrz niej. Się wymienia całość, czyli podstawę filtra - bo element jest nieserwisowalny.
Pompa główna jest zintegrowana wewnątrz pompy wtryskowej. Czyli wyżej niż zbiornik paliwa. i cała zabawa ze sprawdzaniem układu paliwowego polega własnie na kontroli szczelności - bo jak jest cokolwiek nieszczelne - to dostaje sie powietrze - a paliwo opada spowrotem do zbiornika, jest po prostu wysysane z pompy wtryskowej a potem dobrą chwile trwa, znim pompa je zassie, i sie napełni na tyle - żeby zrobic ciśnienie wtrysku.
Układ paliwowy musi być absolutnie i na 100% szczelny - i to zarówno zasysanie paliwa - jak i przelew z wtryskiwaczy i pompy, i powrót do zbiornika.
Grzybek na filtrze to pompa wstępna - służy do zalewania układu. Nie działa - to nie działa. Częsta przypadłość - czyli podwieszone zaworki zwrotne wewnątrz niej. Się wymienia całość, czyli podstawę filtra - bo element jest nieserwisowalny.
Pompa główna jest zintegrowana wewnątrz pompy wtryskowej. Czyli wyżej niż zbiornik paliwa. i cała zabawa ze sprawdzaniem układu paliwowego polega własnie na kontroli szczelności - bo jak jest cokolwiek nieszczelne - to dostaje sie powietrze - a paliwo opada spowrotem do zbiornika, jest po prostu wysysane z pompy wtryskowej a potem dobrą chwile trwa, znim pompa je zassie, i sie napełni na tyle - żeby zrobic ciśnienie wtrysku.
Układ paliwowy musi być absolutnie i na 100% szczelny - i to zarówno zasysanie paliwa - jak i przelew z wtryskiwaczy i pompy, i powrót do zbiornika.
Re: problem z rozruchem - HDJ 80 4.2 td
Chopie pojedź Ty do warsztatu bo zaraz w dieslu będziesz szukał przewodów wysokiego napięcia do świec.
A w jakikolwiek sposób sprawdziłeś czy paliwo dochodzi do pompy wryskowej? Zrób zasilanie paliwem na krótko. Sprawdź czy elektrozawór działa na pompie.
A w jakikolwiek sposób sprawdziłeś czy paliwo dochodzi do pompy wryskowej? Zrób zasilanie paliwem na krótko. Sprawdź czy elektrozawór działa na pompie.
Re: problem z rozruchem - HDJ 80 4.2 td
najprościej : zdejmij z pompki przelewowej ( to ten element , do którego przykręcony jest filtr paliwa ) czarny gumowy przewód , który idzie do pompy wtryskowej (to ta zamontowana do silnika ) weż np butelkę po coca coli ma być czysta i wypełniona paliwem (olej napędowy ) zdjęty przewód zanurz w butelce i spróbuj odpalić auto . jeśli nie zapali , to problem tkwi w pompie wtryskowej ( elektrozawór , zatarty rozdzielacz , zbyt niskie ciśnienie ..... i wiele innych ) napisz nam po tym zabiegu , czy silnik sie odezwał
Re: problem z rozruchem - HDJ 80 4.2 td
Witam wszystkich którzy zainteresowali się moim problemem. Dziś wyczyściłem wszystko pod klapą inspekcyjną do czysta i nie znalazłem korozji na rurkach wychodzących z baku. Następnie zrobiłem jak opisał mi Mopar. Przy okazji zauważyłem ze po zdjęciu przewodu od strony filtra filtra zaczęło ciec paliwo czego wcześniej nie bylo. W sobotę rozkręciłem zacisk i zdjąłem przewód by zobaczyć czy jest w nim paliwo.Wtedy przewód wyglądał na pusty a z filtra nic się nie wylewało. Dziś o dziwo pompka zaczęła działać bo po każdym naciśnięciu grzybka paliwo zaczęło przelewać się. Może w sobotę udało mi się zrobić podciśnienie i paliwo dopłynęło do filtra. Nie umiem tego wytłumaczyć bo spędziłem dużo czasu pompując i nie udało mi się. Następnie do butelki z dieslem włożyłem przewód od pompy i próbowałem kręcić. I nic ...silnik nie załapał. Sprawdzałem czy pompa zassała cokolwiek z butelki i też nic. Wyglądało że nic nie zassała. Powtórzyłem kilka razy i nic ..bez zmian. Postanowiłem spróbować pompować pompką skoro zaczęła działać. Założyłem przewód i pompowałem. Po podpompowaniu próbowałem odpalić. Po pierwszym razie nic się nie stało. Dalej próbowałem pompować i odpalać kilka razy. Za trzecim razem silnik zaczął łapać ... była jakaś reakcja. Kilka razy jeszcze próbowałem podpompowywać i odpalać. W końcu silnik złapał na moment może 3sekundy nierównej pracy i zgasł. Zakopcił nie jak diesel tylko jakby na biało i zapach spalin był drażniący. Pompowałem znowu i odpalałem ale nie udało się go uruchomić na dłużej niż kila sekund nierównej pracy. Po kolejnym podpompowaniu zakręciłem i wcisnąłem pedał gazu i silnik złapał:-) Przez chwilkę nierówno ale potem podniósł obroty i zaczął równo pracować. Najpierw na ok 1000Rpm potem po dłuższej chwili spadły do powyżej 800 i niżej już nie zeszły. Pojezdziłem trochę i zaparkowałem. Zalałem bak do pełna i zobaczę czy jutro uda mi się go odpalić. Ostatnie kilka dni samochód stał w garażu mojego szefa. Ja nie mam garażu i parkuje na zewnatrz. Teraz jest ok -5. Tak jak napisałem jutro po nocy spróbuje go odpalić i napisze jak poszło. Dziękuje raz jeszcze za cierpliwe przekazanie informacji i proste czytelne instrukcje które bardzo mi pomogły. Nie wiem co mogło być przyczyna ze nie mogłem go odpalić.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: problem z rozruchem - HDJ 80 4.2 td
Przyczyną była pusta pompa wtryskowa.
jeżeli wcześniej odpinałeś wężyki i nic sie nie wylało - to oznacza, że paliwo zeszło do zbiornika - a to oznacza, że układ masz jednak gdzieś nieszczelny.
Sprawdza się to dosyć prosto - acz trza trochę doświadczenia - coby auta nie zepsuć. Bo trzeba do zbiornika paliwa zapodać delikatne nadciśnienie, tak 0,1 bara, ale zaraz po tym, jak silnik zgasisz (znaczy jak juz normalnie pracuje - gasisz i wtedy test. Ważne - nadciśnienie nie może być za duże - bo rozwalisz zbiornik paliwa.
Normalnie cały układ paliwowy J8 pracuje na podciśnieniu, albo zerowym ciśnieniu - temu nawet jak gdzieś jesz dziura - nie cieknie. Dlatego należy zapodac delikatne nadcisnienie do zbiornika - ale zaraz po zgaszeniu silnika, kiedy jest pewność, że rurki paliwowe sa zalane paliwem. Poniewaz ON ma silne właściwości penetracyjne - niewielkie nadciśnienie natychmiast ujawni wyciek. trzeba po prostu dokładnie oglądnąc cały układ, ropa się pokarze tam gdzie nieszczelność
Ten test najłatwiej wykonać zapinając pompkę ręczną do wężyka odpowietrzającego zbiornik paliwa.
jeżeli wcześniej odpinałeś wężyki i nic sie nie wylało - to oznacza, że paliwo zeszło do zbiornika - a to oznacza, że układ masz jednak gdzieś nieszczelny.
Sprawdza się to dosyć prosto - acz trza trochę doświadczenia - coby auta nie zepsuć. Bo trzeba do zbiornika paliwa zapodać delikatne nadciśnienie, tak 0,1 bara, ale zaraz po tym, jak silnik zgasisz (znaczy jak juz normalnie pracuje - gasisz i wtedy test. Ważne - nadciśnienie nie może być za duże - bo rozwalisz zbiornik paliwa.
Normalnie cały układ paliwowy J8 pracuje na podciśnieniu, albo zerowym ciśnieniu - temu nawet jak gdzieś jesz dziura - nie cieknie. Dlatego należy zapodac delikatne nadcisnienie do zbiornika - ale zaraz po zgaszeniu silnika, kiedy jest pewność, że rurki paliwowe sa zalane paliwem. Poniewaz ON ma silne właściwości penetracyjne - niewielkie nadciśnienie natychmiast ujawni wyciek. trzeba po prostu dokładnie oglądnąc cały układ, ropa się pokarze tam gdzie nieszczelność
Ten test najłatwiej wykonać zapinając pompkę ręczną do wężyka odpowietrzającego zbiornik paliwa.
Re: problem z rozruchem - HDJ 80 4.2 td
Czy w HDJ 80 12v rozrusznik w wersji z manualem jest taki sam, jak z automatem?